مهاجرت به لوکزامبورگ
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دوک نشینان لوکزامبورگ دارای فرهنگی متنوع می باشند، این کشور محصور در خشکی کوچک در غرب اروپا است، این کشور هم مرز با بلژیک، فرانسه و آلمان ، با جمعیت 459،500 نفر است. در این مقاله به بررسی برخی شرایط مهاجرت به لوکزامبورگ پرداخته شده است.

این کشور عضو موسس سازمان ملل متحد در سال 1946 و ناتو در سال 1949 ، لوکزامبورگ در سال 1952 یکی از شش کشور از آنچه که به اتحادیه اروپا تکامل شد. در سال 1999، به آن ملحق منطقه ارز یورو.

لوکزامبورگ بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه به حال در سطح جهان و در میان تمام سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) کشورها در سال 2004 را داشت. با توجه به گزارش توسعه انسانی 2006 و برنامه توسعه سازمان ملل2006 ، این کشور در 12امین و بالاترین شاخص توسعه انسانی (HDI) از 177 کشور جهان را داشته است. در ژانویه سال 2007، نرخ بیکاری در 5.1 درصد از نیروی کار فعال بوده است.

برخی مسائل مرتبط با مهاجرت به لوکزامبورگ

اقتصاد این کشور با این وجود هنوز پایدار است، اقتصاد شکوفا لوکزامبورگ با کارگران خارجی کار میکند، بسیاری از آنها از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا آمده اند. در اواسط 1990s، این کشور هزاران نفر از پناهجویان یوگسلاوی سابق را در خود گنجانده است، اما به طور کلی لوکزامبورگ کمتر استقبال مهاجران خارجی را دریافت کرده است.

اگرچه یکپارچگی سیاسی در قالب حق رای محلی برای خارجی ها بوده است و تاکنون موفق بوده است، کودکان مهاجر به طور کلی در مدرسه ضعیف هستند. همچنین، این کشور هنوز با در نظر گرفتن برنامه ادغام گسترده ای برای تازه واردان کار می کند.

شما می توانید به راحتی با تماس با موسسه برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات مهاجرتی در شیراز و تهران اطلاعات کاملی در رابطه با کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت آگاه شوید و همچنین از این خدمات با گارانتی و تضمین کامل بهرمند گردید.

مهاجرت به لوکزامبورگ

اخذ ویزای دانشجویی مهاجرت به لوکزامبورگ

برای اینکه واجد شرایط ویزای دانشجویی لوکزامبورگ باشید شما باید شرایط زیر را داشته باشید:

شما باید اثبات کنید که به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در یکی از موسسات لوکزامبورگ برای آموزش عالی ثبت نام کرده اید.

  • شما باید اثبات کنید شهریه کامل برای دوره ارائه ارائه شده را پرداخت کرده اید.
  • شما باید یک گذرنامه با اعتبار برای افزایش مدت زمان ویزای خود  و درخواست حداقل 6 ماه داشته باشید.
  • گذرنامه شما باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.
  • شما باید یک کپی از فرم تکمیل درخواست ویزا امضاء شده خود داشته باشید.
  • شما باید اثبات کنید که توانایی مالی خود را برای حمایت از خود در طول دوره مطالعه خود در لوکزامبورگ و برای بازگشت به کشور خود داشته باشید.
  • شما باید نسخه اصلی از ‘مجوز موقت اقامت’ را نامه صادر شده توسط وزارت مهاجرت به لوکزامبورگ را به وزارت امور خارجه در لوکزامبورگ ارائه کنید.
  • شما باید بیمه معتبر برای سلامت و حادثه و پوشش کل تعداد روز ها در لوکزامبورگ نیاز به ماندن دارید را به عنوان یک دانشجو داشته باشید. بیمه باید برای همه کشورهای شنگن برای پوشش حداقل 30،000 EUR (INR 2،132،543.10) معتبر باشد.
  • شما بایستی در پایان اقامت خود را مجاز خود لوکزامبورگ را ترک کنید.

 مهاجرتبه لوکزامبورگ نیروی کار ماهر و متخصص

متقاضی باید مدارک تایید شده ای را ارائه دهد که نشان دهد او صلاحیت حرفه ی مورد نیاز برای بخش های ذکر شده در قرارداد کار را دارا است؛

  •     در حال حاضر یک قرارداد کار با یک شرکت لوکزامبورگی برای یک کار مجرب داشته باشد، حداقل برای 1 سال معتبر باشد،
  •     پاداش باید حداقل برابر 1.5 برابر حقوق و دستمزد سالانه باشد (آستانه قابل اجرا در سال 2016  70000 یورو بود) .

پیدا کردن کار و شغل در لوکزامبورگ

پیدا کردن شغل در لوکزامبورگ آسان نیست. برای پیدا کردن کار در لوکزامبورگ شما ممکن است از طریق ADEM  (آژانس توسعه شغلی) کار مورد نظر خود را پیدا کنید، از طریق اینترنت (به عنوان مثال www.monster.lu) می تواند شما را یاری رساند و از طریق روزنامه ها و یا آژانس های استخدام موقت نیز می توان اقدام کرد. لازم به ذکر است که در لوکزامبورگ نیاز به دانش حداقل یکی از 3 زبان رسمی – لوگزامبورگی، آلمانی، فرانسوی امری غیر معمول نیست. داشتن ویزای کار در لوکزامبورگ مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی از این کشور است.

اخذ اقامت لوکزامبورگ

اگر شما در حال برنامه ریزی برای اقامت بیش از سه ماه در این کشور هستید یا باید درخواست اقامت خود را برای به دست آوردن اجازه اقامت، بسته به ملیت خود ارسال کنید.

اتباع اتحادیه اروپا، شهروندان ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس، و خانواده های آنها صرف نظر از ملیت خود اجازه اقامت قانونی را دارند. اما بایستی به دفتر مقامات محلی خود (communale دولتی) مراجعه کرده و یک بیانیه اقامت (اقامت اعلامیه) برای سه ماه اول ورود خود دریافت کند.

هر یک از اعضای خانواده شما نیز باید یک فرم جداگانه را تکمیل کند. پس از اقامت پنج سال بدون وقفه شما حق درخواست اقامت دائم لوکزامبورگ به صورت نامحدود را دارید.

اگر یکی از اعضای خانواده شما شهروند اتحادیه اروپا باشد او باید یک کارت هویت برای عضو خانواده شهروند اروپایی را ارائه دهد (منوی انتخابی  séjour جهت اقامت اعضای خانواده در سازمان ملل را انتخاب کنید).

 شما نیاز به ارائه اسناد و مدارک و گواهی های زیر دارید:

  • سند هویت / گذرنامه (به مدت حداقل شش ماه اعتبار) و همچنین قرارداد کاری؛
  • گواهی ازدواج / همکاری (در صورت وجود).
  • اثبات رابطه با شهروند اتحادیه اروپا / پیوستن به سایر اعضای خانواده).

لطفا توجه داشته باشید: اگر اسناد خود را در فرانسه، آلمان و یا انگلیسی دارید شما نیاز به ترجمه گواهی های خود ندارید.

اگر شما به یک کمون جدید در هر زمان حرکت کردید شما باید به اداره دولتی یک بیانیه جدید در رابطه با اقامت خود ارسال کنید.

شرایط اتباع دیگر کشورها 

پس از تکمیل اظهارنامه خود پس از ورود (اعلامیه D’arrivée) بعد از آن شما باید به اداره مهاجرت به لوکزامبورگ و وزارت امور خارجه (MINISTERE DES Etrangères) مراجعه کنید. برای به دست آوردن اجازه اقامت خود شما باید فرم درخواست و لیستی از اسناد و مدارک لازم را هنگام ورود با خود همراه داشته باشید.

در شرایط خاصی شما باید به منظور اجازه اقامت خود موارد زیر را با خود داشته باشید:

  • در اختیار داشتن یک سند معتبر مسافرتی؛
  • توجیه منابع مالی کافی (یا راه قانونی کسب درامد)؛
  • گواهی سلامت فعلی؛
  • قرارداد مسکن؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه

لطفا توجه داشته باشید: این اسناد و گواهی باید به زبان در فرانسوی، آلمانی و یا انگلیسی ترجمه شوند.

همچنین شما می بایست رونوشت گواهی شده اسناد و مدارک زیر را داشته باشید:

  • سند هویت / گذرنامه (به مدت حداقل شش ماه اعتبار).
  • قرارداد کاری؛
  • گواهی ازدواج / همکاری (در صورت وجود).
  • گواهی ثبت نام به عنوان یک شهروند اروپا (در صورت وجود).
  • اثبات رابطه پیوستن با شهروندان اتحادیه اروپا  (در صورت وجود).

 شرایط تجدید و تمدید اجازه اقامت در لوکزامبورگ

هنگامی که یک کارت اقامت دائم در اختیار دارید ، باید سخت کوش باشید و برای تجدید مجوز اقامت خود از چند هفته قبل از انقضای آن به منظور جلوگیری از هر گونه مشکلات بالقوه اقدام کنید. لطفا توجه داشته باشید که برای پاسخگویی به شرایط مورد نیاز برای به دست آوردن کارت اقامت دائم اولیه بایستی رسیدگی و فراهم کنید. پس از رسیدن به پنج (5) سال متوالی اقامت در قلمرو دوک لوکزامبورگ، یک اقامت دائم از ده (10) ساله به شما اهدا می شود.

شما می توانید به راحتی با تماس با موسسه برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات مهاجرتی در شیراز و تهران اطلاعات کاملی در رابطه با کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت آگاه شوید و همچنین از این خدمات با گارانتی و تضمین کامل بهرمند گردید.

[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *