کشور قطر یکی از از کشورهای حاشیه خلیج فارس و از جمله همسایه های ثروتمند ایران محسوب می شود که از نظر شرایط زندگی و کاری بسیار مناسب می باشد. میزان دستمزد و حقوق ها در این کشور بالا بوده و وجود بیمه درمانی و کمک هزینه مسکن به عنوان بخشی از مزیت های کار و زندگی در این کشور باعث شده تا توجه بسیاری از افراد به این کشور جذب شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

گرچه دریافت اقامت دائم قطر برای مهاجران کاری بسیار سخت می باشد؛ اما روش هایی وجود دارد تا متقاضیان بتوانند از قوانین مهاجرت به قطر استفاده کرده و اقامت طولانی در این کشور داشته باشند. اگر شما هم علاقه مند به زندگی و دریافت اقامت کشور قطر هستید، این مقاله از گروه مهاجرتی اصطهباناتی را از دست ندهید.

مزایای مهاجرت به قطر

از جمله مزایا و نکات مثبت زندگی در کشور قطر می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ارزان بودن هزینه سوخت هایی مثل بنزین در کشور قطر. این موضوع باعث شده تا هزینه های رانندگی با اتومبیل برای افراد و رفت و آمد ها بسیار ارزان باشد.
  • بسیاری از افراد قطر را با گرمای شدید تابستانی آن در ذهن دارند، این در حالی است که این کشور زمستان های معتدل و طولانی مدتی دارد که باعث شده از نوامبر تا آوریل قطر محیطی بسیار مناسب برای پیک نیک و ساحل گردی باشد.
  • شرایط کاری مناسبی در قطر برای مهاجران وجود دارد. در این کشور مهاجران پست های بالا با حقوق های بیشتری در اختیار دارند. قراردادهای کاری آنان نیز در اغلب مواقع شامل مزایایی همچون اقامت، پرواز، حمل و نقل و حق تحصیل و بیمه می باشد.
  • مهاجران در کشور قطر مالیات کمی می پردازند. از این رو می توانند بخش زیادی از درآمدهای خود را پس انداز کنند.
  • معلمان قطری اغلب از خارج از کشور جذب شده و کیفیت آموزش در مدارس دولتی و خصوصی آن بالا می باشد.
  • مهاجران می توانند از بیمه های درمانی که توسط کارفرمایان ها ارائه می شود بهره مند شوند.
  • از دیگر مزایای زندگی در قطر پایین بودن نرخ بیکاری است. بر اساس آخرین آمارها در سال ۲۰۲۰ نرخ بیکاری کشور قطر هشت صدم درصد گزارش شده است.

افراد می توانند با توجه به مزایای فراوان زندگی در کشور قطر و بر اساس شرایط و اهداف خود این کشور کوچک و زیبا را برای ادامه زندگی کاری و حرفه ای خود انتخاب کنند.

مهاجرت به قطر با جدیدترین روش ها و هزینه

اقتصاد کشور قطر کاملا وابسته به گاز بوده و بر اساس آمارها این کشور بزرگترین صادر کننده گاز طبیعی مایع در جهان می باشد. در سال ۲۰۱۴ میلادی، قطر توانست ۳۸ میلیارد دلار درآمد خالص از محل صادرات نفت و گاز داشته باشد. از این رو قطر جزوه کشور های بسیار ثروتمند در جهان محسوب شده و شرایط کاری بسیار خوبی را برای مهاجران فراهم کرده است.

بسیاری از افراد نیز برای تجربه محیط کاری و کیفیت زندگی بالا به دنبال راه های مهاجرت به قطر هستند. افراد می توانند با پیدا کردن یک کارفرما در کشور قطر و عقد قرارداد کاری ویزای کاری این کشور را دریافت کرده و و به این ترتیب به قطر مهاجرت کنند.

از دیگر روش های مهاجرت به کشور قطر، مواردی همچون سرمایه گذاری، تحصیل، ازدواج و غیره می باشد.

نحوه مهاجرت به قطر با توجه به روشی که انتخاب می کنید متفاوت می باشد به عنوان مثال چنانچه بخواهید از طریق سرمایه گذاری به قطر مهاجرت کنید باید از قوانین مهاجرتی این کشور برای سرمایه گذاران خارجی مطلع باشید. از موارد مهم برای کسانی که می خواهند مهاجرت کنند موضوع هزینه ها می باشد. هزینه مهاجرت به قطر نیز کاملاً به روشی که برای مهاجرت انتخاب می کنید بستگی دارد؛ اما به طور کلی ارائه تمکن مالی کافی یکی از موارد بسیار مهم برای افرادی است که تمایل دارند در قطر زندگی کنند. برای این که بیشتر با راه های مهاجرت به قطر آشنا شوید، بخش های بعدی این مقاله را از دست ندهید.

شرایط مهاجرت به قطر

یکی از کشورهایی که ایرانیان در سال های اخیر تمایل زیادی برای مهاجرت به آن نشان داده اند، قطر می باشد. این کشور علاوه بر همسایگی و نزدیکی به ایران، مزایای فراوانی از جمله حقوق و دستمزد های بالا نیز دارد که باعث شده تا مقصدی مناسب برای مهاجران ایرانی باشد. همانطور که می دانید قطر در جنوب غربی آسیا واقع شده و یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس و از جمله همسایگان ایران و امارات می باشد. پایتخت قطر، شهر زیبای دوحه بوده و جمعیتی حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دارد.

شرایط اقامت در قطر برای ایرانیان از جمله موارد بسیار مهمی است که قبل از مهاجرت باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید.

مهاجران ایرانی می توانند از روش های مثل کار، تحصیل، سرمایه گذاری یا ازدواج به قطر مهاجرت کنند. البته به این نکته توجه داشته باشید که دریافت اقامت دائم یا تابعیت این کشور امری بسیار سخت و طولانی مدت خواهد بود. با این حال مهاجران می توانند اقامت خود را به صورت طولانی مدت تمدید کنند.

کشور قطر در سال های اخیر رشد اقتصادی بسیار خوبی را تجربه کرده است. به نحوی که در حال حاضر هر ریال این کشور برابر با 62430 ریال ایران می باشد. از جمله مزایای اقامت ایرانیان در این کشور زیبایی عربی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دریافت حقوق بدون نیاز به پرداخت مالیات
  • میزان جرم و جنایت بسیار کم
  • سیستم بهداشت و درمان پیشرفته
  • حضور در یک جامعه چند فرهنگی و مهاجر پذیر

راه های مهاجرت به قطر

اگر علاقه مند به مهاجرت به قطر هستید، حتماً باید راه های مهاجرت به این کشور را بررسی کنید تا بتوانید با توجه به شرایط خود روش مناسب مهاجرتی را انتخاب نمایید. قطر نیز همچون سایر کشورهای دنیا روش های متنوعی را برای مهاجران مهیا کرده تا وارد این کشور شوند. با این حال روش های قانونی برای مهاجرت به کشور قطر عبارت است از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق خرید ملک
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرتی ورزشی
  • مهاجرت از طریق ویزای توریستی
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد

اگر در زمینه شرایط و هزینه های مهاجرت به قطر به اطلاعات جدید و به روز نیاز دارید، می توانید با کارشناسان و مشاورین ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت به قطر برای کار

برای افرادی که به دنبال یک موقعیت شغلی مناسب هستند، قطر بهشتی از فرصت ها محسوب می شود زیرا این کشور شرایط شغلی بسیار خوبی دارد. از جمله مزایای کار در کشور قطر می توانیم به مواردی از جمله دریافت کمک هزینه مسکن، برخورداری از حقوق و دستمزد های بالا و بیمه درمانی اشاره کنیم. البته مزایایی که کارمندان و کارگران قطر از آن برخوردار می شوند بسته به کارفرمایان ممکن است متفاوت باشد. یکی از مهمترین نکته ها در این زمینه عدم نیاز به پرداخت مالیات می باشد.

یکی از موارد مهم برای افرادی که به دنبال مهاجرت کاری هستند، پایین بودن نرخ بیکاری در کشور است. نرخ بیکاری قطر در حال حاضر 0.08 درصد است. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان معتقدند مهاجرت کاری به قطر یک فرصت طلایی و مغنتم می باشد. با توجه به این که بزرگترین صنعت کشور قطر نفت و گاز و پتروشیمی و مواردی از این دست است، یکی از بهترین حوزه ها برای مهاجرت حوزه نفت و گاز می باشد. افرادی که در این زمینه دارای مدرک تحصیلی یا سوابق کاری هستند می توانند به راحتی در قطر مشغول به کار شوند.

از سوی دیگر قطر در زمینه ساخت و ساز نیز یکی از صنایع پر اشتغال محسوب می شود. یکی از دلایل این موضوع دریافت میزبانی برای جام جهانی فوتبال 2023 بود، که قطر را ملزم به ساخت و ساز های گسترده کرد. از دیگر صنایع پر رونق در کشور قطر، هتلداری و گردشگری است. افرادی که در این زمینه ها دارای تخصص و مهارت هستند نیز می توانند از طریق پیدا کردن یک موقعیت شغلی به قطر مهاجرت کنند.

مهاجرت کاری به قطر

مهاجرت کاری به قطر

مهاجرت تحصیلی به قطر

نرخ ثبت نام در بخش آموزش عالی کشور قطر تقریباً ۲۰ درصد می باشد. کلاس ها و دوره های درسی در این کشور به زبان انگلیسی برگزار شده و متقاضیان این امکان را دارند تا به تحصیل به زبان عربی نیز بپردازند. متقاضیان برای تحصیل در قطر باید شروط زیر را داشته باشند:

  • پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در قطر
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی معتبر

متقاضیان برای این که بتوانند ویزای تحصیلی کشور قطر را دریافت کنند، باید از یک دانشگاه در کشور قطر پذیرش تحصیلی دریافت کرده و تمامی مدارک خواسته شده را برای سفارت این کشور ارسال نمایند. تسلط به زبان انگلیسی یکی از شروط اصلی برای مهاجرت تحصیلی به کشور قطر است. دانشجویان بین المللی بعد از شرکت در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی، از جمله تافل یا آیلتس و کسب نمره کافی می توانند وارد دانشگاه های این کشور شوند. اگر متقاضی مهاجرت به قطر از طریق تحصیل هستید به این نکته توجه داشته باشید که باید مدرک تحصیلی که دریافت کرده اید مورد تایید ساختارهای آموزشی قطر باشد.

به عنوان مثال افرادی که دیپلم دبیرستان خود را از سیستم آموزشی دیگری دریافت کرده اند، در برخی از موارد باید توسط وزارت آموزش و پرورش قطر، مدرک خود را معادل سازی و تایید کنند. هزینه تحصیل در کشور قطر بسته به مقطعی که انتخاب می کنید متفاوت می باشد. به طور میانگین برای تحصیل در دوره کارشناسی این کشور بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ هزار ریال هزینه لازم است. هزینه های کالج های پزشکی نیز بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ ریال قطر است.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید سالانه شهریه ای حدود 2000 ریال بپردازند. هزینه خوابگاه دانشجویی در این کشور نیز تقریباً ۸۰۰ ریال می باشد. دانشجویان می توانند در کنار تحصیل به مدت ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند و به این ترتیب برخی از هزینه های خود را پوشش دهند. البته به این نکته توجه داشته باشید که دانشجویان خارجی بدون داشتن مجوز نمی توانند در دانشگاه یا خارج از آن مشغول به کار شوند لذا برای کار دانشجویی متقاضی باید مجوز دریافت کنند.

سرمایه گذاری در قطر

از دیگر روش های مهاجرت به کشور قطر، سرمایه گذاری می باشد. از سال ۲۰۱۹ کشور قطر، قوانین جدیدی را در زمینه سرمایه گذاری تصویب کرد که سرمایه گذاری در این کشور را آسان تر کرده است. بر اساس این قوانین، متقاضیان می توانند 100 درصد مالکیت شرکت قطری خود را در اختیار داشته باشند. تا قبل از این، سرمایه گذاران خارجی که قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قطر را داشتند، تنها می توانستند ۴۹ درصد از سهام عدالت را در اختیار داشته باشند و موظف بودند که ۵۱ درصد از سهام شرکت را به یک شریک قطری اختصاص دهند.

سرمایه گذاران مهاجر در کشور قطر این امکان را دارند تا در بورس و اوراق بهادار نیز شرکت کرده و به معامله بپردازند. امکان سرمایه گذاری در طرح های بازنشستگی خصوصی نیز وجود دارد. به طور کلی سرمایه گذاری در کشور قطر یک فرصت طلایی و بسیار سودآور برای مهاجرت محسوب می شود. چندین روش برای سرمایه گذاری در کشور قطر که عبارت است از:

  • سرمایه گذاری حساب های پس انداز در قطر
  • سرمایه گذاری های بازنشستگی در قطر
  • سرمایه گذاری در بخش املاک در قطر
  • سرمایه گذاری تجاری در قطر
  • صندوق های سرمایه گذاری در قطر
  • سرمایه گذاری در سهام در قطر
  • سرمایه گذاری های فراساحلی در قطر

بر اساس آمارها کشور قطر در سال ۲۰۲۰ میلادی از نظر شاخص های جذابیت سرمایه گذاری مستقیم خارجی، جایگاه چهل و دوم را در میان کشورهای جهان دریافت کرده است. از طرفی با تصویب قوانین جدید سرمایه گذاری در سال ۲۰۰۰، قطر یکی از مقاصد سرمایه گذاری جذاب مهاجران تبدیل شده است.

چنانچه تمایل دارید برای مهاجرت به قطر از طریق سرمایه گذاری اقدام کنید، باید قوانین این حوزه را به دقت مطالعه فرمایید. به عنوان مثال افرادی که در این کشور سرمایه گذاری می کنند باید با قوانین مالیات آشنایی داشته باشند. به عنوان مثال اجاره یک ملک کشور قطر فعالیت تجاری تلقی شده و از محل اجاره ملک افراد موظف به پرداخت مالیاتی به میزان ۱۰ درصد هستند.

البته خوشبختانه مالیات بر دارایی در کشور قطر وجود ندارد.

سرمایه گذاری در قطر

سرمایه گذاری در قطر

خرید ملک در قطر

یکی از روش های سرمایه گذاری و مهاجرت به کشور قطر، خرید ملک می باشد. متقاضیان این امکان را دارند تا برای املاک مختلف در کشور نسبت به خرید ملک اقدام کنند. بر اساس آخرین قوانین، افرادی که ملکی به ارزش حداقلی ۲۰۰ هزار دلار خریداری کنند، اقامت موقت کشور قطر را دریافت می کنند. برای این که اقامت دائم این کشور را برای خود و خانواده تان به دست بیاورید، لازم است خانه ای با ارزش حداقلی یک میلیون دلار را خریداری نمایید.

افرادی که اقامت دائم قطر را داشته باشند، از تمامی مزایای شهروندان این کشور بهره مند می شوند. در سال های اخیر قیمت املاک در کشور قطر دارای رشد 100 درصدی بوده و همین موضوع باعث شده تا سرمایه گذاران علاقه زیادی به بازار املاک این کشور داشته باشند.

اقامت قطر از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی از مراحل مهم برای سرمایه گذاری در قطر محسوب می شود. متقاضیان برای این که بتواند یک شرکت را در کشور قطر ثبت کنند باید سرمایه کافی داشته باشند. به طور کلی دو نوع شرکت قابل ثبت در قطر وجود دارد؛ شرکت با مسئولیت محدود و شرکت در منطقه آزاد با مالکیت صد در صد.

همانطور که گفتیم متقاضیان می توانند بدون این که سهام شرکت خود به یک کفیل قطری بدهند می توانند 100 در صد سهام شرکت را در تملک خود داشته باشند. از طرفی چنانچه فرد بخواهد می تواند شرکت خود را در پارک علم و فناوری یا مرکز قطر مال ثبت کرده و به این ترتیب از مزایای آن بهره مند شود. به عنوان مثال چنانچه شخص شرکت خود را در پارک علم و فناوری ثبت کرده باشد، از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.

اگر می خواهید در قطر شرکتی ثبت کرده و در این زمینه به راهنمایی افراد متخصص نیاز دارید می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی، تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح کنید. ما صفر تا صد مراحل ثبت شرکت در قطر را برای شما انجام می دهیم.

مهاجرت ورزشی به قطر

یکی از روش های دیگر برای مهاجرت به قطر دریافت ویزای ورزشی می باشد. به طور کلی این نوع ویزا به افرادی تعلق می گیرد که که در یک زمینه خاص ورزشکار بوده و دارای افتخارات ملی و جهانی می باشند یا از طریق باشگاه و گروه ورزشی مشخصی از داخل قطر برای آنان دعوت نامه ارسال شده است. به عنوان مثال فوتبالیستی که از سوی یک تیم فوتبال قطر دعوت نامه داشته باشد، می تواند ویزای ورزشی این کشور را دریافت کند.

البته سایر افراد نیز می توانند ویزای موقت مهاجرت به قطر از طریق ورزش را دریافت کنند. در این شرایط فرد نیاز به داشتن افتخارات جهانی زیادی ندارد و صرفاً اعلام می کند که با هدف شرکت در یک همایش یا رویداد ورزشی تمایل دارد تا وارد کشور قطر شود. به عنوان مثال ورزشکارانی که برای سپری کردن مسابقات مختلف وارد قطر می شوند از این ویزا استفاده خواهند کرد. به این ترتیب اگر ورزشکار هستید و می خواهید به کشور قطر مهاجرت کنید می توانید از طریق ویزای ورزشی اقدام کرده و اقامت دائم یا موقت این کشور را به دست بیاورید.

مهاجرت به قطر از طریق ویزای توریستی

افرادی که می خواهند به صورت موقت و در یک بازه مشخص در قطر اقامت داشته باشند می توانند ویزای توریستی دریافت کنند. این ویزا اعتباری سه ماه دارد و متقاضی بعد از دریافت آن می تواند در طول این این مدت، ۳۰ روز در کشور قطر اقامت داشته باشد. هزینه ویزای توریستی کشور قطر ۱۰۰ ریال می باشد.

برای دریافت ویزای توریستی بعد از ارسال مدارک از جمله پاسپورت و کارت اعتباری معتبر، ۲ تا ۳ روز کاری زمان نیاز است. مهم ترین مدارک برای دریافت ویزای توریستی قطر عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر
  • بلیط برگشت
  • کارت اعتباری معتبر
  • جزئیات اقامت شخص در قطر
  • گواهی واکسیناسیون مورد تایید وزارت بهداشت کشور قطر
  • تست منفی کرونا
  • فرم ثبت نام آنلاین
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت فیزیکی و روانی
  • بیمه سلامت
  • گواهی تمکن مالی برای مدت زمانی که شخص قصد اقامت در قطر را دارد

برای این که متقاضی بتواند ویزای توریستی قطر را دریافت کرده و به این کشور سفر کند، باید در ابتدا وارد وب سایت ویزای قطر شده، فرم درخواست آنلاین را تکمیل کرده و در ادامه مدارک درخواستی را در این سایت آپلود کند. برای پرداخت هزینه ویزا می توانید از طریق صرافی ها یا درگاه های پرداخت آنلاین این کار را انجام دهید. در نهایت نتیجه درخواست ویزا به ایمیل شما فرستاده می شود.

اقامت و مهاجرت به قطر از طریق ازدواج

بر اساس قوانین کشور قطر، ازدواج یک شخص خارجی با یکی از اتباع قطر در شرایط خاصی می تواند منجر به دریافت اقامت قطر شود. البته کشور قطر صرفاً به زن هایی که با یک مرد قطری ازدواج می کنند اقامت می دهد. ناگفته نماند که در این زمینه نیز محدودیت هایی وجود دارد. به عنوان مثال باید حتماً مدت ۳ الی ۵ سال از زمان ثبت رسمی ازدواج زوجین گذشته باشد و طرفین اثبات کنند که در این مدت با یکدیگر زندگی کرده اند.

در این شرایط متقاضی می تواند برای دریافت اقامت قطر از طریق ازدواج درخواست دهند. برای مهاجرت به کشور قطر از طریق ازدواج باید شروط زیر حاصل شود:

  • گواهی رسمی ازدواج
  • مدارک و گواهی تجرد طرفین
  • پاسپورت معتبر با مدت اعتبار حداقل شش ماه
  • همسر متقاضی باید ثابت کند که حداقل چهار هزار ریال درآمد ثابت دارد

همچنین متقاضی چنانچه بخواهد پاسپورت قطری دریافت کند، باید از ازدواج وی حداقل ۱۰ سال گذشته باشد. از دیگر نکات مهم برای مهاجرت به قطر از طریق ازدواج، یکسان بودن دین و مذهب طرفین است. بر این اساس هر دو متقاضی باید این یکسانی داشته باشند تا بتوانند در این کشور ازدواج خود را رسمی کنند.

اقامت و مهاجرت به قطر از طریق ازدواج

اقامت و مهاجرت به قطر از طریق ازدواج

اقامت و مهاجرت به قطر از طریق تولد فرزند

بسیاری از افراد تصور می کنند که دریافت اقامت از طریق تولد، کاری آسان و سریع می باشد. در این زمینه به این نکته توجه داشته باشید که کشور ها برای اعطای تابعیت خود ممکن است از قانون خاک یا قانون خون تبعیت کنند. منظور از قانون خاک این است که چنانچه نوزادی در یک کشور متولد شود فارغ از این که پدر و مادر وی چه تابعیتی داشته باشند، می تواند شهروندی کشور محل تولد خود را دریافت کند.

در حال حاضر تعداد کشورهای انگشت شماری در دنیا از قانون خاک تبعیت می کنند و اغلب کشورها از قانون خون تبعیت می کنند. به این معنا که فرد متولد شده در صورتی تابعیت یک کشور را دریافت می کند، که پدر یا مادر وی تابعیت آن کشور را داشته باشند. کشور قطر نیز از این قاعده پیروی می کند؛ به این ترتیب فرزند متولد شده زمانی تابعیت قطر را دریافت می کند که یکی از والدین وی قطری باشند.

البته در این زمینه استثنائاتی نیز وجود دارد. چنانچه نوزادی در قطر متولد شود که تابعیت پدر و مادرش مشخص نباشد این کشور تابعیت نوزاد را مشخص خواهد کرد؛ بنابراین به طور کلی دریافت اقامت قطر از طریق تولد در خاک این کشور غیر ممکن است. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که چنانچه فردی از پدری قطری متولد شود، تبار شهروندی قطری را دریافت می کنند و چنانچه شخص از مادری قطری و پدری خارجی متولد شود تابعیت قطر را دریافت نمی کند.

اقامت و مهاجرت به قطر از طریق تولد فرزند

اقامت و مهاجرت به قطر از طریق تولد فرزند

مهاجرت کادر درمان به قطر

با توجه به برنامه های گسترده دولت قطر برای ارتقا سطح کیفی سیستم سلامت و بهداشت کشورش، جذب نیروی کادر درمان به این کشور افزایش یافته است. از آنچه که این کشور حقوق و مزایای خوبی برای این مشاغل در نظر گرفته است، مهاجرت کادر درمان به قطر پرطرفدار شده است.

در این بین علاوه بر حقوق و مزایای عالی که این کشور برای مهاجران رشته های پزشکی و پیراپزشکی در نظر گرفته، در کنار ان قوانین و شرایط مهمی نیز برای تایید این افراد برای پوزیشن های شغلی تعیین کرده است. از مهم ترین این شرایط داشتن سابقه کاری بالا به همراه رزومه تحصیلی، مسلط بودن به زبان عربی در کنار زبان انگلیسی، پذیرش در آزمون پرومتریک، دریافت مجوز کار (Work Permit) از این کشور بعد از دریافت جاب افر و دریافت تاییدیه از کارفرما و دریافت نامه صلاحیت حرفه ای از مدارک ضروری می باشند.

کار درمان با داشتن یک پیشنهاد شغلی و رعایت تمام شرایط بالا، علاوه بر داشتن حقوق خوب، از کمک هزینه اقامت، کمک هزینه حمل و نقل و سایر مزایای دیگر برخوردار بوده و از پرداخت مالیات نیز معاف می باشند.

مهاجرت پرستار به قطر

کشور قطر به عنوان یکی از ثروتمندترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا، اهمیت زیادی به سیستم سلامت و بهداشت خود می دهد. در همین راستا برنامه های بلند مدت زیادی و سرمایه گذاری های خوبی در این حوزه انجام می دهد؛ به طوری که بهترین کشور از نظر خدمات درمانی و پزشکی در خاورمیانه قطر می باشد. با توجه به چشم انداز دولت این کشور برای ارتقای سیستم درمان و بهداشت در سال های اخیر شاهد رشد مهاجران کادر درمان به خصوص پرستاران به این کشور هستیم.

برای اینکه بتوانید به عنوان یک پرستار در قطر کار کرده و از تمام مزایای این شغل و حقوق بالای آن بهره مند شوید، شرط اول داشتن سابقه کاری کافی می باشد. به طور کلی پرستاران در قطر به دو دسته پرستاران عمومی و پرستاران متخصص تقسیم می شوند. این تقسیم بندی بر اساس سابقه کاری می باشد؛ یعنی پرستاران عمومی حداقل 3 سال سابقه کار و پرستاران متخصص بالای 4 سال سابقه کار داشته باشند. علاوه بر سابقه کار و تکمیل بودن رزومه تحصیلی و کاری، داشتن تاییدیه دیتا فلو (Data Flow)  و اخذ مجوز کار الزامی می باشد. شما باید تمام مدارک خود را برای بررسی صدور مجوز کار به سازمان مربوطه در قطر ارسال کنید و در صورت تاییدی و دریافت دیتا فلو می توانید برای کار و زندگی به قطر مهاجرت کنید.

مهاجرت پزشکان به قطر

همانطور که می دانید بسیاری از کشورهای جهان هر ساله تعداد زیادی از پزشکان و کارمندان کادر درمان را برای مهاجرت کاری می پذیرند. پزشکان مجرب و با تجربه با انتخاب کشور قطر برای مهاجرت یکی از بهترین تجربیات کاری خود را خواهند داشت. کشور قطر با سرمایه گذاری و برنامه های بلند مدت در راستای افزایش کیفیت زیر ساخت های پزشکی خود از پزشکان استقبال خوبی می کند. پزشکان برای کار در قطر باید شرایط لازم را داشته و برای تکمیل رزومه خود اقدامات لازم را انجام دهند.

از مهم ترین شرایط برای پزشکان داشتن 3 تا 5 سال سابقه کار، اخذ تاییدیه دیتا فلو، قبولی در آزمون پرومتریک، دریافت نامه صلاحیت حرفه ای، دریافت مجوز کار از سازمان بهداشت قطر و داشتن یک پیشنهاد یا موقعیت شغلی می باشد. توجه داشته باشید پروسه اخذ مجوز یا تاییده فلو ممکن است حدود 6 ماه زمان بر باشد.  در کنار این موارد تسلط به زبان انگلیسی و عربی نیز برای برقراری ارتباط بهتر با بیماران حائز اهمیت می باشد.

جدیدترین شرایط مهاجرت به قطر

در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار نفر از جمعیت 2 میلیونی کشور قطر را ایرانیان مهاجر تشکیل می دهند. از این رو اطلاع از شرایط مهاجرت به کشور قطر برای ایرانیان اهمیت بسیار زیادی دارد. این کشور بعد از میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ توانست توجه بسیاری از مهاجران کشورهای مختلف را به خود جلب کند. همانطور که گفتیم این کشور یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در دنیا را دارد و فرصتی مغتنم برای افرادی است که تمایل دارند تا از طریق مهاجرت کیفیت زندگی خود را افزایش دهند.

برای تمامی افرادی که به دنبال روشی برای مهاجرت هستند، اطلاع از جدیدترین شرایط مهاجرت به قطر اهمیت زیادی دارد.

کشور قطر نیز در سال های اخیر قوانین مهاجرتی خود را تا حدودی تغییر داده است. از جمله مهمترین شرایطی که متقاضیان برای مهاجرت به کشور قطر باید داشته باشند عبارت است از:

  • وضعیت سلامتی مناسب و موفقیت در گذراندن تست های پزشکی
  • نداشتن سوء پیشینه پرداخت هزینه های دولتی ویزا
  • داشتن تمکن مالی
  • تکمیل بودن مدارک مورد نیاز

البته به این نکته توجه داشته باشید که شرایط مهاجرت به کشور قطر، با توجه به روش انتخابی شما متفاوت می باشد. به عنوان مثال شرایطی که برای مهاجرت از طریق ازدواج یا سرمایه گذاری وجود دارد با شرایط مهاجرت به قطر از طریق تحصیلی کاملاً متفاوت می باشد. برای اطلاع از دقیق ترین و جدیدترین شرایط مهاجرت به قطر می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید.

هزینه زندگی در قطر

کشور قطر، با مساحتی کوچک در همسایگی خلیج فارس و در شرق عربستان واقع شده است. پایتخت قطر، شهر دوحه می باشد و واحد پول آن ریال قطر است. اگر چه سطح زندگی در این کشور بالا بوده؛ اما هزینه های زندگی در قطر گران می باشد. از این رو برخی افراد به دلیل هزینه های بالای این کشور از مهاجرت به قطر منصرف می شوند. با یک نگاه کلی به ریز هزینه ها در قطر می توان گفت هزینه زندگی ماهانه در این کشور به غیر از اجاره حدود 900 الی 1000 دلار در ماه برای یک خانواده دو نفره می باشد.

لیست اقلام ضروری زندگیقیمت
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 3500  الی 9000 ریال
اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج شهر 2500  الی 6000 ریال
یک وعده غذا در یک رستوران معمولیحدود 9 دلار
مک دونالد 6.5 دلار
قرص نان 500 گرمیحدود 1.5 دلار
برنج یک کیلوییحدود 2 دلار
تخم مرغ 12 عددیحدود 3 دلار
مرغ (یک کیلو)حدود 6 دلار
گوشت (یک کیلو)بین 10 تا 11 دلار
سیب زمینی (یک کیلو)حدود 1.2 دلار
پیاز(یک کیلو)0.96دلار
گوجه فرنگی(یک کیلو)1 تا 1.4 دلار
آب معدنی (1.5 لیتر)0.5 دلار
سایر هزینه های زندگی قیمت
هزینه بیمه سلامت 27 تا 28 دلار
هزینه یک ماه اشتراک باشگاه حدود 60 تا 100 دلار
قیمت یک بلیط سینماحدود 10 دلار
بلیط یک طرفه اتوبوس0.5 دلار
کارت ماهانه حمل و نقل41 دلار
یک لیتر بنزین0.6 دلار
هزینه یک دست لباس تابستانی بسته به برند لباس بین 45 تا 55 دلار

هزینه مهاجرت به قطر

از جمله دغدغه های متقاضیانی که می خواهند به قطر مهاجرت کنید، هزینه های مهاجرت می باشد. میزان هزینه ها با توجه به روشی که برای خود انتخاب می کنید متفاوت می باشد. به عنوان مثال چنانچه بخواهید از طریق خرید ملک به قطر مهاجرت کنید باید حداقل سرمایه لازم یعنی یک میلیون دلار را در نظر بگیرید. از طرفی در دیگر روش ها از جمله مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری نیز متقاضی باید مواردی همچون شهریه دانشگاه، هزینه زندگی و تمکن مالی را در نظر بگیرد.

اخذ پاسپورت قطر

در سال های اخیر بسیاری از ایرانیان و اتباع دیگر کشورها به دنبال دریافت تابعیت و پاسپورت قطر بوده اند. از بین تمام روش هایی که برای مهاجرت به کشور قطر وجود دارد، افراد تنها از دو طریق می توانند پاسپورت این کشور را دریافت کنند. دارندگان اقامت کاری و سرمایه گذاری کشور قطر جزو افرادی هستند که می توانند پاسپورت دریافت کنند. این افراد چنانچه به مدت ۱۰ سال و به صورت مداوم در کشور قطر زندگی کرده باشند، واجد شرایط تابعیت این کشور هستند.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که دولت قطر سختگیری های زیادی را در مراحل صدور اقامت و پاسپورت اعمال می کند. یکی از شروط دریافت پاسپورت این کشور آشنایی و علاقه متقاضی به آداب و رسوم فرهنگی کشور قطر می باشد. فرد باید بتواند اثبات کند که عملاً با این فرهنگ ادغام شده است. از دیگر شرایط اخذ پاسپورت قطر، نداشتن سابقه کیفری در مدت زمان اقامت در این کشور می باشد. از طرفی در روش مهاجرت از طریق ازدواج، نیز تنها آن دسته از از زنانی که با مردان قطری ازدواج می کنند می توانند برای دریافت پاسپورت اقدام کنند.

به این ترتیب اگر مرد خارجی با یک زن قطری ازدواج کند واجد شرایط دریافت پاسپورت قطری نیست. از نظر درجه اعتبار نیز پاسپورت کشور قطر سی و دومین جایگاه را در بین دیگر کشورهای دنیا دارد و افرادی که این پاسپورت را داشته باشند می توانند به ۸۵ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا مسافرت کنند.

آزمون پرومتریک قطر

یکی از مهم ترین مدارک برای اخذ مجوز کاری و ورود پزشکان و کادر درمان به قطر مدرک پرومتریک قطر می باشد. این مدرک چیست؟ در واقع پرومتریک قطر آزمونی جهت ارزیابی و معادل سازی مدرک کارکنان کادر درمان و حوزه سلامت می باشد که سالانه یک بار برگزار می شود. نام دیگر این آزمون QCHP (Qatar Council for Healthcare Practitioners ) نیز می باشد که اکثر کشورهای دنیا برای جذب نیروی کار در زمینه های بهداشت و سلامت این آزمون را برگزار می کنند. آزمون آنلاین آن توسط سازمان Prometric برای استخدام نیرو در کشورهای خلیج فارس برگزار می شود.

در قطر این آزمون به صورت حضوری و توسط وزارت بهداشت این کشور اجرا می شود. امکان شرکت در این آزمون در ایران یا به صورت حضوری برای ایرانیان وجود ندارد. داوطلبان باید ثبت نام اولیه را به صورت اینترنتی انجام داده و برای آزمون به یکی از کشورهای عمان، گرجستان، چین، سنگاپور، قطر، ترکیه یا ارمنستان مراجعه کنند. هزینه این آزمون بسته به رشته و کشور برگزار کننده از   90 دلار تا 200  متفاوت می باشد. از شرایط مهم برای ثبت نام این آزمون داشتن حداقل مدرک لیسانس، حداقل 2 سال سابقه کار و پاسپورت با 6 ماه اعتبار است.

تمام متقاضیان کادر درمان برای کار در قطر نیاز به قبولی در آزمون پرومتریک و دریافت مجوز کار دارند.مشاور و وکیل مهاجرت به قطر

یکی از سوالات پرتکراری که بسیاری از مهاجران می پرسند این است که چگونه به قطر مهاجرت کنیم؟ همانطور که گفتیم روش های متنوعی برای مهاجرت به کشور قطر وجود دارد که در وهله اول فرد باید شرایط خود را ارزیابی کرده و از این طریق بتواند یک روش مناسب را از بین راه های مهاجرت به قطر انتخاب کند.

تجربه نشان داده است که افرادی که در مسیر مهاجرتی خود از مشاوره های تخصصی کمک می گیرند می توانند با موفقیت بیشتری به اهداف خود برسند. از این رو ما نیز توصیه می کنیم برای مهاجرت به کشور قطر یا سایر کشورها از وکلا و افراد متخصص مشورت بگیرید تا به این ترتیب در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظرتان مهاجرت کنید.

راحت ترین روش مهاجرت به قطر

از دیگر سوالات پرتکراری که در زمینه مهاجرت به کشور قطر افراد می پرسند این است که راحت ترین روش برای مهاجرت به قطر چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم راحت ترین یا سریع ترین روش برای این که شما بتوانید به کشور قطر مهاجرت کنید تا حدود زیادی به شرایط شما بستگی دارد.

به عنوان مثال شخصی که به زبان عربی و انگلیسی مسلط بوده و شرایط سنی مناسبی نیز داشته باشد، می تواند با ارائه تمکن مالی از طریق تحصیلی وارد این کشور شود. به طور کلی روش هایی مثل سرمایه گذاری از جمله روش های سریع و راحت برای مهاجرت به قطر محسوب می شوند.

اخذ اقامت قطر

برای دریافت اقامت قطر از چندین روش مختلف می توانید اقدام کنید. برخی روش ها مستقیم منجر به اخذ اقامت (کوتاه مدت یا بلند مدت) می شوند و برخی دیگر با رعایت برخی قوانین و زندگی در کشور قطر برای مدت زمانی خاص منجر به اقامت دائم می شود. برای اطلاع دقیق از نحوه اخذ اقامت باید بعد از انتخاب یک روش، راجع به نحوه و قوانین اخذ اقامت و سپس شهروندی کشور قطر از یک وکیل باتجربه راهنمایی های لازم را بخواهید. در ادامه نیز برای آگاهی بیشتر شما به ارائه نکات مهمی برای اخذ اقامت قطر می پردازیم:

  • اولین و مهم ترین نکته در مورد اقامت قطر این است که هر ساله فقط تعداد محدودی از مهاجران با رعایت دقیق قوانین این کشور می توانند اقامت دائم قطر را دریافت نمایند. معمولا برای اکثر روش های مهاجرتی اقامت های کوتاه مدت به متقاضی داده می شود که قابل تمدید است.
  • یادگیری و تسلط به زبان عربی در کنار آن داشتن یک شغل با درآمد بالا از شرایط اخذ اقامت دائم می باشد.
  • برای کسانی که می خواهند از طریق ویزای کار اقامت دریافت کنند، باید بدانند بهترین زمینه های شغلی در قطر مربوط به بخش های پزشکی و سلامت، پتروشیمی، نفت و گاز می شود. معمولا داشتن یک پیشنهاد شغلی یا استخدام از طرف آژانس های بین المللی که به دنبال نیروی کار متخصص در این کشور هستند، راه های اخذ ویزای کار می باشد. (هزینه اخذ ویزای قطر 200 ریال قطر و برای مجوز کار باید 500 ریال دیگر پرداخت شود.)
  • برای روش سرمایه گذاری نیز سه راه سرمایه گذاری در کشور قطر، ثبت شرکت و خرید ملک منجر به دریافت اقامت کشور قطر می شود. در این صورت حداقل سرمایه برای خرید ملک 20 هزار دلار و برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف 1 میلیون دلار نیاز است. در مورد ثبت شرکت نیز طبق قوانین جدید مالکیت 100 درصد شرکت برای سرمایه گذار و ثبت کننده شرکت می باشد.
  • در نهایت ازدواج یکی از راه های آسان برای اخذ اقامت و در نهایت شهروندی کشور قطر می باشد. در این صورت یکی از زوجین باید شهروند و متولد کشور قطر باشد.

برای اخذ اقامت و تابعیت در قطر متقاضی باید 10 سال به طور مستمر در این کشور زندگی کند.تابعیت قطر

به طور کلی کشورهای حوزه خلیج فارس که شامل اکثر کشورهای عربی می شود، قوانین و شرایط بسیار سختگیرانه ای برای اخذ شهروندی و پاسپورت کشورهای خود را دارند. این کشورها برای تابعیت معمولا از قانون خون تبعیت می کنند؛ یعنی برای زندگی و حق شهروندی اولویت با کسانی که است که پدران آن ها قطری باشند. در کشور قطر نیز این قوانین سختگیرانه اجرا می شود و طبق گزارشات هر سال 50 نفر از مهاجران خارجی می توانند برای پاسپورت کشور قطر اقدام کنند. شرط اصلی دریافت شهروندی قطر نیز داشتن اقامت دائم می باشد که اخذ این اقامت نیز پروسه طولانی دارد؛ یعنی متقاضی باید بالای 10 سال به طور دائم در این کشور زندگی و کار کند تا مشمول شرایط گرفتن تابعیت باشد. به طور کلی بهترین راه های اخذ اقامت و دریافت تابعیت قطر روش های سرمایه گذاری، کار در مشاغل مورد نیاز و ازدواج می باشد.

مدارک لازم برای اقامت قطر

با توجه به قوانین شدید و سخت کشور قطر برای اخذ اقامت دائم یا شهروندی، تمام کسانی که به روش های مختلف به این کشور مهاجرت می کنند می توانند در فواصل زمانی مشخص برای تمدید ویزای خود اقدام کنند اما در مورد اقامت دائم و شهروندی شرایط بسیار متفاوت می باشد. به طور کلی برای اخذ اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت قطر بسته به نوع روش مهاجرتی و شرایط متقاضی مدارک گوناگونی مورد نیاز می باشد. در ادامه به برخی از مهم ترین این مدارک اشاره می کنیم:

  • تکمیل فرم های مربوط به اخذ اقامت و پرداخت هزینه های لازم
  • ارائه نامه تمکن مالی که گردش حساب 3 ماه اخیر را نشان دهد
  • ارائه تاییدیه جاب آفر یا قرارداد کاری از سوی کارفرما
  • ارائه نامه پذیرش از سوی دانشگاه
  • نامه عدم سوء پیشینه از دفاتر قضایی
  • ارائه تمام مدارک شناسایی، رزومه تحصیلی، رزومه کاری و…

بهترین شهر برای اقامت در قطر

کشور قطر شهرهای مهمی همچون دوخان، الخور و ام سعید دارد. پایتخت این کشور شهر دوحه بوده که ۸۰ درصد از ساکنان این کشور را در خود جای داده است. شهر دوحه یکی از مهمترین و بهترین شهرهای قطر محسوب می شود و مرکز توریستی و اقتصادی آن نیز می باشد. الخور در شمال شرقی قطر واقع شده و در زمینه صنعت ساختمان سازی و استخراج نفت فعالیت های گسترده ای در آن انجام می شود.

ام صلال نیز از دیگر شهرهای مهم قطر است که قطب فلزات و کارخانه های فولاد محسوب می شود. مراکز مهم تجاری و ورزشی زیادی نیز در این شهر وجود دارد. به طور کلی افراد باید با توجه به زمینه کاری و علایق خود شهر مورد نظرشان را برای سکونت انتخاب کنند. به عنوان مثال قطب صنعتی کشور قطر شهر الوکره می باشد که در عین حال یکی از اصلی ترین بنادر کشتیرانی این کشور نیز می باشد.

الریان قطب آموزشی کشور قطر است که مراکز مهمی از جمله پارک علم و فناوری در آن واقع شده است. با این تفاسیر هر یک از شهرهای کشور قطر در یک زمینه خاص فعالیت بیشتری داشته و از این رو متخصصان و فعالان آن حوزه در این شهر متمرکز شده اند. به این ترتیب توصیه می کنیم شما نیز با توجه به حیطه کاری یا تحصیلات خود شهر مناسبتان را در کشور قطر پیدا کرده و ساکن شوید.

سخن پایانی

ما در این مقاله از گروه وکلای اصطهباناتی تلاش کردیم تا به همه سوالات شما پیرامون شرایط و هزینه های مهاجرت به قطر پاسخ دهیم. شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی و پرسیدن سوالات خود با کارشناسان و مشاوران با تجربه ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به قطر

1- واحد پول کشور قطر چیست؟

واحد پول این کشور ریال قطر می باشد.

2- جمعیت کشور قطر چقدر است؟

قطر حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

3- میزان حقوق و دستمزد ها در قطر چقدر است؟

به طور کلی دستمزد و حقوق ها از ۱۲۰۰ ریال قطر شروع شده و تا حدود ۸۷ هزار ریال می رسد.

4- چه روش هایی برای مهاجرت به قطر وجود دارد؟

افراد می توانند از روش های کاری، تحصیلی، ازدواج و سرمایه گذاری به قطر مهاجرت کنند.

5/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

26 دیدگاه برای “مهاجرت به قطر + اقامت قطر

  1. بهزاد ریلی پور گفت:

    سلام
    بنده بیست وسه ساله هستم با مدرک لیسانس فناوری اطلاعات.چ کشوری برای مهاجرت من خوبه.ضمن اینکه پایان خدمت ندارم و کشوری ک خرج زیادی برای مهاجرت نداشته باشه میخوام؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      شرایط مهاجرت برای هر کشوری متفاوت است. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  2. Mohsen sameri گفت:

    سلام..من دارای مدرک کارشناسی حقوق هستم وبرای ادامه تحصیل همراه باهمسرم میخواهم به کشورقطرمهاجرت کنیم..میخواستم شرایطش رابفهمم..ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه شرایط اخذ ویزا و پذیرش از کشور قطر با سخت گیری های زیادی روبرو شده است. به شما توصیه می کنیم کشور دیگری را انتخاب نمایید.

  3. شهرام خوش خلق گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم در مورد کار در قطر یا عمان در زمینه جواهر سازی و جواهر نگاری سوال کنم ،ایا در این زمینه امکان کار یا مهاجرت وجود دارد؟
    ممنون از راهنماییتون.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در صورتیکه بتوانید کارفرمای مورد نظر خود را پدا کنید، می توانید از طریق کاری به این کشور مهاجرت کنید.

  4. نگار گفت:

    با سلام
    من برنامه نویس html , css هستم ، شرایط مهاجرت به آلاسکا یا نیوزلند رو برام لطف میکنید توضیح بدید ؟
    تشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      مهاجرت به کشور نیوزلند شرایط بهترین را شامل می شود که می توانید با ویزای جستجوی کار وارد شوید و به دنبال یافتن کار، ویزای موقت اقامت دریافت کنید.
      البته پیشنهاد میکنیم که خلاصه ای از مدارک شما را در زمینه های حرفه تان در دست داشته باشیم تا بتوانیم بهتر شما را راهنمایی کنیم.

  5. عباس گفت:

    با سلام میخواستم بدونم برای سرمایه گذاری تو کشور قطر و گرفتن اقامت اون کشور باید تو چه رشته هایی سرمایه گذاری کردو حدالقل چ مبلغی رو باید اختصاص داد برای سرمایه گذاری مچکرم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      با سلام سرمایه گذاری در حوزه خلیج فارس مستلزم ارائه سرمایه زیادی است، که حتما فرد باید یک فیلد کاری را ارائه بده که مورد تایید قرار بگیرد. بهتر است برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

  6. علیرضا گفت:

    سلام من یک مخترع هستم و میخواهم درقطر فعالیت کنم چند اختراع هست که کاملا کابرد درقطر دارد لطفا بفرمایید چطور می توانم ازطریق شما اقامت بگیرم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      رزومه شما، برای اخذ ویزا و اقامت کفایت نمی کند.
      در صورتی که پیشنهاد کاری و اسپانسر مالی از کشور قطر داشته باشید، می توانید اقدام نمایید.

  7. فاطمه گفت:

    سلام من اقامت المان دارم میخوام کشورم رو عوض کنم به قطر ایا امکانش وجود دارد و چگونه

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      در صورتی که بتوانید از طریق سرمایه گذاری اقدام نمایید، این امکان فراهم است.
      سفارت کشور قطر، بسیار سخت ویزا می دهد.

  8. ميلاد گفت:

    باسلام
    بنده داراي ليسانس حسابداري،فوق ليسانس مديريت مالي،تافل و همچنين چهار سال سابقه كار دريك مركز دولتي هستم،ميخاستم بدونم ايا ميتونم جهت گرفتن ويزاي كار در قطر اقدام كنم؟
    اگر جوابتان منفي است چه كشوري پيشنهاد ميدين تا سطح رفاه و درامد بالايي داشته باشد همچنين هزينه هاي زندگي و تحصيل حداقل بيشتر از ايران نباشد?
    ممنون

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      شما می توانید برای تحصیل رایگان در کشورهایی مثل فرانسه به زبان فرانسوی، اقدام نمایید.
      همچنین در صورتی که مقاله های چاپ شده در مجلات بین المللی دارید، می توانید برای دکتری در بسیاری از کشور ها، اقدام نمایید.

  9. عبدالخالق امینی گفت:

    با سلام من از افغانستان هستم فارغ از انستیتوت اداره و حسابداری شدم انگلیسی بلدم عربی هم کم میتونم به قطر کار پیداکنم و شرایط اقامت قطر چگونه است ؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      اخیرا کشور قطر بسیار سخت ویزا می دهد و بر همین منوال، اخذ اقامت قطر بسیار دشوار است.
      تنها در صورتی که کارفرمای معتبری، پیشنهاد کاری به شما داده باشد، احتمال ویزا شدن و سپس اخذ اقامت، بسیار بالاست.
      همچنین برای افرادی که استطاعت مالی بالایی دارند، می توانند از طریق سرمایه گذاری، اقامت بگیرند.

  10. bahar zrgar گفت:

    با سلام
    همسر بنده پرستار هستن .آيا پرستاران در اين كشور ميتونن كار كنن؟؟امكان اقامت وجود دارد؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در این بازه زمانی، کشورهای عربی حوزه ی خلیج فارس، بسیار دشوار ویزا می دهند و بسیاری از درخواست های ویزای کار را ریجکت میکنند.
      با داشتن مدرک و سابقه ی کار با بیمه در رشته ی پرستاری می توانید به انگلیس مهاجرت نمایید در حالی که بسیاری از درخواست های ویزای کاری را ریجکت می کند، اگر با افراد متخصص مهاجرت، این روند را پیش ببرید، به سادگی می توانید اقامت انگلیس را اخذ نمایید.

  11. شهرام گفت:

    باسلام بنده کارشناس ارشد HSE و استاد دانشگاه هستم بفرمایید بنده با این مدرک میتونم اقامت داعم در قطر دریافت کنم آیا این مدرک من انجا کاربرد دارد. میتوانم انجا مشغول به کار شوم؟ تشکر

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      متاسفانه کشور قطر بسیار سخت ویزای کار میدهد و در شرایطی که پیشنهاد کاری از مجموعه ای معتبر داشته باشید، امکان تایید ویزا بیشتر میشود.

  12. moh گفت:

    با سلام و خسته نباشید من به زبان عربی انگلیسی مسطم.کافی من و آشپز فستفود هم هستم آیا شرایط کاری و اقامت برام مهیاست؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      با توجه به سختگیری های اخیر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، در صدور ویزا ، پیشنهاد میشود کشورهای دیگر را مورد بررسی قرار دهید.
      موفق باشید.

  13. Mo.na گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    می خواستم بپرسم من می تونم برای ویزای کار برای کشور قطر با مدارک فنی و حرفه ای صنایع فلز، جوشکاری، پکیج، حرارت مرکزی(موتورخانه)، دستگاه سرد کننده و آبگرمکن زودجوش اقدام کنم؟ چقدر احتمال پیدا کردن کار با این مدارک اونجا وجود داره؟
    لطف می فرمایید اگر جواب رو به آدرس ایمیل من ارسال کنید. ممنونم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در صورتی که موفق به اخذ ویزا شوید و به زبان عربی تسلط کافی داشته باشید، قطعا اشتغال به این شغل ممکن است ، اما متاسفانه اخیرا سفارت این کشور در صدور ویزا ، سختگیری ها و تاخیر زیادی اعمال میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *