مقایسه شرایط تحصیل پزشکی در رومانی و روسیه

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با مقایسه شرایط تحصیل پزشکی در رومانی و روسیه صحبت کنیم. تحصیل پزشکی و زیر شاخه های مربوط به آن مانند دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و … از جمله رشته های پر طرفدار در کل دنیا هستند که در میان جوامع علمی و علاقه مندان به تحصیل از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند. اما همانند هر رشته تحصیلی دیگری، این رشته ها هم در کل دنیا و در هر شهر و کشور و دانشگاهی دارای شرایط ویژه مخصوص به خود هستند. از این رو می توان گفت که مقایسه روند تحصیل در هر کدام از این رشته ها می توانند مزیت بسیار مهمی محسوب شود و دانشجویان را در مسیر رسیدن به اهدافشان یاری نماید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به هر کشوری دارای شرایط خاص خود است. از این رو روند مهاجرت به رومانی با روند مهاجرت به روسیه تفاوت های بسیاری می توانند با هم داشته باشند. روش های بسیاری برای مهاجرت به کشور رومانی و کشور روسیه وجود دارد که منحصر به خودشان است. به طور مثال می توان به مهاجرت تحصیلی به رومانی، مهاجرت کاری به رومانی و یا مهاجرت سرمایه گذاری به روسیه، خرید ملک در روسیه، ازدواج با تبعه روسی و … اشاره نمود. برای این که بتوانید از روش های مختلف مهاجرتی به این کشور ها و شرایط هر کدام اطلاع داشته باشید، می توانید به راحتی با مراجعه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی به نتیجه مطلوب برسید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز دارای نمایندگی معتبر می باشد.

مقایسه شرایط تحصیل پزشکی در رومانی و روسیه

یقینا شرایط تحصیل در رومانی با شرایط تحصیل در روسیه متفاوت می باشد و هر کدام از این کشور ها برای تحصیل شرایط خاص خود را دارند. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه می تواند با تفاوت های بسیار زیادی برای دانشجویان ارائه شود. تحصیل در هر کشوری برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی و سایر رشته های مربوط به این رشته ها می تواند هر کدام شرایط مخصوص به خود را داشته باشد و برای هر کشوری مانند رومانی و روسیه دارای مزیت ها و معایب بسیار زیادی باشد.

البته شما می توانید برای کار در رومانی و یا کار در روسیه نیز اقدام نمایید. دقت کنید که برای تحصیل در کشور های رومانی و روسیه در رشته پزشکی لازم است تا ویزای تحصیلی روسیه و ویزای تحصیلی رومانی را دریافت نمایید. قبل از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی می بایست، برای اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی برای رشته پزشکی و یا اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه برای رشته پزشکی اقدام نمایید.

هر کدام از این دانشگاه ها در این کشور ها برای ارائه پذیرش خود شرایط مخصوصی دارند که می تواند با دیگری متفاوت باشد. از این رو لازم است تا به دقت شرایط پذیرش از هر دانشگاهی را در کشور های رومانی و روسیه بررسی نموده و اطلاعات لازم را کسب کنید. دقت کنید که در زمینه تحصیلی در رومانی و روسیه لازم است تا در ارتباط با شرایط زندگی در رومانی و شرایط زندگی در روسیه اطلاع کسب نمایید. حال ببینیم تفاوت تحصیل در رشته های پزشکی در کشور های روسیه و رومانی چگونه است.

مقایسه تحصیل پزشکی در رومانی و روسیه

در این بخش از مقاله قصد داریم به مقایسه تحصیل پزشکی در رومانی و روسیه بپردازیم. همان طور که در قسمت ابتدایی مقاله نیز ذکر کردیم تحصیل در رومانی و روسیه هر کدام دارای شرایط خاص خود هستند. در ابتدا از شرایط تحصیل در رومانی شروع می کنیم تا بدانیم که چرا پزشکی در رومانی گزینه ای مناسب برای تحصیل است؟!

تحصیل پزشکی در رومانی و روسیه

تحصیل پزشکی در رومانی و روسیه

تحصیل پزشکی در رومانی (پزشکی ، دندانپزشکی ، دامپزشکی ، داروسازی و غیره) به دلایل مختلف یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی است. کیفیت مطالعه و دوره های تحصیلی پزشکی در رومانی بسیار بالا است و دانشجویان پزشکی رومانی در کشوری با یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا تحصیل می کنند که مدارک معتبر بین المللی را ارائه می دهد که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و به ویژه در تمام کشور های اتحادیه اروپا / EEA معتبر است. تحصیل پزشکی در کشور رومانی برای دانشگاه های این کشور شامل دوره های ویژه ای است.

دوره اولیه پزشکی که مانند پزشکی عمومی در ایران است شش سال می باشد که به دو بخش سه ساله تقسیم بندی شده است. سه سال اول تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های رومانی به صورت تئوری می باشد و برنامه سه ساله بعدی به صورت مطالعات عملی است. اما دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های رومانی که بسته به رشته تحصیلی و گرایش بین سه تا شش سال به طول می انجامد منجر به ورود به دوره های دکتری یا تخصص پزشکی در رومانی می شود.

اما روسیه برای دانشجویان بین المللی پزشکی از اروپا ، آسیا ، آفریقا و آمریکا و استرالیا یکی از مقرون به صرفه ترین و محبوب ترین مقصد ها در جهان است. دانشگاه ها و موسسات خدمات خارق العاده ای را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند تا بتوانند به راحتی به تحصیل در روسیه بپردازند. یکی از مزیت های تحصیل در دانشگاه های پزشکی روسیه این است که پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی است و نیازی به آزمون ورودی ندارد.

مدرک پزشکی روسیه در سراسر جهان توسط WHO ، یونسکو و غیره شناخته می شود. تحصیل در دانشگاه های این کشور از کیفیت بالا و شناخته شده ای برخوردار است. برنامه پزشکی عمومی در این کشور بین چهار تا شش سال و تخصص پزشکی برنامه سه تا شش ساله است.

مقایسه جزئیات تحصیل پزشکی در رومانی و روسیه

در این بخش از مقاله جزئیات تحصیل پزشکی در کشور های رومانی و روسیه را بیان می کنیم و به مقایسه شرایط تحصیل پزشکی در این کشور ها می پردازیم. در ابتدا ما در ارتباط با شرایط خاص و ویژه و جزئیات تحصیل پزشکی در دانشگاه های رومانی می پردازیم. در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که تمامی دانشجویان می توانند در دوره های تحصیلی پزشکی به زبان های انگلیسی، رومانیایی و فرانسوی شرکت کنند.

اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در زمینه بورسیه های تحصیلی رومانی، تنها دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند  برای امتحان ورودی به زبان رومانیایی شرکت کنند و بورسیه کامل رومانیایی را دریافت نمایند. نکته مهم دیگر این است که برخی از دانشگاه های علوم پزشکی ممکن است نیاز به مصاحبه ورود داشته باشند و در زمینه سطح زبان، سطح آمادگی برای تحصیل پزشکی در رومانی و … آزمونی دریافت نمایند.

و این در حالی است که برخی از دانشگاه های رومانی ممکن است آزمونی برای تست پایه زیست شناسی و شیمی از دانشجویان اخذ نمایند. اما ببینیم جزئیات تحصیل پزشکی در روسیه به چه صورت است و دارای چه شرایط و ویژگی هایی می باشد. در ابتدا باید بدانید که دانشگاه های پزشکی در روسیه از قدیم جزو موسسات برجسته در مطالعات پزشکی بوده اند. کتاب های پزشکی موجود در دانشگاه های روسیه به ده ها زبان ترجمه شده و در احتیار کل دنیا قرار گرفته اند.

پذیرش در دانشگاه های پزشکی روسیه با توجه به کیفیت بالایی که داند بسیار ساده تر از سایر کشور های دنیا است و دانشجویان می توانند به راحتی اقدام به اخذ پذیرش کنند. نکته مهم ذیگر این است که اخذ ویزای تحصیلی روسیه نسبت به کشور های اروپایی بسیار ساده تر می باشد. تحصیل پزشکی در کشور روسیه هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی امکان پذیر است و دوره های تحصیلی بسیاری به زبان انگلیسی برای دانشجویان ارائه می شود.

مقایسه هزینه تحصیل پزشکی در رومانی و روسیه

یکی از مهم ترین مسائلی که در زمینه تحصیلی برای دانشجویان به وجود می آید بحث هزینه های تحصیل در کشور مورد نظر شان است. از این رو در این قسمت ار مقاله ما در ارتباط با هزینه تحصیل در رومانی برای رشته پزشکی و هزینه تحصیل در روسیه برای رشته پزشکی نکاتی را ارائه می دهیم و در این زمینه مقایسه های بسیاری را انجام می دهیم. مقایسه هزینه های تحصیل در این دو کشور می تواند به ما در زمینه اخذ پذیرش کمک کند. البته باید به هزینه های زندگی در روسیه و هزینه های زندگی در رومانی هم توجه داشته باشید.

پزشکی تحصیل در رومانی یکی از بهترین گزینه ها در اروپا (EU / EEA) نه تنها به دلیل کیفیت تحصیل بلکه به دلیل هزینه تحصیل ، شهریه و هزینه های زندگی نیز می باشد که در مقایسه با سایر دانشگاه های اتحادیه اروپا پایین تر می باشد. هزینه تحصیل در رمانی برای دانشجویان برای هر سال تحصیلی بین پنج هزار تا ده هزار یورو می باشد. البته دقت داشته باشید که در کشور رومانی دوره هایی قبل از ورود به رشته پزشکی وجود دارد که با عنوان دوره های پیش پزشکی شناخته می شود که این مبلغ بین دو هزار و پانصد تا چهار هزار یورو می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در رومانی و روسیه

هزینه تحصیل پزشکی در رومانی و روسیه

اما بینیم در روسیه شرایط چگونه است. مطالعات پزشکی روسیه احتمالاً ارزان ترین دوره در اروپا است. البته شهریه های تحصیل در این رشته در دانشگاه های روسیه از هر دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. هزینه تحصیل پزشکی در روسیه برای زبان های انگلیسی و روسی متفاوت خواهد بود. شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه های روسیه بین دو هزار و پانصد دلار تا ده هزار دلار متغیر خواهد بود. دقت کنید که میانگین شهریه سالانه به زبان روسی چهار هزار و هشتصد دلار پ به زبان انگلیسی پنج هزار و صد دلار در سال می باشد.

مقایسه شرایط بورسیه های تحصیلی پزشکی در رومانی و روسیه

یکی از نکات بسیار مهمی که برای دانشجویان بسیار مهم است، بحث بورسیه های تحصیلی می باشد. بورسیه های تحصیلی رومانی برای رشته پزشکی شرایط مناسبی برای دانشجویان بین المللی ندارد. برای تحصیل پزشکی در رومانی دانشجویان دارای دو گزینه بورسیه تحصیلی هستند. بورسیه اول بورسیه تحصیلی اولیه ورودی و بورسیه مدل دوم مبتنی بر شایستگی می باشد. دقت کنید که صرفا دانشجویان پزشکی اتحادیه اروپا ، EEA و سوئیس می توانند در صورت قبولی در آزمون ورود به دانشگاه ، رومانیایی بورس تحصیلی دریافت کنند.

اما در مدل بعدی هر ساله دولت رومانی در دانشگاه ها دانشجویانی را می شناسد که با موفقیت خود در دانشگاه ها نسبت به بقیه متمایز می شوند. این دانشجویان می توانند کمک هزینه های تحصیلی دریافت نمایند. البته بورسیه های تحصیلی در این شرایط پس از گذراندن حداقل یک سال تحصیلی به دانشجویان ارائه می شود. اما برای روسیه شرایط متفاوت خواهد بود و بورسیه های تحصیلی در روسیه شرایط مناسبی را ارائه می دهند.

دولت روسیه برای دانشجویان پزشکی بین المللی هشتاد تا نود درصد شهریه را به عنوان کمک هزینه ارائه می دهند. به این معنی که دانشجویان صرفا لازم است تا ده تا بیست درصد از هزینه واقعی آموزش پزشکی خود را بپردازند. از این رو شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه برای دانشجویان رشته پزشکی بسیار مناسب می باشد. البته دانشگاه های روسیه نیز بورسیه های تحصیلی خاصی برای دانشجویان پزشکی ارائه می دهند. این بورسیه ها برای دانشجویان بسیار مناسب هستند و شرایط خوبی را ارائه می دهند.

سوالات متداول در ارتباط با مقایسه شرایط تحصیل پزشکی در رومانی و روسیه

  1. آیا رومانی کشوری مناسبی برای تحصیل پزشکی است؟

    بله کشور رومانی دارای مزایای بسیار زیادی برای تحصیل پزشکی می باشد.

  2. آيا تحصیل پزشکی در روسیه اعتبار دارد؟

    بله دانشگاه های پزشکی روسیه مدارکی را ارائه می دهند که در کل دنیا اعتبار بالایی دارد.

  3. آیا مدارک پزشکی ارائه شده از دانشگاه های رومانی در مقایسه با دانشگاه های روسیه معتبر تر هستند؟

    خیر نمی توان مستقیما گفت که اعتبار دانشگاه های رومانی بیشتر از دانشگاه های روسیه است. چرا که روسیه از دیرباز ارائه دهنده دوره های پزشکی بوده است.

  4. هزینه تحصیل پزشکی در رومانی چقدر است؟

    هزینه تحصیل پزشکی سالیانه بین پنج هزار تا ده هزار یورو می باشد.

  5. هزینه تحصیل پزشکی در روسیه چه میزان است؟

    هزینه تحصیل پزشکی در این کشور بین دو هزار و پانصد دلار تا ده هزار دلار است.

  6. آیا سال های تحصیل پزشکی در رومانی و روسیه با هم یکسان هستند؟

    در رشته پزشکی تقریبا یکسان هستند با این تفاوت که در رومانی دانشجویان باید در دوره های پریمدیکال هم شرکت کنند.

  7. شرایط بورسیه های تحصیلی پزشکی رومانی بهتر است یا روسیه ؟

    بورسیه های تحصیلی پزشکی در روسیه شرایط بهتری دارند.

  8. اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی روسیه راحت تر است یا رومانی؟

    پذیرش از دانشگاه های روسیه برای رشته پزشکی بسیار راحت تر از دانشگاه های رومانی برای این رشته می باشد.

  9. آيا تحصیل پزشکی در رومانی و روسیه به زبان انگلیسی ارائه می شود؟

    بله در هر دو کشور دوره های پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

  10. اخذ ویزای تحصیلی روسیه برای تحصیل پزشکی راحت تر است یا رومانی ؟

    دریافت ویزای تحصیلی روسیه عموما راحت تر از ویزای تحصیلی رومانی است.

  11. آیا برای ورود به دانشگاه های پزشکی روسیه هم مانند دانشگاه های رومانی باید آزمون داد؟

    خیر دانشگاه های پزشکی روسیه آزمون ورودی ندارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *