مدرسه بیزنس escp فرانسه

مدرسه بیزنس ESCP فرانسه موضوعی است که در این مقاله به معرفی و بررسی کامل آن پرداخته ایم. اگر تمایل دارید در ارتباط با این مدرسه اطلاعاتی کسب کنید تا انتهای مقاله با ما همراه شوید. فرانسه کشوری است در اروپای غربی که منطقه ها و قلمرو های زیادی دارد. فرانسه کشوری است که به دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس راه دارد. از نظر مساحتی، فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا می باشد و در کل قاره اروپا از این حیث رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. کشور فرانسه بیش از شصت و هفت میلیون نفر جمعیت دارد که پس از آلمان، پر جمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا می باشد. پایتخت کشور فرانسه، شهر پاریس است که بزرگ ترین شهر و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ این کشور محسوب می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مساحت کشور فرانسه ششصد و چهل هزار و ششصد و هفتاد و نه کیلومتر مربع است و زبان رسمی مردم در این کشور فرانسوی می باشد. واحد پول مورد استفاده در کشور فرانسه یورو است‌. البته در مواردی از فرانک اقیانوسیه نی استفاده می شود. برای مهاجرت به فرانسه روش های مختلفی وجود دارد و متقاضیان بسته به شرایط خود می توانند یکی از این روش ها را امتحان کنند. اگر تمایل دارید برای مهاجرت به فرانسه اقدام کنید بهترین راه حضور در یک موسسه مهاجرتی و حقوقی معتبر است. از این رو توصیه ما این است که به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه کنید تا بتوانید با کارشناسان موسسه دیدار کرده و مشورت نمایید.

مدرسه بیزنس ESCP فرانسه

فرانسه یکی از کشور هایی است که مقصد تعداد زیادی از نهاجران در سر تا سر دنیا می باشد. این کشور با فرهنگی غنی و پیشرفتی روزانه توانسته جایگاه بالایی در زمینه های مختلفی چون، کار، تحصیل، سرمایه گذاری، توریسم و … پیدا کند. شاید به همین دلیل باشد که روش های مهاجرتی به این کشور مانند روش کار در فرانسه یا سرمایه گذاری در فرانسه روز به روز در حال افزایش باشند. فرانسه کشوری است با اقتصاد پویا و فعال. یقینا همه ما نام عطر های فرانسوی مشهور را زیاد شنیده ایم که به دلیل وجود باغ ها و تاکستان های زیاد در این کشور است.

فعالیت های اقتصادی گوناگونی در فرانسه تعریف شده اند که هر کدام از آن ها علاوه بر بهبود روند اقتصادی کشور، خود به تنهایی در صنعت توریسم هم گزینه ای فعال محسوب می شوند. به طور مثال پنیر فرانسوی معروف که در فلات جنوب فرانسه تهیه می شود، عاشقان زیادی را به این منطقه می کشاند. از جمله مهم ترین صنایع این کشور نیز می توان به فلز کاری، ماشین آلات، شیمیایی، وسائل نقلیه، مواد خوراکی و … اشاره نمود.

شاید همین اقتصاد پویا مدرک معتبری بر وجود مدرسه بیزنس ESCP فرانسه باشد. مدرسه ای که در گرایش ها و رشته های خاصی فعالیت دارد. در حقیقت مدرسه بیزنس ESCP یک مدرسه مدیریتی اروپایی است که دارای دانشگاه های مختلفی در پاریس، برلین، لندن، تورین و ورشو می باشد. مدرسه بیزنس ESCP در فرانسه یکی از مهم ترین مدرسه های بزرگ فرانسوی است و در فرانسه از آن به عنوان یکی از قدرت ها نام برده می شود. این مدرسه در سال هزار و هشتصد و نوزده میلادی تاسیس شده و به عنوان قدیمی ترین مدرسه تجاری جهان شناخته می شود.

تاریخچه مدرسه بیزنس ESCP فرانسه

همان طور که گفتیم، این مدرسه یکی از قدیمی ترین مدرسه های موجود در دنیا برای تجارت محسوب می شود. اما باید بیینیم تاریخچه این مدرسه جذاب به چه زمانی بر می گردد. مدرسه بیزنس ESCP در تاریخ اول دسامبر سال هزار و هشتصد و نوزده میلادی به عنوان اولین مدرسه تجاری جهان توسط جمعی از دانشمندان و بازرگانان مشهور و اقتصاد دانان برجسته از جمله ژان باپتیست سای و ویتال روکس تاسیس گردید.

تاسیس این مدرسه تجاری در شهر پاریس صورت گرفتاما در اوایل فعالیت خود به دلیل عدم پشتیبانی دولت، نتواست با قدرت پیش برود اما به تدریج توانست در قرن نوزدهم اهمیت و قدرت خود را به دست آورد. ساختمان این دانشگاه از سال هزار و هشتصد و نود و هشت میلادی به مکان امروزی خود در پاریس یعنی خیابان دلار پوبلیک منتقل شد. در سال هزار و هشتصد و بیست و هشت میلادی، پروژه قرار دادن مدرسه تحت اختیار وزارت بازرگانی و صنعت فرانسه با شکست مواجه شد.

از سال هزار و هشتصد و سی هشت میلادی کشور فرانسه و دولت آن شروع به اعطای بورسیه های تحصیلی به دانشمویان ESCP کرد و در سال هزار و هشتصد و پنجاه و دو اعتبار زیادی به برنامه های ESCP بخشید. در نهایت در سال هزار و هشتصد و شصت و نه میلادی اتاق بازرگانی پاریس این مدرسه را برای آموزش رهبران تجاری آینده خریداری کرد. همان طور که گفتیم این مدرسه پردیس های زیادی در کشور های مختلف دارد.

تاریخچه مدرسه بیزنس escp فرانسه

تاریخچه مدرسه بیزنس escp فرانسه

اولین پردیس آن در آلمان و در سال هزار و نهصد و هشتاد و پنج افتتاح شد و پس از آن در شهر های دیگری هم چون مادرید، لندن ، تورینو و … نیز نمایندگی هایی اعطا گردید.‌ در حقیقت این مدرسه تبدیل به مدرسه ای یکپارچه در سطح اروپا شد.

برنامه های آموزشی مدرسه بیزنس ESCP فرانسه

تا این جای مقاله پس از بررسی شرایط اقتصادی در فرانسه ، به بررسی تاریخچه دقیق مدرسه بیزنس ESCP پرداختیم. اما بحث جذاب دیگری که باید به آن پرداخته شود، برنامه های آموزشی در مدرسه بیزنس ای اس سی پی فرانسه می باشد. ما در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی و بحث در ارتباط با این مفهوم بپردازیم.

از جمله برنامه های تحصیلی موجود در مدرسه ای اس سی پی فرانسه می توان به برنامه های کامل کارشناسی مدیریت یا همان BSc ، برنامه های آموزشی پیش از کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد مدیریت تخصصی، کارشناسی ارشد مدیریت، کارشناسی ارشد MBA در مدیریت بین الملل و برنامه های دکتری اشاره نمود‌. تمام این برنامه های تحصیلی در مدرسه بیزنس فرانسه تمام وقت هستند.

البته این موسسه برنامه های تحصیلی پاره وقت نیز ارائه می دهد. این برنامه های پاره وقت تحصیلی عبارتند از: ام بی ای اجرایی، برنامه های خاص کارشناسی ارشد و گواهینامه ها و برنامه های خاص کوتاه مدت. موسسه بیزنس ESCP فرانسه برنامه های آنلاین و دوره های تابستانی زیادی را نیز برای علاقه مندان اجرا می کند.

کارشناسی مدیریت در موسسه بیزنس ESCP فرانسه

برنامه کارشناسی مدیریت به مدت سه سال در این موسسه برگزار می شود. برای تحصیل در این مقطع می توانید در سه کشور درس بخوانید. هر سه کشور یک برنامه خواهند داشت. در حقیقت این برنامه فرصتی بی نظیر برای تجربه مدیریتی و آموزشی مدیریت برای تحصیل در سه کشور مختلف در طول سه سال می باشد. شما حتی می توانید هر سال در یک دانشگاه درس بخوانید.

این دوره برنامه ای بین رشته ای منحصر به فرد با ترکیبی از مدیریت، هنر های لیبرال و زبان همراه با برنامه های بهبود مهارت های مطالعه، تحقیق و ارتباطات به طور دقیق و منحصری می باشد. شما برای تحصیل در این دوره می توانید یا به طور کامل به زبان انگلیسی تحصیل کنید و یا برخی از کلاس های خود را به زبان فرانسوی، آلمانی یا اسپانیایی بگذرانید. با پایان یافتن لیسانس شما پیشینه و دانش لازم را در زمینه های مدیریت، اقتصاد و حقوق کسب می کنید که همراه با یادگیری اصول دقیقی از ریاضیات، حسابداری و آمار است. همه ماژول ها به گونه انتخاب شده اند که پایه و اساس کاملی را برای یک حرفه در تجارت با طیف وسیعی از بخش های مختلف صنعت و دامنه های مدیریتی فراهم‌ کنند.

پایان نامه لیسانس برنامه های تحصیلی این مقطع را به پایان می رساند و شما برای حضور در مقاطع بعدی آماده خواهید شد.‌ این دوره کاملا با روند بولونیا در اتحادیه اروپا سازگار است. دانشجویان اتحادیه اروپا برای تحصیل در این رشته باید چهارده هزار و ششصد یورو در سال بپردازند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل خود باید بیست هزار و هفتصد یورو در سال پرداخت کنند. علاوه بر آن هزینه ثبت نام اضافی سیصد و شصت یورویی برای همه اجباری می باشد.

دقت کنید که باید هزینه زندگی در پردیس های مختلف را در نظر گرفت. هزینه زندگی در پاریس، هزینه زندگی در برلین و هزینه زندگی در تورین حدودا ششصد و پنجاه تا هزار یورو در ماه است. هزینه زندگی در لندن حدودا هزار و دویست تا هزار و ششصد یورو در ماه می باشد. برای دانشجویان کمک های مالی و بورسیه های تحصیلی فرانسه هم وجود خواهد داشت. بانک ها به دانشجویان ESCP وام هایی با نرخ بهره یک درصد می دهند.

کارشناسی ارشد مدیریت در موسسه بیزنس ESCP فرانسه

ما در این بخش قصد داریم در ارتباط با کارشناسی ارشد مدیریت در فرانسه و در این مدرسه صحبت کنیم.‌ البته دقت کنید که رشته های زیادی برای تحصیل در فرانسه و دانشگاه های فرانسه وجود دارد. به طور مثال پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه.‌ اما حقیقت این است که در فضای کسب و کار در حال تغییر و تحولات امروزی، رهبران مشاغل بین المللی تقاضا های فزاینده ای دارند.

کارشناسی ارشد مدیریت در مدرسه بیزنس ESCP فرانسه به منظور توسعه مهارت های لازم برای تجزیه و تحلیل مسائل پیچیده مدیریت استراتژیک و عملیاتی در یک بستر جهانی طراحی شده است. این برنامه کارشناسی ارشد مدیریت عمومی دو ساله و تمام وقت، فرصتی برای تحصیل در چهار کشور را فراهم می کند. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، باید برای فارغ التحصیلی خود خداقل سی و شش هفته مشغول به کار و کارآموزی در فرانسه شوند. این مسئله باعث افزایش توانایی فرد برای زندگی و کار در محیطی فرهنگی و بین المللی می شود.

کارشناسی ارشد مدیریت در مدرسه بیزنس escp فرانسه

کارشناسی ارشد مدیریت در مدرسه بیزنس escp فرانسه

شما می توانید برنامه خود را با تجریه های عالی در این رشته ایجاد کنید. این رشته در جهان به گفته FINANCAL TIMES در رتبه پنجم‌قرار دارد. نکته بسیار مهم این است که تقریبا نود و نه درصد فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد در طی سه ماه پس از فارغ التحصیلی خود وارد محل کار می شوند.‌ برای شهروندان اتحادیه اروپا هزینه تحصیل سالیانه هفده هزار و نهصد یورو می باشد. برای تحصیل دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید بیست و یک هزار و پانصد یورو در سال هزینه می کنند. هزینه پذیرش صد و هشتاد یورو و غیر قابل استرداد می باشد. در این مقطع نیز بورسیه های تحصیلی فرانسه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

تحصیل دکتری در مدرسه بیزنس ESCP فرانسه

یک موسسه دانشگاهی درجه یک نمی تواند خود را بدون گسترش دانش از طریق برنامه ها و آموزه های خاص ارنقا بخشد‌.‌ در حقیقت یک موسسه علمی باید پله ای برای استادان و محققانی باشد که تحقیق و پژوهش هایی برای ایده های جذاب انجام می دهند. این نقش و هدف اصلی برنامه های دکتری مدرسه بیزنس ای اس سی پی فرانسه است.

به متظور دسترسی به چنین شرایطی دو برنامه تحصیلی دکتری در پردیس های برلین و پاریس موجود است. این برنامه ها علاوه بر ارائه آموزه های رش شناختی و نظری امکان کار در مجاورت اعضای هیئت علمی را به همه دانشجوبان می دهد. برنامه دکتری در برلین سه ساله، تمام وقت و به زبان های آلمانی و انگلیسی است. برنامه دکتری در پاریس نیز سه ساله، تمام‌ وقت و به زبان های فرانسوی و انگلیسی است.‌

سوالات متداول در ارتباط با مدرسه  بیزنس ESCP فرانسه

  1. مدرسه  بیزنس ESCP فرانسه در چه سالی تاسیس شده است؟

    مدرسه بیزنس ESCP در تاریخ اول دسامبر سال هزار و هشتصد و نوزده میلادی به عنوان اولین مدرسه تجاری جهان توسط جمعی از دانشمندان و بازرگانان مشهور و اقتصاد دانان برجسته از جمله ژان باپتیست سای و ویتال روکس تاسیس گردید.

  2. مدرسه  بیزنس ESCP فرانسه در چه شهر های دیگر نمایندگی فعال دارد؟

    اولین پردیس آن در آلمان و در سال هزار و نهصد و هشتاد و پنج افتتاح شد و پس از آن در شهر های دیگری هم چون مادرید، لندن ، تورینو و … نیز نمایندگی هایی اعطا گردید.‌ در حقیقت این مدرسه تبدیل به مدرسه ای یکپارچه در سطح اروپا شد.

  3. چه برنامه های تحصیلی در مدرسه بیزنس ESCP فرانسه ارائه می شود؟

    از جمله برنامه های تحصیلی موجود در مدرسه ای اس سی پی فرانسه می توان به برنامه های کامل کارشناسی مدیریت یا همان BSc ، برنامه های آموزشی پیش از کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد مدیریت تخصصی، کارشناسی ارشد مدیریت، کارشناسی ارشد MBA در مدیریت بین الملل و برنامه های دکتری اشاره نمود‌.

  4. برنامه تحصیلی کارشناسی در مدرسه بیزنس ESCP فرانسه چقدر طول می کشد؟

    برنامه کارشناسی مدیریت به مدت سه سال در این موسسه برگزار می شود. برای تحصیل در این مقطع می توانید در سه کشور درس بخوانید.

  5. تحصیل در مقطه کارشناسی مدرسه بیزنس ESCP فرانسه به چه زبان هایی امکان پذیر است؟

    شما برای تحصیل در این دوره می توانید یا به طور کامل به زبان انگلیسی تحصیل کنید و یا برخی از کلاس های خود را به زبان فرانسوی، آلمانی یا اسپانیایی بگذرانید.

  6. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی مدرسه بیزنس ESCP فرانسه چقدر است؟

    دانشجویان اتحادیه اروپا برای تحصیل در این رشته باید چهارده هزار و ششصد یورو در سال بپردازند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل خود باید بیست هزار و هفتصد یورو در سال پرداخت کنند. علاوه بر آن هزینه ثبت نام اضافی سیصد و شصت یورویی برای همه اجباری می باشد.

  7. برنامه تحصیل کارشناسی ارشد در مدرسه بیزنس ESCP فرانسه چند ساله است؟

    این برنامه کارشناسی ارشد مدیریت عمومی دو ساله و تمام وقت، فرصتی برای تحصیل در چهار کشور را فراهم می کند.

  8. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در مدرسه بیزنس ESCP فرانسه چقدر است؟

    برای شهروندان اتحادیه اروپا هزینه تحصیل سالیانه هفده هزار و نهصد یورو می باشد. برای تحصیل دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید بیست و یک هزار و پانصد یورو در سال هزینه می کنند. هزینه پذیرش صد و هشتاد یورو و غیر قابل استرداد می باشد.

  9. آيا امکان تحصیل در مقطع دکتری در مدرسه بیزنس ESCP فرانسه موجود است؟

    بله. دو برنامه تحصیلی دکتری در پردیس های برلین و پاریس موجود است. این برنامه ها علاوه بر ارائه آموزه های رش شناختی و نظری امکان کار در مجاورت اعضای هیئت علمی را به همه دانشجوبان می دهد.

  10. برنامه تحصیل دکتری در مدرسه بیزنس در پردیس برلین چگونه است؟

    برنامه دکتری در برلین سه ساله، تمام وقت و به زبان های آلمانی و انگلیسی است.

  11. مدت زمان تحصیل در دوره دکتری مدرسه بیزنس در پردیس پاریس چگونه است؟

    برنامه دکتری در پاریس نیز سه ساله، تمام‌ وقت و به زبان های فرانسوی و انگلیسی است.‌

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *