قیمت خرید مسکن در سوئد

یافتن یک محل خوب برای زندگی پس از مهاجرت به سوئد و همچنین کار و داشتن رفاه در این کشور ممکن است دشوار باشد، به خصوص اینکه در شهرهای بزرگ پیدا کردن مسکن خوب با قیمت مناسب مشکل است. اما گفتنی است که اغلب افرادی که تابعیت و اقامت سوئد را دارند می توانند خرید ملک را در این کشور به راحتی انجام دهند که حتی از اجاره ملک ساده تر و سریعتر صورت می گیرد. به صورت کلی تحت برخی شرایط و قوانین که مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی به شما بیان می کنند، برای افراد خارجی هیچ محدودیت قانونی برای خرید ملک نیست.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

قیمت خرید مسکن در سوئد

آپارتمان در مرکز استکهلم به طور متوسط 9239 دلار در هر متر مربع و 6279 دلار در هر متر مربع در مرکز گوتنبورگ یا 3261 دلار در مالمو قیمت دارند.قیمت خانه های شهری – روستایی – در ماه نوامبر به میزان یک درصد کاهش یافت، اما در سال های گذشته ثابت باقی ماند، خانه ها به طور متوسط 335000 دلار هستند.در منطقه شهری استکهلم، یک خانه در حال حاضر در ماه گذشته به طور متوسط 597580 دلار هزینه دارد – با کاهش 5 درصدی در 12 ماه گذشته، که نشان دهنده ی رکود در بازار املاک است.قیمت آپارتمان در مناطق شهری و دوتا از شهر های بزرگ سوئد از جمله گوتنبرگ و مالمو کاهش چشمگیری یافته است، جایی که bostadsrätt در ماه گذشته دو درصد کاهش یافت.با توجه به قیمت املاک و در Svensk Mäklarstatistik، قیمت آپارتمان به طور همزمان در استکهلم مرکزی و منطقه greater یک درصد کاهش یافت.

قیمت خرید مسکن در سوئد

قیمت خرید مسکن در سوئد

bostadsrätter – یکی از شایع ترین انواع مالکیت خانه های سوئدی است که معمولا به آپارتمان ها اشاره می کند، اما همچنین می تواند به عنوان مثال خانه های تراس یا نیمه مستقل باشد؛ نیز تحت تأثیر روند کلی بازار در سال گذشته قرار گرفتند.
به گفته Svensk Mäklarstatistik، قیمت های Bostadsrätt دو درصد در مرکز استکهلم و مالمو، سه درصد در گوتنبرگ و دو درصد در سطح ملی در مقایسه با ماه های سپتامبر و نوامبر سال گذشته کاهش یافته است.اما قیمت ها به متناسب به جایی که شما زندگی می کنید متفاوت است.

وام و مالیات مسکن در سوئد

در صورتی که در کشور سوئد ملک خریداری نمایید می بایست مالیات سند و مالیات مسکن پرداخت نمایید. اتباع خارجه در صورتی که بتوانند ثابت کنند تمکن مالی لازم را دارند، می توانند وام بگیرند.

مالیات و عوارض

مالیات سند شامل درصد از ارزش ملک در زمان ثبت آن می باشد. پرداخت هزینه های معامله ملک به عهده فروشنده است و معمولا 3.5 درصد از کل قیمت فروش را در بر میگیرد.

مالیات مسکن

سالیانه 1.5 درصد مالیات مسکن بر اساس 75 درصد از قیمت ارزش گذاری شده ملک از مالک دریافت می شود.مسکن های جدید برای 5 سال اول از پرداخت این مالیات معاف هستند. اما از سال پنجم تا دهم، 1.5 درصد مالیات مسکن برای 0.75 درصد ملک در نظر گرفته شده است.

وام و مالیات مسکن در سوئد

وام و مالیات مسکن در سوئد

وام
در صورتی که اقامت سوئد از نوع دائم  را اخذ کرده باشید و شغل و درآمد ثابتی داشته باشید، می توانید برای خرید مسکن درخواست وام دهید. در خصوص خرید ملک در سوئد محدودیتی برای اتباع خارجه وجود ندارد. وام دهنده موظف است که اعتبار این فرد را مورد بررسی قرار دهد و از داشتن درآمد ثابت وی اطمینان حاصل کند. همچنین لازم است پول کافی برای پیش پرداخت داشته باشید که مبلغ آن بر اساس شرایط هر فرد محاسبه می شود. پیش پرداخت وام معمولا 15 تا 25 درصد از ارزش وام را شامل میشود و بهره وام را پوشش میدهد. مدت زمان بازپرداخت وام قابل تغییر است اما به صورت میانگین 20 ساله است. برای وام های سوئدی، مالیات 2 درصدی در نظر گرفته شده است.

خرید مسکن در سوئد و اقامت

کشور مذکور امتیاز شهروندی مهاجرت به سوئد  و اقامت خود را تنها به واسطه سرمایه گذاری دارایی افراد به آنان اهدا نمی نماید. این مساله باعث تاسف است چرا که در نظر ما، این مساله نه تنها به نفع مراجعان است بلکه موجب بهبود اقتصاد کشور نیز خواهد شد. کشور سوئد با مساحت 438574 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 9747355 نفر از اول ژانویه سال 1995 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است. سوئد 1.9% جمعیت اروپا را به خود اختصاص داده است. پایخت آن استکهلم و زبان رسمی آن سوئدی است. تولید ناخالص ملی این کشور (GDP) در سال 2015 444.235 میلیون یورو بوده است. ارز این کشور کرون سوئد می باشد (SEK). سیستم سیاسی کشور سوئد بر اساس پارلمان سلطنت مشروطه بنا شده است. این کشور دارای 20 جایگاه در پارلمان اروپا و حضور همه جانبه در کنسول گری اروپا در سال 2001 و 2009 داشته است. از 25 مارچ سال 2001، سوئد از جمله کشور های عضو ناحیه شینگن به شمار می آید.

پیدا کردن مسکن مناسب برای خرید در سوئد

یافتن ملک در سوئد

بهترین راه یافتن ملک در کشور سوئد، مراجعه به آژانس املاک می باشد. روزنامه ها و وبگاه های اینترنتی نیز دارایی صفحه هایی در رابطه با خرید ملک هستند که می توان از آنان نیز بهره گرفت.معمول ترین راه یافتن ملک در کشور سوئد مراجعه به آژانس املاک است. مشاورین املاک می توانند در رابطه با بازار ملک اطلاعات گسترده ای در اختیارتان قرار دهند و همچنین می توانند جهت بازدید از ملک مورد نظر به شما کمک نمایند. ما در این بخش به لیستی از آژانس های املاک سوئد اشاره کوتاهی شده است. خریداران نیازمند کمک وکیل جهت خرید ملک در کشور سوئد نخواهند بود. به هر سو، چنانچه با سیستم و یا زبان این کشور آشنایی ندارید، بهتر است که از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.تبلیغات طبقه بندی شده در روزنامه های محلی و ملی از دیگر شیوه های یافتن ملک در کشور سوئد است. این روزنامه ها لیستی از املاک در دست فروش هر هفته را ارائه می دهند. همچنین روزنامه های محلی گزارش هفتگی این معاملات را جهت اطلاع عموم در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. بسیاری از روزنامه ها به صورت آنلاین در دسترس بوده و بعضی دیگر در وبگاه های مخصوص قابل دسترسی می باشند.

پروسه خرید مسکن در سوئد

خرید ملک در کشور سوئد به مراتب آسان تر از اجاره ملک می باشد. مساله مناقصه به مقررات مربوط نمی شود و روند خرید بسیار سریع طی می گردد. عموما اجاره ملک در کشور سوئد رایج تر بوده و این امر به نفع مستاجرین است. اما، این بدان معناست که لیست انتظار برای اجاره ملک بسیار طولانی است. بنابراین خرید ملک در کشور سوئد بسیار ساده تر و سریع تر خواهد بود. بسیاری از افراد خرید ملک را در عوض تعویض هر ساله ملک ترجیح می دهند.

قیمت ملک

قیمت خانه در نقاط مختلف کشور متفاوت است. قیمت ها در شهر های بزرگ بیشتر از قیمت ملک در شهر های کوچک کم جمعیت شمال سوئد است. مناطق شمالی سوئد مانند فالستربو، ناحیه مالمو ( یکی از3 منطقه ناحیه متروپلیس ) و شهر دانشگاهی لاند از جمله مقاصد مهاجرانی است که قصد عزیمت به کشور سوئد دارند. یک خانه 3 خوابه در حدود 350000 یورو قیمت دارد. از دیگر مقاصد پر جمعیت و پر طرفدار مهاجران استکهلم، گوتبرگ و مالمو می باشند. چنانچه به دنبال خانه مناسب تر هستید، مناطق کم جمعیت شمالی گزینه خوبی خواهند بود. قیمت یک خانه در قسمت شمالی در حدود 25000 یورو قیمت دارد.شما می توانید به کمک مشاورین املاک خانه مورد نظر خود را پیدا کنید. هیچ محدودیت قانونی برای خرید ملک توسط خارجیان در کشور سوئد وجود ندارد. معمول ترین راه خرید ملک در کشور سوئد کمک گرفتن از آژانس های املاک است.

بازدید از ملک

بازدید از تمامی ملک ها بعد از ظهر هر یک شنبه و در 30 دقیقه امکان پذیر است. بنابراین تعجب نکنید اگر علاوه بر شما، خریداران دیگری در حال بازدید از ملک مورد نظر شما باشند. چنانچه مایل به بازدید بیشتر از ملک هستید، می بایست وقت بازدید خصوصی در زمان روند مناقصه تعیین نمایید.

روند مناقصه

تمامی ملک ها در مناقصه به فروش می رسند. فروشنده و آژانس املاک مبلغ پایه در نظر گرفته و چند روز پس از بازدید خریداران مناقصه شروع خواهد شد. هیچ منع قانونی در رابطه با قیمت ملک وجود نداشته و ممکن است قیمت ملک به سرعت افزایش یابد. بهتر است که پیش از شرکت در مناقصه پروسه پرداخت را با بانک خود مورد بررسی قرار دهید. پس از آن که فروشنده با قیمت یکی از اعضا موافقت نماید، قرارداد مابین خریدار و فروشنده امضا خواهد شد. این قرارداد تنها مدرک مهم خرید ملک بوده بنابراین در حفظ آن می بایست کوشا بود. کل روند خرید بیش از چند هفته به طول نمی انجامد و تنها یک هفته زمان لازم است تا کل روند خرید به پایان رسد.

در آخر با توجه به مطالبی که گفته شد اگر قصد دارید کشور سوئد را برای زندگی انتخاب کنید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی به گفت و گو بنشینید و تجربیات آنها را در این زمینه برای شناسایی روش های ورود به بازار مسکن و قیمت خرید مسکن در سوئد سرلوحه کار سرمایه گذاری خود قرار دهید.

4.2/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “قیمت خرید مسکن در سوئد

  1. ebi گفت:

    جالب بود

  2. ebi گفت:

    تشکر از مطالب ارزنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *