قانون ازدواج و طلاق در هلند

هلند قوانین نسبتاً خاصی در مورد درآمد و دارایی در طول ازدواج و زندگی مشترک زوج ها دارد. سیستم حقوقی و قانون ازدواج و طلاق در هلند در مورد جامعیت اموال است. این بدان معنی است که در اصل همه اموال همسران، هر دو طرف قبل و بعد از ازدواج در جامعه به دست آمده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و قانون ازدواج و طلاق در هلند

سیستم حقوقی مهاجرت به هلند در مورد ازدواج جامعیت اموال به این صورت است که تمام بدهی هایی که قبل و بعد از ازدواج وجود دارد بین زوجین تقسیم می شود، در اصل در حقوق جامعیت قرار می گیرند، بدون در نظر گرفتن اینکه بدهی های زوجین از چه قرار است. جامعیت امول با طلاق حل می شود و ملک مشترک تقسیم می شود. اصل اساسی در قانون مورد استفاده برای طلاق در هلند این است که هر یک از زوجین از نصف حق مالکیت اموال برخوردار هستند.

درخواست طلاق در هلند

لایحه جدید برای مشاوره به سازمان های مختلف هلند اجازه می دهد تا زوجین طلاق خود را در دفاتر رسمی ثبت کنند، البته در صورتی که توافق دو طرفه وجود داشته باشد و هیچکدام از کودکان زوجین زیر سن قانونی نباشند. زوج هایی که طلاق می خواهند، می توانند در دفاتر رسمی ثبت درخواست بدهند.

درخواست طلاق در هلند

طلاق حداقل دو هفته پس از ارسال درخواست صورت می پذیرد. در حال حاضر، مداخله دادگاه و کمک یک وکیل اجباری می باشد، که طبق مقررات جدید دیگر وکیل حضور نخواهد داشت. زوجین، با این حال، از طریق اداره رسمی ثبت درخواست می کنند و حق دارا بودن مشاوره حقوقی را از طرف وکیل، دفتر اسناد رسمی یا یک واسطه می گیرند.

تغییرات قانون ازدواج در هلند

زوجین در هلند ممکن است براساس توافق طلاق یا توزیع کالاها بین خود در تقسیم سایر دارایی ها توافق کنند. با ایجاد توافق قبل از ازدواج یا در دوران زندگی مشترک (که این امر به ندرت اتفاق می افتد) زوجین می توانند سیستم های مختلف توزیع دارایی را نسبت به سیستم قانونی انتخاب کنند و در موقع طلاق مشکلی نداشته باشند. دولت هلند اعلام کرده است که تغییراتی در شرایط قانونی مربوط به ازدواج و طلاق در هلند را ارائه دهد. یک لایحه جدید برای مشاوره به سازمان های مختلف هلند توسط وزیر امور خارجه در مورد تغییرات قوانین طلاق ارسال شده است، در حالی که اکثریت نمایندگان مجلس هلند خواهان تغییر قانون ازدواج در خصوص مالکیت مشترک هستند.

آمار طلاق در هلند

مداخله دادگاه ممکن است در صورتی که زوجین درخواست دهند، صورت پذیرد و در مورد زوجین دارای کودکان زیر سن قانونی مداخله دادگاه اجباری می باشد. سپس آنها موظف به ارائه طرح برنامه والدین هستند که توسط دادگاه ارزیابی می گردد. سالانه 34،000 طلاق در هلند صورت می پذیرد که 14،000 آنها شامل افرادیست که بالای سن قانونی هستند. اکثر نمایندگان مجلس هلند می خواهند قوانین ازدواج را تغییر دهند، به طوری که مالکیت مشترک تنها آن دسته از دارایی هایی را که در طول زمان ازدواج و زندگی مشترک زوجین کسب شده است را پوشش دهد. به طور کلی، ازدواج در هلند به طور خودکار با جامعیت اموال صورت می گیرد، حتی اگر یکی از زوجین یا هر دو زوجین ساکن هلند هستند (یعنی نه شهروندان هلندی در هلند بلکه مهاجر هستند).

قانون مالکیت جهت طلاق

قانون مالکیت مشترک حق گرفتن ملک یا مالکیت مشترک اموال، تمام دارایی ها، بدهی ها و وراثاتی که از سوی زوجین قبل از ازدواج به دست آورده اند و همچنین آنچه که در طول ازدواج به دست آمده است را پوشش می دهد. زوج هایی که مایل به نگه داشتن دارایی های مجزا هستند، نیاز به توافق قبل از ازدواج دارند که توسط یک وکیل تهیه شده باشد.

نظرسنجی اخیر که توسط شبکه نوتاریسن از وکلای دادگستری صورت گرفت، نشان داد که اکثریت مردم در هلند مشغول به کار نیستند و نمی خواهند سهم دارایی خود را که قبل از ازدواج بدست آورده اند را با همسرشان به اشتراک بگذارند و 75 درصد نمی خواهند بدهی همسر خود را بپردازند. با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *