شرایط جدید شهروندان خارجی با فرزندان متولد شده در روسیه

روسیه به عنوان بزرگ ترین کشوذ در دنیا دارای شرایط ویژه ای است و مهاجران بسیاری را هر ساله در خود جای می دهد. مهاجرت به روسیه با روش های بسیار زیادی امکان پذیر است و دانشجویان زیادی برای تحصیل در این کشور اقدام می کنند. البته کار در روسیه و سرمایه گذاری در روسیه هم امکان پذیر می باشد. علاوه بر آن باید به این نکته توجه داشت که این روزها با توجه به همه گیری ویروس کرونا شرایط مهاجرت به روسیه با معضلاتی مواجه شده است. با این وجود می توان روندی را برای مهاجرت انتخاب نمود. علاوه بر آن قوانین جدیدی هم برای سهولت زندگی شهروندان خارجی ارائه شده. در ادامه به بررسی جدید ترین خبر یعنی شرایط جدید شهروندان خارجی با فرزندان متولد شده در روسیه می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط جدید شهروندان خارجی با فرزندان متولد شده در روسیه

اخذ اقامت روسیه و شهروندی روسیه یکی از اهدافی است که مهاجران به این کشور پیگیری می کنند. برای مهاجران در این کشور قوانین خاصی وحود دارد. اما به تازگی شرایط جدید شهروندان خارجی با فرزندان متولد شده در روسیه معرفی شده است. البته بررسی های اولیه این مسئله از سال ۲۰۱۸ میلادی توسط دولت روسیه در حال انجام بوده است. در واقع آخرین اقدام بخشی از اصلاحات گسترده مهاجرت روسیه است که توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۸ پیشنهاد شده است. این خبر در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی منتشر شده است.

بر این اساس طبق اصلاحیه جدیدی که از روز دوشنبه لازم الاجرا می شود ، والدین متولد خارجی شهروندان روسی بالای ۱۸ سال اکنون می توانند تابعیت روسیه را از طریق روش تابعیت ساده دریافت کنند. در این زمینه یکی از اصلی ترین شروط برای اقامت والدین، شرط اقامت پنج ساله آن ها بود. اما در حال حاضر و با توجه به قانون جدید می توان از این شرط پنج ساله چشم پوشی کرد. پیش از این ، فقط والدین کودکان معلول واجد شرایط معافیت از شرایط اقامت بودند.

قانون جدید برای مهاجران در روسیه

بازنگری های جدید صورت گرفته همچنین شامل یک روش ساده درخواست شهروندی برای متقاضیانی است که روسی زبان هستند. در ادامه باید توجه داشت که انتظار می رود این اصلاحات مهاجرت را تقویت کند. این امر به نوبه خود می تواند کاهش جمعیتی روسیه را به درستی جبران کند. این خبرگزاری اصلاحاتی همچنین شامل الزام ثبت بیومتریک برای همه خارجی ها و افراد بدون تابعیت به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از ورود تروریست های شناخته شده به کشور را هم به عنوان یکی از قوانین اصلی و محکم ارائه داده است.

این قانون برای افزایش امنیت کشور می باشد. در اوایل سال جاری ، وزارت کشور اعلام کرد قصد دارد تمام خارجیانی را که قصد دارند بیش از ۳۰ روز در روسیه بمانند ، برای دریافت کارت های شناسایی حاوی اثر انگشت و سایر اطلاعات شخصی افراد ملزم کند. این مسئله همان طور که اشاره داشتیم برای افزایش امنیت در روسیه می باشد. قوانین جدید اعلام شده برای مهاجرت به روسیه مثلا مهاجرت تحصیلی به روسیه یا روش های دیگر و شهروندی این کشور مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه داشته است. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *