Iranian banks in Turkey

کشور ترکیه، به عنوان یکی از کشورهای پرطرفدار برای اقامت، تحصیل، سرمایه گذاری و اشتغال در میان ایرانیان است. از همین رو، سهولت فعالیت های بانکی و انتقال پول برای مهاجران ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از امکانات فراهم شده برای مهاجران ایرانی در کشور ترکیه، راه اندازی و مشارکت بانک های ایرانی در ترکیه است. در این مقاله، موسسه مهاجرتی اصطهباناتی بانک های ایرانی فعال در کشور ترکیه را به شما معرفی می‌کند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بانک ملت در کشور ترکیه

بانک ملت، تنها بانک فعال ایرانی در کشور ترکیه است. این بانک در سه شهر استانبول، ازمیر و آنکارا شعبه دارد.

از جمله اهداف اصلی تاسیس بانک ملت به عنوان یکی از بانک های ایرانی در ترکیه، می‌توان به حمایت از پیشرفت و توسعه تجارت بین ترکیه و ایران و همچنین حمایت از تاجران اشاره نمود. به این ترتیب بانک ملت، نقش بسزایی در افزایش واردات و صادرات بین دو کشور دارد.

با وجود تلاش های بانک های ایرانی در ترکیه، برای سهولت فعالیت های بازرگانان ایرانی در سرمایه گذاری و انتقال وجه، به علت تحریم های موجود علیه ایران، امکان انتقال وجه از بانک ملت ایران به ترکیه وجود ندارد.

در ابتدای برجام، روابط بین بانک های ملت در ترکیه و ایران گسترش یافت. به دنبال این موضوع، مدیران بانک ملت تدابیری را برای ارائه خدمت به ایرانیان در کشور ترکیه اندیشیدند. اما لغو برجام، باعث کاهش فعالیت های دوجانبه شعبه های بانک ملت در هر دو کشور شد.

Iranian banks in Turkey

Iranian banks in Turkey

اطلاعات شعبه های بانک ملت در ترکیه

لیست بانک های ایرانی در ترکیه، با اطلاعات دقیق در جدول زیر موجود است.

نام شعبه

آدرس شعبهتلفنتلفکسکد سوئیفت شعبه
استانبولجاده ی بویوک دره، خیابان بین بیر چیچک902122798015+902122846214+BKMTTRIS
آنکارامحله ی کولتور و خیابان دکتر مدیحا الدم903124354800+903124321726+100 BKMTTRIS
ازمیربلوار جمهوریت شماره 88902324417521+902324417521+200 BKMTTRIS

کد سوئیفت، کدی همگانی و استاندارد در سراسر جهان است. از این کد، جهت شناسایی هر کسب و کاری در سطح بین المللی استفاده می‌شود. در واقع هویت موسسات مالی، با کد سوئیفت مشخص می‌شود. سوئیفت شبکه ای سراسری در جهان است که موسسات مالی عضو آن می‌توانند از طریق کد سوئیفت عملیات زیر را انجام دهند:

  • انتقال وجه بین بانک های بین المللی
  • ارسال حواله ارزی
  • سایر تبادلات بین بانک ها

آغاز عضویت و فعالیت بانک ملت در این شبکه به ترتیب در سال های 1371 و 1372 بود.

خدمات و امکانات بانک ملت در ترکیه

طبق گفته های مدیران بانک های ملت فعال در ترکیه، ارائه خدمت این بانک ها فقط به ایرانیان دارای پاسپورت ترکیه و همچنین ایرانیان فعال در زمینه اقتصادی صورت می‌گیرد.

بر اساس تحریم های کشور آمریکا علیه ایران، اجازه هیچگونه فعالیت ارزی در بانک های ایرانی ترکیه در ایران وجود ندارد. ایرانیان فقط می‌توانند در این بانک ها، نسبت به افتتاح حساب و نگهداری پول های خود در آن اقدام نمایند. فعالیت بانک های ملت در ترکیه، کاملا مشابه شعب این بانک در ایران است.

همچنین، توریست ها و ساکنان ایرانی می‌توانند در سریع ترین زمان ممکن از طریق کارتخوان های بانک ملت و با استفاده از کارت بانکی ملت، تبدیل ارز انجام دهند. این فعالیت، با محدودیت خاصی انجام می‌شود و مکن است هزینه آن در کارتخوان ها بیشتر از صرافی ها باشد. بنابراین، برخی از تاجران و سرمایه گذاران ایرانی با توجه به محدودیت ها و کارمزد بالای بانک، برای تبدیل ارز صرافی های معتبر در ترکیه را انتخاب می‌کنند.

ساعت کاری بانک های ملت در کشور ترکیه

شعبه های بانک ملت در کشور ترکیه، بر اساس قوانین ترکیه در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند. بقیه روزهای هفته، فعالیت این بانک از ساعت 9 صبح تا 5:30 بعد از ظهر است.

با افتتاح حساب در بانک های ملت شعبه ترکیه، ضمن اطمینان از محل نگهداری سرمایه خود می‌توانید از کلیه خدمات بانکی نیز استفاده کنید. شعب رسمی بانک ملت در ترکیه، حامی و پشتیبان سرمایه و فعالیت های اقتصادی شما ایرانیان عزیز در این کشور می‌باشند. مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی، آمادگی پاسخگویی به کلیه سوالات شما در زمینه بانک های ملت در ترکیه هستند. برای دریافت مشاوره های دقیق تر با ما تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *