شرایط کار در برزیل

اقتصاد و شرایط کار در برزیل باعث شده است که هفتمین اقتصاد بزرگ در جهان باشد که همچنان رو به رشد است، که سرمایه گذاران و کارگران خارجی را جذب می کند. صنایع کشاورزی، معدن، بخش های خدماتی و تولیدی به خوبی توسعه یافته است. این کشور تولید کننده بزرگ نی شکر، قهوه و صادر کننده قهوه، سنگ آهن، سویا، کفش و وسایل نقلیه موتوری و قطعات است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مزایا و شرایط کار در برزیل

برزیل در زمینه های مهندسی، مدیریت زیست محیطی، مشاوران و متخصصان فناوری اطلاعات دارای کمبود شغل است. در سال 1998، برزیل حدود 24.49 میلیون نفر را استخدام کرد. نرخ بیکاری در سال 2000، 7/1 درصد بود. حداقل دستمزد کارگری در برزیل، حدود 937 BRL (واحد پول برزیل) است. قانون کار برزیل، مرخصی سالانه 30 روزه را  اعمال می کند که همه آن یکباره گرفته می شود و یا به دو قسمت تقسیم شود (یک نیمه باید حداقل 20 روز باشد). کارگران برزیلی در سن 14 سالگی واجد شرایط اشتغال تمام وقت هستند، اما مقررات محافظتی خاص برای نوجوانان 14-18 ساله وجود دارد.

قانون کار در برزیل

کارمندان دارای حق استفاده از حقوق مندرج در قانون اساسی فدرال، قانون کار برزیل هستند، از جمله تمام مقررات و حقوق تکمیلی منتشر شده توسط توافقنامه مذاکره جمعی مربوطه. توافقنامه های استخدامی فردی و سياست های داخلی ممکن است حقوق اضافی را نيز بگنجاند، که هميشه بايد بيشتر از حقوق مندرجه در قانون باشد. پرداخت نه تنها شامل حقوق ثابت کارمند، بلکه هرگونه پاداش (کریسمس یا غیره)، مزایای اضافی مانند مزایای شخصی یا خانوادگی و هزینه زندگی در برزیل است. قانون اساسی فدرال، کاهش پرداخت را به جز با توافقنامه مذاکره جمعی ممنوع کرده است. پرداختی به استثنای کمیسیون، باید حداقل ماهانه انجام شود. کارکنان حق دریافت پاداش کریسمس مطابق با یک حقوق ماهانه را در سال دارند.

قانون کار در برزیل

 

دوره کاری در برزیل

بعد از دریافت ویزای کار در برزیل دوره کاری منظم نباید بیشتر از 8 ساعت کار روزانه (5 روز در هفته) و 44 ساعت در هفته باشد. یک ساعت برای استراحت و غذا برای کارکنانی که بیش از 6 ساعت در روز کار می کنند اجباری است. کارکنان همچنین حق یک هفته استراحت با حقوق، ترجیحا در یکشنبه ها را دارند. پرداختی برای اضافه کاری باید حداقل 50٪ بیشتر از پرداختی برای کار عادی باشد. کارکنان زیر واجد شرایط پرداخت های اضافه کاری نیستند و تحت محدودیت های ساعات کار زیر نظر قانون کار قرار نمی گیرند:

  • کارکنانی که فعالیت های خارج از شرکت را انجام می دهند و فعالیت هایی که با ساعات مشخص تعریف نمی شوند.
  • کارمندانی (مانند مدیران) که دارای “جایگاه های بامسئولیت” هستند.

درخواست کار در برزیل

حداقل سن بازنشستگی 55 سال برای زنان و 60 برای مردان در خدمات شهری است. طبق قانون کار برزیل، پس از هر دوره 12 ماهه کار، کارکنان حق 30 روز تعطیلات با حقوق را دارند که در دوره 12 ماهه بعدی که مناسب برای کارفرما است، باید گرفته شود. روش معمول برای درخواست کار در برزیل، از طریق ارائه CV و نامه پوشش یا تکمیل فرم درخواست است. اگر سوالی درباره برزیل و همچنین شرایط مهاجرت به برزیل داشتید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)در ارتباط باشید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *