سرمایه گذاری در آلمان

در میان کشورهای اروپایی، یکی از محبوب ترین کشورهایی که برنامه سرمایه گذاری را ارائه می دهد کشور آلمان است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

متقاضیان این امکان را دارند تا با سرمایه گذاری، تابعیت و اقامت این کشور را دریافت کرده و در نهایت شهروند آلمان شوند. به این منظور متقاضیان باید بر اساس قوانین موجود در زمینه ویزای سرمایه گذاری آلمان اقدام کنند. ما در این مقاله از بلاگ گروه وکلای اصطهباناتی، صفر تا صد مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری را توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری در آلمان از صفر تا صد + هزینه و شرایط

آلمان یکی از کشورهای پرجمعیت در اتحادیه اروپا بوده و بین دریای بالتیک و رشته کوه های آلپ قرار گرفته است. این کشور در طول تاریخ به کشور شاعران و متفکران معروف بوده است و از لحاظ موقعیتی با ۹ کشور دیگر همسایه می باشد. پایتخت آلمان شهر زیبای برلین است و جمعیت این کشور حدود ۸۴ میلیون نفر تخمین زده شده که بخش زیادی از آن را افراد کهنسال تشکیل می دهند.

واحد پول آلمان یورو بوده و این کشور از ۱۶ ایالت مختلف تشکیل شده است. به طور کلی مهم ترین شهر های آلمان، برلین، هامبورگ، مونیخ و کلن هستند. جمعیت زیادی از مهاجران نیز در شهرهای ذکر شده جای گرفته اند. از نظر آب و هوایی، آلمان همچون ایران یک کشور چهار فصل بوده و به ندرت در آن دوره های یخبندان یا سرمای شدید دیده می شود. افرادی که خواهان اقامت سرمایه گذاری آلمان هستند حتماً باید از شاخص های اقتصادی این کشور اطلاع داشته باشند زیرا اگر کشور مقصد از نظر اقتصادی شرایط مناسبی نداشته باشد سرمایه گذاری در آن، ریسک ها و و خسارات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

آلمان دارای اقتصادی توسعه یافته است و بر اساس آمارها در سال گذشته توانسته در تولیدات ناخالص داخلی خود، رشد ۳ درصدی داشته باشد. اقتصاد این کشور، بزرگترین اقتصاد در قاره اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ از نظر تولید ناخالص ملی در سراسر جهان است و همین باعث شده تا خیل عظیمی از سرمایه گذاران خارجی در صدد سرمایه گذاری در این غول اقتصادی قاره سبز باشند. همچنین آلمان یکی از بزرگترین صادرکنندگان در زمینه قطعات خودرو، ساخت خودرو، صنایع برق و دارو و صنایع شیمیایی می باشد.

اقتصاد کشور آلمان

اقتصاد کشور آلمان

برای دریافت اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری، باید روش های سرمایه گذاری را بدانید و از شرایط و هزینه مورد نیاز آن آن باخبر باشید. در ادامه مطلب شرایط روش های مختلف سرمایه گذاری در کشور آلمان را توضیح خواهیم داد.

شاخص های اقتصادی تأثیرگذار بر سرمایه گذاری در کشور آلمان

همانطور که در بخش قبل گفتیم؛ برای افرادی که متقاضی اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری هستند، بسیار اهمیت دارد که از وضعیت اقتصادی و شاخص های مالی در آلمان باخبر باشند. بر اساس آمارهای موجود؛ آلمان چهارمین قدرت اقتصادی برتر دنیا بوده و یکی از کشورهای پیشرو و بسیار پر قدرت در زمینه صنعت می باشد. صادرات در این کشور بخش زیادی از اقتصاد را تشکیل می دهد و به همین خاطر است که می توان در سراسر دنیا محصولات دارویی، تجهیزات الکتریکی، لوازم خانگی، خودرو و قطعات خودرو ساخت آلمان را مشاهده کرد.

صادرات در این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی، توانست ۴۳ درصد از سهم تولید ملی را به خود اختصاص دهد. از طرفی سالانه تعداد زیادی از نمایشگاه ها و کنگره های اقتصادی در شهرهای مختلف آلمان از جمله فرانکفورت، برلین و مونیخ برگزار می شوند. از نظر رشد تولید ناخالص داخلی، این کشور وضعیت بسیار خوبی دارد و جمعیت زیر خط فقر آن ۱۴ درصد می باشد.

آمارها نشان می دهد که بازار های موجود در اقتصاد آلمان شرایط رو به رشد و پویایی دارند و سرمایه گذاران خارجی می توانند با اطمینان خاطر، سرمایه خود را وارد این کشور اروپایی کنند.

شرایط و انواع سرمایه گذاری در آلمان

روش های مختلفی برای دریافت اقامت سرمایه گذاری آلمان وجود دارد که افراد می توانند بسته به شرایط مالی و سایر اهداف خود، یکی از این روش ها را انتخاب کنند. احتمالاً بارها عبارت اقامت آلمان با خرید ملک به گوشتان خورده است؛ خرید ملک تنها یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور می باشد و روش های دیگری نیز برای سرمایه گذاری وجود دارد که در این بخش آن را به شما معرفی می کنیم.

بر اساس قوانین کشور آلمان، سرمایه گذاران خارجی این امکان را دارند تا سرمایه خود را وارد چرخه های اقتصادی این کشور کرده و برای مدیریت بهتر کسب و کار و سرمایه خود، اقامت آن را نیز دریافت کنند. اگر شما نیز خواهان اخذ اقامت آلمان با خرید ملک یا سایر روش های سرمایه گذاری بوده و در این زمینه به اطلاعات مهاجرتی دقیق و به روز نیاز دارید، می توانید با شماره تلفن های موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید.

همکاران ما به بهترین شکل ممکن در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد. به طور کلی برای مهاجرت به آلمان از طریق

سرمایه گذاری 6 روش وجود دارد که عبارت اند از:

  1. سرمایه گذاری در کشور آلمان از طریق ثبت شرکت
  2. سرمایه گذاری در کشور آلمان از طریق خوداشتغالی
  3. سرمایه گذاری در کشور آلمان از طریق خرید ملک
  4. سرمایه گذاری در کشور آلمان از طریق کارآفرینی
  5. سرمایه گذاری در کشور آلمان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی
  6. سرمایه گذاری در کشور آلمان از طریق خرید بیزینس در آلمان

سرمایه گذاری در آلمان از طریق ثبت شرکت

دریافت ویزای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در آلمان، راهی برای مهاجرت به این کشور است. در این روش، سرمایه گذار باید یک کسب و کار جدید را تحت عنوان شرکتی خاص در آلمان راه اندازی کند. با توجه به این که آلمان در زمینه صنعت کشور قدرتمندی است و از نظر اقتصادی نیز شرایط بسیار مناسبی دارد؛ برای ثبت شرکت و صدور ویزای سرمایه گذاری شرایط خاصی را در نظر گرفته است.

برای این که متقاضیان بتوانند در آلمان ثبت شرکت کنند باید برنامه خود را در قالب یک طرح تجاری قوی ارائه کنند و تاییدیه دولت آلمان را دریافت نمایند. برای ثبت شرکت در کشور آلمان متقاضی باید ۳ تا ۴ هزار یورو بپردازد. سرمایه اولیه مورد نیاز برای شروع کسب و کار نیز حدود ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار یورو است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که آلمان از نظر اقتصادی بسیار پیشرفته بوده و هر کسب و کاری نمی تواند در این کشور منجر به دریافت ویزا شود.

سرمایه گذاری در آلمان از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در آلمان از طریق ثبت شرکت

دولت آلمان تنها کسب و کارهایی را تایید می کند که به نفع اقتصاد این کشور باشند و سود قابل توجهی را وارد چرخه اقتصادی آن کنند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که ایرانیان اجازه افتتاح حساب بانکی در بانک های آلمان را ندارند و طبیعتاً افرادی که قصد ثبت شرکت را داشته باشند، با مشکلات ناشی از نداشتن حساب بانکی مواجه می شوند.

اقامت سرمایه گذاری المان از طریق خود اشتغالی

ویزای خود اشتغالی نوعی کارآفرینی در آلمان محسوب می شود. سفارت آلمان تنها زمانی با درخواست ویزای خوداشتغالی متقاضی موافقت می کند که متقاضی طرح توجیهی خوبی ارائه داده باشد یا به شغل متقاضی در برخی از مناطق آلمان نیاز شدید وجود داشته باشد. در این صورت متقاضی می تواند از طریق سرمایه گذاری ویزای این کشور را دریافت کند.

سرمایه گذاری در آلمان از طریق خرید ملک

یکی از روش های متداول و مرسوم سرمایه گذاری، خرید ملک در آلمان برای اقامت است. در این روش، متقاضی با هدف اقامت در آلمان با خرید ملک، خانه ای را با حداقل قیمت مشخصی خریداری می کند و پس از آن، درخواست خود را برای دریافت اقامت آلمان ارسال می نماید. آیا با خرید ملک در آلمان می توان اقامت گرفت؟

بر اساس آمارهای موجود خرید ملک یکی از مطمئن ترین و بهترین روش های سرمایه گذاری و آلمان است زیرا ریسک کمی دارد و سرمایه شما به خطر نمی افتد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اخذ اقامت آلمان با خرید ملک غیر ممکن است؛ در واقع صرفاً با خرید ملک متقاضی نمی تواند ویزای این کشور را دریافت کند و در نهایت باید از سایر روش ها برای دریافت اقامت آلمان اقدام نماید. تنها در شرایطی فرد می تواند با خرید ملک اقامت آلمان را اخذ کند که یک بیزینس پلن یا طرح تجاری قدرتمند و مورد تایید، در راستای خرید و فروش ملک یا ساخت و ساز ارائه دهد.

سرمایه گذاری در آلمان از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در آلمان از طریق خرید ملک

قیمت ملک در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است و همین عامل باعث شده تا بسیاری از سرمایه گذاران خارجی برای حفظ ارزش سرمایه خود، اقدام به خرید ملک در این کشور کنند. اگر شما هم به دنبال خرید ملک در آلمان و اخذ اقامت این کشور هستید ما در مؤسسه مهاجرتی اصطهباناتی آماده ارائه مشاوره و انجام کارهای شما خواهیم بود.

سرمایه گذاری در کشور آلمان از طریق کارآفرینی

کارآفرینی نیز یکی از روش های سرمایه گذاری در کشور آلمان و دریافت اقامت این کشور است. افرادی که قصد کارآفرینی در آلمان را دارند می توانند به دو روش نسبت به این کار اقدام کنند. در روش اول، فرد باید ویزا های دیگری مثل ویزای تحصیلی یا کاری آلمان را دریافت نمایند و پس از ورود به آلمان اقدام به کارآفرینی کنند.

در روش دوم نیز فرد می تواند با ارائه یک طرح تجاری قوی، دولت آلمان را مجاب کند که به برای طرح شما، ویزای کارآفرینی صادر کند. طرح تجاری شما در اتاق بازرگانی دولت آلمان تعریف می شود و در ادامه، شما این امکان را دارید تا با ویزای کارآفرینی وارد آلمان شوید.

سرمایه گذاری در کشور آلمان با خرید اوراق قرضه دولتی

افرادی که متقاضی خرید سهام در آلمان هستند باید اقدامات خود را از طریق کارگزاری انجام دهند. افراد برای خرید سهام و اوراق قرضه در این کشور، به سرمایه اولیه و حساب کارگزاری نیاز دارند. اگر کارگزاری که انتخاب می کنید امکان دسترسی به ETF را برای شما فراهم نماید، آنگاه می توانید به صورت مستقیم به خرید و فروش سهام بپردازید. سهام های متنوعی در کشور آلمان وجود دارد از جمله سهام کمپانی های آلمانی که محبوبیت زیادی هم دارند و می توانند منجر به سودآوری زیادی شوند.

خرید بیزینس در آلمان

از دیگر روش های مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری، خرید یک بیزینس در این کشور است. اگر قصد خرید بیزینس یا یک کسب و کار در آلمان را دارید، به این نکته توجه داشته باشید که باید بیزینس خریداری شده در حال فعالیت باشد. در واقع مهاجران خارجی نمی توانند با خرید کسب و کارهای ورشکسته در آلمان اقامت این کشور را دریافت کنند. متقاضی خرید بیزینس باید به یک دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده و مراحل انتقال سند را انجام دهد. برای انجام این کارها، مدارک شناسایی متقاضی و فروشنده مورد نیاز است.

ثبت تجاری نیز برای اعمال تغییرات در کسب و کار ضروری می باشد. یکی از مزایای این روش نسبت به سایر روش ها این است که متقاضی خرید بیزینس نیازی به سفر به آلمان ندارد و می تواند تمامی مراحل خرید بیزینس و دریافت اقامت آلمان را از طریق وکیل مهاجرت به آلمان خود طی نماید. برای خرید بیزینس در آلمان هزینه های زیر باید پرداخت شود:

  • قیمت خرید کسب و کار
  • هزینه های دفتر اسناد رسمی
  • هزینه های ثبت تغییرات شرکت
  • هزینه های ثبت کسب و کار

بهترین روش برای سرمایه گذاری در آلمان

افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در کشور آلمان و اخذ ویزای این کشور هستند می خواهند از طریق سریع ترین و ارزانترین راه، اقامت این کشور را به دست بیاورند. با توجه به این که در سال های اخیر نرخ کنترل فساد در آلمان به سمت بازه مثبت حرکت کرده و این موضوع نشان می دهد که سیستم قضایی این کشور یکی از سیستم های بسیار سالم و عاری از فساد است؛ بسیاری از مهاجران دنیا آلمان را برای ادامه زندگی خود انتخاب کرده اند.

همچنین ریسک مصادره اموال در این کشور در سال ۲۰۱۹ عدد ۱ بوده است که نشان می دهد سرمایه گذاران خارجی در کشور آلمان، از امنیت اقتصادی و اجتماعی بالایی برخوردار هستند. برخی افراد تصور می کنند که می توانند از طریق خرید خانه در آلمان، اقامت این کشور را به دست بیاورند.

همانطور که گفتیم، خرید خانه در آلمان یکی از راه های سرمایه گذاری در این کشور است؛ اما این روش نمی تواند منجر به دریافت اقامت این کشور شود. لذا اگر می خواهید اقامت آلمان را از طریق سرمایه گذاری به دست بیاورید باید از سایر روش هایی که تا اینجا گفتیم استفاده کنید. بهترین روش سرمایه گذاری در کشور آلمان نیز بسته به شرایط مالی، اهداف و سایر شرایط شما متفاوت خواهد بود.

حداقل سرمایه گذاری در آلمان برای اخذ اقامت

افرادی که متقاضی سرمایه گذاری در کشور آلمان و دریافت اقامت این کشور هستند، باید از حداقل هزینه های مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این کشور باخبر باشند. همانطور که تا اینجا گفتیم، روش های متنوعی برای سرمایه گذاری در کشور آلمان وجود دارد و بسته به روشی که انتخاب می کنید میزان هزینه و سرمایه های مورد نیاز متغیر خواهد بود. با این حال حداقل سرمایه ای که برای دریافت اقامت آلمان نیاز دارید، ۲۵ هزار یورو می باشد.

البته علاوه بر این هزینه باید هزینه های سالانه اداره شرکت، مالیات و غیره را نیز به آن اضافه نمایید. اگر بخواهید در کشور آلمان یک شرکت تاسیس کنید باید مخارج سالانه زیر را در نظر بگیرید:

  • هزینه یکسال اجاره دفتر
  • حقوق ۱۲ ماه خودتان به عنوان مدیر عامل مجموعه
  • حقوق یک سال کارمندان استخدام شده
  • سایر هزینه های ثابت و جاری مانند تبلیغات خرید تجهیزات و غیره

بنابراین افرادی که قصد سرمایه گذاری در کشور آلمان را دارند باید بتوانند هزینه های ذکر شده را به مدت یکسال تامین نمایند و آن را در قالب سرمایه اولیه با خود به آلمان ببرند.

استانداردهای سرمایه گذاری در آلمان

یکی از نکات بسیار مهم برای سرمایه گذاری موفق در آلمان، بررسی شاخص ها و استانداردهای سرمایه گذاری در این کشور است. متقاضیان با اطلاع از قوانین و استانداردهای موجود در این کشور می توانند تصمیمات آگاهانه تری برای انتقال سرمایه خود به آلمان و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به این کشور اتخاذ کنند. شاید در نگاه اول تصور کنید بررسی و ارزیابی شاخص ها و استاندارد های اقتصادی یک کشور، کاری وقت گیر است اما باید بدانید که این موارد نقش پررنگی در رشد، کسب سود یا افت سرمایه شما دارد.

بنابراین اگر می خواهید در کشور آلمان یا هر کشور دیگری اقدام به سرمایه گذاری کنید حتماً باید مواردی همچون نرخ مصادره، شاخص فساد، ثبات سیاسی کشور مورد نظر، میزان بدهی ملی و غیره را بررسی و بر اساس آنها برای سرمایه گذاری تصمیم گیری کنید. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز می توانید با مشاوران و وکلای برگزیده موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمائید. کارشناسان ما بر اساس اطلاعات به روز و دقیق، شما را راهنمایی خواهند کرد.

مدارک ویزای سرمایه گذاری در کشور آلمان

برای این که بتوانید از طریق سرمایه گذاری به کشور آلمان مهاجرت کنید علاوه بر تمکن مالی و تهیه سرمایه اولیه، باید مدارک مورد نیاز را نیز فراهم نمایید. مهمترین مدارکی که برای سرمایه گذاری در کشور آلمان باید تهیه کنید عبارت اند از:

  • گواهی تمکن مالی
  • فیش حقوقی ۳ ماه اخیر یا ارائه قرارداد کاری
  • بیمه
  • کپی پاسپورت
  • پاسپورت معتبر با اعتباری بیش از سه ماه
  • گواهی ثبت نام شرکت
  • اطلاعات شخصی و هویتی متقاضی
  • دو قطعه عکس جدید
  • پرداخت هزینه ویزا به مبلغ ۶۰ یورو
  • ارائه سند ازدواج و گواهی تولد فرزند یا گواهی مرگ همسر
  • گردش مالی از حساب بانکی متقاضی
  • ارائه برنامه سفر
  • ارائه آدرس اقامت فرد در آلمان
  • گواهی مالکیت مکان اشتغال یا ارائه مدارک اجاره
  • ارائه دعوت نامه معتبر از شرکای تجاری
  • دعوتنامه شرکت در صورت سرمایه گذاری در ثبت شرکت

مدارکی که به آنها اشاره کردیم، مهمترین مدارکی هستند که برای سرمایه گذاری خواهید داشت. با این حال، بسته به روشی انتخاب می کنید ممکن است مدارک دیگری نیز به این لیست اضافه شود.

هزینه ویزای سرمایه گذاری آلمان

یکی از سوالاتی که متقاضیان معمولا می پرسند، درباره هزینه های صدور ویزای سرمایه گذاری کشور آلمان است. در گام اول شما باید بتوانید روش مناسبی را برای سرمایه گذاری در کشور آلمان انتخاب کنید. در ادامه نیز باید سرمایه مورد نیاز برای روش موردنظرتان را تهیه نمایید. برای مثال اگر قصد دارید از طریق خوداشتغالی یا خرید بیزینس ویزای سرمایه گذاری را دریافت کنید، سرمایه مورد نیاز آنها متفاوت خواهد بود.

در واقع مهمترین بخش از هزینه هایی که شما در مسیر مهاجرت آلمان باید بپردازید، همان سرمایه مورد نیاز برای ورود به این کشور است. ویزای شینگن آلمان که معمولاً برای مدت کوتاهی صادر می شود، برای افراد زیر ۶ سال رایگان، برای افرادی که بین ۶ و ۱۲ سال سن دارند ۳۵ یورو و برای افراد بالای ۱۲ سال ۶۰ یورو هزینه در پی دارد. علاوه بر هزینه های ذکر شده، معمولا مبلغ ۱۹ یورو نیز به عنوان هزینه کارمزد باید پرداخت شود. برای دریافت ویزای بلند مدت آلمان، افرادی که زیر ۱۸ سال هستند ۳۱ و افراد بالای ۱۸ سال باید ۸۰ یورو بپردازند. بعد از پرداخت این هزینه ها تقریباً سه ماه طول می کشد تا ویزای متقاضی صادر شود.

گرفتن وقت از ویزامتریک برای سفارت آلمان

همانطور که میدانید  ویزامتریک شرکتی واسط می باشد که وظیفه بررسی مدارک، درخواست های متقاضیان و انتقال درخواست ها به سفارت المان را دارد. متقاضیان برای دریافت نوبت و رزرو برای ویزای سرمایه گذاری می توانند از طریق سایت خود ویزامتریک یا سایت های مهاجرتی مختلف مانند مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی اقدام کنند. شما می توانید درخواست رزرو نوبت از ویزامتریک را در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی ثبت نمایید. قبل از ثبت درخواست و واریز حتما با توجه به شرایط خود یکی از گزینه تصدیق مدارک یا دریافت انواع ویزا را انتخاب کنید، زیرا هزینه این دو متفاوت می باشد. بعد از پرداخت هزینه ویزامتریک توسط متقاضی در سایت، ما با دریافت مدارک شما، مراحل لازم را طی کرده و وقت سفارت را رزرو می کنیم و در نهایت اطلاعات دقیق از وقت ویزامتریک را از طریق پیامک و ایمیل برای شما ارسال می کنیم.

هزینه ویزامتریک

تسهیلات بانکی جهت سرمایه گذاری در آلمان

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان، مزایای بسیار زیادی برای مهاجران به دنبال دارد. یکی از این مزایا برخورداری از تسهیلات بانکی می باشد. در این روش مهاجران می توانند از تسهیلات بانکی که دولت آلمان برای سرمایه گذاران فراهم کرده است استفاده کنند. به عنوان مثال افراد متقاضی این امکان را دارند تا از بانک های آلمان وام بگیرند. وام یارانه ای که در کشور آلمان پرداخت می شود به این صورت است که بانک های دولتی، وام با سود کم به سرمایه گذاران اعطا می کنند و سرمایه گذاران این امکان را دارند تا از مزایای آن بهره مند شوند.

اگر کسی متقاضی خرید ملک در آلمان و اخذ اقامت این کشور باشد نیز می تواند از وام هایی که برای خرید ملک هستند استفاده کند. البته دولت آلمان در این زمینه قوانین خاصی را تعیین کرده تا به واسطه آن، سرمایه گذاران موظف شوند وام دریافت شده را صرفاً برای خرید خانه در آلمان صرف کنند. وام نرخ متغیر، وام نهایی و وام با بازپرداخت کامل، از دیگر وام هایی هستند که دولت به سرمایه گذاران خارجی اعطا می کند.

شرایط مالیات سرمایه گذاران بین المللی در آلمان

اگر قصد مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری را دارید لطفاً به این نکته توجه کنید که پرداخت مالیات یکی وظایف تمام افرادی است که در آلمان زندگی می کنند. کسانی که اقامت این کشور را به دست می آورند باید به صورت منظم مالیات خود را پرداخت کنند؛ در صورتی که از پرداخت مالیات سرباز زنند با جریمه های قانونی مواجه خواهند شد.

البته برای پرداخت مالیات در آلمان، جای هیچگونه نگرانی نیست؛ زیرا سال هاست که نرخ مالیات در این کشور ثابت بوده است.

از سال 2010 تا 2016 نرخ مالیات قابل پرداخت به زیر ۳۰ درصد رسیده و از سال ۲۰۱۲ تا الان نیز شاهد افزایشی در نرخ مالیات های این کشور نبوده ایم.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در کشور آلمان

سرمایه گذاری در کشور آلمان مزایای زیادی دارد. همانطور که در بخش قبلی نیز گفتیم، از نظر پرداخت مالیات و بهره مندی از تسهیلات بانکی، سرمایه گذاری در این کشور یک راه مطمئن است. هر یک از روش های سرمایه گذاری در کشور آلمان را که انتخاب کنید از مزایای فراوانی بهره مند خواهید شد. از جمله مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در کشور آلمان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • زندگی و کسب و کار در سومین کشور بعد از چین و آمریکا از نظر صادرات و یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری
  • بهره مندی از سیستم های آموزشی خوب و با کیفیت
  • حضور در کشوری که دارای موقعیت استراتژیک بسیار خوب در اروپا می باشد
  • بهره مندی از مزایای اقتصادی و تسهیلات بانکی
  • برخورداری از کیفیت زندگی و سطح رفاه بالا
  • کسب سود در یک اقتصاد امن و رو به رشد

سوالی که پیش می آید این است که آیا سرمایه گذاری در این کشور معایبی هم دارد؟ سرمایه گذاری نیز همچون سایر روش ها در کنار مزایایی که دارد، معایبی نیز خواهد داشت. از جمله معایب سرمایه گذاری در کشور آلمان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • زبان آلمانی یکی از زبان های سخت در دنیاست و افراد برای سرمایه گذاری حتما باید به آن تسلط داشته باشند.
  • با توجه به این که افراد زیادی متقاضی مهاجرت به آلمان هستند، گرفتن وقت سفارت این کشور معمولاً بسیار زمان بر بوده و بالای یک سال به طول می انجامد
  • ارائه یک طرح تجاری که دولت آلمان آن را تایید کند، بسیار سخت و زمانبر است.

خدمات موسسه اصطهباناتی برای سرمایه گذاری در آلمان

با توجه به این که مهاجرت به کشور آلمان از طریق سرمایه گذاری پیچیدگی ها و ظرافت های خاص خود را دارد، توصیه می کنیم در این زمینه حتما از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرید. ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تمامی امور مربوط به سرمایه گذاری و مهاجرت به المان با خرید ملک را برای شما انجام می دهیم. برای پرسیدن سوالات خود و ارتباط با کارشناسان نخبه ما، می توانید با شماره تلفن های موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول در مورد سرمایه گذاری در آلمان

1- حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در کشور آلمان چقدر است؟

حداقل سرمایه مورد نیاز برای اخذ اقامت آلمان به این طریق، 25000 یورو می باشد.

2- آیا آلمان کشور مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

بله آلمان از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی محیط بسیار امنی محسوب می شود.

3- دریافت وقت سفارت آلمان چقدر طول می کشد؟

معمولا وقت سفارت آلمان تا یکسال نیز به طول می انجامد.

4- هزینه دریافت ویزای سرمایه گذاری آلمان چقدر است؟

هزینه صدور ویزای سرمایه گذاری بین 60 تا 80 یورو می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *