زایمان و تولد فرزند در انگلستان

در این مقاله می توانید به صورت خلاصه از شرایط زایمان و تولد فرزند در انگلستان آشنا شوید. خدمات زیادی جهت تولد فرزند در این کشور وجود دارد که بعضی از آنها با شرایط خاص به صورت رایگان ارائه می شود. برای کسب مشاوره بیشتر به صورت رایگان می توانید با دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تهران، شیراز و اصفهان تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و قوانین تولد فرزند در انگلستان

اهالی کشورهای خارجی که در انگلستان اقامت داشته و مشغول به کارند امکان استفاده از سیستم بهداشت انگلیس را از طریق خدمات بهداشت ملی (NHS) دارند. با توجه به قانون انگلستان والدین کشورهای خارجی می توانند از این سیستم برای دریافت خدمات مربوط به زایمان نظیر خدمات پیش از تولد، هنگام زایمان، و پس از تولد استفاده نمایند. این خدمات برای زنانی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند رایگان است:

  • شهروندان انگلیسی: افرادی که به صورت قانونی در انگلیس زندگی می کنند و یا به قصد اقامت دائم به صورت داوطلبانه وارد این کشور شده اند.
  • افرادی که تابعیت یکی از کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا را داشته باشند.
  • افرادی نظیر پناهنده ها، مهاجرانی که حداقل 12 ماه در انگلیس زندگی کرده اند، کارگران و کارمندانی که توسط یک سازمان انگلیسی استخدام شده اند و خویش فرمایانی که در انگلیس کارآفرینی کرده اند.

اگر فردی شرایط فوق را نداشته باشد در ازای دریافت خدمات از او درخواست پرداخت هزینه می شود؛ اما اگر فردی توانایی پرداخت این هزینه ها را نداشته باشد به لحاظ قانونی نمی توان وی را از دریافت خدمات محروم کرد. در کل اگر در انگلستان کار می کنید و حق بیمه خود را پرداخت می نمایید و یا اگر همسر فرد حامله در انگلستان مشغول به کار باشد، خدمات NHS رایگان خواهد بود.

اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد فرزند

فرزندانی که در انگلستان به دنیا می آیند و حداقل یکی از والدین آنها شهروند این کشور باشند یا اقامت دائم انگلستان را داشته باشند، در زمان تولد به صورت خودکار تابعیت انگلستان را به دست می آورند. فرزندانی که والدینشان اهل کشورهای حوزه اقتصادی اروپا یا سوئیس باشند و حداقل پنج سال در انگلستان زندگی کرده باشند، نیز شامل این شرایط می شوند. در صورت بر قراری این شرایط والدین می توانند با ارائه مدارک زیر فرایند ثبت مشخصات فرزندشان را آغاز نمایند:

  • فرم درخواست تکمیل شده MN1
  • گواهی تولد کامل با نام والدین
  • پاسپورت والدین
  • اطلاعات بیومتریک
  • گواهی پرداخت به مبلغ 1200 دلار
  • مدارک دال بر اقامت دائم یکی از والدین و یا تبعیت کشور سوئیس یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا

اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد فرزند

 

 

قوانین اقامت از طریق تولد فرزند در انگلستان

یک کودک متولد شده در انگلیس از والدین غیر انگلیسی ممکن است به طور اتوماتیک تابعیت انگلیس را دریافت نکند. تنها در صورتی می تواند تابعیت انگلیس را اتخاذ کند که والدین او شهروند یا مقیم انگلیس باشند. شرایط اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد فرزند، رایج ترین روش اخذ تابعیت انگلیس به صورت اتوماتیک این است که یکی یا هر دوی والدین از زمان تولدشان تابعیت انگلیس را داشته باشند.

کودکان با والدین انگلیسی تبار، نیاز به ثبت نام ندارند، زیرا آنها از هنگام تولد واجد شرایط دریافت پاسپورت انگلیس خواهند بود. برای گرفتن تابعیت انگلستان کودک متولد شده از والدین غیر انگلیسی حداقل پدر یا مادر در هنگام تولد فرزند باید مقیم انگلستان باشد. این اقامت می تواند از نوع اقامت نامحدود (ILR) یا اقامت دائم اتحادیه اروپا (EEA PR) باشد. برای واجد شرایط بودن در این مورد باید قبل از تولد فرزند، حداقل 5 سال مداوم مقیم انگلیس باشید.

برای کودک متولد شده در انگلیس از والدین غیر انگلیسی که مقیم این کشور نیستند، گزینه ای وجود دارد که می توانند تولد فرزند خود را ثبت کنند. اگر به یک یا هر دوی والدین پس از تولد فرزند اقامت یا تابعیت انگلیس داده شود، می توانند برای فرزند خود به عنوان یک شهروند انگلیسی ثبت نام کنند. این بدان معنی است که قوانین مهاجر برای کودک اعمال نمی شود و وضعیت او همانند شهروندان انگلیس است.

 همچنین یک گزینه اقامت مداوم 10 ساله وجود دارد. یک کودک از والدین غیر انگلیسی که حداقل 10 سال اول زندگی خود مقیم انگلیس باشد، واجد شرایط ثبت نام به عنوان یک شهروند انگلیسی است. در این دوره 10 ساله کودک تنها می تواند 90 روز در سال خارج از انگلیس باشد و در این مورد به مدارک زیادی از هر سال زندگی کودک نیاز است تا ثابت شود که به طور مداوم ساکن انگلیس بوده است.

هزینه های زایمان و تولد فرزند در انگلستان

در انگلستان در صورتی که فرد تحت پوشش بیمه NHS باشد تمامی هزینه های مربوط به زایمان رایگان خواهد بود. البته بسیاری از افراد هم ترجیح می دهند از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند و یا ممکن است اصلا تحت پوشش این بیمه نباشند. خدمات زایمان در انگلستان به دو بخش خدمات پیش از تولد و هنگام تولد تقسیم می شود. در صورتی که فرد تحت پوشش بیمه ی NHS باشد، در بخش خدمات پیش از تولد بین 7 تا 10 جلسه با پزشک یا مامای اختصاص داده شده به فرد و همچنین سونوگرافی و آزمایش خون رایگان، شامل حال مادر می شود.

اگر مادر حین بارداری نیازهای خاصی هم داشته باشد به پزشک دیگری معرفی می شود. اگر خدمات بیمه ای را در نظر نگیریم، هر دوره سونوگرافی در انگلستان چیزی در حدود 100 پوند هزینه خواهد داشت. در صورت استفاده از بیمه خدمات حین تولد هم رایگان خواهند بود اما اگر قصد پرداخت به صورت آزاد را داشته باشید، بسته به خدمات ارائه شده باید بین 2000 تا 5000 پوند بپردازید. ضمنا اگر قصد استفاده از متخصص زنان و زایمان هم داشته باشید، دستمزد پزشک به این مبالغ اضافه خواهد شد.

در صورتی که بخواهید از اتاق زایمان اختصاصی استفاده کنید به ازای هر شب باید در حدود 70 پوند بپردازید؛ البته این رقم متوسط است و بسته به خدمات بیمارستان های مختلف ایت چنین اتاق هایی بین 25 تا 200 پوند هزینه دارند. شرایط اقامت کشور انگلستان را مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در اختیار شما قرار خواهند داد.

2.3/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

11 دیدگاه برای “زایمان و تولد فرزند در انگلستان

  1. کیوان گفت:

    سلام وقت بخیر من و همسرم ایرانی هستیم و من می‌خوام که فرزندم در انگلیس به دنیا بیاد و تابعیت اونجا رو داشته باشه میخواستم ببینم چجوری امکانش هست؟

  2. یوسف گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من متولد انگلستان هستم و پدرم برای سفر کاری به انگلستان رفتن و مادرم برای تحصیلات
    آیا من شهروند انگلستان حساب میشم و میتونم پاسپورت انگلیسی بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. مهم است که شما بعد از تولد در این کشور چند سال اقامت داشته اید.

  3. پوریا گفت:

    سلام وقت بخیر اگر ما از طریق دعوتنامه که برادرم برایم ارسال کند زیر مجموعه شرکت ان اسم ما را وارد شرکت خود بکند میتوانیم بچه خود را در آنجا بدنیا بیاوریم و اقامت انگلیس را دریافت کنیم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با داشتن اقامت والدین انگلستان به فرزند شما نیز اقامت ارائه می گردد.

  4. هدیه گفت:

    باسلام.میخواستم ببینم آیامیشه در۶ماهگی باگرفتن ویزای تفریحی وداشتن دعوتنامه برای زایمان به انگلستان سفرکرد و برای اون بچه پاسپورت انگلیسی گرفت؟!اگرمیشه راجب خدمات بیمه هم بگین.ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      قانون تولد فرزند در انگلستان بر اساس خون است و نیاز به اقامت داشتن یکی از والدین است.

  5. سارا گفت:

    ممنون از مطلب خوبی که نوشتید،
    می خواستم بپرسم اگر همسرم با ویزای کاری(پست داک) به لندن برود و من در حالی که چهار ماهه باردارم وارد لندن شوم:
    ۱. آیا تحت پوشش خدماتNHS قرار می گیرم؟
    ۲. آیا می توانم سزارین انتخابی با خدمات NHS انجام دهم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با توجه به اینکه همسرتان از طریق کاری که دریافت کرده بیمه می شود، شما نیز از طریق ایشان بیمه می شوید.

  6. عاطفه گفت:

    با سلام. اگر خانمی ازیک اقای ایرانی که به صورت قانونی مهاجرت کرده ب انگلستان باردار باشد. فرزند در ایران به دنیا بیاد ،پدر میتونه فرزندش رو ببره به انگلیس؟و ایا برای مادر ایرانی اون فرزند شرایط مهاجرت به وجود میاد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، با ارائه مدارک ازدواج و مدارک هویتی فرزند می توانید اقامت انگلستان را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *