درآمد مهندس هوافضا در کانادا
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در جواب این سوال که آیا مهندسان هوافضا ثروتمند هستند یا نه ، باید گفت که با توجه به اهمیت و کاربرد این رشته در دنیای امروزی، درآمد مهندس هوافضا در کانادا جزء درآمدهای بالا محسوب می شود. مهندسی هوافضا یک شغل بسیار خارق العاده در کانادا به شمار می آید و انتظار می رود در طی سالهای آینده با سرعتی بیشتر از متوسط رشد مشاغل در کانادا پیشرفت کند. در ادامه با جزییات درآمد مهندس هوافضا در کانادا و بازار کار مهندسی هوافضا در کانادا آشنا خواهیم شد.

معرفی مهندسی هوافضا در کانادا

مهندسان هوافضا وظیفه تحقیق، طراحی و اجرای تجهیزات، سیستم ها و اجزای هوافضا را بر عهده دارند. آنها همچنین وظایف مربوط به آزمایش، ارزیابی، نصب، راه اندازی و نگهداری از سیستم ها و تجهیزات هوافضا را انجام می دهند. مهندسان هوافضا می توانند در صنعت تولیدکنندگان هواپیما و فضاپیما، حمل و نقل های هوایی، بخش های دولتی و موسسات تحقیقاتی و آموزشی کانادا مشغول به کار شوند.

 

وظایف مهندس هوافضا در کانادا

مهندسان هوافضا در کانادا وظیفه انجام امور زیر را بر عهده دارند:

  • طراحی و اجرای تجهیزات هوا فضا، سیستم ها و قطعات هواپیما، فضاپیما، موشک، ماهواره و سیستم های ارتباطی فضا محور
  • تدوین و انجام شبیه سازی های کامپیوتری تجهیزات، سیستم ها و قطعات هوافضا با استفاده از مدل سازی های پیشرفته ریاضی
  • ارائه ویژگی های مواد و فرایندهای مورد استفاده در تولید، تعمیر و نگهداری تجهیزات و سیستم های هوافضا
  • نظارت و هماهنگی در ساخت، مونتاژ، بهسازی، تعمیر و پیاده سازی قطعات هواپیما و فضاپیما
  • هماهنگی تست های زمینی و هوایی هواپیما و فضاپیما
  • ارائه ویژگی های عملیاتی، دستورالعمل های نگهداری و راهنمای انجام کار برای اپراتورها
  • ارائه فازهای تکنیکی پشتیبانی لجستیکی و عملیاتی برای تجهیزات و سیستم های هوایی
  • تحقیق و ارائه گزارش در خصوص ساختار، قطعات و سیستم های از کار افتاده و خراب و ارائه پیشنهاداتی برای اقدامات اصلاحی

 

عناوین شغلی مهندس هوافضا در کانادا

مهندسان هوافضا تحت عناوین شغلی زیر می توانند در کانادا کار مشغول به کار شوند:

  • مهندس آیرودینامیک
  • مهندس هوانوردی
  • مهندس هوافضا
  • مهندس سازه هوافضا
  • مهندس طراحی هواپیما
  • مهندس تنش هوافضا
  • مهندس تست هوافضا
  • مهندس سیستم هوافضا

 

بازار کار مهندسی هوافضا در کانادا

بازار کار مهندسی هوافضا در کانادا

صنعت مهندسی هوافضا با سرعتی باورنکردنی در حال رشد است و این فرصت مناسبی برای مهندسان هوافضا برای مهاجرت به کانادا است. اگرچه بازار کار مهندسی هوافضا در سالهای اخیر از تعادل خوبی برخوردار بوده است، اما پیش بینی می شود استخدام مهندسان در طول سالهای 2030-2020 ، تقریبا 8 درصد افزایش پیدا کند که کمی بیشتر از متوسط رشد اشتغال در بقیه صنایع است. علاوه بر این، انتظار می رود در بین سالهای 2028-2019 ، حدود 14200 موقعیت شغلی جدید به دلیل توسعه و تقاضای جایگزینی در صنعت هوافضا در کانادا ایجاد شود، این در حالی است که تنها 10.700 نفر (از جمله مهاجران و فارغ التحصیلان رشته هوافضا) جویای شغل در این صنعت هستند.

در حال حاضر، حدود 30000 مهندس هوافضا در کانادا مشغول به کار هستند. صنعت هوا و فضا در کانادا بعد از بحران های پاندامی کرونا در سال 2020 به دنبال جذب نیروهای متخصص در این زمینه است و بهترین فرصت برای مهاجرت کاری به کانادا برای شما فراهم شده است. طبق آمارها، در طول دهه آینده بیش از 4000 پروژه در صنعت هوافضا افتتاح خواهد شد و انتظار میرود در بین سالهای 2026-2017 ، حدود 3.900 مهندس هوافضا در این صنعت استخدام شوند. صنعت هوافضا با کمک 7 میلیار دلاری خود به اقتصاد کانادا ، یکی از صنایع پیشرو در این کشور محسوب می شود. بنابراین اگر به عنوان مهندس هوافضا قصد مهاجرت به کانادا را دارید، زمان را از دست ندهید.

درآمد مهندس هوافضا در کانادا

متوسط حقوق سالانه در کانادا بر اساس هزینه مسکن، بیمه، حمل و نقل و سایر هزینه ها محاسبه می شود. متوسط درآمد مهندس هوافضا در کانادا 91.000 دلار در سال یا به عبارتی 46 دلار در ساعت است. مهندسان تازه کار تقریبا 80.000 دلار در سال دریافت می کنند در حالیکه میانگین درآمد مهندسان با تجربه سالانه 118.000 دلار است. باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان درآمد مهندس هوافضا در کانادا بسته به میزان تحصیلات، موقعیت شغلی، تجربه کاری و استانی که در آن کار می کنید، متفاوت است

مقایسه درآمد مهندس هوافضا در کانادا با مشاغل دیگر

میزان درآمد مهندس هوافضا در کانادا بین 73.000 دلار ( حداقل حقوق ) تا 242.000 دلار ( حداکثر حقوق ) در سال است. حال با توجه به اینکه متوسط درآمد درآمد مهندس هوافضا در کانادا 160.000 دلار است ، نتیجه می گیریم که تقریبا 50 درصد افرادی که به عنوان مهندس هوافضا در کانادا کار می کنند کمتر از متوسط حقوق در کانادا دریافت می کنند، درحالیکه نیمه دیگر بیشتر از آن کسب می کنند. در جدول زیر درآمد مهندس هوافضا در کانادا با مشاغل دیگر مقایسه شده است:

مشاغل مختلفمیزان درآمد سالانه
مدیر مهندسی103.000 دلار
مهندس پروژه87.000 دلار
مهندس سیستم85.000 دلار
مهندس طراحی80.000 دلار
مدیر اجرایی80.000 دلار
مهندس80.000 دلار
مهندس عمران77.000 دلار
طراح51.000 دلار
تکنسین میدانی48.000 دلار

درآمد مهندس هوافضا در کانادا

درآمد مهندس هوافضا در کانادا بر اساس سطح تجربه

یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان درآمد مهندس هوافضا در کانادا ، سطح تجربه مهندسان است. به طور طبیعی، هر چه سطح تجربه افراد بیشتر باشد، حقوق بالاتری دریافت می کنند. به طور مثال: مهندسان با کمتر از دو سال تجربه کار ، 86.000 دلار در سال درآمد دارند؛ در حالیکه مهندسان با دو تا پنج سال تجربه، سالانه 123.000 دلار دریافت می کنند که 42 درصد بیشتر از افرادی است که کمتر از دو سال تجربه کار دارند. در جدول زیر میزان درآمد مهندس هوافضا در کانادا بر اساس میزان تجربه ارائه شده است:

سطح تجربهدرصد افزایشیمیزان حقوق
2-0 سال تجربه86.000 دلار
5-2 سال تجربه42 درصد123.000 دلار
10-5 سال تجربه31 درصد161.000 دلار
15-10 سال تجربه23 درصد198.000 دلار
20-15 سال تجربه6 درصد211.000 دلار
 20 سال به بالا10 درصد231.000 دلار

 

درآمد مهندس هوافضا در کانادا بر اساس میزان تحصیلات و جنسیت

همه ما می دانیم که تحصیلات بالا برابر است با حقوق بیشتر، اما سطح تحصیلات تا چه اندازه بر میزان درآمد مهندس هوافضا در کانادا تاثیر گذار است. مهندسان با مدرک لیسانس 136.000  دلار در سال درآمد دارند، در حالیکه متخصصان با مدرک فوق لیسانس 195.000 دلار دریافت می کنند که تقریبا 43 درصد بیشتر از افرادی است که مدرک لیسانس دارند. یکی دیگر از عوامل موثر بر میزان درآمد مهندس هوافضا در کانادا، جنسیت افراد است. مهندسان مرد در سال158.000 دلار درآمد دارند، درحالیکه مهندسان زن 151.000 دلار دریافت می کنند که تقریبا 4 درصد کمتر از مهندسان مرد است.

درآمد گرایش های مختلف مهندسی هوافضا در کانادا

همانطور که قبلا اشاره شد، مهندسان هوا فضا تحت عناوین مختلفی می توانند در کانادا مشغول به کار شوند. در جدول زیر به عناوین مختلف شغلی و میزان درآمد سالانه آنها اشاره شده است:

عناوین شغلیمیزان درآمد سالانه
مهندس هوافضا154.000 دلار
تکنسین هوافضا113.000
مهندس هواپیما125.000 دلار
مسئول کارکنان هوایی81.000 دلار
تکنسین تعمیر هواپیما54.000 دلار
سوپروایزر تعمیر هواپیما127.000 دلار
مونتاژکار ساختار خطوط هوایی56.000 دلار
آنالیزور هوانوردی164.000 دلار
ناظر عملیات هوانوردی134.000 دلار
متخصص برق هوانوردی65.000 دلار

بازار کار مهندسی هوافضا در کانادا

مهاجرت مهندس هوا و فضا به کانادا

کانادا یک مقصد فوق العاده برای مهندسان هوافضایی است که قصد مهاجرت دارند. در حال حاضر مهندسی هوافضا به یک صنعت بسیار جالب برای جوانان و دانشمندان تبدیل شده است. مهندسی هوافضا با ناک شغلی 2146 در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارد. پیش بینی می شود این کمبود نیرو تا ده سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

حال سوال این است که به عنوان مهندس هوافضا چگونه می توانید به کانادا مهاجرت کنید. برای مهاجرت به عنوان مهندس هوافضا به کانادا باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول- مشخص کنید واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستید یا خیر

برای اخذ اقامت کانادا بیش از 80 روش وجود دارد. ما می توانیم شما را راهنمایی کنیم و بهترین مسیر مهاجرت به کانادا را به شما معرفی کنیم.

مرحله دوم- مدارک خود را اعتبار سنجی کنید

برای اینکه بتوانید در کانادا به عنوان مهندس هوافضا کار کنید، باید مدارک خود را اعتبار سنجی کنید. اداره ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) وظیفه اعتبار سنجی مدارک را بر عهده دارد و تعیین می کند که آیا مدارک تحصیلی و گواهی های شما معتبر و مطابق با استانداردهای کانادا است یا خیر. ارزیابی مدارک تحصیلی برای دریافت اقامت کانادا الزامی است. مدارک شما توسط نهادهای زیر ارزیابی می شود:

  • خدمات آموزش تطبیقی دانشگاه تورنتو (Comparative Education Service – University of Toronto School of Continuing Studies)
  • خدمات ارزیابی مدارک بین المللی کانادا (International Credential Assessment Service of Canada)
  • خدمات آموزش جهانی (World Education Services)
  • خدمات ارزیابی مهارت های بین المللی (International Qualifications Assessment Service (IQAS) )
  • خدمات ارزیابی گواهی های بین المللی (International Credential Evaluation Service.)

 

مرحله سوم – شروع پروسه مهاجرت- درخواست برای ویزای کانادا

روش های زیادی برای مهاجرت مهندس هوافضا به کانادا وجود دارد. در ادامه چهار روش برتر مهاجرت که بیشترین شانس برای اخذ ویزا را دارد به شما معرفی می کنیم:

1- سیستم اکسپرس اینتری ( Express Entry System )

2- برنامه های نامزد استانی ( Provincial Nominee Program)

3- برنامه مهاجرتی مناطق کم جمعیت و شمالی (The Rural and Northern Immigration Program)

4- پایلوت مهاجرتی آتلانتیک (Atlantic Immigration Pilot)

برنامه اکسپرس اینتری

برنامه اکسپرس اینتری بهترین راه برای مهاجرت مهندسان هوافضا به کانادا است. این برنامه نه تنها دارای یک پروسه سریع است، بلکه یکی از ساده ترین روش های مهاجرت به کانادا نیز محسوب می شود. در صورت داشتن شرایط لازم ظرف مدت شش ماه می توانید به کانادا مهاجرت کنید. اولین گام در سیستم اکسپرس اینتری محاسبه امتیاز بر اساس سیستم امتیاز بندی جامع (CRS ) است. فاکتورهای مشخصی برای امتیاز دهی در این سیستم وجود دارد. این فاکتورها عبارتند از: سن،  مدرک تحصیلی، مهارت زبان انگلیسی و فرانسوی، مهارت های همسر و تجربه کار.

برنامه نامزد استانی

متقاضیانی که نتوانسته اند امتیاز کافی در سیستم اکسپرس اینتری کسب کنند می توانند از طریق برنامه نامزد استانی (PNP) برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. این برنامه به نیروهای کار ماهر و نیمه ماهر این امکان را می دهد که به کانادا مهاجرت کنند. 11 استان کانادا دارای برنامه PNP هستند که بر اساس نیازهای بازار کار هر استان، نیروی متخصص جذب می کنند. برای دریافت اقامت از طریق برنامه نامزد استانی باید حداقل یک پیشنهاد کاری یک ساله داشته باشید. شما با دریافت 600 امتیاز در برنامه نامزد استانی می توانید از اقامت دائم خود مطمئن شوید. شما می توانید از طریق یکی از برنامه های استانی زیر درخواست دهید:

  • برنامه انتخاب استانی آلبرتا(AINP)
  • برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا(BC PNP)
  • برنامه انتخاب استانی مانیتوبا (MPNP)
  • برنامه انتخاب استانی نیوبرانزویک(NW PNP)
  • برنامه انتخاب استانی نیو فاندلند و لابرادور (NL PNP)
  • برنامه انتخاب استانی نواحی شمال غرب (NTNP)
  • برنامه انتخاب استانی انتاریو ( OINP)
  • برنامه انتخاب استانی جزیره پرنس ادوارد (PIE PNP)
  • برنامه انتخاب استانی ساسکاچوان (SINP)
  • برنامه انتخاب استانی یوکان (YNP)

 

برنامه مهاجرتی مناطق کم جمعیت و شمالی

با توجه به اینکه تقاضای زیادی برای مهندسان هوافضا در کانادا وجود دارد، احتمالا شما واجد شرایط برنامه RNIP هستند. در حال حاضر ، تقریبا 11 منطقه عضو این برنامه هستند. برای دریافت اقامت از طریق برنامه مهاجرتی مناطق کم جمعیت و شمالی باید حتما یک پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشید.

پایلوت مهاجرتی آتلانتیک

این برنامه مهاجرتی به کارگران ماهر و نیمه ماهر این امکان را می دهد که به استان های آتلانتیک کانادا مهاجرت کنند. چهار استان حاشیه اقیانوس اطلس متقاضی مهندس هوافضا هستند. برای درخواست در این برنامه به یک پیشنهاد شغلی معتبر یک ساله نیاز دارید.

مرحله چهار- درخواست برای شغل مهندسی هوافضا در کانادا

به عنوان مهندس هوافضا داشتن پیشنهاد شغلی الزامی نیست، اما داشتن یک جاب آفر امتیاز شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد( بین 50 تا 200 امتیاز). هر چه امتیاز شما بیشتر باشد ، شانس بیشتری برای دریافت اقامت دائم کانادا دارید.

درآمد مهندس هوافضا در کانادا

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت مهندس هوافضا به کانادا

زمانی که تصمیم می گیرید به عنوان مهندس هوافضا به کانادا مهاجرت کنید باید شرایط و الزامات عمومی و تخصصی مهاجرت به کانادا را داشته باشید. تمام افرادی که می خواهند از طریق کار به کانادا مهاجرت کنند باید شرایط عمومی زیر را داشته باشند:

  • مهارت زبان (شرکت و قبولی درآزمون های آیلتس، تافل، سلپیپ، آزمون PTE، آزمون CAEL، آزمون DET، آزمون TCF ( زبان فرانسوی) و آزمون TEF ( زبان فرانسوی) مورد تایید کانادا هستند.)
  • الزامات سنی (برای مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس هوافضا باید الزامات سنی را داشته باشید. سن ایده آل برای مهاجرت به کانادا بین 18 تا 35 سال است.)
  • تحصیلات ( شغل مهندسی هوافضا به مدرک دانشگاهی نیاز دارد. )
  • وضعیت استخدام (اگر بتوانید به عنوان مهندس هوافضا از طرف کارفرمای کانادایی یک پیشنهاد شغلی معتبر دریافت کنید، شانس شما برای دریافت اقامت به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.)
  • تجربه کاری(داشتن تجربه کاری امتیاز شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.)
  • انطباق پذیری ( قابلیت انطباق با آب و هوا و شرایط شغلی در کانادا)
  • وضعیت همسر یا شریک قانونی (مهارتها و توانایی زبان همسر یا شریک قانونی باعث افزایش امتیاز شما شود.)

 

برای استخدام به عنوان مهندس هوافضا در کانادا به مدارک تخصصی زیر نیاز دارید:

  • مدرک کارشناسی مهندسی هوافضا، یا دیگر رشته های مهندسی مرتبط مانند مهندسی مکانیک یا فیزیک مهندسی
  • مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته های مهندسی مرتبط ( در صورت نیاز)
  • اخذ مجوز استانی و منطقه ای کانادا برای تایید نقشه ها و گزارشات مهندسی به عنوان یک مهندس حرفه ای (ENG )
  • توضیحات تکمیلی ( مهندسان هوافضا پس از تایید مدرک تحصیلی و پس از تکمیل سه تا چهار سال سابقه کار تحت نظارت مهندس تایید شده و قبولی در آزمون تخصصی، واجد شرایط ثبت نام به عنوان مهندس حرفه ای در کانادا هستند.)

 

بهترین استان ها برای مهاجرت مهندس هوافضا به کانادا

در حال حاضر 1700 موقعیت شغلی برای مهندسان هوافضا در کانادا وجود دارد. استان های کبک، بریتیش کلمبیا، انتاریو و نوا اسکوشیا مناطقی هستند که بیشترین فرصت های شغلی را برای مهندسان هوافضا ارائه می کنند.

  • استان کبک:

کبک یک استان بسیار سودمند برای مهندسان هوافضا است. شما می توانید مستقیما از طریق برنامه نامزد استانی برای مهاجرت به استان کبک درخواست دهید.

  • استان انتاریو

کلان شهر تورنتو در استان انتاریو مقصد عالی برای مهندسان هوافضایی است که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند. در حال حاضر حدود 2090 مهندس هوافضا در تورنتو کار می کنند که تقریبا 100.000 دلار در سال درآمد دارند.

  • استان بریتیش کلمبیا

ونکوور یکی دیگر از شهرهای است که چشم انداز شغلی سودآوری برای مهندسان هوافضا ارائه می کند. مهندسان در این استان 65.000 دلار در سال دریافت می کنند.

  • استان آلبرتا

بیشتر مهندسان هوافضا در شهرهای کلگری و ادمنتون استان آلبرتا مشغول به کار هستند. متوسط درآمد مهندس هوافضا در استان آلبرتا 51.000 دلار در سال است.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم، درآمد مهندس هوافضا در کانادا در میان درآمدهای بالا در این کشور قرار دارد، و بسته به سطح تجربه، میزان تحصیلات ،موقعیت شغلی افراد و استانی که در آن فعالیت می کنند متفاوت است. صنعت مهندسی هوافضا با سرعتی باورنکردنی در حال رشد است و این فرصت مناسبی برای مهندسان هوافضا برای مهاجرت به کانادا است. برای اطلاع از تمام جنبه های بازار کار مهندسی هوافضا در کانادا و نحوه مهاجرت با مشاوران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

سوالات متداول

1- میزان درآمد مهندس هوافضا در کانادا چقدر است؟ متوسط درآمد مهندس هوافضا در کانادا 100.000 دلار در سال است.

2- متوسط درآمد مهندس هوافضا در کانادا به چه معیارهایی بستگی دارد؟ عواملی همچون تجربه کاری، میزان تحصیلات ، موقعیت شغلی و استانی که در آن فعالیت می کنید، میزان درآمد مهندس هوافضا را مشخص می کند.

3- کدام استان های کانادا از بازارکار خوبی برای مهندس هوافضا برخوردار هستند؟ استان های بریتیش کلمبیا، اونتاریو، کبک و آلبرتا از شرایط خوبی برخوردار هستند.

4- درآمد مهندس هوافضا در کانادا با پنج سال تجربه کار چقدر است؟ متوسط درآمد مهندس هوافضا در کانادا با 5 تا 10 سال تجربه کار 161.000 دلار در سال است.

5- آیا بازار کار مهندسی هوافضا در کانادا از شرایط خوبی برخوردار است؟ بله ، بازار کار خوبی برای مهندسی هوافضا در کانادا پیش بینی شده است.

6- برای مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس هوافضا به چه مدارکی نیاز است؟ داشتن مدرک دانشگاهی معتبر، تجربه کار، مدرک زبان ، گواهی پزشکی و نامه عدم سوء پیشینه الزامی است.

7- مهندس هوافضا در کانادا در چه بخش هایی می توانند مشغول به کار شوند؟ مهندسان هوافضا می توانند در صنعت تولیدکنندگان هواپیما و فضا پیما، حمل و نقل های هوایی، بخش های دولتی و موسسات تحقیقاتی و آموزشی کانادا مشغول به کار شوند..

8- متوسط درآمد تکنسین هوافضا در کانادا چقدر است؟ متوسط درآمد تکنسین هوافضا در کانادا 113.000 دلار در سال است.

9- مهندسان هوافضا تحت کدام ناک شغلی می توانند به کانادا مهاجرت کنند؟ ناک شغلی مهندسان هوافضا برای مهاجرت به کانادا 2146 است.

10- از چه طریق می توان به عنوان مهندس هوافضا به کانادا مهاجرت کرد؟ مهندسین هوافضا از طریق برنامه اکسپرس اینتری، برنامه نامزد استانی، پایلوت مهاجرتی آتلانتیک و برنامه مهاجرتی مناطق کم جمعیت و شمالی می توانند برای مهاجرت درخواست دهند.

    فرم مشاوره فوری

      فرم مشاوره فوری

      3/5 - (2 امتیاز)

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *