دانشگاه یوانینا یونان

کشور یونان در جنوب شرقی اروپا، مهد تمدن و هنر و فلسفه است. این کشور با تاریخ غنی و مناظر بکر طبیعی و سواحل بی نظیرش یکی از قطب های مهم توریسم اروپا محسوب می شود. بسیاری از افراد تحصیل در کشور یونان را به عنوان یک گزینه برتر برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می کنند؛ که از دلایل این انتخاب می توان سطح کیفی تحصیلات دانشگاهی این کشور، ارائه امکانات دانشجویی عالی و ارتباط دانشگاه های یونان با دانشگاه های برتر اروپایی را نام برد. محیط آرامش بخش و آب و هوای معتدل و مناسب، مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیلی، تسلط مردم به زبان انگلیسی و انعطاف پذیری مردم این کشور از دیگر دلایل انتخاب دانشجویان برای تحصیل در این کشور به شمار می رود. از این ها گذشته تحصیل در کشور یونان در بیشتر رشته ها و مقاطع تحصیلی به صورت رایگان است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تاریخچه دانشگاه یوانینا یونان

دانشگاه یوانینا در شهر یوانینا، در غرب کشور یونان قرار دارد. دانشگاه یوانینا در ابتدا به عنوان بخشی از دانشگاه ارسطو تسالونیکی ساخته شد و جایگاه واقعی خود را در سال 1970 بدست آورد. دانشگاه ارسطو تسالونیکی از بزرگترین دانشگاه های یونان است که در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان در رتبه 501 تا 550 قرار گرفته است. دانشگاه یوانینا در رتبه بندی و رنکینگ جهانی دانشگاه های برتر جهان موفق به اخذ رتبه 650 جهانی شده است که همین امر اعتبار و ارزش علمی این دانشگاه و مدارک تحصیلی صادر شده آن را اثبات می کند. این دانشگاه کمک شایانی به جامعه علمی و دانشگاهی یونان کرده است. ساختمان و اعضا و کارکنان این دانشگاه یکی از مهم ترین موسسه های آموزشی محیطی و یکی از سازمان های دولتی در منطقه اپیروس یونان محسوب می شود. این دانشگاه برای بیش از 50 سال پیشگام آموزش و تحقیق در یونان بوده است.طیف وسیع فعالیت های آموزشی، بالا بودن سطح علمی اساتید و هیئت علمی های این دانشگاه، ساختار بخش های مختلف و گروه های تحقیقی، این دانشگاه را به یکی از برترین دانشگاه های اروپا تبدیل کرده است.دانشگاه یوانینا به رشدجامعه دانشگاهی یونان کمک شایانی کرده است اما بالاتر از این امر، حمایت از دانشجویانش بوده است. و به همین دلیل است که این موسسه آموزشی به دنبال دستیابی به آموزش عالی و تحقیقی و در راستای آن ارتقا رفاه دانشجویان است. این دانشگاه همواره در زمره برترین دانشگاه های یونان بوده است. دانشجویان در این دانشگاه در همه مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل می پردازند.

تاریخچه دانشگاه یوانینا یونان

تاریخچه دانشگاه یوانینا یونان

زندگی دانشجویی دانشجویان دانشگاه یوانینا یونان

زندگی دانشجویی دانشجویان دانشگاه یوانینا شامل حضور در رویدادهای علمی و کنفرانس ها، رویدادهای ورزشی و هنری و فرهنگی گوناگون است.این دانشگاه خوابگاه های دانشجویی وغذاخوری های مجهز با نظارت کامل دانشگاه تدارک دیده است. ساختمان کلاب دانشجویی این دانشگاه مجهز به وسایل پیشرفته و به روز برای گذراندن اوقات تفریح و سرگرمی دانشجویان است. کلاب های دانشجویی دانشگاه یوانینا شامل طیف وسیعی از سرگرمی ها از جمله موسیقی، فعالیت های گروهی، هنرهای زیبا، عکاسی و اهدای داوطلبانه خون است.

اهداف توسعه تحقیقی و پژوهشی دانشگاه یوانینا یونان

استراتژی تحقیقی دانشگاه یوانینا یونان شامل اهداف تحقیقی بخش های مختلف آن با تصمیم گیری های شورای منتخب دانشگاه است. هدف از این امر کمک به استحکام و ارتقا و اصلاح تحقیقات علمی و فنی در سطح دانشگاه و کمک به توسعه یک منطقه تحقیقی اروپایی یکپارچه می باشد.از سال 1982 دانشگاه یوانینا یونان بودجه تحقیقی ویژه ای را به موارد زیر اختصاص داده است:

  • نیازهای تحقیقی، آموزشی، توسعه و تداوم پروژه های آموزشی دانشجویان و پروژه های توسعه یافته در جهت فراهم نمودن خدمات فنی و علمی دانشگاه.
  • مطالعات خاص دانشجویی، تست های آزمایشگاهی، تجزیه و تحلیل و آمادگی پذیرش ایده های ناب دانشجویی و دیگر فعالیت های مرتبط که به ارتباط آموزش و تحقیق و تولید کمک می کند.

رشته های تحصیلی دانشگاه یوانینا یونان

دانشجویان در رشته های تحصیلی مختلف در این دانشگاه تحصیل می کنند. رشته های تحصیلی این دانشگاه عبارت است از:

  • تاریخ
  • روان شناسی
  • ریاضیات
  • علوم کامپیوتر
  • فیزیک
  • شیمی
  • مدیریت تجاری
  • آموزش

کالج های دانشگاه یوانینا یونان

این دانشگاه از بخش ها و کالج های مختلفی تشکیل شده است. کالج های این دانشگاه عبارت است از:

کالج علوم پزشکی

در این کالج رشته پزشکی تدریس می شود.

کالج علوم

در این کالج رشته های علوم کامپیوتر، ریاضیات، فیزیک و شیمی تدریس می شود.

کالج کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت سازمانی

این کالج رشته های زیست شناسی، اقتصاد کشاورزی، بیوشیمی، منابع طبیعی، محیط زیست، مطالعات محیطی، زیست شناسی ملکولی، شیمی فیزیک، دامپروری و مدیریت کسب و کار را به دانشجویان ارائه می دهد.

کالج علم و فناوری

رشته های تحصیلی این کالج شامل زیست شناسی، گیاه شناسی، مهندسی ژنتیک، بیوشیمی، علوم زیستی و علوم طبیعی، بیوتکنولوژی، محیط زیست، میکروبیولوژی، مهندسی مواد، شیمی فیزیک، آسیب شناسی، پلیمر و پلاستیک، فناوری و جانور شناسی است.

دپارتمان مدیریت میراث فرهنگی و فناوری های مدرن

این دپارتمان شامل رشته های مطالعات فرهنگی، حفاظت از میراث فرهنگی و فناوری است.

کالج هنرهای زیبا

در این کالج رشته های تاریخ هنر، طراحی گرافیک، نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، هنرهای تجسمی، چند رسانه ای تدریس می شود.

کالج فلسفه

در این کالج رشته های باستان شناسی، تاریخ، فلسفه، روان شناسی، آموزش، هنر و علوم انسانی به دانشجویان ارائه می شود.

مرکز زبان های خارجی دانشگاه یوانینا

مرکز زبان های خارجی دانشگاه یوانینا یونان یک ساختمان مدرن است که در پی ارتقا آموزش زبان خارجی است و در وهله اول بر آموزش زبان های مختلف برای اهداف علمی خاص و دانشگاهی متمرکز است. در این مرکز زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی تدریس می شود که عمدتا با برنامه های کلاسی دانشجویان هماهنگ است. این مرکز برنامه های تحصیلی را براساس نیازهای علمی و توسعه فعالیت های تحقیقی در مورد موضوعات روز در دیگر دانشگاه های یونان و دانشگاه های خارج از کشور یونان برنامه ریزی می کند. این مرکز زبان های خارجی مجهز به لابراتوار زبان و لوازم مورد نیاز برای تسهیل آموزش زبان می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه یوانینا یونان

دانشجویان اروپایی برای تحصیل در یونان نیازی به اخذ ویزای تحصیلی ندارند. اما دانشجویان غیر اروپایی بایستی ویزای D را از سفارت یونان دریافت کنند. برای دریافت این ویزا مدارک زیر مورد نیاز است:

  • مدارک مقطع تحصیلی پیشین به همراه ترجمه آن ها،
  • ریز نمره های مقطع تحصیلی پیشین به همراه ترجمه آن ها،
  • شناسنامه و پاسپورت معتبر به همراه ترجمه آن ها،
  • نامه پذیرش از دانشگاه،
  • رزومه تحصیلی و علمی،
  • انگیزه نامه تحصیلی،
  • گواهی تمکن مالی،
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی.

زبان تحصیل در دانشگاه یوانینا یونان

زبان تحصیل در دانشگاه های یونان بیشتر زبان یونانی است. البته در برخی رشته ها و مقاطع تحصیلی تکمیلی و دکترا به زبان انگلیسی تدریس می شود. در صورتی که فاقد مهارت زبان یونانی هستید، جای هیچ گونه نگرانی نیست. دانشگاه های یونان اقدام به برگزاری دوره های آمادگی زبان یونانی می کنند که با شرکت در این دوره ها می توانید مهارت لازم را کسب کرده و دوره های تحصیلی دانشگاه را شروع کنید. هزینه این دوره زبانی یونانی در حدود 1500 یورو است. برای ثبت نام در این دوره های زبانی مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با آگاهی از به روزترین قوانین مهاجرت تحصیلی به شما کمک می کنند تا این روند دشوار را با سهولت طی کنید. وکلای مجرب این موسسه برتر همه تلاش خود را به کار می بندند تا با کاهش هزینه های مهاجرت تحصیلی و سرعت بخشیدن به این امور، مراحل اخذ ویزا، پذیرش تحصیلی دانشگاه ها و اخذ اقامت کشورهای برتر جهان را به بهترین وجه ممکن برای شما انجام دهند.

تحصیل در دانشگاه یوانینا یونان

کشور یونان دارای 22 دانشگاه است که هر دانشگاه رشته های متنوعی را به دانشجویان ارائه می دهد. سال تحصیلی دانشگاه یوانینا همچون دیگر دانشگاه های کشور یونان از دو ترم تحصیلی تشکیل شده است. برگزاری امتحانات سه هفته طول می کشد. سال تحصیلی این دانشگاه از اوایل سپتامبر تا اواخر آگوست است. مقاطع تحصیلی این دانشگاه بین 2 تا 4 سال طول می کشد اما در برخی رشته ها مانند پزشکی این مدت به 5 تا 6 سال می رسد.

مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه یوانینا یونان بین 3 تا 4 سال است. از مزایای تحصیل در دوره کارشناسی این دانشگاه می توان عدم پرداخت هزینه شهریه برای دوره کارشناسی، عدم پرداخت هزینه کتاب های درسی و دسترسی آسان به کتابخانه های این دانشگاه را نام برد. زبان تدریس در مقطع لیسانس فقط زبان یونانی است.

مدت زمان تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه یوانینا یونان 2 سال است. زبان تدریس بیشتر یونانی است اما برخی رشته ها به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند. از مهم ترین شرط پذیرش در مقطع فوق لیسانس دانشگاه یوانینا یونان، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی و یا یونانی است. در صورتی که دانشجویی فاقد مدارک زبان انگلیسی و یا یونانی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبانی شرکت کند که دانشگاه ها برگزار می کنند. طول این دوره های آمادگی زبانی معمولا یک سال است.

مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه یوانینا یونان در حدود 3 سال است. به منظور پذیرش در مقطع دکترا، دانشجو باید مدرک فوق لیسانس مرتبط با رشته مورد نظر دکترا را داشته باشد. از مهم ترین شروط پذیرش در دوره دکترا این دانشگاه این است که بین مقاطع تحصیلی دانشجو وقفه ای وجود نداشته باشد. به منظور پذیرش در این دوره محدودیت سنی وجود ندارد.

مزیت های تحصیل در دانشگاه یوانینا یونان

  • این دانشگاه در رتبه بندی و رنکینگ های جهانی رتبه 650 را کسب کرده است.
  • دانشگاه یوانینا از سیستم تبادل استاد و دانشجو با بیشتر دانشگاه های برتر اروپا پیروی می کند.
  • موقعیت جغرافیایی کشور یونان که در واقع دروازه ای است به سوی کشورهای بزرگ و مطرح اروپایی، موجب اعتبار و ارزش مدارک تحصیلی این کشور شده است.
  • امکان کار دانشجویی پاره وقت در حین تحصیل برای دانشجویان فراهم است.
  • امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی و وام های دانشجویی برای دانشجویان مهیا شده است.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه یوانینا یونان

  • مدارک تحصیلی پیشین،
  • ریزنمره های تحصیلی پیشین،
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی،
  • مدارک شناسایی معتبر،
  • پاسپورت معتبر،
  • گواهی سلامت،
  • گواهی عدم سوپیشینه،
  • گواهی تمکن مالی مبنی بر تامین هزینه های زندگی در مدت زمان تحصیل در یونان.
مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه یوانینا

مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه یوانینا

هزینه های تحصیل و زندگی در یوانینا یونان

هزینه های زندگی و تحصیل در هر کشوری به نوع رشته تحصیلی، شهر محل تحصیل و به طور کلی عادت های زندگی شخصی هر فرد بستگی دارد. به طور کلی هزینه زندگی در یونان از ایران بیشتر است. به منظور تحصیل و زندگی در این شهر اروپایی سالانه به مبلغی در حدود 6500 یورو نیاز دارید. البته دانشجویان با استفاده از کارت های دانشجویی و تخفیف های دانشجویی و یا کمک هزینه و بورسیه هایی که دانشگاه به دانشجویان اعطا می کند، تا حدودی می توانند این هزینه ها را کاهش دهند.داشگاه های یونان در مقطع کارشناسی به صورت رایگان است. اما برای تحصیل در برخی مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند که سالانه معمولا در حدود 1500 یورو است.

نکاتی در مورد تحصیل و زندگی در یونان

1- دانشجویان تا زمان تحصیل در دانشگاه های یونان از بیمه درمانی دولتی برخوردارند.

2- دانشجویان در حین تحصیل مجاز به کار دانشجویی پاره وقت می باشند تا این گونه برخی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند. بدین منظور دانشجویان در همان شش ماه ورود به دانشگاه می توانند مجوز کار پاره وقت را دریافت کنند. برای دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس بین 10 تا 20 ساعت در هفته و برای دانشجویان مقطع دکترا در حدود 30 ساعت کار در هفته در نظر گرفته شده است.

3- همه دانشجویان غیر اروپایی برای تحصیل در دانشگاه های یونان بایستی گواهی تمکن مالی و بیمه سلامت خود را ارائه دهند.

4- هزینه زندگی در کشور یونان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه و ارزان تر است.

5- برای تحصیل در دانشگاه های یونان محدودیت سنی وجود ندارد.

6- زبان تحصیل در دانشگاه های کشور یونان به دو زبان انگلیسی و یونانی است.

7- فرهنگ و فضای کلی جامعه یونان و ویژگی های اخلاقی مردم این کشور( مهمان نوازی و نوع دوستی) با فرهنگ ایرانی ها تقریبا مطابقت دارد.

8- مهم ترین شرط تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های یونان داشتن مدرک مهارت زبان و رزومه تحصیلی عالی است.

9- اولین دانشگاه جهان در کشور یونان تاسیس شده است و بر همین اساس مدراک تحصیلی دانشگاهی این کشور از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است.

10- از مهم ترین مزیت های تحصیل در یونان می توان به رایگان بودن تحصیل در همه رشته های کارشناسی و برخی رشته های کارشناسی ارشد اشاره کرد.

11- سیستم آموزش دانشگاهی یونان بر اساس نظام بلونیا در جهت کیفیت سیستم آموزشی معتبر بین المللی و سیستم نمره دهی همگام با دیگر کشورهای اروپایی به پیش می رود.

بورسیه های دانشگاه یوانینا یونان

دانشگاه یوانینا یونان به دانشجویان ممتاز بورسیه های تحصیلی اعطا می کند که از میان آن ها می توان موارد زیر را ذکر کرد:

بورسیه تحصیلی دولتی

این بورسیه که فقط برای دانشجویان خارجی و بین المللی در نظر گرفته شده است، بیشتر هزینه های زندگی دانشجویی در کشور یونان را پوشش می دهد. بر طبق این بورسیه دولتی به دانشجویان ماهانه 600 یورو برای هزینه های تحصیلی و 100 یورو برای هزینه های رفت و آمد به یونان و 150 یورو برای هزینه خوابگاه و محل اقامت پرداخت می شود.

بورسیه زبان های خارجی اراسموس

بورسیه اراسموس از مهم ترین بورسیه های تحصیلی کشور یونان و کشورهای اروپایی است. این بورسیه به منظور کمک مالی به دانشجویانی است که قصد شرکت در دوره های آمادگی زبان یونانی و رویدادهای فرهنگی را دارند.

کالج پزشکی دانشگاه یونان

کالج پزشکی دانشگاه یونان یکی از هفت کالج پزشکی در یونان است که در دانشگاه یوانینا یونان قرار دارد. این کالج در سال 1977 تاسیس شد و در همین مدت کوتاه به شهرت و آوازه ای جهانی دست پیدا کرده است. طول دوره تحصیلی مقطع پزشکی این کالج 6 سال است. هر سال در حدود 200 دانشجوی بین المللی به این کالج راه پیدا می کنند.این کالج در حدود 170 هیئت علمی دارد و هدف آن آموزش، تحقیقات و پژوهش های بالینی است. این کالج از هفت زیرگروه آموزشی تشکیل شده است: بخش علوم کارکردی و بالینی، بخش علوم ساختار شناسی و آزمایشگاه بالینی، بخش پزشکی اجتماعی و بهداشت روانی، بخش جراحی، بخش بهداشت کودک، بخش پزشکی داخلی، بخش سیستم عصبی و اندام های حسی.دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره های پزشکی کالج پزشکی یوانینا را دارند باید واجد شرایط باشند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از این کالج عبارت است از:

  • کپی مدرک کارشناسی ارشد ( در صورت اخذ این مدرک)،
  • کپی مدرک کارشناسی،
  • رزومه تحصیلی و علمی،
  • کپی تحقیق و پژوهش های علمی و تالیف های چاپ شده در ژورنال های علمی.

فارغ تحصیلان مقطع های کارشناسی و کارشناسی ارشد بین المللی و خارجی بایستی گواهی رسمی تائید مدرک تحصیلی خود را که توسط سازمان NARIC( مرکز اطلاعات و به رسمیت شناختن تحصیلات تکمیلی ملی) به رسمیت شناخته و تائید شده است را ارائه دهند. در صورت عدم تکمیل مدارک ارسال شده، درخواست نامه مورد بررسی قرار نمی گیرد.

سوالات متداول در مورد دانشگاه یوانینا یونان loannia

1- دلایل انتخاب کشور یونان برای تحصیل از نظر دانشجویان چیست؟آب و هوای معتدل، محیط آرامش بخش، تسلط مردم یونان به زبان انگلیسی و مهم تر از همه مقرون به صرفه بودن و رایگان بودن تحصیلات در برخی مقاطع تحصیلی و معتبر بودن مدارک تحصیلی دانشگاهی است.

2- دانشگاه یوانینا یونان در رتبه بندی و رنکینگ های جهانی چه رتبه ای را کسب کرده است؟این دانشگاه در رتبه بندی های جهانی موفق به کسب رتبه 650 شده است.

3- رشته های تحصیلی دانشگاه یوانینا یونان چیست؟رشته های تاریخ، روان شناسی، ریاضیات، علوم کامپیوتر، شیمی، فیزیک، مدیریت تجاری و آموزش.

4- کالج های دانشگاه یوانینا یونان را نام ببرید؟کالج های علوم پزشکی، علوم، کشاورزی و منابع طبیعی، علم و فناوری، مدیریت و میراث فرهنگی، هنرهای زیبا و فلسفه.

5- در مرکز زبان های خارجی دانشگاه یوانینا چه زبان هایی تدریس می شود؟زبان های فرانسوی، انگلیسی و آلمانی.

6- بورسیه اراسموس چه بورسیه ای است؟بورسیه اراسموس از مهم ترین بورسیه های کشور یونان است که به منظور کمک مالی به دانشجویان برای شرکت در دوره های آمادگی زبان یونانی و رویدادهای فرهنگی اعطا می شود.

7- سیستم آموزشی دانشگاه های یونان بر اساس چه نظامی است؟سیستم آموزشی دانشگاه های یونان بر اساس نظام بلونیا در جهت کیفیت سیستم آموزشی معتبر بین المللی و نمره دهی همگام با دیگر کشورهای اروپایی است.

8- زبان تحصیل در دانشگاه یوانینا یونان چیست؟زبان تحصیل در دانشگاه یوانینا یونان زبان یونانی و انگلیسی است.

9- مهم ترین شرط تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه یوانینا یونان چیست؟دارابودن مدرک مهارت زبان و رزومه تحصیلی عالی مهم ترین شرط تحصیل در دوره دکترا این دانشگاه است.

10- دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه یوانینا یونان تا چند ساعت در هفته می توانند کار دانشجویی انجام دهند؟دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس این دانشگاه مجوز کار دانشجویی پاره وقت از 10 تا 20 ساعت در هفته را دارند.

11- دانشجویان مقطع دکترا دانشگاه یوانینای یونان تا چند ساعت در هفته می توانند کار دانشجویی انجام دهند؟دانشجویان مقطع دکترا این دانشگاه مجوز کار دانشجویی پاره وقت تا 30 ساعت در هفته را دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *