دانشگاه کیل آلمان
دانشگاه کیل آلمان

دانشگاه کیل

-

University of Kiel

موقعیت:آلمان - کیل
نوع:دولتی. موسسه
تعداد دانشجویان:25945 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:2161 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
530
رتبه در کشور
33
هزینه ویزا
75 یورو
نرخ پذیرش
47 درصد
بورسیه تحصیلی
بورسیه تخصصی ندارد
خوابگاه/هزینه
خوابگاه های خارج از محوطه/550 تا 650 یورو
زمان فرآیند ویزا
بیش از 3 ماه
مجوز کار
دارد
شهریه
رایگان
مقاطع تحصیلی
کارشناسی، ارشد، دکترا

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه کیل یک دانشگاه تحقیقاتی آزاد است که در سال 1665 تأسیس شد. این دانشگاه اولین دانشگاه در آلمان است که سیستم نازی را که توسط آدولف هیتلر ایجاد شده بود را پردازش می‌کند. همچنین این دانشگاه به عنوان دومین دانشگاه بزرگ در میان دانشگاه های آلمان شناخته شده است.این موسسه علمی با موسسه اقتصاد جهانی کیل نیز مرتبط است و شامل برخی از مراکز شناخته شده است که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده‌اند. این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه های آلمان شناخته می شود. لوگوی این دانشگاه به رنگ‌های بنفش و سفید است و روی آن نوشته شده است “صلح بزرگترین خیر است”.در حال حاضر پردیس دانشگاه در دست ساخت است و قرار است تا سال 2026 تکمیل شود و همچنین ساختمان تحقیقاتی برای گروه مهندسی نیز به این فضا اضافه خواهد شد. سالن‌های سخنرانی، کلاس‌های درس دیجیتال و اتاق‌های سمینار برای دانشجویان ساخته خواهد شد. شهر کیل شهر پر جنب و جوشی است و دانشجویان در اوقات فراغت خود سرگرمی‌های زیادی را در آن تجربه خواهند کرد. اگر شما هم علاقمند به تحصیل در آلمان هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ددلاین درخواست پذیرش برای ترم زمستاناواخر جولای (اوایل مرداد)
ددلاین درخواست پذیرش برای ترم تابستاناواسط ژانویه (اوایل دی)

دانشکده ها

Faculties

دانشگاه کیل از 8 دانشکده مختلف تشکیل شده که تمام دوره‌های آموزشی و تحقیقاتی آن در این دانشکده‌ها به دانشجویان ارائه می‌شوند. این دانشکده‌ها عبارتند از:

  • دانشکده دین شناسی
  • دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده کسب و کار، اقتصاد و علوم اجتماعی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده هنر و علوم انسانی
  • دانشکده کشاورزی و علوم تغذیه

برخی رشته ها و دوره ها

programs

ساختار آکادمیک دانشگاه کیل شامل رشته‌های متنوعی است که دانشجویان بین المللی می‌توانند آنها را انتخاب کنند. تنوع این رشته‌ها به گونه‌ای است که دست دانشجویان بای انتخاب باز است. همچنین دانشجویان کیل برای بازدیدهای صنعتی می‌روند تا دانش کافی در مورد این حوزه را کسب کنند. در ادامه به برخی از محبوب‌ترین دوره‌های این دانشگاه و مدرک زبان مورد نیاز برای قبوای در هر یک از آنها اشاره کرده‌ایم:

دوره هاشهریهمدتشرایط
کارشناسی ارشد مهندسی و علوم پایه (MS) 39 دورهرایگان1 تا 2 سالآیلتس: 5 تا 7.5 تافل: 72 تا 90 GRE: 320 به بالا
کارشناسی ارشد علوم انسانی و زبان (MA) 47 دورهرایگان2 سالآیلتس: 5 تا 8 تافل: 100 به بالا
کارشناسی ارشد رشته های مدیریت (MIM) 10 دورهرایگان2 سالآیلتس: 6.5 تا 7 79 به بالا
کارشناسی مهندسی و علوم پایه (BSc) 11 دورهرایگان3 تا 3.5 سالآیلتس
کارشناسی علوم انسانی و زبان (BA) 28 دورهرایگان3 سالآیلتس

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 5 به بالا
TOEFEL 72 به بالا
PTE --
GPA --
GRE 302 به بالا
GMAT --

بورسیه تحصیلی

Scholarships

بسیاری از دانشجویانی که از نظر عملکرد تحصیلی درخشان بوده‌اند و علاوه بر کسب نمرات عالی در کلاس‌های درسی، در فعالیت‌های خارج از کلاس نیز نقش داشته اند می‌توانند برای برخورداری از بورسیه تحصیلی آلمان اقدام کنند. دانشگاه کیل به صورت اختصاصی بورسیه‌ای را به دانشجویان خود ارائه نمی‌دهد و دانشجویان باید از بورسیه‌های عمومی این کشور استفاده کنند. در قسمت زیر به برخی از آنها اشاره شده است: 

  • بورسیه Education Future International Scholarship
  • بورسیه LSE Executive Global Master’s in Management Hinrich Foundation Scholarship
  • بورسیه BeArt-Presets Academic Scholarship Program
  • بورسیه Study a Masters in Europe Scholorship

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

اقامتگاه‌های زیادی در سطح شهر کیل وجود دارند که دانشجویان بین المللی می‌توانند در آنها ساکن شوند چرا که این دانشگاه فضای خوابگاهی داخل دانشگاه ندارد. این اقامتگاه‌ها شامل انواع آپارتمان‌ها و اتاق‌های اختصاصی یا مشترک است و امکانات مختلفی را دارند. میانگین هزینه‌ای که متقاضیان بابت اجاره بهای این خانه‌ها باید بپردازند چیزی در حدود 550 تا 650 یورو در ماه است.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
آلیس بوتا (Alice Bota)
آلیس بوتا (Alice Bota)
ژورنالیست معروف
ویکتوریا شیمت (Viktoria Schmidt)
تاریخدان هنری
پیر استینبراک (Peer Steinbruck)
پیر استینبراک (Peer Steinbruck)
وزیر امور دارایی سابق آلمان
سیبیل کسل (Sibylle Kessel)
سیبیل کسل (Sibylle Kessel)
قاضی کنونی دادگاه قانون اساسی فدرال آلمان
جوانا هلمن (Johanna Hellman)
جوانا هلمن (Johanna Hellman)
جراح معروف

سوالات متداول

Location

این دانشگاه دارای نرخ پذیرش تحصیلی 47 درصد است.

5/5 - (1 امتیاز)

بیشتر بخوانید

Read more

دانشگاه کیل آلمان جزو بهترین دانشگاه های این کشور به حساب می آید و هر ساله با حجم بالایی از تقاضا برای اخذ پذیرش رو به رو است. تمام دانشجویان بین المللی می توانند جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه کیل اقدام کنند. دانشجویان بین المللی می توانند در طیف وسیعی از رشته های دانشگاه کیل آلمان تحصیل کنند. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دانشگاه کیل آلمان ، پیشنهاد می کنیم حتما این پادکست را بشنوید!

آشنایی با دانشگاه کیل

دانشگاه کیل یک دانشگاه دولتی مدرن در ایالت اشلسویگ هولشتاین در شمال آلمان است و در سال 1665 تأسیس شده است. در اوایل، این دانشگاه دارای چهار دانشکده بود که امروزه تعداد آن ها به هشت دانشکده رسیده است. دانشگاه کیل با استفاده از تحقیق، آموزش و انتقال علم به چالش های بزرگ زمان حال در زمینه های بهداشت، تغییرات محیطی و فرهنگی و نیز تغذیه و انرژی می پردازد.

دانشکده های دانشگاه کیل آلمان

همان طور که گفته شد، دانشگاه کیل در آلمان دارای هشت دانشکده مختلف است که فرصت تحصیل در طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را برای دانشجویان بومی و بین المللی خود فراهم می کند. دانشکده های این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

دانشکده الهیات

دانشکده الهیات یکی از دانشکده های موجود در دانشگاه کیل می باشد. این دانشکده در دوره های مختلف تحصیلی، کالج های تحصیلات تکمیلی و تحقیقات با دانشکده های دیگر همکاری دارد. دانشکده الهیات آموزش زبان شناسی، تاریخ، منطق و فلسفه و نیز مهارت های آکادمیک و اجتماعی را فراهم می کند که در سایر حوزه های جامعه نیز مورد توجه است.

دانشکده حقوق

دانشکده حقوق یکی از چهار دانشکده اصلی دانشگاه است. این دانشکده در سال 1665 هنگامی که دوک کریستین آلبرشت پس از پایان جنگ سی ساله دانشگاه کیل را تأسیس کرد، تشکیل شد. امروزه دانشکده حقوق وظیفه اصلی خود را در آموزش نسل بعدی وکلا برای جامعه می داند. با تقریباً 2000 دانشجو، دانشکده حقوق بزرگ ترین دانشکده دانشگاه کیل آلمان است. تحقیق و تدریس توسط 21 استاد انجام می شود.

دانشکده هنر و علوم انسانی

دانشکده هنر و علوم انسانی همراه با دانشکده الهیات و دانشکده حقوق و پزشکی یکی از چهار دانشکده بنیانگذار دانشگاه کیل است. این دانشکده رشته های متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار داده و آن ها برای ورود به بازار کار جهانی آماده می کند.

دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی

دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی دومین دانشکده بزرگ در دانشگاه کیل است. این دانشکده دارای 5700 دانشجو و 140 استاد می باشد. دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی به هشت بخش ریاضیات، فیزیک، شیمی، داروسازی، زیست شناسی، جغرافیا، علوم زمین و علوم دریایی تقسیم شده است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه کیل در آلمان

دانشکده پزشکی دانشگاه کیل به عنوان یکی از چهار دانشکده اصلی در کنار دانشکده هنر و علوم انسانی، دانشکده الهیات و دانشکده حقوق در سال 1665 تأسیس شد. تا کنون، در حدود 2100 دانشجو در دوره های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه کیل ثبت نام کرده اند. دانشکده پزشکی برنامه های مدرک دیگری را نیز ارائه می دهد. بنابراین در صورتی که قصد پذیرش تحصیل پزشکی در آلمان را دارید، می‌توانید جهت ارسال درخواست اقدام کنید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه کیل در آلمان

تحصیل پزشکی در دانشگاه کیل در آلمان

دوره های ارائه شده در دانشکده پزشکی

از دوره های ارائه شده در دانشکده پزشکی دانشگاه کیل می توان به برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد در بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی و همچنین برنامه های کارشناسی ارشد در علوم زندگی پزشکی و مدیریت بیمارستان اشاره کرد.

چرا تحصیل پزشکی در دانشگاه کیل؟

دلایل زیادی برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه وجود دارد. برخی از دلایل مهم برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

  • محیطی دوستانه و امکان ارتباط تماس نزدیک میان دانشجویان و اساتید
  • تأکید بر استفاده عملی و کاربردی آموزش ها
  • روش های نوین آموزش و یادگیری

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل در دانشگاه کیل آلمان می باشند.

تحصیل مهندسی در دانشگاه کیل آلمان

دانشکده مهندسی در سال 1990 تأسیس شد و جوان ترین دانشکده دانشگاه کیل است. این دانشکده به دو مکان مختلف تفکیک شده است. گروه علوم رایانه در سایت اصلی دانشگاه در غرب کیل واقع شده است در حالی که دو بخش دیگر (موسسه مهندسی برق و فناوری اطلاعات و موسسه علوم مواد) در منطقه واقع در شرق کیل گاردن واقع شده اند.

سیاست دانشکده

تحقیقات در دانشکده مهندسی علاوه بر تدریس از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و توجه ملی و بین المللی را به خود جلب می کند. یافته های تحقیقات و مشارکت در انواع همکاری های موفق با شرکت ها و سایر موسسات تحقیقاتی اعتبار این دانشکده را تأیید می کند.

شرایط پذیرش تحصیلی از دانشگاه کیل

دانشجویان دارای گواهی نامه از موسسات آموزشی خارجی باید از طریق uni-assist اقدام کنند. آن ها باید فرم درخواست آنلاین را تکمیل کنند. داشتن دانش کافی در زبان آلمانی (حداقل سطح B2) از دیگر شرایط پذیرش از دانشگاه است. دانشجویان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه کیل آلمان به آدرس https://www.uni-kiel.de مراجعه کنند.

شرایط پذیرش تحصیلی از دانشگاه کیل

شرایط پذیرش تحصیلی از دانشگاه کیل

شرط سنی

کشور آلمان جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور محدودیت هایی را در نظر گرفته است. آن دسته از دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل دانشگاه کیل در آلمان را دارند باید نهایتا 21 سال سن داشته و وقفه تحصیلی آن ها نباید بیشتر از سه الی چهار سال باشد.

مدارک لازم

دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، نیاز به ارائه مدارکی خواهند داشت. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه کیل آلمان به شرح زیر می باشد:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات متقاضی
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • مدارک تابعیت (کپی گذرنامه و اقامت)
  • مدرک زبان معتبر
  • بیمه نامه
  • انگیزه نامه

آخرین مهلت ارسال درخواست

آخرین مهلت ارسال درخواست پذیرش از این دانشگاه برای ترم تابستان 15 ژانویه و برای ترم زمستان 15 جولای می باشد.

آزمون های زبان قابل قبول

دانشجویان بین المللی برای این که بتوانند تحصیلات خود را در دانشگاه آغاز کنند باید مهارت خود را در زبان آلمانی اثبات کنند. آزمون های قابل قبول جهت اخذ پذیرش از دانشگاه کیل به شرح زیر می باشند:

  • DSH
  • TestDaF
  • TelC

رشته های دانشگاه کیل آلمان

این دانشگاه دارای چند دانشکده مختلف است که طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می دهد. برخی از رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

  • علوم کشاورزی
  • بوم شناسی کاربردی
  • تحقیقات دارویی
  • مدیریت کسب و کار
  • بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی
  • زیست شناسی
  • اقیانوس شناسی بیولوژیکی
  • علم شیمی
  • اقتصاد
  • مهندسی برق و فناوری اطلاعات
  • زبان شناسی
  • ادبیات، فرهنگ و رسانه های انگلیسی و آمریکایی
  • مدیریت محیط زیستی
  • حقوق
  • مدیریت بیمارستان
  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • فیزیک
  • ریاضیات
  • اقتصاد محیط زیست و منابع
  • جغرافیا
  • ژئوفیزیک
  • زمین شناسی
  • علوم دریایی
  • علوم سیاسی
  • جامعه شناسی
  • علوم کامپیوتر
  • علوم مواد

بورسیه دانشگاه کیل

از آن جایی که برای تحصیل در دانشگاه کیل در آلمان شهریه پرداخت نمی شود، از این رو کمک زیادی از سمت دانشگاه به دانشجویان بین المللی نمی شود. DAAD از جمله سازمان هایی است که فرصت دریافت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی این دانشگاه فراهم کرده است.

کار دانشجویی در زمان تحصیل

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه کیل در کشور آلمان را دارند، می توانند جهت کاهش هزینه های زندگی خود در این کشور به کار دانشجویی مشغول شوند. کشور آلمان دارای پایین ترین نرخ بیکاری در کل قاره اروپا است.

کار دانشجویی در زمان تحصیل

کار دانشجویی در زمان تحصیل

مدت زمان کار دانشجویی

دانشجویان بین المللی دانشگاه Kiel می توانند در هنگام تحصیل در کشور آلمان به مدت 120 روز به صورت تمام وقت تا 240 روز به صورت نیمه وقت به کار دانشجویی مشغول شوند. باید توجه داشت که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا مجاز به کار کردن به صورت خود اشتغالی یا آزاد نمی باشند و این کار تخلف محسوب می شود و ممکن است اجازه اقامت آن ها را لغو کند.

درامد کار دانشجویی در کشور آلمان

دانشجویان دانشگاه کیل در آلمان می توانند حداکثر 450 یورو به صورت ماهانه درآمد داشته باشند. اگر آن ها بیش از این مقدار درآمد کسب کنند، شماره مالیات بر درآمد دریافت خواهند کرد و مالیات از حقوق آن ها کسر خواهد شد.

ویزای دانشجویی کشور آلمان

اولین مرحله جهت دریافت ویزای دانشجویی آلمان، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور و سپس ارسال مدارک لازم است. متقاضیانی که قصد اخذ ویزای دانشجویی کشور آلمان را دارند باید در ابتدا از دانشگاه کیل پذیرش تحصیلی را دریافت کنند. مدت زمان اعتبار ویزای دانشجویی آلمان دو ساله بوده و قابل تمدید است. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان به شرح زیر می باشند:

  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه
  • گواهی مهارت در زبان آلمانی یا رسید ثبت نام در دوره آمادگی زبان آلمانی
  • مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • گواهی تمکن مالی جهت هزینه ماهانه 750 یورو در مدت زمان تحصیل در آلمان
  • رسید پرداخت هزینه بررسی پرونده اخذ ویزای دانشجویی در حدود 75 یورو
  • گواهی سلامت متقاضی
  • پاسپورت معتبر
  • بیمه دانشجویی معتبر با اعتبار سه ماه
  • آدرس محل اقامت و زندگی در مدت زمان تحصیل در آلمان
  • مقاله های تحقیقی و علمی (در صورت وجود)
  • پرینت حساب بانکی متقاضی
  • آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات تحصیلی متقاضی به همراه ترجمه به زبان آلمانی
  • انگیزه نامه تحصیلی و هدف از تحصیل در آلمان
  • سند ازدواج برای متقاضیان متاهل
  • دو  قطعه عکس پاسپورتی

سخن آخرمتقاضیانی که اخذ تحصیل در دانشگاه کیل در کشور آلمان را دارند، می توانند از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوند. مشاوران و کارشناسان این موسسه برتر در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت و مشهد با آگاهی از به روزترین قوانین حقوقی و مهاجرتی به متقاضیان کمک خواهند کرد. همچنین، در صورت تمایل، می‌توانید مقالات دیگر وبسایت ما را در زمینه اعزام دانشجو به آلمان و مهاجرت به آلمان، مطالعه فرمائید.

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *