دانشگاه پانونیا مجارستان

دانشگاه پانونیا مجارستان

-

University of Pannonia

رنکینگ QS 1201-1400
رتبه در کشور 11
هزینه ویزا105 یورو
نرخ پذیرش51 درصد
دانشگاه Óbuda مجارستان

دانشگاه Óbuda مجارستان

-

Óbuda University

رنکینگ QS 1201-1400
رتبه در کشور 13
هزینه ویزا105 یورو
نرخ پذیرش53 درصد
دانشگاه دبرسن مجارستان

دانشگاه دبرسن

-

University of Debrecen

رنکینگ QS 671-680
رتبه در کشور 4
هزینه ویزا105 یورو
نرخ پذیرش75 درصد
دانشگاه اوتوش لورند

دانشگاه اتوش لورند

-

Eötvös Loránd University

رنکینگ QS 701-710
رتبه در کشور 1
هزینه ویزا105 یورو
نرخ پذیرش51 درصد
دانشگاه فناوری و اقتصادی بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصادی بوداپست

-

Budapest University of Technology and Economics (BME)

رنکینگ QS 741-750
رتبه در کشور 5
هزینه ویزا105 یورو
نرخ پذیرش27 درصد
دانشگاه کشاورزی و علوم زیستی مجارستان

دانشگاه کشاورزی و علوم زیستی مجارستان

-

MATE - Hungarian University of Agriculture and Life Sciences

رنکینگ QS 1001-1200
رتبه در کشور 9
هزینه ویزا105 یورو
نرخ پذیرش75 درصد
دانشگاه کوروینوس بوداپست

دانشگاه کوروینوس بوداپست

-

Corvinus University Of Budapest

رنکینگ QS 1001-1200
رتبه در کشور 12
هزینه ویزا105 یورو
نرخ پذیرش75 درصد
دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه سگد مجارستان

-

University of Szeged

رنکینگ QS 601-610
رتبه در کشور 3
هزینه ویزا105 یورو
نرخ پذیرش66 درصد
دانشگاه میسکولک مجارستان

دانشگاه میسکولک مجارستان

-

University of Miskolc

رنکینگ QS 1201-1400
رتبه در کشور 10
هزینه ویزا105 یورو
نرخ پذیرش27 درصد
University of Pécs

دانشگاه پچ

-

University of Pécs

رنکینگ QS 801-850
رتبه در کشور 6
هزینه ویزا105 یورو
نرخ پذیرش75 درصد

دانشگاه های مجارستان | شرایط پذیرش و هزینه

کشور مجارستان که در قاره اروپا واقع شده است، دارای یک سیستم آموزشی با کیفیت است و تحصیلات را در برترین دانشگاه های این کشور، با کیفیت بسیار بالایی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. اما چه چیزی سیستم آموزش عالی مجارستان را برجسته می کند و چرا تحصیل در دانشگاه مجارستان با ارزش است؟ شرایط ورود به دانشگاه¬های مجارستان چیست و برترین دانشگاه های آن کدامند؟ در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برترین دانشگاه های مجارستان بپردازیم و اطلاعات کلی در خصوص تحصیل در دانشگاه های این کشور در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما نیز به تحصیل در مجارستان علاقه مند هستید و رویای زندگی در اروپا را در سر دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

همه چیز درباره دانشگاه های مجارستان

در قرن بیستم میلادی و با شکل گیری تحولی عظیم در سیستم آموزشی مجارستان، دانشگاه ها و کالج های بسیاری در این کشور تاسیس شد و این کشور را به مقصدی عالی جهت تحصیل در اروپا تبدیل کرد. کشور مجارستان، دارای برخی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است. مدارک اخذ شده از این دانشگاه ها، در کل اتحادیه اروپا و همچنین اکثر کشورهای جهان، به رسمیت شناخته می شوند. دانشگاه های مجارستان شامل دانشگاه های دولتی و خصوصی هستند و کالج های بسیاری نیز در این کشور مشغول به فعالیت می باشند.

امکان اخذ بورسیه های تحصیلی و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز به محبوبیت دانشگاه های مجارستان در بین دانشجویان بین المللی افزوده است. در ضمن، آسان بودن فرایند اخذ پذیرش و همچنین هزینه های پایین تحصیل و ارزان بودن شهریه دانشگاه های مجارستان در مقایسه با دانشگاه های سایر کشورهای اروپایی، باعث شده است تا این کشور، جزو اولین انتخاب های علاقه مندان به تحصیل در اروپا باشد. پنج دانشگاه در مجارستان در سال 2022، در بین 1000 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده اند که در ادامه مطلب به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

علاقه مندان به تحصیل در این کشور می توانند با اخذ مشاوره رایگان در موسسه اصطهباناتی، شرایط خود را جهت بررسی توسط کارشناسان مجرب این موسسه ارائه نمایند. کارشناسان ما، متقاضیان را تا زمان ورود به دانشگاه مورد علاقه خود در مجارستان، همراهی خواهند کرد. و از طرف دیگر ما میتوانیم در پرداخت شهریه دانشگاه های خارجی نیز به شما کمک کنیم.

دانشگاه های مجارستان

دانشگاه های مجارستان

بهترین دانشگاه های مجارستان کدامند؟

برخی از دانشگاه های مجارستان، در اروپا دارای رتبه های برتر هستند و حتی در رنکینگ جهانی نیز در بین دانشگاه های برتر جهان رتبه بندی شده اند. برخی از بهترین دانشگاه های مجارستان عبارتند از:

دانشگاه دبرسن (University of Debrecen)

این دانشگاه دولتی و معتبر در مجارستان، تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در 8 پردیس خود، برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی ممکن ساخته است. دانشگاه دبرسن در مجارستان در سال 2007 و برای اولین بار، جایزه برترین و معتبرترین موسسه آموزش عالی در مجارستان را دریافت کرد. در حال حاضر، 28593 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند که از آن بین، 6290 نفر، دانشجوی بین المللی هستند.

دانشگاه سگد (University of Szeged)

دانشگاه Szeged که یک دانشگاه دولتی در مجارستان است، به دلیل بهره مندی از سنت های غنی و اعتبار بالا در بین موسسات آموزش عالی مجارستان، در اروپا مشهور می باشد. این دانشگاه، آموزش با کیفیت بالا را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری (Ph.D)، تحصیلات حرفه ای و دوره های آموزشی تخصصی، ارائه می دهد. در حال حاضر، 19108 دانشجو در دانشگاه سگد مجارستان مشغول به تحصیل می باشند که از آن بین، 4013 نفر، دانشجوی بین المللی هستند.

دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست (Budapest University of Technology and Economics)

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست (BME)، یک موسسه آموزش عالی دولتی است که به عنوان یک موسسه با بودجه مرکزی در مجارستان فعالیت می کند. در حال حاضر، 19351 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند که از آن بین، 2322 نفر، دانشجوی بین المللی هستند.

دانشگاه پچ (University of Pécs)

دانشگاه پچ مجارستان با 20000 دانشجو، با بیش از 4500 دانشجوی بین المللی، با 1400 مدرس و محقق و با 10 دانشکده، یکی از بزرگترین مؤسسات آموزش عالی مجارستان است. کالج پچ مجارستان، از شهرت بالایی در این کشور برخوردار است.
سایر دانشگاه های معتبر مجارستان عبارتند از:

  • دانشگاه Semmelweis
  • دانشگاه Corvinus در بوداپست
  • دانشگاه Eötvös Loránd
  • دانشگاه Szechenyi Istvan
  • دانشگاه Szent István

دانشگاه های دولتی و خصوصی در مجارستان

اکثر دانشگاه های برتر در مجارستان مانند دانشگاه سگد در مجارستان، دانشگاه پچ و دانشگاه دبرسن، از نوع دولتی هستند.

دانشگاه های خصوصی بسیاری نیز در مجارستان وجود دارد که توسط نهادهای مختلفی در مجارستان تامین می شوند. باید بدانید که به لحاظ اعتبار مدارک دانشگاهی، محتوای آموزشی و سیستم تدریس، تفاوتی میان دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور وجود ندارد و همه دانشگاه های مجارستان، در اتحادیه اروپا دارای اعتبار هستند و به رسمیت شناخته می شوند.

دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم در مجارستان نیز معمولا دانشگاه های دولتی این کشور هستند و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها می توانند به راحتی و بدون نیاز به معادل سازی مدارک، در ایران مشغول به کار شوند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در اکثر دانشگاه های خصوصی و دولتی مجارستان وجود دارد. در ضمن، محبوب ترین بورسیه های تحصیلی مجارستان، در دانشگاه های دولتی این کشور ارائه می شوند و دانشجویان دانشگاه های دولتی، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه خواهند داشت.

دانشگاه های دولتی و خصوصی در مجارستان

دانشگاه های دولتی و خصوصی در مجارستان

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های این کشور می توانند زمان اپلای دانشگاه های مجارستان را بررسی کنند و سپس با ارسال درخواست و اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر در این کشور، ویزا و مجوز اقامت تحصیلی مجارستان را دریافت نمایند و رویای تحصیل و زندگی در اروپا را محقق کنند. دانشگاه های مختلف معمولا شرایط متفاوتی را با توجه به رشته و مقطع تحصیلی تعیین می کنند. البته شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی مجارستان، ممکن است با سایر دانشگاه های معتبر مجارستان متفاوت باشد. برای ورود و تحصیل در برخی از رشته های تحصیلی مانند پزشکی و یا حقوق، شرکت در آزمون های ورودی و گذراندن دوره های آماده سازی جهت ورود به دانشگاه، لازم است. پس توصیه ما آن است که قبل از هر گونه اقدام، ابتدا به وبسایت دانشگاه انتخابی خود در مجارستان مراجعه نمایید و جزئیات شرایط را مطالعه کنید. و ما در مجموعه اصطهباناتی در پرداخت اپلیکیشن فی نیز شما را یاری خواهیم کرد.

در حالت کلی، برخی از مهمترین شرایط جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان که داشتن آنها برای همه متقاضیان لازم است عبارتند از:

  • ارائه نمرات و معدل اخذ شده در مقاطع تحصیلی قبلی
  • ارائه مدرک زبان (ارائه یکی از مدارک آیلتس آکادمیک، تافل و یا PTE آکادمیک، مورد تایید است)
  • پرداخت شهریه دانشگاه
  • دریافت بیمه درمانی در مجارستان
  • ارائه انگیزه نامه

رتبه دانشگاه های مجارستان

معمولا میزان اعتبار و شهرت یک دانشگاه، با توجه به سوابق دانشگاه و همچنین رتبه آن در بین سایر دانشگاه های جهان، تعیین می شود. رتبه بندی جهانی QS، هرساله دانشگاه های جهان را از جنبه های مختلف بررسی می کند و دانشگاه های برتر را رتبه بندی می نماید. رنکینگ دانشگاه های مجارستان در سال 2022، به شرح زیر است:

دانشگاه                                  رتبه در رنکینگ QS
University of Szeged551-560
University of Debrecen651-700
University of Pécs701-750
Budapest University of Technology and Economics801-1000
University of Miskolc1001-1200
Semmelweis University101-140
Eötvös Loránd University) (ELTE))701-750

زمان اپلای برای دانشگاه های مجارستان

زمان اپلای و مهلت ارسال درخواست ها جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان، در وبسایت دانشگاه انتخابی دانشجویان اورده شده است. پس حتما و قبل از هر گونه اقدام، وبسایت دانشگاه خود را در مجارستان بررسی کنید. معمولا زمان اپلای برای تحصیل در ترم بهار، ماه نوامبر است و جهت تحصیل در ترم پاییز، ماه فوریه می باشد. درخواست هایی که پس از پایان مهلت، ارسال گردد، به هیچ عنوان بررسی نخواهد شد. توجه داشته باشید که مدت زمان لازم جهت دریافت ویزا را نیز در نظر بگیرید. پردازش درخواست ویزای دانشجویی معمولا 3 ماه طول می کشد، پس شما باید به محض دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، برای دریافت ویزا اقدام کنید.

مزیت های تحصیل در دانشگاه¬های مجارستان

اگر قصد تحصیل در مجارستان را دارید، مزایای زیادی وجود دارد که می توانید در حین تحصیل در این کشور از آنها بهره مند شوید. این کشور دارای برخی از مؤسسات آموزش عالی با کیفیت جهانی است و کیفیت زندگی و فرهنگ بالایی را به مردم ارائه می دهد. با اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان، شما می توانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی، از مزایای ذکر شده در زیر بهره مند شوند:

  • اخذ یک مدرک تحصیلی معتبر از اروپا که در اکثر کشورهای جهان مورد تایید است (برخی از بهترین دانشگاه های مجارستان، مانند دانشگاه پچ، سگد و دبرسن، مورد تایید وزارت علوم ایران نیز هستند)
  • دریافت ویزای شنگن و امکان سفر آزادانه به کل منطقه شنگن
  • امکان اخذ بورسیه های تحصیلی و فراهم شدن شرایط تحصیل رایگان در مجارستان
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر و دارای رنکینگ جهانی
  • مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی (هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان، بسیار ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی است)
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع

هزینه تحصیل در دانشگاه های مجارستان

هزینه تحصیل در مجارستان و شهریه دانشگاه های این کشور، با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی و همچنین طول دوره تحصیلی، متفاوت است. پس همچنان توصیه می شود برای اطلاع از شهریه دقیق دانشگاه های مجارستان و دانشگاه های بوداپست، به وبسایت دانشگاه انتخابی خود مراجعه نمایید. به طور کلی، هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه¬های مجارستان، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، مقرون به صرفه تر و ارزان تر است. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های دولتی مجارستان، باید به طور متوسط حدود 2000 تا 3200 یورو در سال پرداخت کنند. البته رشته های پزشکی و مهندسی، شهریه های بالاتری دارد. دانشگاه های خصوصی مجارستان نیز شهریه های متفاوت و بسیار بالاتری نسبت به دانشگاه های دولتی خواهند داشت. در قسمت زیر، شهریه برخی از دانشگاه های برتر مجارستان مانند شهریه دانشگاه سگد مجارستان و بسیاری دیگر برای شما آورده شده است.

  • دانشگاه سگد مجارستان: سالانه بین 1500 تا 17000 یورو
  • دانشگاه پچ مجارستان: سالانه بین 4400 تا 14750 یورو
  • دانشگاه دبرسن مجارستان: سالانه بین 5100 تا 28850 یورو
  • دانشگاه فنی و اقتصاد بوداپست: سالانه بین 3200 تا 4500 یورو
  • دانشگاه Eötvös Loránd: سالانه بین 1800 تا 3700 یورو
  • دانشگاه Cornivus بوداپست: سالانه بین 3200 تا 6800 یورو

هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان

بدون شک میتوان گفت پایین بودن هزینه های زندگی در مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، از برترین مزایای تحصیل در این کشور است. بر اساس جدیدترین آپدیت هزینه ها در وبسایت Numbeo، هزینه های زندگی در مجارستان تنها 36 درصد بیشتر از ایران است و میزان اجاره خانه در مجارستان، حتی ارزان تر از تهران می باشد. البته تعیین میزان هزینه های زندگی برای دانشجویان کار ساده ای نیست و به سبک زندگی دانشجویان و همچنین شهری که برای زندگی انتخاب می کنند بستگی دارد. اما به طور کلی یک فرد مجرد برای زندگی در مجارستان و شهری مانند بوداپست که تقریبا گران تر از سایر شهرهای مجارستان است، به 202.873.53 فورینت در ماه (معادل 561.28 دلار) نیاز دارد. برخی از هزینه های مهم دانشجویان در مجارستان عبارتند از:

  • میزان اجاره خوابگاه های دانشجویی: می تواند حدود 100 یورو در ماه باشد. در صورت انتخاب خوابگاه های خصوصی نیز ماهیانه تا 200 یورو باید اجاره خوابگاه پرداخت شود. اجاره آپارتمان نیز بر اساس شهر و منطقه ای که در آن زندگی می کنید، بین 200 تا 600 یورو در ماه است.
  • هزینه خورد و خوراک: بسته به سبک زندگی، هزینه غذا و مواد غذایی نیز بین 115 تا 150 یورو در ماه خواهد بود.
  • هزینه رفت و آمد: هزینه استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در مجارستان، ماهیانه بین 10 تا 15 یورو است. در شهر بوداپست نیز امکان اجاره دوچرخه وجود دارد و هزینه آن حدود 22 یورو در هر ترم است. رفت و آمد با تاکسی برای دانشجویان گران تر از سایر وسایل حمل و نقل است و حدود 1.95 یورو برای هر 1 کیلومتر می باشد.
  • سایر هزینه های اضافی: تفریحات دانشجویان در مجارستان شامل تئاتر، سینما، کنسرت و غیره حداقل 20 تا 35 یورو در ماه خواهد بود. هزینه دریافت بیمه خصوصی نیز باید در محاسبه هزینه های زندگی دانشجویی در مجارستان در نظر گرفته شود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا برای تحصیل در دانشگاه¬های مجارستان

متقاضیان تحصیل در دانشگاه¬های مجارستان باید کلیه مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیل این کشور را که در وبسایت اداره مهاجرت و همچنین سفارت مجارستان موجود است آماده نمایند و برای پردازش درخواست ویزا، به سفارت این کشور تحویل دهند. توجه داشته باشید که هر گونه نقص و کمبود در مدارک می تواند منجر به ریجکت شدن درخواست ویزا شود. کارشناسان مجرب موسسه اصطهباناتی می توانند با بررسی مدارک شما و تکمیل نواقص، از هرگونه ریجکتی در پرونده شما جلوگیری نمایند.

کارشناسان مجرب موسسه اصطهباناتی

کارشناسان مجرب موسسه اصطهباناتی

در حالت کلی، برخی از مهمترین شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی مجارستان عبارت است از:

  • ارائه نامه پذیرش از یک دانشگاه معتبر در مجارستان
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای دانشجویی
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • چند قطعه عکس با فرمت پاسپورت
  • ارائه مدارک اثبات تمکن مالی
  • ارائه مدارک بیمه درمانی در مجارستان
  • ارائه رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • ارائه مدارک مربوط به محل اقامت خود در مجارستان

مشاوره تخصصی با موسسه اصطهباناتی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان

کارشناسان و وکلای مجرب موسسه اصطهباناتی با سالها تجربه و پرونده های موفق در زمینه مهاجرت به مجارستان، به ویژه مهاجرت تحصیلی به این کشور، قادر می باشند شما را در رسیدن به هدف خود، یاری کنند. کارشناسان ما با بررسی شرایط دانشجویان و سپس با در نظر گرفتن جدیدترین قوانین مهاجرت تحصیلی به مجارستان و همچنین شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، بهترین پیشنهاد ها و گزینه ها را به دانشجویان ارائه می دهند و درصد موفقیت آنان را برای ورود به دانشگاه های مجارستان، افزایش خواهند داد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی و معرفی دانشگاه های مجارستان پرداختیم و شرایط ورود به برترین دانشگاه های این کشور را شرح دادیم. این کشور اروپایی، با ارائه سیستم آموزش با کیفیت، داشتن برترین دانشگاه ها با رنکینگ جهانی، هزینه های بسیار مقرون به صرفه و امکان تحصیل به زبان انگلیسی، دانشجویان بین المللی را به خود جذب کرده است. کشور مجارستان برای علاقه مندان به تحصیل مقرون به صرفه در اروپا، یکی از بهترین گزینه ها است.

مشاوره رایگان مهاجرت