دانشگاه لینکن نیوزلند

یکی از دانشگاه‌های تخصصی و دولتی نیوزلند، دانشگاه لینکن می‌باشد که از اساسنامه نیوزلند پیروی کرده و تماما خود را متعهد کرده تا در زندگی مردم و اقتصاد نیوزلند تغییرات مثبتی ایجاد کند. دانشگاه لینکن نیوزلند در واقع سومین دانشگاه قدیمی این کشور است که در سال ۱۸۷۸ ابتدا به عنوان دانشگاه کشاورزی تاسیس شد و آموزش این دانشگاه به دانشجویان بر پایه پژوهش و کارهای علمی می‌باشد و به همین دلیل موجب پیشرفت و ارتقا دانشجویان می‌گردد.
از این رو بسیاری از دانشجویان مهاجر خواستار تحصیل در دانشگاه لینکن نیوزیلند هستند، بنابراین افرادی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، می‌توانند با ادامه این مقاله همراه باشند تا درباره شرایط پذیرش، میزان شهریه، خوابگاه‌ها، بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه و … اطلاع لازم را بدست آورند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره دانشگاه لینکن نیوزلند

یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های نیوزلند، دانشگاه لینکن است که در شهر کرایست‌ چرچ که جزء بزرگترین شهرهای ایالت نیوزیلند جنوبی می‌باشد در سال ۱۸۸۰ بنا گردیده و دارای قدمت ۱۲۵ ساله در آموزش و پرورش دانشجویان خواهد بود و در رشته‌های مختلف به ویژه رشته‌های کشاورزی و جنگلداری به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود و با توجه به اینکه سالانه دانشجویان زیادی جهت تحصیل به کشور نیوزلند مهاجرت می‌کنند، انتخاب دانشگاه لینکن برای آنها به عنوان دانشگاه مقصد موجب می‌شود تا در آینده موقعیت‌های شغلی بیشتری داشته باشند، از آنجایی که برنامه آموزشی این دانشگاه بر اساس تحقیق، پژوهش و کار عملی است، به همین دلیل موجب ایجاد تجربه و مهارت بالا در فارغ التحصیلان خود می‌گردد.

این دانشگاه دارای سه دانشکده اصلی و کالج‌های متعددی است و ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که از بیش از ۶۰ کشور دنیا به این دانشگاه آمده‌اند، از مهمترین رشته‌های تحصیلی دانشگاه لینکن نیوزلند می‌توان به رشته‌های کشاورزی، جنگلداری، مهندسی، علوم بازرگانی، معماری، باغداری، تربیت بدنی، گردشگری و … اشاره کرد.

بنابراین جهت مهاجرت به نیوزلند و تحصیل در دانشگاه لینکن می‌توانید در دانشکده‌های این دانشگاه رشته‌های مورد نظرتان  را در کالج خود به صورت زیر انتخاب نمایید:

دانشکده کشاورزی دانشگاه لینکن نیوزلند:

  • کالج کشاورزی
  • کالج اکولوژی
  • کالج تغذیه و علوم بیوملکولار
  • کالج مطالعات خاک

دانشکده تجارت و بازرگانی دانشگاه لینکن نیوزلند:

  • کالج حسابداری
  •  اقتصاد و دارایی
  • کالج تجارت
  • کالج مدیریت
  • کالج حقوق
  • کالج بازاریابی
  • کالج مدیریت کشاورزی

دانشکده محیط زیست، جامعه و نقشه کشی دانشگاه لینکن نیوزلند:

  • کالج علوم کامپیوتر
  • کالج محیط زیست
  • کالج علوم اجتماعی
  • کالج معماری

دانشگاه لیکن

شرایط پذیرش در دانشگاه لینکن نیوزلند

معمولا افراد برای آنکه بتوانند جهت ادامه تحصیل، به دانشگاه لینکن در نیوزلند بروند، ابتدا باید مدرک اتمام دوره متوسطه خود که در واقع معادل دیپلم نیوزلند است را داشته باشند. این متقاضیان باید تمامی مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کنند تا به ارزیابی و بررسی آنها بپردازد. معمولا این ارزیابی حدود ۸ هفته طول می‌کشد و هزینه آن تقریباً ۴۵۰ دلار نیوزلند است، باید افراد دارای مدرک آیلتس با نمره قابل قبولی ۶ باشند و شرط ورود به دوره کارشناسی در این دانشگاه معدل ۱۵ به بالا در دیپلم خواهد بود.

معمولا دوره کارشناسی در دانشگاه لینکن نیوزلند، تقریبا سه سال طول می‌کشد و طول مقطع کارشناسی ارشد نیز از یک تا دو سال است و جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد هم باید دانشجویان دارای مدرک کارشناسی معتبر و مدرک زبان انگلیسی با نمره قابل قبول باشند.‌

همچنین مقطع دکترا نیز از جمله مقاطعی می‌باشد که در دانشگاه لینکن نیوزلند ارائه می‌گردد و مدت این دوره نیز ۳ تا ۵ سال است و معمولاً جهت پذیرش در این مقطع دانشجویان باید دارای مدرک زبان با نمره هفت باشند، اما با توجه به اینکه مدرک دکترا از دانشگاه لینکن اعتبار بسیار بالایی است، به همین دلیل با گرفتن این مدرک افراد می‌توانند اقامت نیوزلند را نیز به دست آورند. بنابراین می‌توان به طور کلی، شرایط پذیرش دانشجویان در دانشگاه لینکن را به صورت زیر بیان کرد:

  • تکمیل فرم‌های مربوط
  • دریافت تاییدیه ثبت نام که بعد از واریز هزینه انجام می‌گردد.
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدرک دیپلم و ریز نمرات به همراه ترجمه رسمی آنها
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره مناسب
  • انگیزه نامه
  • داشتن نامه و مدارک تمکن مالی
  • داشتن رزومه قوی
  • نداشتن هیچگونه سوء سابقه

بررسی شهریه و بورسیه‌های دانشگاه لینکن نیوزلند

میزان شهریه افراد به طور متوسط در مقطع کارشناسی بین 22 تا 32 هزار دلار نیوزلند می باشد و در مقطع کارشناسی ارشد میزان شهریه 26 تا 37 هزار دلار نیوزلند خواهد بود و در مقطع دکترا میزان این شهریه 6500 تا 9000 دلار نیوزلند می‌باشد. معمولا بیشترین بورسیه تحصیلی که دانشگاه لینکلن نیوزلند به دانشجویان پرداخت می‌نماید، در جهت تأمین بخشی از هزینه شهریه آنها می‌باشد و در برخی موارد خاص نیز به پوشش هزینه محل اقامت، هزینه زندگی آنها و هزینه کتاب‌های درسی دانشجویان نیز می‌پردازد.

بنابراین می‌توان گفت، بورس‌های متعددی توسط دانشگاه لینکن ارائه می‌شود که موجب خواهد شد تا بار مالی دوران تحصیل دانشجویان کاهش یابد و در پرداخت هزینه‌های مطالعاتی به دانشجویان کمک زیادی کند، از جمله می‌توان به بورس‌های زیر اشاره کرد:

  • آن دسته از دانشجویانی که با موفقیت بتوانند ۱۲ هفته زبان انگلیسی آکادمیEAP را بگذرانند و در دوره کارشناسی لینکن ثبت نام کنند، می‌توانند از تخفیف ۵۴۰۰ دلار نیوزلند در شهریه خود استفاده نمایند.
  • این بورسیه (International taught master merit scholarships) براساس شایستگی دانشجویان به آنها داده می‌شود و اگر دانشجویان کارشناسی در سال آخر تحصیل خود دارای معدل 75 یا B+ شوند، می‌توانند از این بورس تحصیلی در دوران کارشناسی ارشد استفاده کنند که ارزش آن به مبلغ 10000 دلار است.
  • بورسیه‌ی (Global Challenges Scholarship) نیز به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که بر روی پروژه‌های مربوط به مشکلات جهان در موضوعات مختلفی فعالیت می‌کنند، این بورسیه دارای ارزش 12000دلار نیوزلند است که به اندازه یکسال به پوشش های تحصیلی دانشجویان می‌پردازد و امکان تمدید آن نیز برای دانشجویان خواهد بود.

دانشگاه لینکن

سایر امکانات دانشگاه لینکن نیوزلند

دانشگاه لینکن نیوزلند دارای امکانات فراوانی برای دانشجویان مهاجر و بین المللی می‌باشد، این دانشگاه خوابگاه‌های بزرگ با تجهیزات فوق العاده‌ای برای این دانشجویان مهیا کرده است که هر کدام تعداد 700 دانشجو رادر خود جای می‌دهد. از دیگر امکانات این دانشگاه می‌توان به کلوب‌های ورزشی، مراکز نگهداری از کودک، سایت‌های کامپیوتری، استخرها و … اشاره کرد.

این دانشگاه دارای پردیس‌های مختلفی می‌باشد که از جمله آنها می توان به پردیس Waihora اشاره کرد که در کانتربری وجود دارد و دارای امکانات بسیار فراوانی همچون رستوران ها، آژانس های مسافربری، امکانات ورزشی، خوابگاه ها و اقامت های بزرگ که وسعت آنها 58 هکتار است و فضای زیبایی دارند.

پردیس Telford که در اتاگو جنوبی قرار دارد که آموزش های عملی دانشجویان را بر روی مزارع در آن انجام می‌گیرد و به آنها تجارب با ارزشی خواهد داد. این مکان دارای 20 هکتار وسعت بوده و از کارگاه‌های آموزشی، ورزشگاه، کتابخانه و زمین‌های کشاورزی برخوردار می‌باشد تا دانشجویان از آنها استفاده لازم را ببرند.

جمع بندی

نیوزلند کشوری می‌باشد که دارای سیستم آموزشی سطح بالا با داشتن تجهیزات و امکانات بین المللی خواهد بود و به همین جهت تقاضا برای تحصیل در نیوزلند در دانشگاه‌های مختلف آن بخصوص دانشگاه لینکن در همه رشته‌ها همچون تحصیل پزشکی در نیوزلند، تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند، تحصیل حقوق بین الملل در نیوزلند و … بسیار بالا بوده و مخاطبان زیادی دارد. بنابراین بسیاری از دانشجویان با توجه به زیبایی فوق العاده این کشور، سطح آموزشی و کیفی بالا، فرهنگ غنی مردم، اقتصاد مناسب، ثبات سیاسی و اقتصادی و … این کشور را جهت ادامه تحصیل، کار و زندگی انتخاب می‌نمایند و به پیشرفت تحصیلی و اقتصادی بی‌نظیری دست می‌یابند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *