تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

اگر شما هم قصد تحصیل پزشکی در چین را دارید، این مقاله ارزشمند که توسط موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تهیه شده، برای شماست. در سال های اخیر با توجه به مورد تایید قرار گرفتن برخی از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی چین در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، تقاضا برای تحصیل در این کشور زیاد شده است. دانشگاه های پزشکی با رنکینگ های بین المللی خوب و همچنین امکان تحصیل پزشکی به زبان انگیسی در چین از جمله مواردی است که سبب شده سالانه، ایرانیان زیادی به قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین، این کشور را جهت ادامه تحصیل انتخاب کنند. 

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

مهاجرت به چین

تحصیل در چین

مهاجرت تحصیلی به چین

تابعیت و شهروندی چین

نکته مهم و بسیار جذاب پزشکی و دندان پزشکی چین این است که دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه های چین نیاز به گذراندن دوره (مثل پاتفک برای ورود به پزشکی روسیه) و همچنین قبولی در آزمون ورودی ندارند. همین سبب شده پزشکی چین در مقاسیه با کشورهای روسیه ترکیه هند مجارستان و غیره امتیازات و مزایایی داشته باشد.

 

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین پرداخته ایم. تحصیل در این کشور یکی از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین کشورهای برای تحصیل پزشکی می باشد.

امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی و بدون مدرک زبان در چین  و همچنین اینکه با توجه به شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی که گذراندن دوره کالج و همچنین آزمون ورودی الزامی نیست، سبب شده سالانه افراد زیادی این کشور را جهت تحصیل انتخاب نمایند. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به چین آماده ارائه مشاوره و اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی این کشور می باشد.

با رشد در اقتصاد و جامعه چین، ایجاد بیمارستان و مدارس تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین در حال توسعه با  سرعت بالایی می باشد. با عمیق تر شدن اصلاح مراقبت های بهداشتی از کشور چین، پزشکی چین، بایستی از هر جنبه ای در خط با استانداردهای بین المللی قرار گیرد. داده ها نشان می دهد که توسعه بازار پزشکی چین در پنج سال بعد با سرعت 15٪ -20٪ ، 24  میلیارد دلار در سال 2010 رسید، در سال، 2020 تبدیل به پنجمین و بزرگترین بازار پزشکی جهان پس از ایالات متحده، ژاپن، آلمان، و فرانسه خواهد شد ؛ و میزان آن به به 120 میلیارد، در نتیجه بیش از U.S.A  می شود و تبدیل به اولین و بزرگترین خدمات پزشکی و دندان پزشکی در جهان خواهد شد.

چند نکته در زمینه اعزام دانشجو پزشکی به چین

برای اعزام دانشجو پزشکی به چین باید شرایط زیر را در نظر گرفت که برخی موارد آنها شامل، محدودیت سنی اخذ پذیرش، محدودیت معدل، شرایط خاص برای برخی رشته ها مثل داروسازی، فیزیوتراپی، پزشکی و دندانپزشکی، میزان تمکن مالی می باشد. نکته بسیار مهمی که برای مهاجرت به چین برای اخذ پذیرش از دانشگاه های چین باید در نظر داشته باشید این است که در چین برخی رشته ها شبیه رشته هایی است که در ایران وجود دارد ولی عین آن رشته ها نیستند و چنانچه آن در آن رشته ها مشغول به تحصیل شدید مدرک شما قابلیت معادلسازی ندارد.

نکته که معمولاً دانشجویان بابت تحصیل داروسازی سوال می فرمایند نیز در همین جا پاسخگو هستیم که چنانچه رشته داروسازی به صورت کارشناسی ارشد پیوسته باشد، معمولاً وزارت بهداشت مدرک را تایید و ارزشیابی می کند. ولی اگر به صورت لیسانس ارائه شود (که معمولاً در چین بدین صورت است) باید پس از آن نیز جهت معادلسازی در ایران واحدهایی رو بگذرانید.

همچنین اینکه برخی رشته هایی که در چین در زمینه دارو مطرح می شوند چندان ارزش تحصیل ندارند، مانند رشته علوم دارویی که امکان معادلسازی به عنوان رشته داروسازی در ایران را ندارد.

تحصیل پزشکی در چین

 

ویدئو و فیلم توضیحاتی درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چین

در این پادکست به توضیحاتی درباره شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چین می پردازیم، شاید این پادکست به سوالات شما درباره شرایط تحصیل در این کشور را کاملاً پاسخگو باشد، می توانید این فیلم را مشاهده و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.

لیست دانشگاه های پزشکی چین مورد تایید وزارت بهداشت

در لیست جدید دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت، دانشگاه های زیادی از کشور چین وجود دارد، این مسئله سبب شد، اخیراً تقاضاهای زیادی برای برای تحصیل پزشکی چین وجود دارد، نداشتن آزمون و همچنین عدم نیاز به گذراندن کالج از جذابیت های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین شده است، دانشگاه هاست، ووهان، شاندونگ و شانتو و زیجیانگ از دانشگاه های پزشکی چین که معتبر و مورد تایید چین محسوب می شوند.

لیست دانشگاه های تایید شده پزشکی و دندانپزشکی در چین

دانشگاه های فوق به تایید وزارت بهداشت رسیده اند و البته سطح علمی دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی چین معمولاً رتبه بندی و رنکینگ خوبی را دارا هستند.

شهریه دانشگاه ها و هزینه تحصیل پزشکی در چین MBBS

  • شهریه دانشگاه های پزشکی : حدود 26.000 تا 6.000 یوآن یا RMB
  • هزینه درخواست ثبت نام : 800 یوآن
  • معاینات پزشکی : حدود 600 یوآن
  • اجازه اقامت : حدود 800 یوآن
  • بیمه درمانی : 600 یوآن
  • هزینه خرید کتاب: حدود 3.000 یوآن
  • هزینه زندگی بجز اجاره مکان : حدود 500 یوآن

البته هزینه های فوق به صورت تقریبی است و برای دانشگاه ها و شهرهای مختلف این هزینه ممکن است کمتر با بیشتر باشد.

معرفی دانشگاه‌های پزشکی برتر چین

در این بخش، به بررسی 3 مورد از دانشگاه‌های تایید شده توسط وزارت بهداشت می‌پردازیم که شامل موارد زیر هستند:

  • دانشگاه ووهان
  • دانشگاه ژجیانگ
  • دانشگاه سان یات سن

دانشگاه ووهان

دانشکده پزشکی دانشگاه ووهان در سال 1923 تأسیس شد. این دانشکده شامل 5 مدرسه، 6 مرکز تحقیقاتی و 3 بیمارستان وابسته درجه A-Level Ⅲ است. این بیمارستان‌ها دارای 5080 تخت، 15 میلیون بیمار سرپایی در سال، 50000 بیمار بستری در سال، 25000 عملیات بزرگ و فهرست کامل رشته‌های تحت پوشش 100 بخش بالینی و کمکی و 30 آزمایشگاه هستند.

این دانشکده، دارای کارکنان شایسته با رقم چشمگیر 2500 نفر است که 1125 نفر از آن‌ها را اساتید، پزشکان ارشد، دانشیاران و معاونان پزشک تشکیل می‌دهند. این موسسه آموزش عالی هم اکنون بیش از 5100 دانشجو دارد که شامل 3000 دانشجوی کارشناسی، 1500 فارغ‌التحصیل و 600 دانشجوی خارجی می‌شود. این دانشگاه از لحاظ تبادلات آکادمیک، روابط بسیار موثری را برقرار می کند و با بیمارستان‌ها و موسسات مختلف در آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، فنلاند و ژاپن و همچنین هنگ کنگ و تایوان همکاری می‌کند.

پزشکی بالینی (MBBS) عمدتاً به جهت آموزش ظرفیت‌های ساختار و عملکرد بدن انسان، رفتار انسانی و وضعیت طبیعی ذهن برای دانشجویان ارائه می‌شود. دانشجویان این رشته در دانشگاه ووهان به تحصیل و یادگیری موارد مختلفی همچون علل بیماری‌های شایع و بیماری‌های متداول از جمله بیماری‌های روانی، تأثیر عوامل محیطی، اجتماعی، رفتاری و روانی در بروز و توسعه بیماری‌ها و اهمیت پیشگیری از بیماری‌ها می‌پردازند. همچنین آن‌ها به یادگیری مواردی مانند: پاتوژنز، علائم بالینی، تشخیص و راه‌های پیشگیری از بیماری‌های شایع و بیماری‌های مکرر نیز می‌پردازند.

دانشگاه ژجیانگ

دانشگاه ژجیانگ که به صورت مخفف ZJU نیز شناخته می‌شود، یک دانشگاه ملی جامع است که در سال 1897 تأسیس شد. این دانشگاه مستقیماً تحت مدیریت MOE یا وزارت آموزش و پرورش چین می‌باشد. برنامه درسی رشته پزشکی مطابق مقررات آموزش و پرورش و الزامات IIME تنظیم شده است و دانشجویان می‌توانند کارآموزی و آموزش را در چین یا بعضا کشور خود انجام دهند. رشته پزشکی بالینی با رشته‌های داخلی، جراحی، اطفال و انکولوژی به عنوان رشته‌های کلیدی این دانشگاه، در رتبه هفتم چین قرار دارند.

دانشگاه ژیجیانگ، توسط WHO به رسمیت شناخته شده است و فارغ‌التحصیلان برنامه پزشکی این دانشگاه، واجد شرایط شرکت در آزمون‌های مجوز پزشکی هستند که توسط شوراهای پزشکی در کشورهای مختلف برگزار می‌شوند. دروس اصلی پزشکی در موسسه آموزش عالی ژجیانگ در مرحله پیش بالینی شامل بیوشیمی، آنتروپونومی، جنین شناسی، فیزیولوژی، زیست شناسی پاتوژن، آسیب شناسی، فارماکولوژی، پاتوفیزیولوژی و تشخیص و غیره می‌باشند.

طبق مقررات آموزش و پرورش، دانشجویان همچنین برای قبولی در تست مهارت زبان چینی درجه 4 که شرط لازم برای کارآموزی در چین است، باید دوره‌های زبان چینی و فرهنگ چینی را بگذرانند. دانشجویان باید در سطح IV یا بالاتر در آزمون مهارت چینی یا HSK نمره 190 را کسب کنند و قبل از شرکت در کارآموزی ارشد در چین، سطح متوسط ​​HSKK (تست گفتاری HSK) را بگذرانند.

دانشگاه سان یات سن

در سال 2006، برای اولین بار، دانشگاه Sun Yat-sen در مجموع 101 دانشجوی خارجی را در رشته پزشکی بالینی با تدریس کامل پنج ساله به زبان انگلیسی ثبت‌نام کرد. این دانشجویان عمدتاً از کشورهای هند، نپال، پاکستان، سریلانکا و غیره بودند. برنامه درسی، الزامات آموزشی و کنترل کیفیت آن‌ها مطابق با دانشجویان چینی بود؛ اما تنها تفاوتی که وجود داشت تحصیل آن‌ها به زبان انگلیسی بود.

به طور ویژه، این دانشگاه دوره‌های زبان چینی، چینی پزشکی و غیره را برای دانشجویان بین‌المللی MBBS افتتاح کرد که توسط معلمان عالی و منتخب تدریس می‌شد. علاوه بر این، دانشجویان برجسته چینی از سیستم آموزشی هشت ساله به عنوان دستیار آموزشی برای کمک به دانشجویان بین‌المللی پزشکی برای حل مشکلات در مطالعات آن‌ها انتخاب می‌شدند.

پس از سه سال و نیم مطالعه نظری، شش ماه کارآموزی بالینی و یک سال کارآموزی در یکی از بیمارستان‌های تابعه دانشگاه سان یات سن، اکثریت موفق به گذراندن کلیه دوره‌ها و قبولی در آزمون فارغ‌التحصیلی شدند. 81 دانشجو شرایط تعیین شده توسط “مقررات تفصیلی دانشگاه سان یات سن در مقطع کارشناسی” را برآورده کردند و مدرک خود را اخذ نمودند. در سال 2007، این دانشگاه 95 دانشجوی MBBS را ثبت نام کرد. پس از پنج سال تحصیل، 91 دانشجو شرایط لازم را داشتند و با مدرک خود فارغ‌التحصیل شدند. تا به امروز، این دانشگاه یکی از برترین موسسات آموزش عالی برای تحصیل رشته پزشکی شناخته می‌شود و همچنین هرساله متقاضیان بسیاری نیز دارد.

شرایط و محدودیت سنی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

نکته مهم در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور چین اینکه معمولاً اکثر دانشگاه های این کشور محدودیت سنی تا 25 یا 26 سال را در زمینه پذیرش لحاظ می کنند، برخی دانشگاه های دندانپزشکی چین و همچنین پزشکی مانند دانشگاه کپیتال پکن که البته مورد تایید وزارت بهداشت هم هستند، این محدودیت را تا 30 یا 31 سال دارند ولی شهریه نسبتاً بالاتری نسبت به بقیه دانشگاه های این کشور دارند.

اعتبار مدرک پزشکی چین در دنیا

از جمله سوالاتی که راجع به تحصیل پزشکی در چین پرسیده می شود، اعتبار دانشگاه های این کشور و مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان این کشور است، چنانچه منظور از اعتبار در دنیا کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا باشد که باید در نظر داشته باشید که این کشورها سیستم تایید مدرک تحصیلی در آنها شبیه ایران نیست که سالانه لیستی از دانشگاه ها ارائه کنند و تایید و یا غیر تایید بودن یک دانشگاه را مشخص کنند، بلکه در این کشورها معمولاً شرایط طوری است که باید پزشکی یا دندانپزشک مدرک خود را از طرق مختلف معادلسازی نماید و بعد بتواند وارد سیستم درمان و طبابت در این کشور ها شود.

به عنوان مثال، یک پزشک ایرانی که در مدرک خود را در ایران اخذ نموده است، چنان بخواهد در آلمان به عنوان یک پزشک مشغول کار شود باید روند معادلسازی مدرک خود را طی کند تا بتواند به عنوان یک پزشک در آلمان مشغول کار شود، طببعتاً برای فارغ التحصیلان کشورهایی نظیر چین نیز همین مسیر وجود دارد و شخص باید بتواند پس از فارغ التحصیلی و گذراندن دوره کارآموزی وارد سیستم معادلسازی کشور مدنظر خود شود.

از بابت رنکینگ دانشگاه های پزشکی چین هم این نکته قابل عرض است که طی سالهای اخیر رتبه بندی دانشگاه های این کشور در زمینه پزشکی رشد خوبی داشته اند و همین مسئله هم سبب شده که اخیراً دانشگاه های این کشور در لیست وزارت بهداشت ایران قرار بگیرند.

تحصیل پزشکی در چین به زبان انگلیسی

در کشور چین خوشبختانه امکان تحصیل رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی به زبان انگلیسی وجود دارد و این مسئله بسیار مهمی است. امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در چین را می توان تکمیل کننده همه شرایط مطلوب جهت تحصیل پزشکی در خارج دانست، عدم نیاز به مدرک زبان جهت اخذ پذیرش، عدم نیاز به آزمون ورودی، عدم نیاز به گذراندن دوره کالج، هزینه مقرون به صرفه تحصیل و شرایط راحت اخذ ویزای دانشجویی همه از مزایای تحصیل پزشکی در این کشور آسیایی هستند.

شیوه انتخاب برنامه‌های تحصیلی شما بر عهده خود شماست. می‌توانید دوره تحصیلی را با زبان انگلیسی یا چینی بگذرانید و این تماما به خود شما بستگی دارد. البته که تحصیل به زبان انگلیسی ممکن است برای بسیاری راحت‌تر باشد. دلیل اینکه کشور چین دوره‌های تحصیلی در مقاطع مختلف خود را به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌دهد این است که، متقاضیان تحصیل از سراسر جهان سالانه افزایش پیدا می‌کنند و تحصیل در کشور چین جنبه بین‌المللی یافته است.

شما فرصت زیادی برای شرکت در برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی خواهید داشت، زیرا تحصیل در چین بدون نیاز به مدرک زبان امکان‌پذیر است. علاوه بر زبان انگلیسی، دوره‌های آموزش زبان چینی نیز برای دانشجویان برگزار می‌گردند. بنابراین شما می‌توانید در کنار تحصیل به زبان انگلیسی خود، زبان چینی را هم آموزش ببینید تا زندگی راحت‌تر و تجربه تحصیلی بهتری در کشور چین داشته باشید.

اخذ پذیرش پزشکی چین بدون مدرک زبان

داشتن مدرک زبان برای اخذ پذیرش رشته های بسیاری در چین، از موارد الزامی نیست و اگر مدرک زبان ندارید، برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی چین نگران نباشید، شما می توانید بدون مدرک زبان هم از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید البته دروس به زبان انگلیسی ارائه می شوند و شما بالاخره باید زبان انگلیسی را بلد باشید!

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی چین

در کل کشور چین سالانه مبالغ زیادی برای ارائه بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف و همچنین برای مقطع لیسانس و برای رشته هایی نظیر پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، داروسازی و غیره ارائه می کند. معمولاً اخذ این بورسیه ها شرایط خاصی ندارد، با توجه به اینکه این بورسیه از قبل مشخص نیست، جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه تماس حاصل فرمایید. در زیر برخی از شرایط واجدین بورسیه را آورده ایم، البته که این بورسیه ها همانطور که گفته شد بعضاً شرایط خاصی ندارند ولی در عین حال چند مورد را جهت اطلاع آورده ایم؛

  • در حال حاضر به عنوان دانشجویان خارجی ثبت نام کرده باشد.
  • دانش آموزانی که اقامت طولانی تر از دوره طبیعی داشته اند، کسانی که در ترم اول تکمیل نشده اند و کسانی که بورس تحصیلی دولت تایوان را دریافت کرده اند، واجد شرایط هستند و یا رد صلاحیت نشده اند.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و متقاضیان دکترا باید نمره متوسط مجموع بیشتر از 70 در عملکرد تحصیلی و بیشتر از 80 در ارزیابی رفتاری داشته باشند.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی باید حداقل نه واحد درسی را در هر ترم کامل گذرانده باشند.
  • دانشجویان کارشناسی ارشد و یا دکتری ممکن است نامه محرمانه و توصیه نوشته شده توسط سرپرست خود را ارسال کرده و یک کپی از طرح پروژه خود را ارسال کنند، و نمره مناسبی از طرح تحقیقاتی یا پایان نامه خود کسب کرده باشند.
  • فرم درخواست اصلی و متن رسمی باید به دفتر امور دانشجویی ظرف مدت 30 روز پس از آغاز ترم ارسال شده باشد.

زندگی دانشجویی در در پردیس دانشگاه های چین

زندگی در محوطه دانشگاه بسیار راحت و امن است. اکثر دانش آموزان چینی این روش را برای اقامت خود انتخاب می کنند زیرا ماندن در خوابگاه در محوطه دانشگاه به دلیل قیمت مناسب، امکانات کامل و محیط اطراف امن برای زندگی بسیار مناسب است. بسیاری از دانشگاه ها در چین به دانشجویان خوابگاه های بین المللی ارائه می کنند برای دانشجویان خارجی معمولا تک اتاق، دو اتاق و سه اتاق در خوابگاه برای دانشجویان خارجی وجود دارد.

دانش آموزان می توانند آنچه برای آنها مناسب است را انتخاب کنند. بسیاری از خوابگاه ها امکانات لازم از جمله دسترسی به اینترنت، تلویزیون، مبلمان پایه، توالت، تلفن و یا حتی آشپزخانه مجهز شده را دارا هستند. دانشگاه های شمالی نیز در فصل زمستان بخاری مناسب دارند. قابل ذکر است همانطور که بیان شد هزینه های این خوابگاه ها کاملا معقول است. با این حال، قیمت تا حد زیادی از  20 RMB / روز به 100 RMB / روز متفاوت است اما به طور کلی قیمت انواع مختلف خوابگاه ها توسط دانشگاه های مختلف تعیین شده است.

تحصیل دندانپزشکی در چین

معرفی خوابگاه در دانشگاه علوم پزشکی در چین

همه اتاق ها مجهز به کمد لباس، میز، صندلی، تخت ، تلویزیون، تهویه مطبوع، دسترسی به اینترنت، و حمام مجهز می باشند.  منطقه B  برای دانش آموزان به مدت مشخص داده می شود و در خوابگاه دانشگاه شرق علاوه بر این دارای تلویزیون، تهویه، تلفن، یخچال و فریزر می باشد.

محل اقامت

دانشگاه علوم پزشکی چین (CMU) در شنیانگ، استان لیائونینگ، شمال شرقی چین واقع شده است. پردیس CMU: دارای پردیس اقامتی اصلی و پردیس اقامتی جدید می باشد. دو آپارتمان دانشجویی بین المللی که هر دو در دانشگاه جدید در جاده 77 Puhe نیز جزو خوابگاه های دانشجویی آن می باشند، Hushitai Develepment منطقه ای است که خوابگاه ها در آن واقع شده است. در حومه شمال شنیانگ ، پردیس جدید نزدیک به ایستگاه های اتوبوس sevral واقع شده است.

دانشجویان اجازه کار دانشجویی حین تحصیل را در چین دارند و همین مسئله نیز می تواند به هزینه های شخص کمک کند.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی چین

9 گام برای درخواست ویزای دانشجویی چین:

  1. اطمینان حاصل کنید نامه پیشنهاد یا پذیرش معتبر را دریافت کرده اید.
  2. اطمینان حاصل کنید که یک گذرنامه با حداقل 18 ماه اعتبار و حداقل 4 صفحات خالی دارید.
  3. فرم درخواست ویزا از وب سایت سفارت چین در کشور خود دانلود نمائید.
  4. در هنگام تکمیل فرم تقاضانامه، پر کردن تمامی موارد قابل اجرا با N / A ضروری است.
  5. اگر شما زیر 18 سال سن دارید اطمینان حاصل کنید که فرم درخواست والدین همراه یا قیم را امضا کرده اید.
  6. حداقل یک رنگ عکس گذرنامه رنگی همراه با فرم درخواست خود ارسال کنید.
  7. شما باید یک معاینه پزشکی از بیمارستان به رسمیت شناخته شده توسط سفارت چین به همراه داشته باشید، از جمله آزمایش HIV و همه گزارش های آزمایشگاهی لازم، از جمله نسخه اصلی آزمایش اشعه ایکس یکی از این موارد است. تکمیل فرم معاینه فیزیکی برای خارجی ها (به زبان انگلیسی)، و ارائه این موارد همراه با درخواست ویزای خود ضروری است.
  8. اطمینان حاصل کنید که شما یک فرم  JW-201 / JW-20 را تکمیل کرده و به همراه خواهید داشت.
  9. اطمینان حاصل کنید که گذرنامه ، عکس جدید گذرنامه، فرم JW-201 / JW-202، برگه پذیرش موجه و فرم درخواست به سفارت چین در کشور خود را تمام و کمال آماده کرده اید.  زیادی زمان از زمان ارائه درخواست شما برای پردازش ویزا و غیره صرف خواهد شد. حتی ممکن است این زمان طولانی تر از حد انتظار طول ماه های تابستان باشد.
اعزام دانشجو پزشکی به چین

اعزام دانشجو پزشکی به چین

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

  1. بدون کمک مالی بسیار زیاد و یا سرانه هزینه های هنگفت می توانید به تحصیل بپردازید.
  2. دانشگاه ها دولتی همه مورد تایید MCI می باشند به این معنی که هزینه شهریه در مقایسه با کالج های خصوصی دیگر کشور ها بسیار کمتر است.
  3. هزینه زندگی بسیار کم تقریبا شبیه به هند حدود 7000 روپیه در هر ماه می باشد.
  4. ورود به دانشگاه های چین بدون نیاز به آزمون ورودی برای دریافت پذیرش می باشد و پذیرش تنها بر اساس انجام تست PCB و کسب امتیاز 75٪ به بالا می باشد که ایرانی که برای ورود به این سیستم معمولاً مشکلی ندارند. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با همکاران مشاورین و وکلای چین این کار را به صورت تضمینی برای موکلین و دانشجویان بر عهده می گیرد.
  5. دانشگاه های سراسر چین زیرساخت در سطح جهانی دارند.
  6. خوابگاه های مناسبی جهت دانشجویان تحصیل کننده MBBS در چین وجود دارد (در دانشگاه های مورد تایید MCI)
  7. مدرک صادر شده توسط دانشگاه های چین مورد تایید بسیاری از سازمان نظام پزشکی در سراسر جهان می باشد و شما اجازه کار در هر نقطه از چین و بسیاری از کشورهای دیگر دارید.
  8. وجود دانشجویان بین المللی سبب تجربه فرهنگی و اقتصادی می گردد.
  9. چین دارای آب و هوا بسیار مناسب و خوبی است.
  10. جمعیت زیاد چین فرصت بزرگی برای دانشجویان پزشکی برای رسیدن به شغل پزشکی پس از تحصیل و اخذ اقامت چین پس از اتمام تحصیلات را فراهم میکند چین دارای بیمارستان هایی با 8000 تخت و بسیار بزرگ می باشد.

معایب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

  1. دانشجویان در سال های آخر تحصیل نیاز به یادگیری زبان چینی به تا سطح – HSK4 دارند که برای اطمینان از تعامل با بیماران در بیمارستان است. البته زبان بخشی از برنامه تحصیل است و هزینه اضافی برای آن وجود ندارد.
  2. زبان انگلیسی در این کشور دارای قابلیت و لهجه های متفاوتی است و کیفیت گویش افراد خوب نیست و ساختن جملات برای آنها دشوار است به خصوص دانش جویانی که تا سطح -HSK2 آموخته اند.
  3. در بیمارستان ها، دانشجویان بین المللی مجاز به لمس بیماران در طول کارآموزی نیستند و به عنوان ناظر کار می کنند. این مسئله مخصوصا برای متقاضیان تحصیل تخصص پزشکی در چین بسیار مهم است.

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در چین

موارد زیر، شامل اسناد و مدارکی هستند که برای تحصیل رشته پزشکی در این کشور مورد نیاز می‌باشند:

  • گذرنامه معتبر
  • گواهی دوره آموزشی زبان
  • گواهی تمکن مالی
  • چندین قطعه عکس رنگی مناسب گذرنامه
  • عدم سوء سابقه
  • ترجمه ریزنمرات مقطع قبلی(دیپلم و پیش‌دانشگاهی)
  • ترجمه مدرک دیپلم
  • ترجمه مدرک پیش‌دانشگاهی

سوالات متداول در زمینه پزشکی و دندانپزشکی چین

  1. برای ورود به دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی چین، آزمون ورودی و یا کالج نیاز است؟
    خیر، از مزایای تحصیل در این کشور همین عدم نیاز به عدم کالج و همچنین آزمون ورودی یا کنکور است.
  2. امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین به زبان انگلیسی وجود دارد؟
    بله، دانشگاه هایی وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می کنند.
  3. شروع ترم پذیرش دانشگاه های چین چه تاریخی است؟
    ورود مستقیم به دانشگاه، فقط ترم سپتامبر که حدود مهر ماه است.
  4. شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی چین چقدر است؟
    شهریه دانشگاه های پزشکی این کشور، برای دانشگاه های متفاوت است، از حدود 6000 دلار به بالا می باشد.
  5. داشتن مدرک زبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی چین الزامی است؟
    خیر، دانشگاه هایی وجود دارند که برای ورود و اخذ پذیرش هیچ مدرک زبانی را لازم ندارند.
  6. دوره مقدماتی یا پری مدیکال برای دانشگاه های چین وجود دارد؟
    خیر، عموماً بدون گذراندن دوره پری مدیکال نسبت به اخذ پذیرش می توان اقدام کرد.
  7. شرط سنی برای تحصیل پزشکی در چین وجود دارد؟
    بله معمولاً محدودیت سنی تا 25 سال برای دانشگاه های این کشور وجود دارد، البته شرایط خاصی برای برخی دانشگاه های این کشور وجود دارد.
  8. آیا می توان از دانشگاه های پزشکی چین بورسیه گرفت؟
    بله در کل شانس بورسیه وجود دارد ولی سهمیه بورسیه در این مقطع یعنی پزشکی ضعیف است.
  9. اعتبار جهانی دانشگاه های پزشکی چین چقدر است؟
    از نظر برخی کشورها دانشگاه های پزشکی چین معتبر هستند، ولی این مسئله عمومیت برای هر کشوری ندارد.
  10. در مقایسه تحصیل پزشکی چین یا روسیه یا ترکیه کدام گزینه را پیشنهاد می دهید؟
    اگر با آزمون ورودی ترکیه مشکلی ندارید، اول ترکیه، بعد چین و سوم کشور روسیه به نظر ما در اولویت می باشد.
  11. به صرفه ترین دانشگاه های پزشکی چین کدام است؟
    دانشگاه های پزشکی شیان، هاست و جنگجو الان از گزینه های مناسب برای انتخاب به صرفه ترین ها هستند.

در نهایت مشاورین و وکلای موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سابقه درخشان اعزام دانشجو و مشاور تحصیلی در خارج از کشور در دفاتر تبریز، رشت، مشهد، اصفهان، تهران و شیراز می توانند شما را در اخذ پذیرش و ویزای چین راهنمایی کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و سوالانی در خصوص زمان شروع کلاس ها و غیره می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *