تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

تحصیل پزشکی یکی از رشته های پرطرفدار در بین جوانان می باشد و کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارند اغلب به دنبال مقصدی ارزان و با کیفیت هستند. اوکراین یکی از کشورهای اروپایی است که این تمهیدات را فراهم می کند، دارای دانشگاه های خوبی برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی بوده و همچنین شرایط ورودی آسانی را نیز دارد. این مقاله که توسط موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی شرایط تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین، میزان هزینه ها، معرفی دانشگاه های پزشکی اوکراین، میزان مهارت زبانی لازم و همچنین مزایای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین پرداخته. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تماس حاصل کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

طبق گزارش وزارت بهداشت اوکراین، پزشکی عمومی (MBBS) یک تخصص آموزشی بسیار محبوب در بین متقاضیان بین المللی در اوکراین است و توسط 31 درصد از جوانان خارجی انتخاب می شود. از آنجا که به جوانان در سطح کیفی بالا اما با قیمت ارزان آموزش داده می شود، اوکراین محبوب ترین مقصد برای گرفتن مدرک پزشکی در اروپا است.حدود 4500 نفر دانشجویان بین المللی، برای تحصیل پزشکی در اوکراین هر سال، از ژوئیه تا نوامبر به این کشور وارد می شوند. ارزانترین کشور برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین و تحصیل داروسازی در اوکراین می باشد. از سال 2002 تقاضا برای رشته پزشکی(MBBS) در اوکراین افزایش یافته است، زیرا آن را با تدریس بسیار خوب و هزینه های مقرون به صرفه می شناسند.

متقاضیان خارجی با تطبیق پذیری آموزش جذب می شوند: شش سال به آنها پزشکی عمومی آموزش داده می شود و پس از آن می توانند در تخصص های مختلف تحصیل کنند. تدریس به زبانهای انگلیسی و اوکراینی در طی بیش از 25 سال انجام می شود. دیپلم ها توسط اکثر کشورها معتبر بوده و شناخته می شوند USMLE (آزمون صدور مجوز پزشکی ایالات متحده)، MCI (شورای پزشکی هند)، MCC (شورای پزشکی کانادا)، PMDC (شورای پزشکی و دندانپزشکی پاکستان) ، PLAB (حرفه ای و زبانشناسی هیئت ارزیابی در انگلستان، SCHS (کمیسیون تخصصی بهداشت عربستان)، HPCSA (شورای حرفه های بهداشت آفریقای جنوبی) و حق تمرین با آزمایش های غربالگری مناسب را که در هر کشور توسط هیئت های ملی تخصص ارائه شده است، می دهند.

بیمارستان ها در اوکراین زیرساخت های دانشگاه های پزشکی در اوکراین دانشگاه ها، آزمایشگاه ها، خوابگاه ها، بسیار بهتر از بسیاری از دانشگاه های دولتی در آسیا، آفریقا، و غیره است. اما هنوز هم ارزانترین مکان برای مطالعه پزشکی می باشد. استادان محلی پزشکی و پزشکان بسیار ماهر هستند و مشتاقانه تجربه خود را به اشتراک می گذارند. فارغ التحصیلانی که دوره را گذرانده اند می توانند به کشور خود بازگردند و به عنوان پزشکان دارای مجوز به کار خود ادامه دهند. در اوکراین 12 دانشگاه پزشکی با بالاترین سطح اعتبار سنجی وجود دارد که به جوانان خارجی آموزش می دهند.

شرایط تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

شرایط تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

مهارت زبان انگلیسی برای تحصیل پزشکی در اوکراین

هنگامی که صحبت از پزشکی در خارج از کشور به زبان انگلیسی می شود ، مدارس پزشکی در اوکراین یکی از بهترین مقاصد هستند. دانشجویان از سراسر جهان (انگلستان، آلمان، اسکاندیناوی، هند، آفریقا و غیره) به تحصیلات پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، podiatry و پرستاری و غیره) در اوکراین به دلیل بسیار پایین بودن هزینه زندگی در اوکراین ، شهریه شهریه و کیفیت آنها جذب می شوند. مطالعات پزشکی حتی اگر زبانهای اصلی آموزش در مدارس اوکراین روسی و اوکراینی باشند، برخی از دانشکده های پزشکی مشهور در بین دانشجویان خارجی به زبان های انگلیسی و فرانسوی در دسترس هستند.

بنابراین، برای تحصیل پزشکی در اوکراین به زبان انگلیسی یا سایر زبان ها، اکثر دانشجویان خارجی پس از گذراندن یک سال از دوره مقدماتی زبان مربوطه، به زبان روسی یا اوکراینی نیز می توانند تحصیل کنند، یا می توانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی ادامه دهند، این دانشگاه است که دوره پزشکی مربوطه را به زبان انگلیسی یا فرانسوی را مشخص می کند.برای افرادی که تمایل دارند به زبان انگلیسی در رشته پزشکی تحصیل کنند الزامی برای داشتن آیلتس یا تافل برای تمامی دانشگاه ها نیست و هر موسسه خود میزان مهارت زبانی را مشخص می کند.

بعضی دانشگاه ها طی یک آزمون حضوری یا اسکایپی میزان توانایی شما در زبان انگلیسی را می سنجند و به شما صلاحیت ورود به دوره های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را می دهند. بعضی دانشگاه های دیگر نیز ممکن است از شما در خواست مدرک آیلتس یا تافل را داشته باشند.

دانشگاه های دارای رشته پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

در این بخش به معرفی دانشگاه هایی پرداخته ایم که رشته پزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند:

آکادمی دندانپزشکی و پزشکی اوکراین

آکادمی دندانپزشکی پزشکی اوکراین مهم ترین مؤسسه آموزش عالی در آموزش پزشکان و دندانپزشکان است. آکادمی دندانپزشکی و پزشکی اوکراین فعالیت خود را در سال 1921 به عنوان دانشکده ادنتولوژیک آکادمی پزشکی خارکف آغاز کرد. این آکادمی بخشی از دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی ایالتی پولتوا (UMSA) است. آکادمی، دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی را ارائه می دهد که یکی از بهترین آموزشگاه های پزشکی در اوکراین برای دانشجویان بین المللی است.

آکادمی دندانپزشکی و پزشکی اوکراین

آکادمی دندانپزشکی و پزشکی اوکراین

آکادمی پزشکی دولتی Dnepropetrovsk

در 15 سپتامبر سال 1916 به وسیله انستیتوی دوره های پزشکی مخصوص بانوان Ekaterynoslavsky تأسیس شد. این موسسه در سال 1920 وضعیت آکادمی ایالتی را به دست آورد و در سال 1994 به آکادمی پزشکی دولتی Dnepropetrovsk (DSMA) در اوکراین و در سال 2015 به موسسه دولتی “DNIPROPETROVSK ACADEMY پزشکی وزارت بهداشت اوکراین” تبدیل شد. در حال حاضر 2000 دانشجو در سطح بین المللی در DSMA در مقطع کارشناسی ارشد و پزشکی تحصیل می کنند. دانشجویان خارجی در این موسسه به زبان انگلیسی متوسط تحصیل می کنند و بیشتر از کشورهای هند، چین، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، نپال، کویت، عربستان و 33 کشور دیگر هستند.

دانشگاه ملی پزشکی خارکوف (KNMU)

دانشگاه ملی پزشکی خارکف، که در سال 1805 دانشکده پزشکی دانشگاه خارکف تأسیس کرد، قبلاً به عنوان دانشگاه پزشکی خارکف شناخته می شد، یک دانشگاه پزشکی در خارکوف و یکی از بهترین مدارس پزشکی در اوکراین برای دانشجویان بین المللی است.این دانشگاه عضو انجمن های بین المللی پزشکی است همچنین از سال 1951 مشغول آموزش پرسنل پزشکی برای کشورهای اروپای شرقی، چین و مغولستان بوده است و از سال 1961 نیز به دانشجویان دیگر کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین آموزش می دهد. دانشگاه ملی خارکوف پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

دانشگاه ملی خارکوف

دانشگاه ملی خارکوف کارازین یکی از دانشگاه های بزرگ در اوکراین و پیش از این در امپراتوری روسیه و اتحاد جماهیر شوروی است. این بنا در سال 1804 با تلاش واسیلی کارازین تبدیل به دومین دانشگاه قدیمی در اوکراین مدرن پس از دانشگاه Lviv شد.این موسسه یک دانشگاه بسیار خوب مشهور است که دوره های پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین را به زبان انگلیسی ارائه می دهد و دارای شعبه های متفاوت در شهرهای مختلف است. دانشگاه ملی خارکوف یکی از بهترین آموزشگاه های پزشکی در اوکراین برای دانشجویان بین المللی است.

دانشگاه ملی پزشکی اودسا

دانشگاه ملی پزشکی اودسا یک دانشگاه دولتی است. این موسسه در سال 1900 به عنوان دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی Novorossiyskiy در شهر اودسا اوکراین تأسیس شد. این یکی از بهترین آموزشگاه های پزشکی در اوکراین برای دانشجویان بین المللی است. این دانشکده پزشکی بعداً به یکی از مؤثرترین دانشکده های پزشکی امپراتوری روسیه تبدیل شد. بسیاری از دانشمندان برجسته پزشکی، از جمله برنده جایزه نوبل و استاد I. I. منشیکوف، در دانشگاه ملی پزشکی اودسا کار کردند. دانشکده پزشکی موفق به زنده ماندن از دوره پیچیده و آشفته سالهای ابتدایی انقلاب روسیه شد و در سال 1922 ، آن را به مؤسسه پزشکی دولتی مستقل اودسا تبدیل کرد که رشته های علوم پزشکی را به انکلیسی تدریس می کنند.

دانشگاه ملی پزشکی Lviv

دانشگاه ملی پزشکی Lviv به نام دانیلو هالیسکی یکی از دانشگاه های برتر پزشکی در سطح IV اعتباربخشی است که دارای سابقه ای طولانی و سنت های شکوهمند است. تابع وزارت بهداشت اوکراین. با توجه به شاخص های عملکرد LNMU به نام دانیلو Halytsky، وی دارای رتبه های برتر در رتبه بندی در بین موسسات آموزش عالی و موسسات آموزش عالی پزشکی اوکراین است.

امروز، دانشگاه ملی پزشکی Lviv شش دانشکده، کالج پزشکی، 78 بخش (از جمله 47 کلینیک و 19 پشتیبانی از موسسات آموزش عالی پزشکی اوکراین)، 14 ساختمان آموزشی، یک مرکز پزشکی دندانپزشکی، داروخانه آموزشی صنعتی، مرکز شبیه سازی آموزش، باغ گیاه شناسی، کتابخانه علمی مرکزی و آزمایشگاه سم شناسی صنعتی، پژوهشگاه اپیدمیولوژی و بهداشت، مرکز تحقیقات آزمایش مواد ضد تومور، کتابخانه علمی، 9 خوابگاه، تغذیه دانشجویی کامپلکس، چهار موزه، گروه های هنری آماتور، ورزش و بهداشت و درمان “Medik” است. یکی از مشهور ترین دانشگاه ها در زمینه رشته پزشکی می باشد که امکان تحصیل رشته پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین را نیز فراهم است.

دانشگاه ملی دریای سیاه اکراین

دانشگاه ملی دریای سیاه به نام پترو محیلا یکی از جوان ترین موسسات آموزش عالی در اوکراین است. در مکانی واقع شده است که، در سال 1862، فرمان امپراتور توسط دانشکده صنایع دستی بندر نیکولایفسایا ایجاد شد. از آن زمان تاکنون مؤسسات آموزش انواع مختلفی وجود داشته است.

11 ساختمان آموزشی، کتابخانه با 150 هزار جلد کتاب (از جمله ادبیات به 15 زبان خارجی)، سه سالن مطالعه برای 350 نفر، مرکز اطلاعاترایانه با اینترنت، مرکز نشر، سالن دانشجویان، مرکز فرهنگی، ایستگاه شنا و مسابقه، دو سالن بدنسازی، چهار مرکز آموزشی، گالری هنری، سه خوابگاه، غذاخوری و چهار کافی نت.

برای اطمینان از استاندارد بین المللی آموزش، این دانشگاه با سازمان های مختلف بین المللی و دانشگاه های خارج از کشور پیوندهای دائمی و محکمی برقرار می کند. روش دعوت از دانشمندان برجسته خارجی برای تدریس در BSMU و ارتباط گیری دانشجویان و معلمان در دانشگاه های خارجی رو به گسترش است. سازماندهی زندگی دانشجویی از طریق خودگردان است. در دانشکده ها دانشجویان قدیمی تر به دانشجویان جدید بسیار کمک می کنند. رشته پزشمی به زبان انگلیسی و اوکراینی در این دانشگاه نیز تدریس می شود که یک دوره پنج سال را در بر دارد.

هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

رشته پزشکی آن هم به زبان انگلیسی از پرطرفدارترین رشته هایی است که افراد برای آن درخواست می دهند. شهریه رشته پزشکی در اوکراین معمولاً از 1200 دلار تا 5000 دلار است. در بسیاری از موسسات، برنامه های مقدماتی برای ورود به پزشکی شهریه معادل 2000 دلار یا حتی کمتر از آن، به اندازه 1000 دلار دارد.برای دوره های کارشناسی ارشد برای این مورد ، شهریه فقط به نوع تحصیل یا دوره بستگی ندارد، بلکه به زبانی که تدریس می شود و دانشگاهی که در آن تدریس می شود مرتبط است.بدیهی است دوره های تدریس شده به زبان انگلیسی بالاتر از همان دوره هایی است که به زبان محلی تدریس می شود.

پزشکی دوره ای است که عموماً بیشتر رشته های دیگر هزینه دارد.یک دوره پزشکی به صورت کلی به زبان انگلیسی برای دانشگاهی در اوکراین 4000 تا 6000 دلار هزینه در بردارد. در حالی که همان دوره پزشکی به زبان اوکراینی کمتر از 2000 دلار تا 3500 دلار هزینه دارد. همانطور که قبلاً هم گفته شده، بستگی به دانشگاه نیز دارد. این بدان معناست که اگر این دانشگاه از شهر کیف، پایتخت اصلی است که به موسسات خود مشهور می باشد، پس شهریه به طور خودکار بالاتر از دانشگاهی خواهد بود که در جایی دورتر از پایتخت باشد.

هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

برای مقطع کارشناسی ارشد، فرد باید مبلغی در حدود 6600 دلار بپردازد، که شامل هزینه اقامت و شهریه نیز می شود. مدت زمان تحصیل و شهریه 1.5 سال خواهد بود. هزینه هایی است که شامل، ثبت نام، مجوزهای اقامتی، آزمایش های پزشکی، بیمه درمانی ، مهاجرت می باشد و ممکن است بیمه خوابگاه شامل آن باشد یا نباشد. از نظر دانشگاهی متفاوت است. کل هزینه های اداری بین 200 تا 300 دلار است و باید سالانه پرداخت شود. اما پیشنهاد می شود که دانشجویان این هزینه ها را بطور جداگانه از دانشگاه های مقصد خود بپرسند.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تماس حاصل کنید.

تحصیلی پزشکی به زبان انگلیسی در کالج های خصوصی اوکراین

اگرچه کالج های خصوصی برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین در دسترس است، اما دانشکده های دولتی گزینه های بهتری برای بسیاری است. این موضوع به دلیل اختلافاتی است که شما ممکن است بعنوان دانشجوی بین المللی آینده در هنگام دریافت تخصص پزشکی در اوکراین در نظر بگیرید.از یک سو، دانشگاه های دولتی اوکراین در سطح مادی و آموزشی توسط دولت اوکراین پشتیبانی می شوند. این به در دسترس بودن مطالعات پزشکی با نرخ بسیار کم در مقایسه با سایر کشورها کمک می کند.

البته این واقعیت وجود دارد که دانشگاه های خصوصی شرایط سخت و یا آزمون های پذیرش مشکل را تحمیل نمی کنند، حتی قبول شدن در آزمون های قبلی پزشکی دانشگاه های دولتی صرفا مزیت اضافی است و شما می توانید ازآن برای ورود به دانشگاه های خصوصی استفاده کنید.از طرف دیگر، ممکن است در دانشکده های خصوصی اوکراین که از یک اصل سود پیروی می کنند، با داشتن همان کیفیت آموزشی بدون شرکت در آزمون و پرداخت هزینه بتوانید شروع به تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی بکنید.با این وجود تعدادی از این کالج های خصوصی به رسمیت شناخته شده اند. قیمت آنها بسته به شهرت و قدیمی بودن این کالج های خصوصی متفاوت است. قیمت ها تا 10000 یورو هم می تواند پیش برود.

مزایای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

اوکراین به یکی از مقصد های برتر برای دانشجویان مشتاق که می خواهند پزشکی را در خارج از کشور تحصیل کنند تبدیل شده است. برخی از مزایای زیر ذکر شده است:

  • دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین توسط WHO، یونسکو، MCI و شورای پزشکی بسیاری از کشورهای دیگر شناخته می شوند.
  • پزشکی در اوکراین معمولا به زبان انگلیسی تدریس میشود که دانشجویان بین المللی را با محیط سازگار می کند.
  • هزینه اقامت در مقایسه با سایر کشورها مانند ایالات متحده آمریکا، انگلیس و بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار پایین است.
  • جدای از این، سفر برای دانشجویان در اوکراین بسیار ارزان است. دانشجویان تخفیف ویژه ای برای سفر در داخل کشور دریافت می کنند.
  • دانشکده های پزشکی اوکراین امکانات با کیفیت بالا را به دانشجویان ارائه می دهند.
  • دانشجویانی که در رشته پزشکی در دانشگاه های اوکراین تحصیل می کنند، فرصت های مختلفی برای شرکت در برنامه های تبادل بین المللی، کنفرانس ها و سایر پروژه های علمی در دانشگاه های مختلف بین المللی فراهم می کنند که درهای بیشتری را برای دستیابی به اهداف خود در زمینه پزشکی باز می کند.
  • دانشجویانی که پزشکی را از دانشگاه اوکراین به اتمام می رسانند، می توانند به راحتی می توانند در کشورهای مختلف شغل کسب کنند زیرا مدرک پزشکی گرفته شده از یک دانشگاه اوکراینی توسط شورای پزشکی (MCI) شناخته می شود.
  • کیفیت آموزش و زیرساخت ها در کالج های پزشکی اوکراین بسیار مناسب است.
  • دولت همیشه آماده است برای کمک به دانشگاه ها در حل مسائل تحقیقاتی و مالی در آموزش و پرورش.
  • برای دریافت پذیرش در دانشکده های پزشکی اوکراین، رقابت بالایی وجود ندارد.
  • بسیاری از فعالیت های خارج از برنامه و فعالیت های ورزشی در دانشکده های پزشکی برگزار می شود که دانش آموزان را مناسب و فعال نگه می دارد.
  • دانشجویان تشویق می شوند در سمینارها و کنفرانس های بین المللی مختلف شرکت کنند.
  • وزارت آموزش و علوم اوکراین تمام دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین را مدیریت می کند. این دانشگاه های پزشکی اوکراین بهترین کیفیت را برای آموزش پزشکی دانشجویان از سراسر جهان از نظر کیفیت، زیرساخت و هزینه ارائه می دهند.
مزایای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

مزایای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

پس از مطالعه مطالب بالا با شرایط تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین و دانشگاه های اوکراین و همچنین مهارت زبانی لازم آشنا شدید، مزایای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین را مطالعه کردید و هزینه های تحصیل نیز بررسی شد. حال شما می توانید کشور های مختلف اروپایی را مقایسه کرده و یک مقصد را برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مقصد تحصیلی مناسب با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

1- هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین بسیار مقرون به صرفه است البته اگر به زبان اوکراینی تحصیل کنید این مبلغ کمتر است اما برای تحصیل به زبان انگلیسی سالانه تا 6000 دلار هزینه خواهد داشت.

2- آیا دانشگاه های پزشکی انگلیسی زبان اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟

خیر، دانشگاه های پزشکی موجود در اوکراین که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، هیچکدام مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند و مدارک تحصیلی از این دانشگاه ها در ایران به عنوان پزشک شناخته نمی شوند.

3- آیا برای ورود به رشته پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین احتیاج به مدرک زبان می باشد؟

برخی دانشگاه های کشور اوکراین برای رشته پزشکی به زبان انگلیسی از شما مصاحبه حضوری یا اسکایپی خواهند گرفت و به شما تاییدیه می دهند که آیا می توان ورودی شوید یا خیر، بعضی دانشگاه ها نیز ممکن است مدرک آیلتس یا تافل را درخواست کنند.

4- آیا برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین امتحان ورودی لازم است؟

برخی دانشگاه ها بله یک امتحان حضوری که مهارت های علوم فیزیک و شیمی و ریاضیات را در برمی گیرند به صورت کتبی و یک مصاحبه شفاهی دارند که شما برای پذیرش تست می کنند.

5- مزایای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین چیست؟

مزایای زیادی به دنیال تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین وجود دارد همچون ارزان بودن هزینه تحصیل و قابلیت انتقال به دانشگاه های دیگر اروپا و یا طبابت با مدرک دانشگاه های پزشکی اوکراین در اتحادیه اروپا و … که شما می توانید آن ها را در نظر بگیرید.

6- آیا اوکراین کشور مناسبی برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی است؟

بله این کشور دارای دانشگاه های سطح علمی مناسب و هزینه مقرون به صرفه برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی است همچنین که نیازی به شرکت در آزمون های سخت ورودی نمی باشد.

7- آیا مدرک پزشکی اوکراین در کانادا معتبر است؟

خیر، بسیاری از مدرکهای خارجی در کانادا ارزش زیادی ندارند و به ویژه هیچ مدرک پزشکی. اگر می خواهید در کانادا پزشک شوید، باید در دانشگاه های همان کشور تحصیل کنید و یا دوره های زیادی را برای پذیرش مدرکتان از اوکراین بگذرانید.

8- چه مدت طول می کشد تا در کشور اوکراین مدرک پزشکی بگیرید؟

پزشکی: مدت دوره پزشکی 6 سال است. مدرک اعطا شده دکتر پزشکی (MD یا MBBS) است. دندانپزشکی: مدت دوره دندانپزشکی 5 سال است. مدرک اعطا شده لیسانس دندانپزشکی (BDS) است.

9- آیا کشور اوکراین دارای دانشگاه هایی است که پزشکی را به انگلیسی تدریس کنند؟

بله، این کشور حدودا 12 دانشگاه علوم پزشکی دارد که برخی از این دانشگاه ها پزشکی را به زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می دهند که ورود به آن ها نیز آسان می باشد.

10- آیا تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی از کشورهای دیگر اروپا ارزان تر است؟

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی از کشورهای دیگر اروپا از برخی کشورهای اروپایی ارزان تر بوده و همچنین نسبت به کشورهای اتریش و آلمان هزینه های گرانتر است. اما ورود راحت تری خواهید داشت.

11- آیا تحصیل پزشکی در اوکراین به زبان انگلیسی نیازمند گذراندن دوره های کالج است؟

خیر، برای ورودی به رشته پزشکی در اوکراین به زبان انگلیسی نیاز به گذراندن دوره های مخصوصی در کالج نیستید و مدرک دیپلم تجربی شما مورد تایید خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین

  1. سما گفت:

    سلام خسته نباشید هزینه دوسال ماندن دراوکراین وتحصیل پزشکی وانتقال به ایران چقدره

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      انتقالی به ایران کنسل شده است و شما باید تا پایان تحصیلات در کشور مقصد باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *