تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

فرانسه یکی از اصلی ترین مقاصد خارج از کشور برای بسیاری از متخصصان فیزیوتراپی است زیرا این نوع خدمات اغلب در این کشور مورد نیاز است. از این رو می توان گفت که تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه همراه با مزایای بسیار زیادی است. به همین دلیل در این مقاله از وب سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی ما در ارتباط با شرایط تحصیل فیزیوتراپی در این کشور صحبت می کنیم. در صورتی که قصد مهاجرت به فرانسه تحصیلی و دریافت پذیرش در این رشته را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چرا تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه؟

آیا به فکر تحصیل فیزیوتراپی در خارج از کشور هستید؟ در میان صد دانشگاه و کالج برتر پزشکی دنیا، فرانسه بهترین ها را دارد. فرانسه به دلیل دانشکده های پزشکی عالی که در آن دانشجویان زیادی در خارج از کشور تحصیل می کنند مشهور است. از این رو، فرانسه برای مدت زمان طولانی در بهداشت و درمان پزشکی پیشرو بوده است. تحصیل در رشته فیزیوتراپی نیز همراه با مزایای بسیاری در این کشور است که به عنوان یکی از اصلی ترین رشته ها بیان شده است. دانشگاه های معتبر بسیاری فیزیوتراپی را در فرانسه ارائه می دهند. دانشگاه های فرانسه دارای بهترین رتبه ها در جامعه جهانی هستند.

علاوه بر آن هزینه کار فیزیوتراپیست ها در فرانسه بسیار بالا می باشد. در واقع حقوق یک فیزیوتراپیست در فرانسه بیش از ۲۵۰۰ یورو در ماه می باشد. این را هم در نظر داشته باشید که مدت زمان کار در این کشور پس از تحصیل در فرانسه ۳۵ ساعت در هفته می باشد.

فیزیوتراپی چه رشته ای است؟

از زمان های بسیار قدیم، انسان از ابتدای پیدایش احساس همدلی و کمک به دیگران ذاتی داشته است، این امر منجر به توسعه تکنیک هایی شده است که به درمان بیماری های دیگران کمک می کند و بیش از آن به رشد دانش انسان و او کمک کرده است. فیزیوتراپی نیز از این قاعده مستثنی نیست زیرا اگرچه پزشكانی از قبل برای معالجه بیماری ها وجود داشته اند، اما این افراد نتوانسته اند با بسیاری از بیماری ها كنار بیایند.

در فیزیوتراپی، مرکز فعالیت، بدن انسان است. یک فیزیوتراپیست به افرادی که از نظر وضعیت و حرکات دچار مشکل هستند، کمک می کند. یک فیزیوتراپیست به افرادی که از نظر وضعیت و حرکات دچار مشکل هستند، کمک می کند. در حقیقت، آینده ما، بدون شک، مبتنی بر تخصص ها است، فیزیوتراپی یک حرفه اصیل است.

زیر شاخه های رشته فیزیوتراپی در کشور فرانسه

تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه، در دانشگاه های بسیاری ارائه می شود. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که رشته فیزیوتراپی دارای گستردگی بسیار زیادی است. شما می توانید این رشته را در شاخه های بسیار مختلفی مطالعه کنید. یک فیزیوتراپیست مسئول ارزیابی، برنامه ریزی و اعمال اقدامات حرفه خود در تخصص های پزشکی مختلف است.

زیر شاخه های رشته فیزیوتراپی در کشور فرانسه

زیر شاخه های رشته فیزیوتراپی در کشور فرانسه

این تخصص های پزشکی که در شاخه های فیزیوتراپی قرار دارند عبارتند از:

  • مغز و اعصاب
  • اطفال
  • قلب
  • تروما و ارتوپدی
  • ورزش
  • کلینیک پزشکی و آنکولوژی

به همین دلیل، می توان گفت که فیزیوتراپی در تمام تخصص های پزشکی وجود دارد و سهم آن برای مراقبت و توان بخشی از افرادی که به خدمات آنها نیاز دارند بسیار حیاتی است.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

عمل حرفه ای فیزیوتراپی توسط قانون بهداشت عمومی تنظیم می شود. فیزیوتراپیست ها باید یک دیپلم فیزیوتراپیست (به نام DEMK در فرانسه) یا یک عنوان خارجی شناخته شده داشته باشند و تحت نسخه پزشکی به عنوان بخشی از مصوبه ای که دامنه ماساژ و ژیمناستیک پزشکی را مشخص می کند، عمل کنند. در فرانسه، مطالعات فیزیوتراپی با پشتوانه دانش نظری متراکم، که در کل 5 سال طول می کشد، بسیار طاقت فرسا است و نیاز به آموزش فنی دارد.

برای دستیابی به سال اول تحصیلات مقدماتی به دیپلم دولتی فیزیوتراپیست، دانشجویان باید دوره خاصی (PASS) یا اولین سال مجوز دسترسی بهداشت (L.AS) را بگذرانند.

دوره های ۴ ساله

چهار سال بعد، به 2 دوره 2 ساله تقسیم می شود، در انستیتوی آموزش فیزیوتراپی (موسوم به IFMK در فرانسه) برگزار می شود و شامل موارد زیر است:

  • آموزش نظری و عملی
  • سخنرانی ها و ارائه های آموزشی
  • آموزش ها
  • انواع مراحل بالینی
  • کارآموزی

اخذ دیپلم دولتی فیزیوتراپیست (DEMK) به رسمیت شناختن سطح + 4 برای 5 سال تحصیل اجازه می دهد.

کارآموزی فیزوتراپی فرانسه

دوره ها و آموزش های انجام شده در IFMK با 42 هفته کارآموزی همراه است که دانشجو باید در طول دوره آموزش خود به پایان برساند.

دانشجویانی که 7 دوره اول آموزش را تأیید کرده اند و تمام آزمایشات و کارآموزی های برنامه ریزی شده برای اعتبار سه ماهه 8 را به پایان رسانده اند، به هیئت منصفه منطقه ای DEMK معرفی می شوند. پس از اعلام نتایج، داوطلبانی که کلیه دانش و مهارت را کسب کرده اند اعلام می شود که دیپلم دولتی فیزیوتراپیست را دریافت کرده و اعتبارات ECTS مربوطه را کسب می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره دانشجویان می توانند به وب سایت FisioFrance مراجعه کنند.

برای کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با تحصیل در فرانسه، می توانید به مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید.

شرایط قبولی و شرکت در دوره های فیزیوتراپی دانشگاه های فرانسه

برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه در زیر شاخه های پزشکی نیاز به شرایطی است که در ادامه بیان می کنیم. همان طور که اشاره کردیم دوره های فیزیوتراپی نیاز به یک سال اولیه تحصیل دارند. دقت داشته باشید که این یک سال، دوره های عمومی است. در واقع برای دانشجویان رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی،‌ مامایی و فیزیوتراپی مشترک است. پس از اتمام این دوره یک ساله یک آزمون عمومی اخذ می شود.

شرایط قبولی و شرکت در دوره های فیزیوتراپی دانشگاه های فرانسه

شرایط قبولی و شرکت در دوره های فیزیوتراپی دانشگاه های فرانسه

نتایج دانشجو در این آزمون مشخص می کند که در کدام دوره تحصیلی واجد شرایط است. بسته به نمره، انتخاب خود و رتبه بندی می تواند موضوع مورد نظر را انتخاب نماید.

آموزش فیزیوتراپی در دانشگاه های فرانسه

دانشگاه های فرانسه آموزش فیزیوتراپی را برای دانشجویان ارائه می دهند که این آموزش دارای کورس های ویژه ای است. فیزیوتراپیست ها به دانش دقیق آناتومی انسان و بیومکانیک آن دست می یابند. حوزه دانش به سیستم های تنفسی، قلبی عروقی، اسکلتی عضلانی و عصبی گسترش می یابد. این مطالعات بر روی آسیب شناسی برای همه این سیستم ها، درمان های جراحی پزشکی و فیزیوتراپی آنها متمرکز است و همه اینها در زمینه پزشکی بیمارستانی و سرپایی است.

با دریافت مدرک تحصیلی، فیزیوتراپیست می تواند در زمینه های ورزشی، اطفال، تنفس، سالمندان و غیره تخصص داشته باشد. یکی دیگر از تخصص های رایج در فرانسه، کسب آموزش های اضافی در زمینه استئوپاتی یا کایروپراکتیک است .

مقاطع و زبان تحصیل

تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه در دانشگاه های مختلفی صورت می گیرد. دوره های تحصیلی برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان ارايه می شود. عموما تحصیل فیزیوتراپی به زبان فرانسوی است. با این حال دوره هایی هم برای دانشجویان به زبان انگلیسی ارائه می شود.

دانشگاه های ارائه دهنده فیزیوتراپی در فرانسه

برای تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه دانشگاه های معتبر بسیاری وجود دارند. این دانشگاه ها شرایط بسیار ویژه ای برای تحصیل دانشجویان ارائه می دهند. این دانشگاه ها عموما دارای بهترین رتبه ها در جهان می باشند. مهم ترین دانشگاه های ارائه دهنده فیزیوتراپی در این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه PSL با رتبه ۵۳ کیو اس
  • دانشگاه Ecole Polytechnique با رتبه ۶۰
  • دانشگاه سوربن فرانسه با رتبه ۷۷
  • دانشگاه CentralSupelec با رتبه ۱۳۹
  • دانشگاه ENS de Lyon با رتبه ۱۶۰
  • دانشگاه Sciences Po با رتبه ۲۴۲
  • دانشگاه Ecole des ponts ParisTech با رتبه ۲۵۰
  • دانشگاه Paris 1 Pantheon سوربن با رتبه ۳۰۵
  • دانشگاه ENS پاریس با رتبه ۳۱۲
  • دانشگاه استراسبورگ با رتبه ۳۷۹

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش فیزیوتراپی فرانسه

برای تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه لازم است تا دانشجویان مدارکی را ارائه دهند. این مدارک بسته به مقاطع تحصیلی، دانشگاه و شرایط تحصیل دوره های مختلف متفاوت می باشد. اما عمومی ترین مدارک برای اخذ پذیرش تحصیلی عبارتند از: پاسپورت معتبر،‌ مدارک هویتی، مدارک دوره های تحصیلی قبلی، ریز نمرات تحصیلی سابق، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی مورد نیاز دانشگاه مورد نظر و غیره. ممکن است نیاز باشد مدارک را با توجه به درخواست دانشگاه به بان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه کنید.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در کشور فرانسه

 مهاجرت به فرانسه و تحصصیل فیزیوتراپی هزینه هایی وابسته به مقطع و دانشگاه دارد. در واقع هزینه به موراد زیادی بستگی دارد. با این حال هزینه ها از ۵۰۰ یورو تا ۵۰۰۰ یورو در دانشگاه های دولتی متغیر است. این هزینه ها در دانشگاه های خصوصی بالاتر خواهند بود.

آینده فیزیوتراپی برای کار در فرانسه

کم کم، فیزیوتراپی از فناوری جدیدی استفاده می کند و البته، توسعه فناوری شروع به گسترش امکانات درمانی در شرایط مختلف پاتولوژیک می کند که به توجه فیزیوتراپ نیاز دارد. باید تصور شود که در آینده فیزیوتراپی باید به توسعه تکنیک های جدید فراتر از تکنیک های فعلی ادامه دهد و با کمک فناوری پیشرفت خود را ادامه دهد. اگر تاکنون فیزیوتراپی به نکات مراقبت و توان بخشی از افراد اختصاص یافته است، وقت آن است که آنها شروع به تدوین استراتژی هایی برای پیشگیری از بیماری ها کنند. از این رو تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه با آینده کاری روشنی خواهد بود.

اصلی ترین شاخه های تخصص فیزیوتراپی در فرانسه

در این بخش اصلی ترین شاخه های تخصص فیزیوتراپی در فرانسه را برای شما بیان می کنیم.

اصلی ترین شاخه های تخصص فیزیوتراپی در فرانسه

اصلی ترین شاخه های تخصص فیزیوتراپی در فرانسه

فیزیوتراپی تنفسی و قلب

فیزیوتراپی تنفسی و قلبی یک زمینه خاص در فیزیوتراپی است، که از نظر بهداشتی متنوع است. برای بیماران مبتلا به عفونت در مجاری تنفسی، تغییر در ظرفیت و حجم ریه، اختلالات تهویه در درمان فشرده یا قبل و بعد از درمان. یک عمل جراحی قفسه سینه و شکم، عدم تحمل تلاش منشأ سیستمیک، قلبی و ریوی، حوادث قلبی عروقی و غیره. این درمان با توجه به تغییر شخصی، بهبودی و شرایط انجام خواهد شد. ورزش باید هوازی و مداوم باشد. هدف از فیزیوتراپی قلب حفظ سلامتی است.

فیزیوتراپی ورزشی

فیزیوتراپی ورزشی شاخه ای با زمینه کاری گسترده، حتی با داشتن فرصت شغلی بهتر است. این شاخه، مانند شاخه های دیگر، نیاز به نظم و انضباط زیادی بین فیزیوتراپ و بیمار وی یا مشتری دارد. این هدف برای هرکسی که به طور منظم ورزش را انجام می دهد از هر یک از جنبه های آن (ورزش های همگانی، ورزش های آماتور، نخبگان و سلامت ورزشی) انجام می شود.

فیزیوتراپی زنان

این شاخه ای است که به ویژه در محیط پس از تولد فرزند و زایمان اهمیت زیادی پیدا کرده است. این امر به درمان خاص کف لگن اختصاص دارد. از این رو در زوند تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه می توانید به این سیستم وارد شوید.

فیزیوتراپی سالمندان

شاخه دیگر فیزیوتراپی سالمندان است، که علاوه بر مشخصه با تکنیک های آن، با روش های کاربرد و سازگاری آن با سالمندان مشخص می شود. دامنه این شاخه را می توان در بیماران مسن مبتلا به بیماری های فاقد اعتبار که مربوط به سیستم حرکتی، قلبی تنفسی و سیستم گردش خون است استفاده کرد. و همچنین برای بیمارانی که دارای مشکلات روحی یا روانی هستند.

فیزیوتراپی کودکان

فیزیوتراپی کودکان بیماری ها و / یا اختلالات عملکردی را که در نوزادان و کودکان، چه مادرزادی و چه اکتسابی رخ می دهد، درمان می کند. این به طور فعال در جنبه های مربوط به رشد حرکتی کودک، هماهنگی حرکتی، تعادل و کنترل وضعیت مداخله می کند، که ممکن است به دلیل وجود آسیب شناسی عصبی، ارتوپدی، تنفسی، مشکلات گردش خون، بیماری های تخریب اعصاب، آسیب های جسمی یا سایر اختلالات نقص ایجاد کند.

در این مقاله از وب سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی می توانید به راحتی با شرایط تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه آشنا شوید. در این مقاله ما در ارتباط با دانشگاه های فرانسه که ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی هستند، صحبت کردیم. یکی دیگر از رشته‌های محبوب برای تحصیل در فرانسه، رشته پزشکی است. شما می‌توانید در صورت واجد شرایط بودن، در این رشته نیز پذیرش دریافت کنید. شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه، برای دانشجویان بین‌المللی مناسب است و همچنین هزینه تحصیل در این رشته نیز مقرون به صرفه می‌باشد.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

  1. آیا فیزیوتراپی در فرانسه رشته ای معتبر و با آینده می باشد؟

    بله فیزیوتراپی یکی از بهترین رشته های تحصیلی در کشور فرانسه می باشد.

  2. زبان تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه چیست؟

    فیزیوتراپی در دانشگاه های این کشور به زبان های فرانسه و انگلیسی ارائه می شود.

  3. هزینه تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه چقدر است؟

    هزینه تحصیل بین ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو می باشد.

  4. تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه در چه مقاطعی می باشد؟

    تحصیل فیزیوتراپی عموما در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد.

  5. آیا تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه آزمون ورودی دارد؟

    بله عموما برای برخی از دانشگاه های این کشور آزمون ورودی فیزیوتراپی می باشد.

  6. کدام دانشگاه ها ارائه دهنده فیزیوتراپی در فرانسه هستند؟

    برخی از این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه PSL، دانشگاه سوربن فرانسه، دانشگاه ENS پاریس، دانشگاه استراسبورگ و غیره.

  7. تخصص های فیزیوتراپی در فرانسه کدام هستند؟

    اصلی ترین دوره های تخصص فیزیوتراپی عبارتند از: مغز و اعصاب، قلب، کودکان، سالمندان و غیره.

  8. آینده کاری رشته فیزیوتراپی در فرانسه چگونه می باشد؟

    این رشته در حوزه های مختلف پزشکی در فرانسه دارای شرایط کاری می باشد و در حوزه های مختلف به ارائه روند کاری می پردازد. میانگین حقوق ۲۵۰۰ یورو می باشد.

  9. مدارک مورد نیاز برای تحصیل فیزیوتراپی و اخذ پذیرش دانشگاه های فرانسه کدامند؟

    اصلی ترین مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر، ریزنمرات تحصیلی، مدارک دوره های قبلی تحصیلی، مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی و غیره.

  10. فیزیوتراپی کودکان در فرانسه شامل چه مواردی است؟

    فیزیوتراپی کودکان بیماری ها و / یا اختلالات عملکردی را که در نوزادان و کودکان، چه مادرزادی و چه اکتسابی رخ می دهد را در روند درمان قرار می دهد.

  11. بهترین دانشگاه ارائه دهنده فیزیوتراپی در فرانسه کدام است؟

    بهترین دانشگاه، دانشگاه PSL با رتبه ۵۳ در رده بندی جهانی کیو اس می باشد.

3/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *