تحصیل سینما در آلمان

امروزه، رشته سینما جایگاه ویژه ای را پیدا کرده و علاقه مندان زیادی قصد تحصیل در این رشته را دارند. از جمله کشورهایی که فرصت تحصیل در رشته سینما را مهیا کرده است، می توان به کشور آلمان اشاره کرد. تحصیل سینما در آلمان فرصت بی نظیری را در اختیار دانشجویان قرار داده و آن ها را با فرهنگ غنی این کشور بیشتر آشنا می کند. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آشنایی با رشته سینما

تحصیل در رشته سینما به دانشجویان این فرصت را می دهد تا به توانایی تفکر انتقادی و هنری دست یافته و جنبه های هنری و فرهنگی این صنعت را تجزیه و تحلیل کنند. دوره های آموزشی این رشته شامل فرهنگ، ادبیات و تمدن غرب، فیلم نامه نویسی، کمدی و درام، تاریخ فیلم و سینمای جهان و غیره می شود. رشته سینما دارای گرایش های متنوعی است که عبارتند از: تدوین، فیلم نامه نویسی، کارگردانی و فیلم برداری.

مطالب مرتبط: مهاجرت تحصیلی به آلمان

شرایط کلی ورود به این رشته

تحصیل در آلمان در رشته سینما، برای افرادی که دارای روحیه ای خلاق هستند بسیار مناسب است؛ زیرا این افراد می توانند ایده های خلاقانه خود را به واقعیت تبدیل کنند. دانش آموختگان این رشته می توانند پس از فارغ التحصیلی به سرعت جذب بازار کار شوند؛ چرا که این صنعت همواره نیازمند حضور افراد خلاق و مستعد می باشد.

مزیت تحصیل در این رشته

یکی از مزیت های اصلی تحصیل این رشته در کشور آلمان متنوع بودن گرایش های تحصیلی آن است. دانشجویان رشته سینما می توانند در یکی از گرایش های تدوین، فیلم نامه نویسی، کارگردانی و فیلم برداری ادامه تحصیل داده و در طیف گسترده ای از حوزه ها مانند نشریات، رسانه ها، تدریس، فناوری اطلاعات، امور فرهنگی، سیاست های عمومی ونیز تجارت مشغول به فعالیت شوند.

تحصیل سینما در آلمان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی این رشته دانشجویان با مفاهیم اولیه رشته سینما آشنا خواهند شد. مدت زمان تحصیل در این مقطع هفت ترم می باشد. دانشجویان مقطع کارشناسی باید در پروژه های عملی فعالیت کنند. برای مثال، آن ها باید حداقل یک فیلم کوتاه بسازند. برخی از دانشگاه های این کشور فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را نیز فراهم کرده اند اما باید در نظر داشت که بیشتر دوره های کارشناسی در کشور آلمان به زبان آلمانی می باشند.

"<yoastmark

کارشناسی ارشد

تحصیل رشته سینما در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد دو سال می باشد. دانشجویان می توانند این رشته را به زبان انگلیسی آموزش دیده و در گرایش های مختلفی به ادامه تحصیل بپردازند. مثلاً در گرایش فیلم سازی تمرکز اصلی بر جنبه های فیلم سازی بوده و برنامه های درسی دانشجویان با مباحثی مانند تئوری و تاریخ فیلم سازی در ارتباط می باشد.

شرایط تحصیل رشته سینما در آلمان

جهت اخذ پذیرش در رشته سینما در این کشور، دانشجویان باید مهارت زبان خود را به اثبات برسانند. رشته کارشناسی ارشد این رشته هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی ارائه می شود. شرایط ورود به این رشته مدیریت با توجه به دانشگاه انتخابی و دوره تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود. در مجموع دانشجویان بین المللی که قصد درخواست برای تحصیل سینما در آلمان را دارند، باید مدارک زیر را ارسال نمایند:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات
  • اثبات مهارت زبان
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • رزومه

شرایط زبانی

زبان تحصیل در اکثر دانشگاه ها آلمانی است اما در سال های اخیر تقاضا برای تحصیل در رشته سینما به زبان انگلیسی افزایش یافته است. دانشگاه ها معیارهای زبانی مختص به خود را دارند. به طور کلی، آزمون های قابل قبول جهت تحصیل رشته سینما در المان به شرح زیر می باشند:

  • آزمون DSH
  • آزمون TestDaF
  • آزمون تافل
  • آزمون آیلتس

هزینه تحصیل رشته سینما در آلمان

کشور آلمان یکی از معدود کشورهایی است که امکان تحصیل رایگان را ارائه می دهد. هزینه تحصیل تمام دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است. بنابراین، دانشجویان داخلی و خارجی فقط مبلغی در حدود 250 تا 300 یورو را بابت هزینه های اداری پرداخت می کنند.

"هزینه

هزینه زندگی

دانشجویان بین المللی که قصد مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل را دارند و یا به تحصیل رشته سینما در این کشور مشغول هستند، علاوه بر هزینه تحصیل با هزینه های دیگری نیز رو به رو خواهند بود. برآورد متوسط هزینه های زندگی در آلمان برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر می باشد:

رستوران ها  

  • غذا در رستوران گران قیمت: 11.00 یورو
  • سه وعده غذا برای دو نفر در رستوران با قیمت متوسط: 50.00 یورو
  • غذا در مک دونالد (یا معادل آن): 8.00 یورو

بازارها

  • شیر (یک لیتر): 0.87 یورو
  • قرص نان سفید تازه (500 گرم): 1.58 یورو
  • برنج (یک کیلوگرم): 1.97 یورو
  • تخم مرغ: 2.86 یورو

حمل و نقل 

  • بلیط یک طرفه (عبور محلی): 3.30 یورو
  • رفت و آمد ماهانه (قیمت معمولی): 90.50 یورو
  • تاکسی (تعرفه عادی): 3.50 یورو

خدمات (ماهانه)  

  • قبوض (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی: 236.49 یورو
  • تعرفه یک دقیقه ای تلفن همراه (بدون تخفیف): 0.12 یورو

پوشاک و کفش  

  • یک جفت جین Levis 501 (یا معادل آن): 76.04 یورو
  • یک لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای (Zara، H&M و …): 95 یورو

اجاره در هر ماه  

  • آپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر: 941.42 یورو
  • آپارتمان (یک خوابه) خارج از مرکز شهر: 665.20 یورو

بورسیه تحصیلی رشته سینما در کشور آلمان

دانشجویانی که به تحصیل سینما در آلمان مشغول هستند امکان استفاده از بورسیه تحصیلی DAAD را خواهند داشت. این بورسیه تحصیلی از بیش از 100،000 دانشجوی بومی و بین المللی حمایت می کند. علاوه بر این، برخی از دانشگاه های کشور آلمان نیز بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند.

دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته سینما

کشور آلمان می تواند یک مقصد مناسب برای دانشجویانی باشد که قصد ادامه تحصیل در رشته سینما را دارند. دانشگاه های این کشور هر ساله جزو برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند. سطح آموزشی رشته سینما در آلمان به شدت بالا است. برخی از دانشگاه های آلمان در رشته سینما به شرح زیر می باشند:

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ (Ludwig Maximilian University of Munich)

این دانشگاه در قلب شهر مونیخ واقع شده و به عنوان یکی از موسسات علمی و پژوهشی برتر اروپا شناخته شده است. هر ساله دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس دانشجویان با استعدادی را از سراسر جهان به خود جذب کرده و ایده های پیچیده را به چالش می کشد. در تدریس و تحقیقات شامل در این دانشگاه انواع مختلفی از رشته های علوم انسانی، حقوق، اقتصاد ، سینما و غیره را شامل می شود.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ (Ludwig Maximilian University of Munich)

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ (Ludwig Maximilian University of Munich)

دانشگاه MetFilm  در برلین

MetFilm یک مدرسه برتر فیلم، تلویزیون و رسانه های آنلاین است که دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. این مدرسه پردیس هایی در برلین و لندن دارد. مدرسه MetFilm برلین، یکی از قدیمی ترین استودیوهای فیلم در اروپا است.

دانشگاه علمی کاربردی ماکرومدیا (Macromedia University of Applied Sciences)

دانشگاه ماکرومدیا یک دانشگاه خصوصی پیشرو در آلمان است که در زمینه رسانه، تجارت و مدیریت، طراحی و هنرهای خلاق با حدود 100 استاد و بیش از 3500 دانشجو از بیش از 90 کشور مختلف تخصص دارد. برنامه های تحصیلات تکمیلی به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

سخن آخر

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی  در رابطه با تحصیل رشته سینما در آلمان می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند. همچنین شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به آلمان، اعزام دانشجو به آلمان و حتی تحصیل پزشکی در آلمان، به دیگر مقالات وبسایت ما مراجعه نمائید.

سوالات متداول در رابطه با تحصیل سینما در آلمان

  1. آیا تحصیل سینما در آلمان می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان باشد؟

    بله، دانشگاه های این کشور هر ساله در میان بهترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند و در نتیجه تحصیل سینما در آلمان می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان باشد.

  2. گرایش های رشته سینما در آلمان چیست؟

    رشته سینما دارای گرایش های متنوعی است که عبارتند از: تدوین، فیلم نامه نویسی، کارگردانی و فیلم برداری.

  3. زبان تحصیل سینما در آلمان چیست؟

    زبان تحصیل در اکثر رشته های کارشناسی این کشور به زبان آلمانی است اما دانشجویان کارشناسی ارشد می توانند به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند.

  4. مدت زمان تحصیل سینما در آلمان چقدر است؟

    مدت زمان تحصیل در رشته سینما در مقطع کارشناسی سه ساله و در مقطع کارشناسی ارشد دو سال می باشد.

  5. شرایط عمومی تحصیل سینما در آلمان چیست؟

    تحصیل سینما برای افرادی که دارای روحیه ای خلاق هستند بسیار مناسب است؛ زیرا این افراد می توانند ایده های خلاقانه خود را به واقعیت تبدیل کنند.

  6. مزیت تحصیل سینما در آلمان چیست؟

    یکی از مزیت های اصلی تحصیل این رشته در کشور آلمان متنوع بودن گرایش های تحصیلی آن است.

  7. تحصیل سینما در آلمان در مقطع کارشناسی چگونه است؟

    در مقطع کارشناسی این رشته دانشجویان با مفاهیم اولیه رشته سینما آشنا خواهند شد و دانشجویان مقطع کارشناسی باید در پروژه های عملی فعالیت کنند.

  8. مدارک لازم برای تحصیل سینما در آلمان چیست؟

    مدارک لازم برای تحصیل سینما شامل ریز نمرات تحصیلی، تمکن مالی، بیمه نامه و سایر موارد دیگر می شود.

  9. آزمون های زبان قابل قبول برای تحصیل سینما در آلمان چیست؟

آزمون های زبان قابل قبول برای تحصیل سینما شامل آزمون آیلتس، تافل، DSH و TestDaF می شود.

  1. هزینه تحصیل سینما در آلمان چقدر است؟

کشور آلمان یکی از معدود کشورهایی است که امکان تحصیل رایگان را ارائه می دهد. هزینه تحصیل تمام دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است.

  1. دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته سینما کدامند؟

    دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته سینما شامل دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس، دانشگاه علمی کاربردی ماکرومدیا و غیره می شود.

  2. آیا دانشجویان برای تحصیل سینما در آلمان می توانند از بورسیه استفاده کنند؟

    بله، دانشجویانی که به تحصیل سینما مشغول هستند امکان استفاده از بورسیه تحصیلی DAAD را خواهند داشت.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

14 دیدگاه برای “تحصیل سینما در آلمان | لیست دانشگاه ها + شرایط تحصیل

  1. آرزو گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    برای کسی که بخواد با دوتا فوق لیسانس مدیریت بازاریابی و مشاوره خانواده در مقطع کارشناسی ارشد مجدد سینما بخونه در دانشگاه های آلمان امکانش هست؟ و آیا شرایط سنی داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      متاسفانه شانس پذیرش کارشناسی ارشد رشته سینما برای شما بسیار پایین است. بهتر است رشته مرتبط را انتخاب نمایید.

  2. سارا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    برای تحصیل سینما در آلمان در مقطع ارشد، باید حتما رشته کارشناسی مرتبط داشت؟
    برای من که کارشناسیم روانشناسی بوده امکان خوندن ارشد سینما هست؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بلهف برای تحصیل در آلمان بهتر است رشته های مرتبط را انتخاب نمایید.

  3. ه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من انسانی دارم میخونم و به کاگردانی علاقه دارم میتونم برم دانشگاه یا باید کالج برم بعد دانشگاه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در آلمان نیاز به انتخاب رشته های مرتبط دارید.

  4. امیر گفت:

    سلام و درود و وقت بخیر ببخشید من چندتا سوال داشتم . یک اینکه مدت زمان تحصیل در بازیگری در المان چقدر است ؟ من هنوز ۱۷ سالم هست و رشته ریاضی هستم ایا میتونم بعد اتمام کالج در المان در دانشگاه رشته بازیگری بخونم ؟ و اینکه میشه بعد اتمام دوره های بازیگری در المان برای ادامه تحصیل در بازیگری برای کشور دیگه اقدام کرد ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل کارشناسی در آلمان 4 ساله است. با دیچلم ریاضی نیاز به انتخاب کالج مرتبط با دیپلمتان را دارید.

  5. محمد گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم تحصیل سینما محدودیت سنی داره ؟
    من ۳۶ سالمه و پزشک هستم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل کارشناسی بهتر است سن شما زیر 25 سال باشد.

  6. Sahar banoo گفت:

    سلام وقتتون بخیر برای مقطع دکتری چطوریه شرایطش؟
    و اینکه کسی که ویزا مهاجرت تحصیلی گرفته میتونه همسر و فرزندش رو همراه خودش ببره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل دکترا در آلمان نیاز به داشتن رزومه پژهشی و مقالات قوی دارد. در صورت دریافت ویزای تحصیلی آلمان به فرزندان زیر 18 سال و همسر شما نیز ویزا تعلق می گیرد.

  7. امیر گلریز گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید سوالی که داشتم این بود که برا رشته بازیگری هم میشه در این دانشگاه ها تحصیل کرد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، رشته های بازیگری نیز در دانشگاه های آلمان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *