تحصیل دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه

دانشگاه فدرال کازان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه است که محل پرورش افراد مشهوری همچون ولادیمیر لنین، نویسنده روسی لئو تولستوی، هفت برنده جایزه نوبل و و دیگر دولتمردان عصر حاضر بوده است. این دانشگاه در مکانی واقع شده است که نمایندگان اسلام و مسیحیت بیش از 400 سال در کنار هم زندگی کرده اند. امروزه، دانشگاه فدرال کازان یک دانشگاه مدرن پویا است که به طور فعال با سایر دانشگاه ها و صنایع همکاری می کند. در دانشگاه فدرال کازان 23822 دانشجو مشغول تحصیل هستند که از این تعداد حدود 5000 دانشجو بین المللی از 90 کشور که در 590 برنامه در رشته های مختلف ثبت نام کرده اند. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند و دانش زبان روسی ندارند پیش از ورود به رشته اصلی خود لازم است در یک دوره مقدماتی یک ساله و یک و نیم ساله مقدماتی که اصطلاحا به آن ها پادفک می گویند، شرکت کنند. چنانچه مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه هستید با این مقاله که توسط تیم مجرب موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است، همراه شوید.آنچه در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • درباره مدرسه مقدماتی ( پادفک) دانشگاه کازان روسیه
  • پذیرش در دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه
  • مهلت ارائه درخواست پذیرش در دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه
  • مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه
  • دوره های پادفک دانشگاه کازان روسیه
  • دوره پادفک یک و نیم ساله مقطع کارشناسی (A0) دانشگاه کازان روسی
  • دوره پادفک یک ساله مقطع کارشناسی (A0) دانشگاه کازان روسیه
  • دوره پادفک یک و نیم ساله مقطع کارشناسی ارشد (A0) دانشگاه کازان روسیه
  • دوره پادفک یک ساله مقطع کارشناسی ارشد (A0) دانشگاه کازان روسیه
  • دوره پادفک یک ساله مقطع دکترا(A0) دانشگاه کازان روسیه
  • سوالات متداول در مورد دوره های پادفک یا آموزش زبان روسی در دانشگاه کازان روسیه کشور روسیه

درباره مدرسه مقدماتی ( پادفک) دانشگاه کازان روسیه

مدرسه مقدماتی KFU یک واحد دانشگاهی است که دانشجویان بین المللی فاقد دانش زبان روسی را قبل از شروع برنامه های آموزشی اصلی روسی زبان، آموزش می دهد. طی 10 ماه آموزش مقدماتی پیش از تحصیل، دانشجویان مهارت زبان روسی در سطح CEFR B1 یا TORFL سطح 1 کسب می کنند، بعضی از دروس رشته دانشگاهی خود را می آموزند و با محیط آموزشی جدید و روال دانشگاه سازگار می شوند. انتظار می رود پس از اتمام دوره مقدماتی دانشجویان آماده ورود به برنامه های تحصیلی روسی زبان در دانشگاه کازان و سایر موسسات آموزش عالی روسیه، باشند.برنامه های پادفک متنوعی برای آموزش اتباع خارجی به زبان روسی از سال 1979 در دانشگاه کازان برگزار می شود. در سال 2004، در گروه زبان روسی مدرن، برنامه ویژه آموزش مقدماتی ( پادفک) برای اتباع خارجی تدوین شد.هدف دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه آموزش زبان روسی و موضوعات اصلی به دانشجویان بین المللی برای ادامه موفقیت آمیز تحصیل در بخش ها و موسسات KFU و سایر دانشگاه های روسیه است. در تمام این مدت، بیش از 1000 شهروند خارجی برای پذیرش در دانشگاه های فدراسیون روسیه و دانشگاه کازان آموزش دیده اند.

پذیرش در دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه

دعوت نامه برای اخذ ویزای دانشجویی برای برنامه های بدون مدرک تحصیلی فقط پس از انجام پیش پرداخت شهریه توسط دانشجو، صادر می شود (پیش پرداخت کامل برای برنامه های 1 ترمه، پیش پرداخت 1 ترم برای برنامه های تحصیلی 1 ساله و برنامه های 1.5 ساله).لطفا توجه داشته باشید که دعوت نامه تحصیل در این دوره پادفک با توجه به شرایط زیر صادر می شود:

ارسال به موقع درخواست آنلاین (ارائه اسناد لازم طبق لیست)ارائه پیش پرداخت برای آموزش که میزان آن حداقل 50 درصد از هزینه آموزش، می باشد.

پذیرش در دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه

پذیرش در دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه

مهلت ارائه درخواست پذیرش در دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه

مهلت های ارسال درخواست پذیرش با زمان بندی استاندارد دعوت نامه و روند ویزا تعیین می شود. در حال حاضر، آخرین مهلت برای درخواست پذیرش دو ماه قبل از تاریخ شروع برنامه است:

  • 31 آگوست برای دوره مقدماتی یک ساله تحصیلی: سپتامبر – ژوئن
  • اول دسامبر برای آموزش مقدماتی (1،5 سال تحصیلی: فوریه سال تحصیلی فعلی – ژوئن سال تحصیلی آینده)

توجه: پس از پایان دوره مقدماتی زبان روسی، برای اینکه دانشجوی دانشگاه فدرال کازان شوید، باید در امتحانات ورودی شرکت کنید.شرکت در این امتحانات برای همه متقاضیان اجباری است، چه در مدرسه مقدماتی KFU یا هر دانشگاه دیگری تحصیل کرده باشند.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دوره پادفک دانشگاه کازان به شرح زیر است. در نظر داشته باشید که کلیه مدارک باید در قالب PDF و بدون ویرایش، اسکن و ارائه شوند.

مدارک جهت پذیرش دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه

مدارک جهت پذیرش دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه

سوابق رسمی آکادمیک

سوابق رسمی آکادمیک فقط از سوی متقاضیانی که مایل به ثبت نام در یک برنامه تحصیلی مدرک محور هستند، لازم است. سوابق تحصیلی باید توسط ثبت کننده یا یک مقام نگهدارنده سوابق از موسسه مربوطه صادر شود و شامل ریز نمرات دروس گذرانده شده باشند.چنانچه زبان اصلی سوابق تحصیلی غیر از انگلیسی یا روسی باشد، باید ترجمه دقیق انگلیسی یا روسی رسمی توسط آن ها ضمیمه شود.اصل مدارک تحصیلی و ترجمه های روسی رسمی آنها (توسط سفارت یا کنسولگری روسیه در کشور صادر کننده یا توسط یک دفتر اسناد رسمی روسیه) باید هنگام ورود به کازان بایگانی شود.

گواهی اعتبار و معادلسازی یک مدرک خارجی یا عنوان علمی

داوطلبانی که می خواهند در فدراسیون روسیه تحصیل کنند باید مدارکشان اعتبار سنجی شود.برای ثبت نام در همه برنامه های دانشگاهی، گواهی اعتبار لازم است. دانشجویان احتمالی مسئول اخذ این گواهی و تأمین کلیه هزینه های مربوطه هستند.متقاضیانی که مدرک معتبر و شناخته شده ندارند، می توانند در دوره های مقدماتی روسی ثبت نام کنند. در این حالت، مراحل اعتبار سنجی را می توان در هنگام شرکت در دوره مقدماتی به پایان رساند. بخاطر داشته باشید که معتبر شناختن مدرک تحصیلی لازمه شرکت در دوره تحصیلی اصلی می باشد.

گواهی های صلاحیت های علمی و پژوهشی

داوطلبان تحصیل در مقطع دکترا (تحصیلات تکمیلی) باید چکیده ای را در زمینه تحقیق پیشنهادی یا لیستی از انتشارات تحقیقاتی، یا مدارک علمی و پژوهشی دیگری ارائه دهند. توصیه های متخصصان در زمینه انتخابی مورد استقبال قرار می گیرد.

توصیه نامه

یک توصیه نامه باید توسط یک عضو هیئت علمی KFU، dotsent (دانشیار) یا استاد کامل نوشته شود، در حالی که نامه دیگر باید توسط فردی متخصص در زمینه تحصیلی انتخابی از موسسه محل تحصیل قبلیتان، صادر شود (به عنوان مثال استادراهنمای شما). برای توصیه نامه ها قالب خاصی وجود ندارد.

کارت پزشکی

تمام افرادی که قصد دارند سه ماه یا بیشتر در کازان بمانند باید تحت معاینه پزشکی (از جمله آزمایش خون HIV) قرار بگیرند و گواهی دریافت کنند که نشان می دهد سلامتی آنها اجازه اقامت در آب و هوای روسیه را دارد. اگر دلایل بهداشتی مانع تحصیل یک کاندیدای پذیرفته شده، در فدراسیون روسیه شود، وی مجبور به ترک روسیه است.

دوره های پادفک دانشگاه کازان روسیه

دوره های پادفکی که برای اتباع خارجی غیر روسی زبان (A0) در دانشگاه کازان برگزار می شود به شرح زیر است:

دوره های پادفک دانشگاه کازان روسیه

دوره های پادفک دانشگاه کازان روسیه

دوره پادفک یک و نیم ساله مقطع کارشناسی (A0) دانشگاه کازان روسیه

این دوره یک برنامه آموزش عمومی اضافی برای شهروندان خارجی جهت آمادگی شرکت در دوره کارشناسی به زبان روسی می باشد. مهارت لازم در زبان روسی: سطح صفر – A0 (3 ترم)مزیت این برنامه امکان کسب آمادگی جامع تر برای تحصیل در دانشگاه های روسیه در یک رشته تخصصی است. این برنامه همچنین شامل آموزش زبان روسی به عنوان یک زبان خارجی و سه درس اصلی، و همچنین دو درس اضافی “زبان تخصصی” و “جغرافیا” می باشد.

  • مدت دوره: 1.5 سال
  • ظرفیت دوره: 12- 14 دانشجو
  • شهریه دوره: 57600 + هزینه 1 سال

این هزینه فقط شامل آموزش و پشتیبانی اداری است و هزینه های زندگی، هزینه های بیمه، هزینه های مختلف ثبت نام و ویزا و همچنین هزینه های احتمالی بانکی را شامل نمی شود.

دوره پادفک یک ساله مقطع کارشناسی (A0) دانشگاه کازان روسیه

این دوره یک برنامه آموزش عمومی اضافی برای شهروندان خارجی جهت آمادگی شرکت در دوره کارشناسی به زبان روسی می باشد. مهارت لازم در زبان روسی: سطح صفر – A0 (3 ترم)مزیت این برنامه امکان کسب آمادگی جامع تر برای تحصیل در دانشگاه های روسیه در یک رشته تخصصی است. این برنامه همچنین شامل آموزش زبان روسی به عنوان یک زبان خارجی و سه درس اصلی به زبان روسی می باشد.

  • مدت دوره: 1 سال
  • ظرفیت دوره: 12- 14 دانشجو
  • شهریه دوره: 115200 روبل
  • شروع دوره: از سپتامبر هر سال
  • درخواست های پذیرش از 15 نوامبر تا 30 جون پذیرفته می شوند .
دوره پادفک یک ساله مقطع کارشناسی دانشگاه کازان

دوره پادفک یک ساله مقطع کارشناسی دانشگاه کازان

دوره پادفک یک و نیم ساله مقطع کارشناسی ارشد (A0) دانشگاه کازان روسیه

این دوره یک برنامه آموزش عمومی اضافی برای شهروندان خارجی جهت آمادگی شرکت در دوره کارشناسی ارشد به زبان روسی می باشد. مهارت لازم در زبان روسی: سطح صفر – A0 (2 ترم)مزیت این برنامه امکان کسب آمادگی جامع و ریشه ای برای تحصیل در یک دانشگاه روسی در رشته تخصصی مورد نظر است. این برنامه همچنین شامل آموزش زبان روسی به عنوان یک زبان خارجی و سه درس اصلی، و همچنین و دروس تخصصی است.

  • مدت دوره: 1.5 سال
  • ظرفیت دوره: 12- 14 دانشجو
  • شهریه دوره: 57600 + هزینه 1 سال
  • شروع دوره: از فوریه هر سال
  • درخواست های پذیرش تا یکم جولای تا 30 جون پذیرفته می شوند .

دوره پادفک یک ساله مقطع کارشناسی ارشد (A0) دانشگاه کازان روسیه

این دوره یک برنامه آموزش عمومی اضافی برای شهروندان خارجی جهت آمادگی شرکت در دوره کارشناسی ارشد به زبان روسی می باشد. مهارت لازم در زبان روسی: سطح صفر – A0مزیت این برنامه امکان کسب آمادگی جامع تر برای تحصیل در دانشگاه های روسیه در یک رشته تخصصی است. این برنامه نه تنها شامل آموزش زبان روسی به عنوان یک زبان خارجی می شود بلکه دروس اصلی رشته تحصیلی به زبان روسی را نیز در بر می گیرد.

  • مدت دوره: 1 سال
  • ظرفیت دوره: 12- 14 دانشجو
  • شهریه دوره: 115200 روبل
  • شروع دوره: از یکم سپتامبر
  • درخواست های پذیرش از اول جولای پذیرفته می شوند

دوره پادفک یک ساله مقطع دکترا(A0) دانشگاه کازان روسیه

این دوره یک برنامه آموزش عمومی اضافی برای دانشجویان خارجی مقطع دکترا جهت آمادگی شرکت در دوره اصلی خود به زبان روسی می باشد. مهارت لازم در زبان روسی: سطح صفر – A0 .مزیت این برنامه امکان کسب آمادگی جامع برای تحصیل در دانشگاه های روسیه در یک رشته تخصصی است. این برنامه همچنین شامل آموزش زبان روسی به عنوان یک زبان خارجی و سه درس اصلی به زبان روسی می باشد. دروس “زبان متون علمی انتزاع ” و “زبان فلسفه” مهارت های لازم را برای درک و نوشتن متون علمی به زبان روسی را برای فارغ التحصیلانش فراهم می کند.

  • مدت دوره: 1 سال
  • ظرفیت دوره: 12- 14 دانشجو
  • شهریه دوره: 115200 روبل
  • شروع دوره: از سپتامبر هر سال
  • درخواست های پذیرش از 15 نوامبر تا 30 جون پذیرفته می شوند

همانطور که در این مقاله خواندید دوره های پادفک دانشگاه کازان دوره هایی دو ترمه هستند که برای متقاضیان خارجی تحصیل در دانشگاه های روسیه پیش از شروع تحصیل برگزار می شود. این دوره ها در ما ژانویه آغاز می شوند. ترم اول این دوره به طور کامل به آموزش زبان روسی اختصاص می یابد و ترم دوم ترکیبی از آموزش زبان روسی و دروس پیش نیاز تخصصی دوره می باشد. برای ورود به دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه محدودیت سنی وجود ندارد و متقاضیانی که قادر نیستند به زبان روسی صحبت کنند نیز مجاز به ثبت نام هستند. در پایان دوره از دانشجویان آزمونی گرفته می شود که در صورت کسب امتیاز کافی اجازه ورود به دوره اصلی را دریافت می کنند. هزینه تحصیل در دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه 1267 یورومی باشد که بسیار مقرون به صرفه می باشد. چنانچه به اطلاعات بیشتری راجع به دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه احتیاج دارید با مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی وکلای برجسته اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد تحصیل دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه

1- آیا برای تحصیل در دانشگاه کازان روسیه شرکت در دوره های پادفک دانشگاه کازان روسیه الزامی است؟

بله. در صورت تحصیل به زبان روسی و عدم داشتن مدرک زبان روسی دانشجو موظف به گذراندن دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه می باشد.

2- هزینه ی شرکت در دوره های پادفک دانشگاه کازان روسیه چه مقدار می باشد؟

هزینه ی شرکت در دوره های پادفک دانشگاه کازان روسیه حدود 1267 یورو در سال می باشد.

3- طول هر دوره پادفک در دانشگاه کازان روسیه چند ماه می باشد؟

به طور معمولمدت زمان هر دوره پادفک در دانشگاه کازان روسیه یک سال یا 12 ماه می باشد.

4- دوره های پادفک دانشگاه کازان روسیه چه زمانی از سال برگزار می شوند؟

شروع دورهای پادفک دانشگاه کازان روسیه دوبار در سال و در ماه سپتامبر یا ژانویه هر سال می باشد.

5- نحوه ثبت نام دوره های پادفک دانشگاه کازان روسیه چگونه است؟

ثبت نام در دوره های پادفک دانشگاه کازان روسیه معمولا به صورت آنلاین انجام می شود و نیازمند ارسال کپی پاسپورت و دریافت ویزای دانشجویی می باشد.

6- آیا برای شرکت در دوره های پادفک دانشگاه کازان باید آزمون ورودی شرکت کرد؟

برای ورود به دوره های پادفک دانشگاه کازان روسیه نیازی به شرکت در آزمون ورودی نمی باشد.

7- آیا شرکت در دوره های پادفک دانشگاه کازان روسیه محدودیت سنی دارد؟

حداقل سن شرکت در دوره های پادفک دانشگاه کازان روسیه مشخص نشده است.

8- دوره های پادفک دانشگاه کازان روسیه چه دوره ای می باشد؟

دوره های پادفک دانشگاه کازان روسیه یک دوره یادگیری زبان روسی برخی دروس تخصصی رشته متقاضی پیش از شروع تحصیل در کشور روسیه می باشد.

9- برای ورود به دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه به چه مدارکی احتیاج است؟

برای ورود به دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه به پاسپورت معتبر و مدارک تحصیلی دیپلم احتیاج می باشد.

10- آیا دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه برای تحصیل در سایر دانشگاه های این کشور قابل قبول است؟

بهتر است برای تحصیل در هر دانشگاه روسیه در دوره پادفک همان دانشگاه شرکت کنید.

11- در دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه چه آموزش هایی داده می شود؟

در دوره پادفک دانشگاه کازان روسیه زبان روسی در ترم اول دروس شیمی، ریاضی، فیزیک، زیست در ترم دوم ارائه می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *