بهترین شهرها برای مهاجرت

مهاجرت کردن، تصمیمی سخت است که برخی از روی اجبار می‌گیرند و برخی برای رسیدن به مدینه‌ی فاضله آن را انتخاب می‌کنند. اما هر فرد به هر دلیلی که تصمیم به تغییر محل زندگی خود می‌گیرد، باید بداند به کجا می‌رود و بهترین مکان را که مناسب با شرایط زندگی‌اش است را انتخاب کند. مهاجرت می‌تواند هم مهیج‌ترین و هم سخت‌ترین تصمیم باشد. این که شما کجا می‌روید و چرا مهاجرت می‌کنید، تعیین کننده‌ی حسی است که در حین ترک وطن دارید. اجبار یا رسیدن به رویاها؟ با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین شهرها برای مهاجرت بپردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بسیاری از افراد برای تحصیل و برخی برای پیشرفت شغلی به مهاجرت تن می‌دهند. بسیاری از آن‌ها موفق می‌شوند به خواسته‌ی خود برسند و بسیاری نیز به این خواسته نمی‌رسند. آنچه باعث تفاوت این دو گروه می‌‌شود، انتخاب بهترین گزینه‌ای است که متناسب با شرایط آن‌ها باشد. اگر نتوانید گزینه‌ی مناسب خودتان را تشخیص دهید، مهاجرت برای شما مانند این است که از چاله در آمده باشید و به چاه افتاده باشید. با این حساب به کجا باید سفر کرد؟ آنچه در ادامه می‌خوانید ۱۱ شهر برتر جهان برای مهاجرت از منظر کار و تحصیل است. با ما همراه باشید.

بهترین شهرها برای مهاجرت در جهان

انتخاب شهرهایی که در ادامه می‌خوانید، با در نظر گرفتن المان‌هایی انجام گرفته است که هم کار و هم تحصیل را شامل شود. برای تحصیل به شاخص‌هایی مانند استطاعت اقتصادی و مطلوبیت کیفیت تدریس و برای شاخص‌های کاری به حقوق متوسط​​، کیفیت زندگی و استرس در محل کار توجه شده است.

زوریخ

بهترین شهر جهان برای کسانی که قصد کار کردن و درس خواندن دارند، شهر زوریخ است. دانشگاه زوریخ یکی از بهترین دانشگاه‌ها در رنکینگ جهانی است و می‌توان گفت بهترین مقصد برای کسانی است که قصد دارند به خاطر تحصیل مهاجرت کنند.

زوریخ یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور سوئیس است. از نظر جغرافیایی جزو مناطق کوهستانی است و دور تا دور شهر زوریخ را کوه‌های برفی احاطه کرده‌اند. از نظر کیفیت زندگی، زوریخ در بهترین رتبه‌ها قرار دارد.

از نظر اقتصادی، این کشور در حال رشد است و پایه‌ی حقوق در این کشور ۶۵۰۰ شیلینگ در ماه است. هزینه‌ی زندگی در این شهر کمی بالاست. اما رتبه‌ی برتر دانشگاه‌ها می‌تواند این هزینه را جبران نماید.

نیویورک

نیویورک را بیشتر تحت عنوان پایتخت مالی جهان می‌شناسند. حقوق بالا و مکفی، می‌تواند هزینه‌های زندگی را تامین نماید. از طرفی، این شهر دارای بهترین دانشگاه‌ها در سرتاسر قاره است. دانشگاه کرنل، نیویورک و کلمبیا از معتبرترین و محبوب‌ترین دانشگاه‌های موجود هستند که می‌تواند پذیرای دانشجویان مهاجر باشد.

موسسه اصطهباناتی در زمینه اعزام دانشجو به آمریکا فعالیت دارد که جهت مشاوره می‌توانید با شماره 02191017272 تماس حاصل فرمائید.

نیویورک از آن جهت که در حال تبدیل شدن به دومین سیلیکون ولی است می‌تواند محل خوبی برای سرمایه‌گذاران و متخصصان باشد تا بتوانند دوباره دست به زانو بگیرند و خسارات خود را جبران کنند.

اما اگر به دنبال شهری هستید که پر از کالج‌ها و موسسات آموزشی معتبر است، شک نکنید که این‌جا درست همان‌جایی است که باید باشید. البته لازم به ذکر نیست که پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانید شغل پردرآمدی اختیار کنید.

لندن - بهترین شهرها جهت مهاجرت

لندن

سومین شهر برتر جهان که می‌تواند دانشجویان زیادی را به خود بپذیرد، لندن است. محبوبیت لندن به عنوان هر دانشگاهی بیش از ۴۰ درصد تخمین زده می‌شود. از آنجا که کالج امپریال در این شهر است، و البته به مدد کالج‌ها و موسسات دیگر، این شهر به رتبه‌ی اول در شاخص درک دانش‌آموزان دست یافت.

اما از منظر کاری، اروپا قطب اصلی تجارت است و مانند جعبه‌ی فیوز برای اروپا عمل می‌کند. متخصصان می‌توانند برای کار به این شهر بیایند و در کنار شغل خوب و پردرآمد، منتظر آب و هوای دلپذیر، مراقبت‌های بهداشتی و تحصیل رایگان برای فرزندان خود باشند. این شهر می‌تواند کعبه‌ی آمال بسیاری از مهاجران باشد.

جهت ارتباط مشاورین موسسه اصطهباناتی برای تحصیل و یا مهاجرت به لندن، با شماره 02191017272 تماس حاصل فرمائید.

برلین

پایتخت آلمان که از لحاظ تحصیلی مدام در حال رشد است، می‌تواند مکان خوبی برای مهاجرت دانشجویان باشد. هرچند این شهر توانسته رشد کند و خود را به یکی از قطب‌های برتر زندگی تبدیل نماید. این شهر مملو از مراکز مد، طراحی، هنر و موسیقی است.

سیدنی

شهر سواحل، بندرها، پارک‌ها و در کل شهری پر جنب و جوش و لیبرال که یکی از زیباترین و نمادین‌ترین شهرهای جهان است. از دلایل عمده‌ی مهاجرت به این شهر دانشگاه نیو ساوت ولز و موسسه‌ی فناوری است که در این شهر واقع شده است.

ملبورن | یکی از بهترین شهرها برای مهاجرت

اگر به دنبال شهر شماره‌ی یک در رتبه بندی جهانی هستید، بد نیست بدانید که ملبورن این مقام را کسب کرده است. زندگی در ملبورن با آب و هوای دلپذیر، پارک‌های بکر، موزه‌های بی‌شمار، مقصد فرهنگی و گالری‌هایش مانند یک رویا است که به حقیقت می‌پیوندد. همه‌ی این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا افراد بی‌شماری برای مهاجرت این شهر را انتخاب کنند. در نتیجه این شهر به مرکز فرهنگ‌های چندگانه تبدیل شده است.

دانشگاه ملبورن، دانشگاه موناش و دانشگاه RMIT 3 موسسه برتر تحصیلی در این شهر هستند.

درست است که هزینه‌ی زندگی بالا است، اما تحصیلات عالی و چشم‌انداز شغلی پس از فارغ‌التحصیلی آن را جبران می‌کند.

مونترال

شهری اروپایی و زنده، لبریز از خوشمزه‌ترین غذاها و جمعیتی جوان و سرزنده، که پر از کافه کتاب است. این ویژگی‌ها بیانگر آن‌چیزی است که پس از رسیدن به مونترال باید انتظار داشته باشید ببینید.

این شهر هم به خاطر وجود دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه مک گیل و دانشگاه مونترال که از دانشگاه‌های دارای بالاترین رتبه در کانادا هستند، و همچنین  به دلیل داشتن برنامه درسی عالی، زندگی دانشجویی و چشم انداز اشتغال در میان دانشجویان مورد توجه قرار گرفته است.

پاریس

پایتخت عطر دنیا و شهر چراغ‌ها تنها چند مورد از نام‌های پاریس است. غذاهای متنوع و لذید و ۱۸ دانشگاه معتبر در رده بندی جهانی از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توانید برای پاریس برشمارید. رتبه‌ی پنجم دنیا برای تحصیل یکی دیگر از دستاوردهای این شهر است که توانسته مهاجران را به خود جذب نماید.

مالزی - بهترین شهرها برای مهاجرت

مالزی

مالزی یکی از مقاصد بسیار برتر برای مسلمانان به شمار می‌رود. وجود مساجد بسیار، غذاهای حلال و زندگی آسان برای مسلمانان، در کنار تحصیل و اقتصاد رو به رشد از عواملی است که باعث می‌شود مالزی تبدیل به یکی از مقاصد برتر برای مهاجرت مهاجران مسلمان باشد.

البته از مناطق و چشم‌اندازهای بی‌نظیر و مناطق جذاب، در کنار وجود برندهای مختلف در سطح شهر، می‌تواند یکی از برترین مکان‌ها برای مهاجرت باشد.

جهت ارتباط مشاورین موسسه اصطهباناتی برای تحصیل و یا مهاجرت به مالزی، با شماره 02191017272 تماس بگیرید.

سانفرانسیسکو

بهشت مهاجران، شهر سانفرانسیسکو است که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مهاجران است. این شهر هم برای افرادی مناسب است که در پی یافتن کار بهتر به تین شهر می‌شتابند هم برای کسانی مناسب است که در پی تحصیلات به دنبال مکان مناسبی هستند‌. ۳۵ درصد جمعیت این شهر را مهاجران تشکیل داده‌اند.

شیکاگو

شیکاگو یکی از شهرهای آمریکا است که جمعیت زیادی از مهاجران به مقصد آمریکا به این شهر سفر می‌کنند. این شهر بر اساس رتبه بندی، سومین شهر مهاجرپذیر آمریکا محسوب می‌شود.

کلام آخر

بسیاری از افراد در پی یافتن شغل و کار مناسب‌تری که آن‌ها را به خوبی تامین کند اقدام به مهاجرت می‌کنند. یافتن شهری که بتواند بیش از گذشته فرد را به درجات عالی روحی و زندگی برساند، یکی از اساسی‌ترین شرط‌هایی است که برای مهاجرت باید در نظر گرفت‌. آنچه از نظر‌گذراندید، ۱۱ مورد از بهترین شهرها برای مهاجرت برای مهاجران بود.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *