ترم سپتامبر ۲۰۲۰ دانشگاه های چین برگزار می شود؟

در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که ترم سپتامبر ۲۰۲۰ دانشگاه های چین برگزار می شود؟ این پرسش در راستی اتفاق جهانی ویروس کرونا ممکن است برای دانشجویان بسیاری پیش آمده باشد. وجود ویروس کرونا در کل دنیا باعث شده است تا اتفاقات بسیاری رقم بخورد و فعالیت ها به حالت تعلیقی تبدیل شوند. بسیاری از فرایند های مهاجرتی در کشور های مختلف به همین منظور دچار مشکل شده اند. این ویروس که از شهر ووهان چین شروع شد تاثیر بسیار زیادی بر تعطیلی جوامع و دانشگاه ها و کار ها داشته است. حال می خواهیم ببینیم با بهبود شرایط و روند مراقبتی بالا در قبال این بیماری آیا شرایط تحصیلی نیز بهبود یافته است؟؟

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چین یکی از کشور های آسیایی می باشد که دانشگاه های معروف بسیاری را در خود جای داده است. دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل در چین وارد این کشور می شوند. البته باید توجه داشته باشید که علاوه بر مهاجرت تحصیلی به چین روش های دیکری نیز برای مهاجرت وجود دارد که می توان به مهاجرت کاری به چین، مهاجرت سرمایه گذاری به چین، مهاجرت از طریق تولد فرزند در چین، مهاجرت از طریق ازدواج در چین، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در چین و … اشاره نمود. هر کدام از این روش های مهاجرتی قوانینی دارند که می توان با مراجعه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی به این موارد دست یافت. نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان،‌ مشهد و تبریز فعال هستند.

ترم سپتامبر ۲۰۲۰ دانشگاه های چین برگزار می شود؟

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، دانشگاه ها در کل دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونای جدید یعنی کووید نوزده به تعطیلی رفتند و بیشتر کلاس ها به صورت آنلاین برای دانشجویان برگذار شدند. با توحه به گسترش روز افزون این بیماری و ایجاد فشار اقتصادی بر کشور ها شرایط کمی متفاوت تر شد و فعالیت ها و خصوصا فعالیت های اقتصادی به امور خود بازگشتند و در زمینه های خود مشغول شدند. از این رو برخی از دانشگاه ها نیز به فعالیت در مورد شرایط تحصیلی و خصوصا تحصیل در چین پرداختند. اما سوال مهمی که هست ادامه راه فعالیت دانشگاه ها می باشد.

در حقیقت دانشجویانی که قصد تحصیل در چین را دارند با این سوال مواحه می شوند که آیا ترم سپتامبر ۲۰۲۰ دانشگاه های چین برگزار می شود؟ تحصیل در چین برای رشته های مختلف مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین، تحصیل داروسازی در چین، تحصیل روانشناسی در چین و … امکان پذیر است. اما برای دانشجویان بین المللی و افرادی که به واسطه اخذ ویزای تحصیلی قصد ورود به چین را دارند پاسخ به این سوال بسیار مهم است و باعث می شود تا روند مهاجرت تحصیلی و یا ادامه تحصیل دانشجویان با قدرت بیشتری به پیش رود.

روند بازگشایی دانشگاه ها در چین

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با روند بازگشایی دانشگاه ها در چین صحبت کنیم. در کل آسیا دانشگاه ها شروع به بازگشایی مجدد کرده اند. برخی از دانشگاه ها البته با وضعیت مبهمی فعالیت خود را شروع کرده اند. دانشگاه های چین نیز از این قاعده مستثنی نیستند. دقت داشته باشید که همه کشور های آسیایی موارد کووید نوزده خود را به غیر از کره شمالی ارائه داده اند. در بیشتر کشور های منطقه تعطیل شدن زود هنگام دانشگاه ها به معنای از دست دادن حداقل یک ترم تحصیلی در دانشگاه های چین شده است.

البته برخی از دانشگاه های چین برای تحصیل در چین قصد دارند در سال دو هزار و بیست میلادی فعالیت خود را شروع کنند. اما دقت کنید که بازگشایی این دانشگاه ها با اصول خاصی است و قرار است روند خاصی را داشته باشند. در ابتدا باید بدانید که در این دانشگاه های چین فقط به کلاس های فارغ التحصیلان و برخی از گروه های دیگر که نیاز به دسترسی به امکانات دانشگاه مانند آزمایشگاه دارند اجازه تشکیل خواهند داد.

اما در کل باید بدانید که کمتر کسی در این مرحله می داند دقیقا روند پذیرش دانشجویان چگونه خواهد بود و چه طور می توان برای اقامت چین در این زمینه اقدام نمود. در برخی موارد با توجه به قصد بازگشایی دانشگاه ها هنوز هم در بسیاری از کشور ها محدودیت سفر وجود دارد. البته در کشور چین محدودیت های سفری بسیار کم تر شده است.

با چه فرایندی دانشگاه های چین بازگشایی شدند؟

همان طور که گفیتم دانشگاه های چین همانند سایر کشور ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و تعطیلی مدارس و دانشگاه های چین در ابتدا تا بیست و چهارم فوریه ادامه داشت و شروع ترم به مدت یک هفته به تعویق افتاد. مدارس ، اما نه دانشگاه ها ، اواخر ماه آوریل در برخی استان های با شیوع کمتر بازگشایی شده بودند. اما چین پس از مدتی شروع به بازگشایی دانشگاه ها در مناطق حتی شدید تر مانند استان هوبی یعنی حایی که ویروس کرونا در آن سرچشمه گرفته است ، کرده اند. البته در شهر پکن چین نیز دانشگاه های خاصی شروع به باز شذه کردند.

با چه فرایندی دانشگاه های چین بازگشایی شدند؟

با چه فرایندی دانشگاه های چین بازگشایی شدند؟

در واقع می توان گفت که دانشگاه ها از روز هشتم ژوئن در پکن و استان هوبی برای تعداد محدودی از دانشجویان باز شدند. در این دوره کلاس ها برای دانشجویان سال آخر و دانشجویان کارشناسی ارشد به مدت یک هفته بازگشایی شدند. در واقع وزارت آموزش و پرورش در پکن مطالبی را ارائه کرده است که مقامات محلی در سراسر کشور می بایست در زمان باز کردن مدارس و دانشگاه ها به صورت محلی کنترل داشتند.

اما در این باره سخنگوی کمیسیون آموزش شهرداری پکن گفت: از سر گیری کلاس های دانشگاه ها نسبت به مدارس بسیار پیچیده تر هستند،‌ زیرا دانشجویان دانشگاه در کلاس ها شرکت می کنند، آزمایشات را با هم انجام می دهند، در خوابگاه ها با هم زندگی می کنند و … . از این رو ممکن است برای شیوع ویروس کرونا شرایط را خطرناک تر کنند. از این رو دانشگاه ها باید اقدامات پیشگیری و کنترل همه گیر را تقویت کنند و این اقدامات را برای اطمینان از سالم بودن و قوی بودن دانش آموزان نسبت به شیوع ویروس کرونا عملی کنند.

چگونه دانشگاه ها در چین رو به بازگشایی گذاشتند؟

در بخش قبلی مقاله ما با این روند روبرو شدیم که دانشگاه ها در چین کم کم بازگشایی شدند و برای برخی از دانشجویان اقدام به برگزاری کلاس ها کردند. در حقیقت برای سال جدید نیز با ارائه شرایطی برخی از کلاس ها برای چین بازگشایی می شوند. اما در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی این مطلب بپردازیم که چگونه دانشگاه ها در چین رو به بازگشایی گذاشتند و با چه فرایندی مشغول به بازگشایی شدند.

بر اساس ارائه اخبار توسط رسانه های رسمی نزدیک به صد دانشگاه و دانشکده در کشور چین تحت نظارت ادارات آموزشی شهری روند های پیشگیری از بیماری همه گیر کرونا را انجام دادند و دانشگاه ها را با رعیات پروتکل های بهداشتی باز نمودند. در واقع طبق ارائه بررسی ها توسط سیستم های آموزشی و بهداشتی در چین فقط دانشگاه ها و مراکزی که استاندارد های بهداشتی ارائه شده را رعایت می کنند مجاز هستند که کلاس های خود را باز کنند، دانش جویان را بر کلاس ها طبق ضوابط وارد کنند و دوره های تحصیلی خود را از سر بگیرند. به طور مثال دانشگاه پکن حدود هفت هزار دانشجوی سال آخر را به دانشگاه بازگرداند تا بتوانند فعالیت های خاص تحصیلی خود را از سر بگیرند.

روند بهداشتی دانشگاه های چین برای بازگشایی مجدد

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با روند بهداشتی دانشگاه های چین برای بازگشایی مجدد صحبت کنیم. دانشگاه ها باید با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به بازگشایی کنند. اما باید ببینیم که دانشگاه ها چگونه اقدام به بازگشایی کردند. دانشگاه های کشور چین اقدامات بسیار دقیق و قابل ملاحظه ای را برای پیشگیری و کنترل همه گیر بیماری اتخاذ کرده اند که بر مبنای آن ها اجازه بازگشایی خواهند داشت. دانشجویان برای ورود به هر کدام از دانشگاه های چین یک بسته ضد بیماری کرونا را از دانشگاه دریافت کرده اند که موارد زیادی را در خود دارد.

این موارد موجود در بسته های پیشگیرانه دانشجویی عبارتند از : ماسک های پزشکی ، ضد عفونی کننده ها و مواد غذایی تقویت کننده ساختار بدن. از این رو دانشجویان با احساس امنیت بیشتری وارد این دانشگاه می شوند. دانشگاه های خاصی مانند دانشگاه فنی چین نیز با کنترل دمای بدن در ورودی خوابگاه های دانشجویی تب و حرارت بدن دانشجویان را می سنجند. در این راستا دانشگاه ها حتی سیستم غذایی را به گونه ای خاص تغییر داده اند.

طبق این سیستم دانشجویی و رزرو غذایی دانشجویان ملزم می شوند که قبل از وعده غذایی و هر کدام در زمانی خاص برای تحویل وعده خود بروند تا دانشجویان اجتماعی نداشته باشند. علاوه بر آن میز های ناهار خوری به گونه ای در کنار هم قرار داده شده اند که دانشجویان بتوانند فاصله ایمن را از یکدیگر حفظ نمایند.

بروز رسانی نحوه پذیرش دانشگاه های چین برای سپتامبر ۲۰۲۰

پذیرش دانشگاه های چین برای سپتامبر دو هزار و بیست میلادی به طور عادی پیش می روند. اگر به دلیل محدودیت هایی که در کشور تان دارید نمی توانید تمام مدارک خود را ارائه دهید در این زمینه برای شما انعطاف هایی ایجاد شده است و دانشگاه های چین برای دانشجویان شرایط بسیار مناسبی را ایجاد کرده اند.

در واقع شما برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور چین می توانید درخواست خود را ارائه دهید و برای ارسال اسناد خود در زمان دیگری اقدام نمایید. در واقع با این کار شرایط برای دانشجویان متقاضی تحصیل در چین راحت تر شده است. با کسب اطلاعات از دانشگاه ها و موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی می توانید این روند را به راحتی پیش ببرید.

نحوه ورود به دانشگاه های چین در سپتامبر ۲۰۲۰

طبق پیش بینی های انجام شده توسط فعالان در چین انتظار می رود که برای دانشجویانی که در چین حضور دارند، حضور در کلاس ها و فرایند بازگشایی دانشگاه ها به حالت عادی پیش برود. تاریخ های دانشگاه های چین به طور یکسانی هماهنگ با هم هستند اما برخی از دانشگاه ها مانند CEIBS تاریخ شروع دوره های تحصیلی خود را در MBA به تعویق انداخته اند و برنامه را به تابستان و از تاریخ ژوئن تا آگوست ماه عقب انداخته اند.

ورود به دانشگاه های چین در سپتامبر ۲۰۲۰

ورود به دانشگاه های چین در سپتامبر ۲۰۲۰

این که آیا همه دانشجویانی که خارج از چین هستند قادر به ورود به چین هستند ، به وضعیت ویروس در خارج از کشور و نحوه شیوع آن بستگی دارد. انتظار می رود که وضعیت بین المللی به سمت بهبود پیش برود اما بعید به نظر می رسد در صورت بروز بسیاری از موارد ویروس در خارج از کشور ، دانشجویان بتوانند به چین برای تحصیل بیایند. اگر برخی از کشور ها موفق به کاهش قابل ملاحظه شیوع ویروس کرونا نشوند، برخی از دانشجویان قادر به مهاجرت تحصیلی به چین نیستند.

نکته مهم دیگر که باید در نظر داشته باشید این است که این امکان وجود دارد که دانشجویان قبل از عزیمت از کشور خود ، نیاز به انجام آزمایش داشته باشند و هنگام ورود به چین به مدت دو هفته در هتل بمانند تا اطمینان حاصل شود که آن ها کرونا ویروس را در وجود خود ندارند.

اگر تحصیل در ماه سپتامبر لغو شود یا شما به این دلیل قادر به مهاجرت به چین نباشید، اطمینان داشته باشید که دانشگاه های چین بسیار منطقی هستند و احتمالا مبلغ شهریه خود را به شما باز می گردانند یا به شما امکان می دهند تا ترم بعدی روند تحصیلی خود را به تعویق بندازند. شما می توانید با ارائه هزینه درخواست بیمه نامه ای خاص به میزان هشتاد تا صد و پنجاه دلار تحصیل خود را به تعویق بیندازید.

سوالات متداول در ارتباط با پاسخ به سوال ترم سپتامبر ۲۰۲۰ دانشگاه های چین برگزار می شود؟

  1. شیوع ویروس کرونا در چین چه تاثیری بر روند دانشگاه های این کشور داشته است؟

    شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی دانشگاه ها در کشور چین شده است.

  2. آيا دانشگاه های چین با روند خاصی در سپتامبر ۲۰۲۰ باز می شوند؟

    بله این دانشگاه ها باید با پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را در ابتدا صرفا برای دانشجویان سال آخر و تحصیلات تکمیلی ارائه دهند.

  3. روند اولیه بازگشایی دانشگاه ها در چین بر اساس شیوع کرونا چگونه است؟

    در روند اولیه دانشگاه ها صرفا برای دانشجویان چینی و به صورت محدود بازگشایی می شوند.

  4. با چه شرطی ترم سپتامبر ۲۰۲۰ دانشگاه های چین برگزار می شود؟

    با شرط رعایت پروتکل های بهداشتی دانشگاه ها می توانند فعالیت های خود را شروع کنند.

  5. آیا از سرگیری ترم سپتامبر ۲۰۲۰ دانشگاه های چین به راحتی صورت می گیرد؟

    خیر از سرگیری این دوره ها باید با بررسی شرایط خاص پیش برود.

  6. اگر ترم سپتامبر ۲۰۲۰ دانشگاه های چین به صورت حضوری برگزار نشود شرایط چگونه می شود؟

    در این صورت کلاس ها می بایست به صورت آنلاین به فعالیت های خود ادامه دهند.

  7. اگر در سپتامبر ۲۰۲۰ قادر به مهاجرت به چین نباشید، چه اتفاقی می افتد؟

    در این صورت ترم شما به تعویق می افتد و دانشجویان می توانند حتی شهریه خود را داشته باشند.

  8. آیا امکان به تعویق انداختن کلاس های دانشگاه در چین از سپتامبر ۲۰۲۰ موجود است؟

    بله در صورتی که دانشجو از کشور های درگیر شدید کرونا باشد امکان به تعویق انداختن کلاس ها وجود دارد.

  9. آیا همه دانشجویان بین المللی در چین می توانند برای سپتامبر ۲۰۲۰ به این کشور مراجعه نمایند؟

    خیر دانشجویان کشور های شدید درگیر نمی توانند برای تحصیل وارد این کشور شوند.

  10. دانشجویان بین المللی که برای سپتامبر ۲۰۲۰ وارد چین می شوند، چه شرایطی خواهند داشت؟

    در صورت ورود می بایست آزمایش دهند و دو هفته نیز در هتل مستقر باشند.

  11. چه امکاناتی در اختیار دانشجویان برای ورود به کلاس های دانشگاه چین قرار خواهد گرفت؟

    یک پک بهداشتی شامل ماسک، وسایل ضد عفونی کننده و … در اختیار دانشجویان خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *