مهاجرت به سوئد

مهاجرت به هر کشوری، با هر روشی که باشد، شرایط خاص خود را دارد. مهاجرت به سوئد هم از این قاعده مستثنی نیست به خصوص که در سال های اخیر سختگیری های بسیاری در این زمینه اعمال شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

سوئد که کشوری با ده میلیون جمعیت می باشد، از نظر رفاه اجتماعی و شرایط زندگی جزو بهترین کشور های جهان است. اما نکته مهم این است که هزینه زندگی در این کشور بسیار بالا می باشد. زبان رسمی مردم این کشور سوئدی است و واحد پول آن ها کرون می باشد. پایتخت سوئد شهر استکهلم می باشد. سایر شهر های پر جمعیت این کشور عبارتند از گوتنبرگ و مالمو. شهرهای اوپسالا و لاند هم جزو معروف ترین شهر های دانشگاهی کشور سوئد محسوب می شوند.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی چند روش مهاجرت تضمینی به سوئد بپردازیم. البته توصیه ما این است که برای کسب اطلاعات دقیق تر به کارشناسان زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

شرایط زندگی در کشور سوئد

قبل از این که وارد داستان مهاجرت به این کشور اروپایی شویم، باید چند نکته مهم در ارتباط با این کشور مرفه اروپایی را برای شما بیان کنیم. همان طور که گفتیم واحد پول کشور سوئد کرون می باشد. هزینه زندگی در سوئد به طور میانگین در هر ماه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو برآورد می شود که رقم بالایی است. در حقیقت می توان گفت سوئد یکی از گران ترین کشور های دنیا محسوب می شود. با این وجود این کشور مهاجران زیادی را به چشم دیده است. یکی دیگر از اصلی ترین دلایل مهاجرت به سوئد، کم بودن میزان جرم و جنایت در این کشور است.

در این بخش از مقاله تا حدودی با شرایط زندگی در سوئد آشنا شدیم. در ادامه و بخش های بعدی به نکات اصلی در ارتباط با مهاجرت به این کشور و بررسی چند روش مهاجرت تضمینی با سوئد می پردازیم.

مهاجرت تضمینی به سوئد

راه های بسیار زیادی برای مهاجرت تضمینی به این کشور اروپایی و مرفه وجود دارد. این راه ها عبارتند از : مهاجرت تحصیلی به سوئد، مهاجرت کاری به سوئد، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کشور سوئد، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت از طریق تولد. هر کدام از این روش های مهاجرتی شرایط خاص خود را دارند و شما می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی بگزیده اصطهباناتی و مشورت با کارشناسان و مشاوران زبده این مجموعه نسبت به شرایط خود اقدام نمایید.

در ادامه ما می خواهیم از بین روش های مختلف مهاجرت به سوئد، روش های تضمینی آن را بیان کنیم، اما قبل از آن اجازه دهید تا کمی در ارتباط با ویزای این کشور بحث کنیم.

ویزای کشور سوئد

زمانی که قصد دارید به کشور سوئد مهاجرت کنید و زمان اقامت شما بیش از ۹۰ روز بود، نیاز دارید که ویزای بلند مدت این کشور را بگیرید. با داشتن این ویزا، شما می توانید برای مدت زمان یک سال در سوئد زندگی کنید. توجه داشته باشید که ویزای بلند مدت سوئد با ویزای شنگن تفاوت دارد. ویزاهایی که برای کشور سوئد ارائه می شود مانند ویزای سایر کشور های اروپایی بسته به نوع درخواست شما متفاوت خواهد بود. برای کشور سوئد ویزاهای بیزنسی، کنفرانسی، توریستی، کاری، همراه، تحصیلی و بازدید از خانواده صادر خواهد شد.

برای این که بخواهید ویزای سوئد حال به هر نحوی را بگیرید، در ابتدای مراحل کاری خود باید فرم درخواست ویزا را پر کنید. مدارک خود را آماده کرده و از سفارت سوئد برا انجام‌ مراحل کاری خود وقت بگیرید. برای این که کار های درخواست ویزای سوئد خود را انجام دهید می توانید از مشاوره و راهنمایی کارشناسان زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی کمک بگیرید.

پس از کسب اطلاعات در ارتباط با ویزای سوئد به بررسی روش های تضمینی مهاجرت به سوئد می پردازیم.

روش های تضمینی مهاجرت به سوئد

همان طور که گفتیم برای مهاجرت به کشور مرفه و اروپایی سوئد راه های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام با چالش های مخصوص به خود روبرو هستند. ما در این بخش روش های تضمینی مهاجرت به سوئد را بیان می کنیم.

مهاجرت کاری به کشور سوئد

یکی از روش های تضمینی مهاحرت به کشور اروپایی و مرفه سوئد، مهاجرت کاری به سوئد می باشد. این کشور به دلیل مزایای بسیار کاری و حقوق و مزایای مناسب گزینه افراد زیادی برای مهاجرت کاری است. کشور سوئد معمولا در زمینه جذب نیروهای مورد نیاز خود که در زمینه های مختلف تخصص دارند، بسیار فعال است. به همین دلیل است که می توان این روش مهاجرتی به کشور سوئد را جزو روش های تضمینی دانست که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

دقت کنید که شرایط اخذ ویزای کاری  سوئد با توجه به شرایط متقاضیان و ملیت افراد متفاوت خواهد بود. شما می توانید با توجه به کمک های کارشناسان زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی بهترین تصمیم را برای مهاجرت خود بگیرید.‌

مهاجرت های تضمینی به کشور سوئد

مهاجرت کاری به سوئد

اگر فرد متقاضی شهروند یکی از کشور های حوزه اتحادیه اروپا باشد، برای کار در کشور سوئد نیاز به ویزا نخواهد و صرفا با دارا بودن پاسپورت یا آی دی کارت می تواند در این کشور با توجه به تخصص خود به کار مشغول شود. اما اگر فرد متقاضی از کشور دیگر مانند ایران تقاضای کار در سوئد داشته باشد، باید حتما برای اقامت کاری درخواست ویزا دهد.

شرایط لازم برای مهاجرت کاری به کشور سوئد

برای این که بتوانید در این کشور به کار مشغول شوید باید رزومه قوی ای داشته باشید. این رزومه هم شامل رزومه کاری می شود و هم رزومه تحصیلی. علاوه بر آن حتما باید به زبان سوئدی تسلط داشته باشید. یکی از شرایط کار در برخی شرکت های مهم سوئد، تسلط به زبان سوئدی می باشد. کارفرما های سوئدی معمولا از فرد متقاضی پاسپورت معتبر می خواهند. نکته مهم این است که هر شغلی باید برای مدت زمان ده روز در اتحادیه اروپا تبلیغ شده باشد و حداقل حقوق دریافتی متقاضی بدون مالیات سیزده هزار کرون سوئد باشد.

حالا که اطلاعاتی درباره کار در سوئد کسب کردیم، باید بدانیم که روش های جستجوی کار در سوئد چیست و به چه روش های می توان در این کشور مرفه و اروپایی کار پیدا کرد؟ در واقع برای این کار بهتر این است که شما به کارشناسان زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید. اما ما روش هایی برای شما ارائه خواهیم داد.

جست و جوی کار در کشور سوئد

برای جست و جوی کار در سوئد، می توانید از طریق موسسات کاریابی اقدام کنید. شما می توانید رزومه تحصیلی و کاری خود را به مراکز کاریابی مختلف موجود در کشور سوئد بسپارید. این مراکز شرایط شما را بررسی می کنید و بهترین گزینه برای شرایط کاری شما را پیشنهاد می دهند. در این زمینه می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی و مشورت با کارشناسان این موسسه از کاریابی های مختلف کشور سوئد اطلاعات لازم را کسب کنید.

روش دوم استفاده از سیستم جهانی اینترنت است. شما می توانید در اینترنت و وب سایت های مختلف کارهای موجود در شرکت های سوئدی را مشاهده کنید در این وب سایت ها لیست های مختلفی از مشاغل موجود است که می توانید بسته به رشته یا رزومه کاری خود فعالیت کرده و شغل مورد نیاز خود را انتخاب نمایید. یکی از کار هایی که به شما در کسب شغل کمک می کند، استفاده از حساب کاربری لینکدین است‌. اگر حساب کاربری شما در این وب سایت فعال باشد و رزومه تان تکمیل شده باشد، شرایط شغلی بسیاری را می توانید کسب کنید.

روش بعدی استفاده از روزنامه ها و مجلات است. آگهی های مختلف کاری در روزنامه ها دیده می شود و شما می توانید با کمک آن شعل مورد نطر خود را بیابید.

مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد

یکی دیگر از شرایطی که مهاجرت تضمینی را معین می کند، مهاجرت تحصیلی به سوئد است.‌ دانشجویان بسیار زیادی در ایران به دلیل شرایط اقتصادی و علمی مناسب این کشور به اخد ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل خود فکر می کنند.‌ یکی از بهترین دانشگاه های سوئد که دانشجویان بسیاری را به خود جلب کرده است، دانشگاه سلطنتی استکهلم است. این دانشگاه در رنکینگ دانشگاه های جهانی رتبه ۱۵۵ را دارد. سایر دانشگاه های این کشور در شهر هایی مانند استکهلم، اوپسالا، لوند و گوتنبرگ است که شهر های دانشگاهی محسوب می شوند.

برای مهاجرت تحصیلی به سوئد نیاز به مدارک خاصی است که ما در ادامه مقاله به ارائه آن می پردازیم.‌

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به سوئد

در این بخش از مقاله قصد داریم ‌تمام ‌مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد را برای شما بیان کنیم. برای مهتجرت تحصیلی نیاز به مدرک های تحصیلی با ریز نمرات دارید. باید از تمام صفحات پاسپورت خود دو سری کپی تهیه کنید. علاوه بر ان از تمام صفحات شناسنامه هم باید دو سری کپی گرفته باشید. سپس باید رزومه بسار قوی به زبان انگلیسی تهیه کرده و مطابق با خواسته دانشگاهتان مدرک آیلتس یا تافل بگیرید. سپس از طرف اساتید دانشگاهتان باید دو عدد توصیه نامه برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بگیرید. برای این مقاطع شما نیاز به هدف نامه تحصیلی هم خواهید داشت.

علاوه بر این مدارک تحصیلی برای گرفتن ویزای خود نیز نیاز به عکس، فیش بانکس واریزی به نام سفارت با توجه به مبلغ تعیین شده، اصل پاسپورت و کپی از تمام صفحات آن، مدارک مربوط به تمکن مالی، نامه admission دانشگاه، بیمه مسافرتی و … خواهید داشت.

مهاجرت تضمینی به سوئد

مهاجرت تحصیلی به سوئد

علاوه بر آن، دانشگاه های کشور سوئد در سیستم اموزشی جهانی دارای رنکینگ بالایی هستند. علاوه بر گرفتن پذیرش تحصیلی شما می توانید برای دوره های زبان انگلیسی در کشور سوئد هم پذیرش بگیرید. میزان هزینه ای که در دانشگاه های معتبر سوئد برگزار می شود به طور میانگین حدود ۸۰۰۰ یورو می باشد. برای این دوره هم به شخص ویزای تحصیلی تعلق خواهد گرفت. در این حالت امکان اخذ ویزای همراه برای افراد خانواده فرد اصلی متقاضی هم موجود است.

حال ببینیم هزینه های تحصیلی در این کشور مرفه اروپایی چقدر است!؟

هزینه تحصیل در کشور سوئد

تمام دانشگاه های سوئد برای ارائه دوره های تحصیلی خود شهریه دریافت می کنند. اما نکته بسیار مناسب برای دانشجویان این است که می توانند در حین تحصیل به فعالیت کاری مشغول شوند. دانشجویان مشعول به تحصیل با توجه به مقطع تحصیلی شان می توانند بین ده تا سی ساعت در هفته کار دانشجویی انجام دهند. میانگین حقوق برای این افراد برای هر ساعت بین ۸ تا ۱۰ یورو می باشد.

البته در کشور سوئد و دانشگاه های آن شما با کمی تلاش و مشاوره با کارشناسان زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی، امکان گرفتن بورسیه تحصیلی هم وجود دارد. بنابر این اگر رزومه مناسبی داشته باشید، می توانید از طریق صحبت با اساتید مختلف دانشگاه های سوئد اقدام به اخد بورسیه تحصیلی سوئد کنید.

در کل هزینه زندگی دانشجویان در کشور سوئد با در نطر گرفتن خوابگاه، غذا، رفت و امد و … حدود ۷۵۰ یورو می باشد.
نکته بسیار مهم و جالبی که در ارتباط با پذیرش تحصیلی در کشور سوئد وجود دارد این است که پس از اتمام تحصیلات، به دانشجویان فارغ التحصیل فرصتی بین ۶ تا ۹ ماه داده خواهد شد. این فرصت به این دلیل است که فارغ التحصیلان در کشور سوئد برای جست و جوی کار اقدام‌ نمایند و ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کنند.

سخن آخر

مهاجرت به هر روشی که انجام بگیرد برای فرد مهاجر می تواند به عنوان چالشی سخت باشد. بهترین کار برای مهاجرت این است که فرد متقاضی با مراجعه به موسسات معتبر اعزام مانند موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی و مشاوره با کارشناسان برگزیده این موسسه تصمیم درستی را در این زمینه بگیرند. ما در این مقاله به بررسی راه های مهاجرت تضمینی به کشور سوئد پرداختیم و توضیحات کاملی در زمینه مهاجرت تحصیلی به سوئد و مهاجرت کاری به سوئد را برای شما با توجه به شرایط زندگی در این کشور اروپایی و مرفه بیان کردیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *