بازار کار شیمی در آلمان

آلمان به خاطر استانداردهای زیست محیطی دقیقش و توجه ویژه به انرژی تجدیدپذیر و حقوق زیاد شناخته شده است. با این حال، بازار کار شیمی در آلمان همچنان به عنوان یک علامت بزرگ در اروپا به حساب می آید و شرکت های محلی مواد شیمیایی بیشتری را نسبت به سایر کشورهای اروپایی و حتی چین صادر می کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط بازار کار شیمی در آلمان

بازار کار در آلمان و همچنین کشورهای دیگر در خصوص مواد شیمیایی نسبتا عالی است. این در درجه اول در افزایش فروش بزرگ جهانی از 1،622 به 3،534 میلیارد یورو در طی سال 2005 تا 2015،رسیده است. با این حال، تعادل قدرت در صنعت جهانی تغییر کرده است. صنایع شیمیایی چین با درآمد 1،409 میلیارد یورو و سهم جهانی در حدود 40 درصد بزرگترین بازار در سال 2015 بود که بعدا ایالات متحده (519 میلیارد یورو)، آلمان (148 میلیارد یورو) و ژاپن (136 میلیارد یورو) با توجه به CEFIC در صدر جدول هستند.

صنایع شیمیایی آلمان

صنایع شیمیایی آلمان 28 درصد از فروش 519 میلیارد دلاری در کل بازار اروپا در سال 2015 را به خود اختصاص داده و در نتیجه سهم درآمد فروش مواد شیمیایی را دو برابر بیشتر از نزدیکترین همتای اروپایی خود حفظ کرده است. این صنعت نه تنها موقعیت خود را در اروپا طی چند سال گذشته حفظ کرد، بلکه آن را بهبود بخشید.

صنایع شیمیایی آلمان

یکی از بزرگترین مشارکت کنندگان در موفقیت صنعت در آلمان، حضور صنایع مشتری قوی از جمله بخش مهندسی خودرو در آلمان با فروش بیش از 400 میلیارد یورو در سال 2016 بوده است. در نتیجه همکاری نزدیک بین تامین کنندگان مواد شیمیایی و مشتریان صنعتی بوده است. این در افزایش تعداد صادرات صنایع شیمیایی منعکس شده است.

صادرات مواد شیمیایی در آلمان

در سال 2015، آلمان دومین صادرکننده بزرگ مواد شیمیایی در جهان بود (با ارزش حدود 100 میلیارد یورو و سهم بازار جهانی 9.3 درصد). یکی دیگر از عوامل موفقیت در صنعت شیمیایی آلمان ظرفیت نوآوری است. آلمان به عنوان بزرگترین بازار مواد شیمیایی در اروپا، یکی از بالاترین سطوح استراتژی تحقیق و توسعه در اروپا را با 2.8 درصد از درآمد در سال 2015 برای تحقیق و توسعه و تبدیل شدن به مرکز نوآوری این قاره به دست آورده است. در نتیجه، دومین جایگاه (18 درصد) در صنایع شیمیایی در اداره ثبت اختراع اروپا، از آلمان است. این قدرت در نوآوری همراه با بهره وری، کمک کرده است تا همه آلمان را به عنوان یک مکان جذاب برای صنعت شیمیایی بدانند.

شرکت های شیمیایی در آلمان

شرکت های شیمیایی آلمان توانستند نیازهای انرژی خود را در سال های 1990 تا 2010 تا 20 درصد کاهش دهند، در حالی که تولید در طول مدت مشابه تقریبا 60 درصد افزایش یافته بود. در نتیجه این تلاش ها، تولید مواد اولیه از جمله اتیلن، کلر و اتیلن اکسید از سال 2000 ثابت مانده است. تامین برق امن برای کارخانه های صنعتی سودآور ضروری است. پارک های شیمیایی انرژی خود را از طریق تأمین تعدادی از خطوط تامین اضافی بدست می آورند. اکثر پارک های شیمیایی کارخانه های برق خود را در جهت تأمین امنیت عرضه می کنند. تامین مداوم بخار و انرژی کلی نیز عامل اصلی موفقیت در هزینه ها می باشد.

مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند شما را از مشاغل مورد نیاز در آلمان به صورت کامل آشنا کنند، با ما در ارتباط باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *