املاک در ایتالیا

برای خرید املاک در ایتالیا باید بسیار صبور باشند و قوانین و مقررات را مو به مو بررسی کنید تا اینکه هیچ وام یا بدهی کلانی برای ملک وجود نداشته باشد. به این دلیل که طبق قوانین و تجربیات زندگی در ایتالیا، این بدهی ها به خریدار منتقل می شود. ابتدا مقاله زیر را مطالعه فرمائید و سپس برای کسب اطلاعات تکمیلی با مشاورین و کارشناسان دفاتر شیراز و تهران موسسه توسعه گران مهر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط خرید املاک در ایتالیا برای خارجی ها

به لطف تصاویر با شکوهی که هالیوود از کشور ایتالیا به تصویر کشیده است و همچنین غذاها و نوشیدنی های وسوسه برانگیز، فکر مهاجرت به ایتالیا در تصورات خیلی از افراد نقش بسته است. اگر شما قصد خرید مسکن در روم، میلان، ناپل و یا هر جای دیگری از این کشور را داشته باشید به احتمال زیاد با حجم زیادی از تنوع سبک و قدمت مواجه خواهید شد.

در کشور ایتالیا تقریبا 70 درصد مردم در خانه های خودشان زندگی می کنند. این آمار به لطف فرهنگ به ارث رسیدن ملک از نیاکان در این کشور به دست آمده است! علاوه بر آن، قیمت های نجومی اجاره باعث شده است که خرید ملک کار بسیار وسوسه انگیزی باشد چرا که با این سرمایه گذاری، پول شما سریع به شما برمی گردد و پتانسیل بالایی برای کسب درآمد دارد. با این حساب، قبل از خرید خانه چه چیزهایی لازم است که بدانید؟ در پایین به مهم ترین نکات و قدم ها در خرید ملک در ایتالیا اشاره شده است.

آیا اتباع خارجی می توانند در ایتالیا خانه بخرند؟

به طور کلی، محدودیت هایی در خصوص اینکه چه افرادی می توانند در ایتالیا ملک خریداری کنند و چه افرادی نمی توانند این کار را انجام دهند وجود دارد. اما کشور ایتالیا به عنوان یک کشور «بدون مرز و محدودیت» شناخته شده است. علت آن این است که در صورتی که از اتباع کشورهای غیر اروپایی باشید برای خرید ملک در ایتالیا می بایست مجوز اقامت معتبر داشته باشید. البته باید گفت که کشور ایتالی کشوریست که مقابله به مثل می کند! به عنوان مثال، اتباع کشور آمریکا می توانند در ایتالیا ملک بخرند به این علت که اتباع کشور ایتالیا می توانند در آمریکا ملک خریداری کنند!

در صورتی که قصد دارید از کشور محل زندگی خود برای خرید ملک در ایتالیا پول بفرستید، می بایست ابتدا از این مساله اطمینان کنید که به طور رسمی به درخواست شما رسیدگی می شود.

شرایط و مدارک لازم برای خرید یک ملک در ایتالیا چیست؟

مدارک قانونی ای که برای خرید ملک در ایتالیا به آن نیاز دارید معمولا مشخص و واضح هستند. نیازی به استخدام یک مترجم ایتالیایی نخواهید داشت، اما در صورتی که به این زبان تسلط کافی ندارید میتوانید از کمک مترجم بهره ببرید. همچنین می بایست یک وکیل داشته باشید که به قرارداد های شما رسیدگی کند.

هنگام خرید ملک، یکی از هزینه هایی که باید ابتدای کار بپردازید، پیش پرداخت است. اما قانون ایتالیا به گونه ایست که از حقوق خریدار محافظت می کند. این بدان معناست که در صورتی که به عنوان مثال، 5000 دلار به عنوان پیش پرداخت خرید یک ملک بپردازید، و فروشنده از فروش ملک منصرف شود، وی موظف خواهد بود نه تنها تمام مبلغ را پیش پرداخت را به شما بازگرداند بلکه خسارتی معادل مبلغ پرداختی به شما بپردازد. در این مثال، مبلغی که باید به شما برگردانده شود معادل 10000 دلار خواهد بود.

قیمت املاک در ایتالیا

حداکثر هزینه های خرید یک ملک در بهترین شهر ایتالیا برای زندگی چقدر است؟

قیمت ملک در کشور ایتالیا بسته به محل آن و نوع ملک بسیار متفاوت خواهد بود. در قسمت پایین می توانید قیمت ملک در بخش های مختلف ایتالیا را ببینید و ایده ای کلی در این مورد کسب کنید.

  • توسکانی، آپارتمان دو خوابه با یک حمام و دستشویی: 180000 یورو
  • توسکانی، آپارتمان دو خوابه با دو حمام و دستشویی: 300000 یورو
  • کالابری، آپارتمان دو خوابه با یک حمام و دستشویی : 75000 یورو
  • ساردینیا، آپارتمان دو خوابه با دو حمام و دستشویی: 340000 یورو
  • سیسیلی، آپارتمان دو خوابه با دو حمام و دستشویی: 100000 یورو
  • امیلیا-رومانیا، آپارتما دو خوابه با دو حمام و دستشویی: 350000 یورو

سایت های معتبر خرید املاک در ایتالیا

اکثر مواقع پیشنهاد می شود که هنگام خرید ملک در کشور ایتالیا از یک آژانس استفاده کنید. بیشتر خریداران با آژانس ها و یا وکلای کشور محل زندگی خودشان تماس می گیرند و این افراد با مشاورین املاک در کشور ایتالیا ارتباط برقرار می کنند. برخی از مواقع مشاورین املاک می توانند به زبان دیگری غیر از زبان خودشان صحبت کنند و بسته به کشور محل زندگیتان ممکن است بتوانید فردی را پیدا کنید که به زبان ایتالیایی صحبت می کند.

سایت های معتبر خرید املاک در ایتالیا

سایت های معتبر خرید املاک در ایتالیا

در صورتی که قصد داشته باشید از مشاورین املاک استفاده نکنید و یا صرفا دوست داشته باشید خانه ها را ببینید می توانید از این وبسایت های فروش ملک در ایتالیا استفاده کنید و به آنها نگاهی بیندازید

  • Italian Houses For Sale
  • Toscana Houses
  • Lionard
  • Viviun
  • Romolini

اخذ اقامت ایتالیا از طریق خرید ملک

در اثر نتایج به دست آمده در سایر کشورهای اروپایی، دولت ایتالیا نیز تصمیم گرفته است سیاست جدیدی را پیش بگیرد که طبق آن، در محدوده قوانین و مقررات موجود، به افرادی که قادر به ارائه مدارکی مبنی بر قصد سرمایه گذاری در ملک در کشور ایتالیا هستند، ویزای اقامت موقت و یا با به کارگیری قرارداد اتحادیه شینگن، ویزای پنج ساله بلند مدت و چند بار ورود توریستی ارائه دهد. با استفاده از ویزای اقامت، اتباع خارجی می توانند برای مجوز اقامت موقت درخواست دهند. همچنین کاهش نرخ حداقل مبلغ سرمایه گذاری تا حد زیادی منجر به افزایش تعداد سرمایه گذارانی شده است که می توانند از این موقعیت بهره ببرند.

برای تمامی افرادی که علاقه مند به مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری هستند، این یک فرصت طلایی به حساب می آید. خرید ملک در کشور ایتالیا به معنای کسب مجوز اقامت در اروپاست که علاوه بر خود شخص به اعضای خانواده وی را نیز امکان زندگی در اروپا را می دهد و دارندگان این مجوز می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به 26 کشور محدوده شینگن سفر کنند. افراد زیر می توانند برای این ویزا درخواست دهند:

  1. شهروندان غیر اروپایی که قصد خرید یا اجاره ملک در کشور ایتالیا را دارند
  2. شهروندان غیر اروپایی که در حال حاضر در کشور ایتالیا صاحب ملکی هستند.
اخذ اقامت ایتالیا از طریق خرید ملک

اخذ اقامت ایتالیا از طریق خرید ملک

نکات مهم قبل از خرید املاک در ایتالیا

کشور ایتالیا بسته به محله ای که قصد خرید ملک در آن را دارید انواع مختلفی ملک به متقاضیان ارائه می کند. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید خانه های مستقل و ویلایی زیادی وجود دارند که می توانید از آنها بهره ببرید. اگر خوش شانس باشید می توانید در روم یا میلان نیز آپارتمان کوچکی خریداری کنید. با اینکه تصمیم گیری شما برای خرید ملک می بایست بر اساس نیازهای شما صورت گیرد، محلی که قصد زندگی در آن را دارید نوع ملکی که باید خریداری کنید را مشخص می کند.

شرایط املاک:

به طور کلی، شرطی برای خرید یک ملک وجود ندارد. بسیاری از خانه ها جزو پروژه های بازسازی به حساب می روند. قبل از اینکه ملکی را خریداری کنید بهتر است از یک کارشناس بخواهید که آن را بررسی کند، مخصوصا اگر خانه مد نظر شما نو ساز نباشد و افرادی در آن زندگی می کنند.

سایر مواردی که باید به آنها توجه کنید:

از آنجایی که خانه های ایتالیایی قدیمی هستند، بهتر است توجه ویژه ای به شرایط لوله کشی و برق کاری و همچنین وجود آزبست یا عایق کاری ساختمان داشته باشید. با اینکه اکثر این موارد را می توان به راحتی پنهان کرد اما برای تعمیر آنها یا خلاص شدن از آنها باید هزینه های زیادی پرداخت کنید.

مراحل خرید یک ملک به عنوان یک شهروند خارجی چیست؟

شرایط و مراحل خرید ملک همه جا مانند هم هستند. اما با این وجود هنگام خرید ملک در کشور ایتالیا می توانید از لیست زیر به عنوان راهنمای خود استفاده کنید:

به قیمت رهن توجه کنید. با اینکه اکثر بانک های ایتالیایی به افراد خارجی پول قرض می دهند، بهتر است ابتدا بررسی کنید و قبل از شروع متوجه شوید که تا چه حد می توانید از آنها پول قرض بگیرید. از یک مشاور املاک کمک بگیرید. فرقی ندارد که از مشاورین املاک کشور ایتالیا استفاده می کنید و یا کشور محل زندگی خودتان، همیشه بهترین راه برای انجام یک معامله خوب کمک گرفتن از آژانس های مشاور املاک است. این افراد می توانند بر اساس نیازهای شما، املاکی که مناسب شما هستند را برای شما انتخاب کنند.

  1. یک ملک انتخاب کنید و وارد معامله شوید.
  2. یک قرارداد فروش تنظیم کنید. این مورد می بایست توسط دفتر اسناد رسمی ایتالیایی بررسی و مهر شود.
  3. قرارداد را امضا کنید.
  4. مبالغ لازم و مالیات ها را پرداخت کنید.

اولین قدم برای خرید اموال در ایتالیا این است که یک وکیل مشاوراملاک را استخدام کنید. مشاور املاک باید مجوز حرفه ای و بیمه داشته باشد. تمامی سوالات مربوط به اخذ شهروندی و مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را می توانید از مشاورین تلفنی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بپرسید و از اطلاعات و تجربیات آنها در این زمینه استفاده لازم را ببرید.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *