اقامت لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری

هنگامی که افراد می خواهند در لوکزامبورگ بیش از سه ماه اقامت داشته باشند، باید ویزای اقامت شهروندی لوکزامبورگ را بدست آورند که خود این ویزا شرایط دارد و به هرکس با هر پیشینه اعطا نمی شود. این سند به افراد صاحب آن اجازه می دهد تا به لحاظ قانونی برای تحصیل در لوکزامبورگ، کار و یا زندگی در این کشور با خانواده خود در این کشور حضور داشته باشند. اقامت لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری دیگر موردی است که جزو راه های اخذ پاسپورت لوکزامبورگ از آن یاد می شود و ما در این مقاله از موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی به آن پرداخته ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

سرمایه گذاری در لوکزامبورگ و اقامت دائم این کشور

یک مهاجر جهان سومی که مایل است برای مدت بیش از 3 ماه به منظور سرمایه گذاری در یک شرکت در حال انجام یا آینده، به لوکزامبورگ بپیوندد، باید یک فرایند را در دو مرحله متوالی دنبال کند:

مرحله 1: قبل از ورود به کشور:

  • برای دریافت مجوز موقت برای اقامت، در اداره مهاجرت (مهاجرت Direction de I) از وزارت امور خارجه و امور اروپا، درخواست کنید.
  • داشتن گذرنامه معتبر.
  • برای افرادی که احتیاج به ویزا دارند، پس از دریافت مجوز موقت برای اقامت، ویزای نوع D درخواست دهید.

دریافت تایید از وزیر اقتصاد و یا از وزیر دارایی بسته به موارد زیر است:

مرحله 2: پس از ورود به کشور:

  • اعلامیه رسمی ورود به بخش جدید اقامت در لوکزامبورگ، ظرف 3 روز پس از زمان ورود.
  • تحت بررسی پزشکی قرار می گیرند
  • درخواست برای اجازه اقامت برای سرمایه گذاران را ارسال کنید.

مهاجران جهان سومی می توانند درخواست مجوز اقامت را به عنوان یک سرمایه گذار، که قصد سرمایه گذاری دارند، ارائه دهند:

  • سرمایه گذاری حداقل 500،000 یورو در یک شرکت موجود به ثبت رسیده در لوکزامبورگ و متعهد به نگهداری شرکت برای حداقل 5 سال می باشند.
  • سطح اشتغال که باید در زمان سرمایه گذاری معادل با سطح سرمایه گذاری باشد (در صورت خرید یک شرکت در معرض دشواری و تحت برنامه انبوه، الزامات ذکر شده بالا اعمال نمی شود).

حداقل 500.000 یورو در یک کسب و کار جدید ایجاد می شود، که در لوکزامبورگ به ثبت رسیده است و حداقل 5 موقعیت کاری برای افراد که باید در عرض 3 سال از تشکیل کسب و کار ایجاد شود. استخدام کارکنان باید با همکاری آژانس ملی استخدام صورت گیرد.

حداقل 3 میلیون یورو در ساختار مدیریت و سرمایه گذاری، که در حال حاضر وجود دارد و یا در دست احداث می باشند، که در لوکزامبورگ به ثبت رسیده است، که در آن باید مواد لازم حفظ و نگهداری شود.

حداقل 20 میلیون یورو به صورت سپرده از صندوق ها با موسسه مالی مستقر در لوکزامبورگ و با تعهد به حفظ حداقل 5 سال سپرده گذار. با توجه به سرمایه گذاری در کسب و کارهایی که در حال حاضر وجود دارد و یا در دست احداث می باشند (سرمایه گذاری حداقل 500.000 یورو)، شرکت باید فعالیت تجاری، صنایع دستی یا صنعتی را انجام دهد.

سرمایه گذاری های مستقیم و غیرمستقیم در مورد خرید یا اجاره املاک و مستغلات برای دریافت مجوز اقامت برای سرمایه گذاران مورد توجه قرار نمی گیرد. مزیت موثر دارایی های سپرده شده یا سرمایه گذاری شده، باید سرمایه گذار، خود یا همسر یا شریک ثبت شده خود باشد.

شهروندان کشور جهان سوم باید اول شرایط زیر را داشته باشند:

  • داشتن گذرنامه معتبر
  • بررسی کنید که آیا گرفتن ویزا برای ورود به منطقه شنگن لازم است یا خیر.
  • تاییدیه وزیر اقتصاد و یا وزیر مالی را در مورد سرمایه گذاری خود را دریافت کرده اند.
  • مراحل اولیه
  • اتباع کشور جهان سوم باید پروژه یا مدرک سرمایه گذاری خود را به وزیر اقتصاد یا وزیر مالیه ارائه دهند و قبل از اینکه بتوانند درخواست خود را برای تایید مجوز اقامت ارائه دهند، باید از معاون وزیر تاییدیه داشته باشند.

وزیر اقتصاد در زمینه پروژه های سرمایه گذاری دارای صلاحیت است:

  • حداقل 500،000 یورو در یک کسب و کار موجود.
  • حداقل 500.000 یورو در ایجاد یک کسب و کار جدید می شود.

وزیر دارایی مسئول تجزیه و تحلیل اثبات سرمایه گذاری است:

  1. حداقل 3 میلیون یورو در ساختار مدیریت و سرمایه گذاری. چه موجود است یا در دست احداث باشد.
  2. حداقل 20 میلیون یورو به صورت سپرده با یک موسسه مالی مستقر در لوکزامبورگ.
  3. معاون وزیر به سرمایه گذاران ملی جهان سوم، اطلاع کتبی ارسال می کند. در مورد تصویب، ملیت های جهان سومی قبل از ورود به کشور، درخواست مجوز برای اقامت را ارائه می دهد.
مزایای سرمایه گذاری در لوکزامبورگ

مزایای سرمایه گذاری در لوکزامبورگ

مزایای سرمایه گذاری در لوکزامبورگ

  • بازار انعطاف پذیر و متخصصین سرمایه گذاری بالا در لوکزامبورگ

قوانین آن برای سرمایه گذاری ها به گونه ای طراحی شده است که سرمایه گذاران محلی و خارجی از سطح بالایی از حفاظت بهره مند شوند و مهمتر از همه، تنظیم کننده مالی کشور بسیار قابل اعتماد است و سطح بالایی از انعطاف پذیری دارد. کسانی که مایل به باز کردن یک صندوق سرمایه گذاری در لوکزامبورگ هستند نیز باید توجه داشته باشند که بازار محلی از تخصص تعداد زیادی از کارشناسان صندوق های سرمایه گذاری سود می برد.

  • قانون سرمایه گذاری جامع در لوکزامبورگ

بازرگانانی که علاقه مند به باز کردن صندوق های لوکزامبورگ هستند، باید با قوانینی که نوع خودرو مورد نظر آنها را در این کشور ثبت می کند، آشنا شوند. قوانین مربوط به این موضوع به چندین ستون تقسیم می شوند که هر دسته از وجوه را تنظیم می کنند:

  • قوانین مربوط به سرمایه گذاری های جمعی در اوراق بهادار قابل انتقال ( UCTITS)؛

قوانین مربوط به ثبت نام صندوق های سرمایه گذاری جایگزین که می تواند به عنوان صندوق های تامینی، صندوق های املاک و غیره تنظیم شود؛

این کشور همچنین دستورالعمل مدیر صندوق سرمایه گذاری های جایگزین ( AIFM) را که مستقیما فعالیت های توسعه یافته توسط مدیران صندوق های سرمایه گذاری محلی را تنظیم می کند و نیز سطح بالایی از حمایت سرمایه گذاران را تضمین می کند، اعمال می کند؛

مدارک لوکزامبورگ برای اهداف سرمایه گذاری

این کشور از دهه ۱۹۸۰ به عنوان یکی از مراکز مالی جهان پیشرو بوده است. در حال حاضر، لوکزامبورگ، پس از ایالات متحده آمریکا، دومین دادگاه پیشنهادی برای اهداف سرمایه گذاری و اولین مرکز مالی در اروپا است. توسعه آن به طور دقیق با این واقعیت ارتباط دارد که نهادهای محلی ارتباط نزدیک و دائمی سیاست های خود را به روز می کنند. تیم ما از عوامل مالی می تواند سرمایه گذاران را با اطلاعات عمیق در مورد چارچوب قانونی که به تجار خارجی می آید کمک کند.

انواع مختلف صندوق های سرمایه گذاری در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ انواع طیف وسیعی از صندوق های سرمایه گذاری را ارائه می دهد، اما انواع مختلف وسایل نقلیه به عنوان انواع اصلی بودجه مورد استفاده برای سرمایه گذاری قرار می گیرند. ( SIF ) در لوکزامبورگ نوعی وسیله نقلیه است که به دلیل این واقعیت است که می تواند برای سرمایه گذاری در تمام دسته های دارایی مورد استفاده قرار گیرد.

و ( SICAR) در لوکزامبورگ برای مقاصد خاصی از اهداف سرمایه گذاری مانند سرمایه گذاری خصوصی و ریسک سرمایه گذاری استفاده می شود. لوکزامبورگ نوع جدیدی از صندوق، صندوق سرمایه گذاری جایگزین ( RAIF) را فراهم می کند که نیازی به تصویب قبلی از تنظیم کننده های محلی در هنگام شروع سرمایه گذاری های آن نیست.

یک بازار برتر برای سرمایه گذاری های سبز

یکی از جدیدترین روند باز کردن صندوق سرمایه گذاری در لوکزامبورگ، اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در زمینه انرژی های تجدید پذیر و پروژه های سرمایه گذاری پایدار است. به این معنا، مهم است بدانید لوکزامبورگ یکی از اولین بازارها برای تبلیغ این نوع سرمایه گذاری بوده و یکی از کشور های اصلی که چارچوبی قانونی برای پروژه های سبز ایجاد کرده است.

شرایط سرمایه گذاری در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یک محیط کسب و کار را برای سرمایه گذاری خارجی مطلوب ارائه می دهد. علیرغم عدم اطمینان باقی مانده در مورد اقتصاد جهانی، لوکزامبورگ به عنوان سرمایه گذار پیشرو در اتحادیه اروپا در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باقی ماند. نزدیک به سه چهارم از سرمایه گذاری مستقیم خارجی از لوکزامبورگ از کشورهای اتحادیه اروپا دریافت می شود. از لحاظ توزیع، بیشتر سرمایه گذاری ها به حوزه های بانکی و بیمه رهنمون می شود.

لوکزامبورگ در سال ۲۰۱۶ سالی را برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی به دست آورد، زمانی که جریان سرمایه گذاری خارجی در ( FDA) به ۳۱.۸ میلیارد دلار رسید. با این حال، از سال ۲۰۱۷، جریانهای سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشور کاهش می یابد و در سال ۲۰۱۸ به ۶/۵ میلیارد دلار می رسد که در ده سال پایین ترین مقدار آن است. در همان سال، مجموع ذخایر سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ۱۶۴ میلیارد دلار ( گزارش سرمایه گذاری جهانی( UNCTAD) ۲۰۱۹ بود.

منابع مالی سرمایه گذاری در لوکزامبورگ

بودجه سرمایه گذاری و اطلاعات تجاری معمولا از طریق بانکداری آنلاین در لوکزامبورگ قابل دسترسی است. لوکزامبورگ به دلیل چارچوب قانونی خود که از حمایت سرمایه گذاران با ساختار مدیریت منابع مالی انعطاف پذیر برخوردار است، به یکی از مراکز سرمایه گذاری پیشرو در اروپا تبدیل شده است، به این ترتیب گزینه های سرمایه گذاری را به نیاز خاص بازار یا مشتری متصل می کند. با توجه به انعطاف پذیری قانونی برای راه اندازی منبع سرمایه گذاری، امروز لوکزامبورگ متخصص در مدیریت و توزیع مرزی از صندوق های سرمایه گذاری، و همچنین جذب نمایندگان که می خواهند در بازار سرمایه گذاری خود را در سراسر جهان باشند.

منابع سرمایه گذاری زیادی در لوکزامبورگ برای انتخاب، پوشش همه مقوله های کلیدی، ارزها، مناطق و بخش ها وجود دارد. بسیاری از بانک های سرمایه گذاری در لوکزامبورگ گزارش های روزانه، منابع مالی پیشنهاد شده برای مدیریت صندوق و طیف وسیعی از ابزارهای آنلاین را برای کمک به شما برای جستجو و تجزیه و تحلیل منابع مالی برای برآورده ساختن معیارهای سرمایه گذاری ارائه می دهند.

منابع مالی سرمایه گذاری در لوکزامبورگ

منابع مالی سرمایه گذاری در لوکزامبورگ

موقعیت های سرمایه گذاری در لوکزامبورگ

بخش بیوتکنولوژی دارای نرخ مالیات ویژه ای در لوکزامبورگ است. بسیاری از موسسات تحقیقاتی و زیست پزشکی ایالات متحده برنامه های سرمایه گذاری عمده ای را در لوکزامبورگ اعلام کرده اند. برخی از موسسات تحقیقاتی و بیوتکنولوژی قابل اعتماد شامل (TGen) و موسسه زیست شناسی سیستم( ISB) هستند.

دولت لوکزامبورگ همچنین منبع توسعه ۱۴۰ میلیون یورو ( ۱۵۴ میلیون دلار ) را اعلام کرد که طی پنج سال آینده ارائه خواهد شد. این منبع به طور خاص برای توسعه یک مرکز انجام خواهد شد که در زمینه پزشکی مولکولی انجام خواهد شد. دولت گام هایی برای ایجاد فرصت های منحصر به فرد برای سرمایه گذاری خارجی در زمینه تحقیقات علمی و پیشرفت فناوری در زمینه پزشکی پیشگیرانه گرفته است.

اتحادیه اروپا دستورالعمل هایی را برای خدمات ارائه کرده است که بسیاری از شرکت های غیر اتحادیه اروپا را برای ایجاد دفتر مرکزی خود در لوکزامبورگ جذب کرده اند. شرکت هایی که در هیچ کشور اتحادیه اروپا قرار ندارند باید مالیات بر ارزش افزوده دیگری را به آن کشور پرداخت کنند. با این حال، اگر این شرکت در یک کشور عضو اتحادیه اروپا مستقر باشد، حداقل مالیات بر ارزش افزوده توسط شرکت که در آن قرار دارد، کافی است.

تجارت الکترونیک:

لوکزامبورگ دارای نیروی کار تحصیل کرده و چند زبانه است که یک عامل جذاب برای سرمایه گذاران است که قصد ایجاد ستاد در اتحادیه اروپا را دارند. علاوه بر این، دولت اقدامات خاصی را برای بهبود زیرساخت ها از طریق ابتکار به نام (LuxConnect) انجام داده است که هدف آن ارتقاء قابلیت اتصال به پهنای باند و دسترسی به آن است. همه این عوامل شهر لوکزامبورگ را به عنوان مرکز عالی برای تجارت الکترونیک و شرکت های فناوری اطلاعات معرفی می کنند.

تدارکات:

لوکزامبورگ یک شبکه خوب راه آهن، شبکه جاده ای دارد. علاوه بر این، لوکزامبورگ نیز دارای اتصال هوا مناسب به تمام شهرهای بزرگ در اتحادیه اروپا است. 

سوالات متداول در رابطه با اقامت لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری

برای درخواست اقامت لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری چه مراحلی را قبل از ورود به این کشور باید انجام داد؟

قبل از ورود به این کشور باید برای دریافت مجوز موقت برای اقامت، در اداره مهاجرت از وزارت امور خارجه و امور اروپا، درخواست کنید. داشتن گذرنامه معتبر لازم است و برای افرادی که احتیاج به ویزا دارند، پس از دریافت مجوز موقت برای اقامت، ویزای نوع D درخواست دهید.

برای درخواست اقامت لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری چه اقداماتی بعد از ورود به این کشور باید انجام شود؟

اعلامیه رسمی ورود به بخش جدید اقامت در لوکزامبورگ، ظرف 3 روز پس از زمان ورود، تحت بررسی پزشکی قرار می¬گیرند، درخواست برای اجازه اقامت برای سرمایه گذاران را ارسال کنید.

مهاجران جهان سومی چگونه می توانند درخواست مجوز اقامت را به عنوان یک سرمایه گذار، ارائه دهند؟

 سرمایه گذاران از طریق سرمایه گذاری حداقل 000/500 یورو در یک شرکت موجود به ثبت رسیده در لوکزامبورگ و متعهد به نگهداری شرکت برای حداقل 5 سال می باشند. همچنین سطح اشتغال که باید در زمان سرمایه گذاری معادل با سطح سرمایه گذاری باشد (در صورت خرید یک شرکت در معرض دشواری و تحت برنامه انبوه، الزامات ذکر شده بالا اعمال نمی شود).

برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری لوکزامبورگ آیا خرید املاک مهم است؟

سرمایه گذاری های مستقیم و غیرمستقیم در مورد خرید یا اجاره املاک و مستغلات برای دریافت مجوز اقامت برای سرمایه گذاران مورد توجه قرار نمی گیرد. مزیت موثر دارایی های سپرده شده یا سرمایه گذاری شده، باید سرمایه گذار، خود یا همسر یا شریک ثبت شده خود باشد.

برای اخذ مجوز سرمایه گذاری در لوکزامبورگ شهروندان کشورهای جهان سوم باید چه شرایطی داشته باشند؟

 داشتن گذرنامه معتبر، بررسی کنید که آیا گرفتن ویزا برای ورود به منطقه شینگن لازم است یا خیر، تاییدیه وزیر اقتصاد و یا وزیر مالی را در مورد سرمایه گذاری خود را دریافت کرده اند، مراحل اولیه و اینکه اتباع کشور جهان سوم باید پروژه یا مدرک سرمایه گذاری خود را به وزیر اقتصاد یا وزیر مالیه ارائه دهند و قبل از اینکه بتوانند درخواست خود را برای تایید مجوز اقامت ارائه دهند، باید از معاون وزیر تاییدیه داشته باشند.

سرمایه گذاری در لوکزامبورگ چه مزایایی دارد؟

 بازار انعطاف پذیر و متخصصین سرمایه گذاری بالا در لوکزامبورگ، قانون سرمایه گذاری جامع در لوکزامبورگ، قانون سرمایه گذاری جامع در لوکزامبورگ، قوانین مربوط به سرمایه گذاری های جمعی در اوراق بهادار قابل انتقال ( UCTITS).

آیا سرمایه گذاری در لوکزامبورگ حفاظت شده و قابل اعتماد است؟

قوانین لوکزامبورگ برای سرمایه گذاری¬ها به گونه¬ای طراحی شده است که سرمایه گذاران محلی و خارجی از سطح بالایی از حفاظت بهره مند شوند و مهمتر از همه، تنظیم کننده مالی کشور بسیار قابل اعتماد است و سطح بالایی از انعطاف پذیری دارد. کسانی که مایل به باز کردن یک صندوق سرمایه گذاری در لوکزامبورگ هستند نیز باید توجه داشته باشند که بازار محلی از تخصص تعداد زیادی از کارشناسان صندوق های سرمایه گذاری سود می برد.

آیا در زمینه انرژی های تجدید پذیر و سبز می توان در لوکزامبورگ سرمایه گذاری کرد؟

لوکزامبورگ یک بازار برتر برای سرمایه گذاری های سبز بوده و یکی از جدیدترین روند باز کردن صندوق سرمایه گذاری در لوکزامبورگ، اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در زمینه انرژی های تجدید پذیر و پروژه های سرمایه گذاری پایدار است. به این معنا، مهم است بدانید لوکزامبورگ یکی از اولین بازارها برای تبلیغ این نوع سرمایه گذاری بوده و یکی از کشور های اصلی که چارچوبی قانونی برای پروژه های سبز ایجاد کرده است.

آیا لوکزامبورگ شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاری خارجی دارد؟

لوکزامبورگ یک محیط کسب و کار را برای سرمایه گذاری خارجی مطلوب ارائه می دهد. علیرغم عدم اطمینان باقی مانده در مورد اقتصاد جهانی، لوکزامبورگ به عنوان سرمایه گذار پیشرو در اتحادیه اروپا در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باقی ماند. نزدیک به سه چهارم از سرمایه گذاری مستقیم خارجی از لوکزامبورگ از کشورهای اتحادیه اروپا دریافت می شود. از لحاظ توزیع، بیشتر سرمایه گذاری ها به حوزه های بانکی و بیمه رهنمون می شود.

چه منابع مالی برای سرمایه گذاری خارجی در لوکزامبورگ وجود دارد؟

منابع سرمایه گذاری زیادی در لوکزامبورگ برای انتخاب، پوشش همه مقوله های کلیدی، ارزها، مناطق و بخش ها وجود دارد. بسیاری از بانک های سرمایه گذاری در لوکزامبورگ گزارش های روزانه، منابع مالی پیشنهاد شده برای مدیریت صندوق و طیف وسیعی از ابزارهای آنلاین را برای کمک به شما برای جستجو و تجزیه و تحلیل منابع مالی برای برآورده ساختن معیارهای سرمایه گذاری ارائه می دهند.

چه موقعیتهایی برای سرمایه گذاری در لوکزامبورگ وجود دارد؟

بخش بیوتکنولوژی دارای نرخ مالیات ویژه ای در لوکزامبورگ است. بسیاری از موسسات تحقیقاتی و زیست پزشکی ایالات متحده برنامه های سرمایه گذاری عمده ای را در لوکزامبورگ اعلام کرده اند. دولت لوکزامبورگ همچنین منبع توسعه ۱۴۰ میلیون یورو ( ۱۵۴ میلیون دلار ) را اعلام کرد که طی پنج سال آینده ارائه خواهد شد. این منبع به طور خاص برای توسعه یک مرکز انجام خواهد شد که در زمینه پزشکی مولکولی انجام خواهد شد. اتحادیه اروپا دستورالعمل هایی را برای خدمات ارائه کرده است که بسیاری از شرکت های غیر اتحادیه اروپا را برای ایجاد دفتر مرکزی خود در لوکزامبورگ جذب کرده اند. تجارت الکترونیک و تدارکات نیز بخش¬های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری می¬باشند.

آیا میتوان در زمینه تجارت الکترونیک در لوکزامبورگ سرمایه گذاری کرد؟ 

لوکزامبورگ دارای نیروی کار تحصیل کرده و چند زبانه است که یک عامل جذاب برای سرمایه گذاران است که قصد ایجاد ستاد در اتحادیه اروپا را دارند. علاوه بر این، دولت اقدامات خاصی را برای بهبود زیرساخت ها از طریق ابتکار به نام (LuxConnect) انجام داده است که هدف آن ارتقاء قابلیت اتصال به پهنای باند و دسترسی به آن است. همه این عوامل شهر لوکزامبورگ را به عنوان مرکز عالی برای تجارت الکترونیک و شرکت های فناوری اطلاعات معرفی می کنند.

اگر شما علاقه مند به اقامت لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری هستید و می خواهید بیشتر در مورد قوانین برای کارآفرینان خارجی و ویزای کار لوکزامبورگ بدانید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *