اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری

این مقاله با تلاش گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی به رشته تحریر در آمده است. موضوع مقاله پیش رو اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری می باشد. همان طور که پیشتر نیز گفتیم، مهاجرت روش های گوناگونی دارد. هر فردی با توجه به شرایط و موقعیت خود می تواند برای روند مهاجرتی خود تصمیم گیری کند و چه بهتر که در این مسیر از متخصصان بهره ببرد. دانمارک که نام رسمی و دقیق آن جمهوری دانمارک است، از نظر موقعیت جغرافیایی و منطقه ای در شمال اروپا قرار گرفته است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

پایتخت کشور دانمارک، شهر کپنهاگ‌ می باشد که بزرگ ترین شهر آن نیز محسوب می شود. دانمارک از نظر جمعیت، در اخرین سرشماری صورت گرفته، جمعیتی بالغ بر پنج و نیم میلیون نفر داشته است. در این کشور مردم به زبان دانمارکی صحبت می کنند و زبان رسمی ان ها می باشد. البته زبان های فاروئی، گرینلندی و آلمانی نیز جزو زبان های محلی مردم در برخی مناطق این کشور به شمار می آید. این کشور جزو اتحادیه اروپا است اما عضو منطقه یورو نمی باشد. از این رو واحد پول این کشور، کرون دانمارک می باشد. این کشور در بررسی هایی که سالانه صورت می گیرد، معمولا در رتبه اول رضایت مند ترین مردم دنیا از نظر زندگی قرار دارد.

این مسئله به دلیل روند دولت دانمارک است‌. مساحت کشور دانمارک چهل و سه هزار و نود و چهار کیلومتر مربع می باشد. این کشور دارای پنج استان و نود و هشت شهرستان می باشد. روش هایی مهاجرت به دانمارک همانند سایر کشور ها با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است.‌ ممکن است شخصی برای کار در دانمارک فعالیت کند و دیگری برای تحصیل در دانمارک و اخذ ویزای تحصیلی دانمارک فعالیت کند. اگر می خواهید برای مهاجرت به دانمارک تصمیم گیری کنید، بهتر این است که به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. نمایندگی های موسسه در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعال هستند.

اقامت دانمارک با سرمایه گذاری

یکی از روش های مهاجرت به کشور دانمارک، سرمایه گذاری در این کشور می باشد. اما چرا باید در کشور دانمارک سرمایه گذاری کرد؟! چه دلیلی باعث می شود تا شخصی تصمیم بگیرد در کشور دانمارک سرمایه گذاری کند؟! آیا سرمایه گذاری در کشور دانمارک مزایایی دارد و حتی موجب اقامت دانمارک و اخذ تابعیت این کشور می شود؟! در این بخش از مقاله قصد داریم ببینیم چه دلایلی می توان باعث سرمایه گذاری در کشور دانمارک شود.

اولین مسئله در زمینه اقتصاد این کشور است. اقتصاد دانمارک پیوسته در حال رشد و پیشرفت است و در طی شش سال گذشته با رشدی سالم، وارد دوره ای با رونق اقتصادی شده است که این مسئله باعث پایداری اقتصادی در سال های آینده خواهد شد. این مسئله برای کشور دانمارک امر بدیهی است چرا که دانمارک از داشتن سابقه ای خود در زمینه اشتغال بالا، نرخ بهره پایین، یک سیستم وام مسکن عالی و یک فضای سیاسی خوب برخوردار است. شاید همین مسائل باعث شده است تا افراد خارجی زیادی برای سرمایه گذاری در دانمارک حتی خرید اوراق قرضه دولت دانمارک اقدام کنند و حتی بهره نیز بپردازند.

البته این سرمایه گذاری ها در زمینه خرید ملک نیز در سال های اخیر گسترش زیادی داشته است و خارجی های زیادی برای خرید ملک در دانمارک خصوصا شهر کپنهاگ اقدام کرده اند. البته انتظار می رود در سال های پیش رو سرمایه گذار بر روی املاک و مستغلات در کشور دانمارک به سمت شهر های دیگر این کشور که حتی بازدهی بالا تری هم دارند پیش برود. نکته دیگری که باعث می شود افراد سرمایه گذاری در دانمارک و بالطبع مهاجرت به این کشور را انتخاب کنند، این است که سطح درآمدی مردم برای تقریبا تمام اقشار جامعه یکسان است. از این رو می توان گفت مسئله فساد مالی در این کشور بسیار اندک است.

سرمایه گذاری در دانمارک

سرمایه گذاری در دانمارک

علاوه بر آن نرخ بیکاری در کشور دانمارک بسیار کم می باشد و البته در برخی بخش ها این کشکر با کمبود نیروی کار مواجه است. از این رو عده ای برای مهاجرت به دانمارک، ترجیح می دهند از طریق اخذ ویزای دانمارک اقدام کنند. نکته مهم دیگری که باید به ان توجه کنید و در سرمایه گذاری ها تاثیر مهمی دارد، نرخ مالیات در این کشور است. به طور کلی در دانمارک بار مالیاتی برابر چهل و پنج و نه دهم درصد از کل درآمد های داخلی می باشد. بیشترین میزان مالیات پرداختی در این کشور پنجاه و شش درصد است. ‌اما مهم این است که بالا ترین نرخ مالیاتی پرداختی شرکت ها بیست و سه و نیم درصد می باشد.

بحث مهم دیگری که در سرمایه گذاری مهم است این می باشد که بازار های داخلی دانمارک معمولا در برابر شوک های خارجی مقاوم می باشد. فضای کسب و کار در دانمارک به حدی پیشرفت کرده است که در سال دو هزار و بیست میلادی بانک جهانی در رده بندی خود این کشور را از بین صد و نود کشور جهان در رتبه چهارم قرار داده است. اما با همه این ها بیینیم چه روش هایی برای سرمایه گذاری در دانمارک وجود دارد؟!

ثبت شرکت در دانمارک جهت سرمایه گذاری

یکی از روش های جذاب و مهم سرمایه گذاری، ثبت شرکت در دانمارک است. با ثبت شرکت در دانمارک می توان اقامت این کشور را اخذ نمود. برای ثبت شرکت در کشور دانمارک راه های متفاوتی وجود دارد. در اولیت روش می توان برای ثبت شرکت از روش آنلاین و اینترنتی اقدام کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این روش توصیه می کنیم به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. اما روش بعدی ثبت نام حضوری و غیر آنلاین است. این روند ثبت نام حدودا دو یا سه هفته به طول می انجامد و زمانی بیشتر از روش ثبت شرکت آنلاین خواهد داشت.

برای ثبت شرکت در این کشور، میزان سرمایه با توجه به نوع شرکتی که قصد ثبت آن را دارید، متفاوت می باشد. به طور مثال ممکن است شخصی قصد دارد شرکتی با حالت مشاغل شخصی و کوچک داشته باشد. تجارت این افراد به صورت نیمه وقت خواهد بود. مانند برخی کار های مشاوره ای و فعالیت های دور کاری و فریلنسری. در این مدل شرکت ها، نیازی به داشتن کارمند نخواهد بود و گردش مالی آن نباید بیش از پنجاه هزار کرون در طول یک سال باشد. در مدل دیگری، ممکن است شخص متقاضی تمایل داشته باشد تا شرکت با محدودیت عمومی تاسیس کند‌.

این شخص برای سرمایه گذاری به حداقل سرمایه چهارصد هزار کرون دانمارک نیاز خواهد داشت. در این روش می توان سهام شرکت ثبت شده را برای خرید و فروش در اختیار عموم قرار داد. اما حداقل سرمایه برای شرکت با مسئولیت مخدود خصوصی برای شخص متقاصی چهل هزار کردن دانمارک است و در این حالت نیاز به یک سهامدار اصلی دارد که لزوما نمی بایست شهروند دانمارک باشد. برای ثبت شرکت در کشور دانمارک حالت های دیگری نیز وجود دارد وه با عنوان مالکیت اختصاصی و مشارکت عمومی شناخته می شود.

اما بیینیم شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در دانمارک چگونه است؟! در این روش برای فرد و خانوادهداو در ابتدا اقامت دانمارک برای مدت زمان سه سال ارائه می شود و اگر در این مدت زمان شرکت شخص به سود دهی رسیده باشد، اقامت او تمدید می شود. در این صورت پس از مدت زمان پنج سال اقامت دائم برای او و خانواده اش صادر خواهد شد.

سرمایه گذاری در کشور دانمارک از طریق خرید ملک

همان طور که گفتیم، روش های مهاجرت به کشور دانمارک متفاوت هستند و یکی از آن ها مهاجرت سرمایه گذاری به دانمارک می باشد. البته می توان از طریق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دانمارک نیز برای مهاجرت این کشور اقدام نمود. یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری، خرید ملک در دانمارک است. شخصی که تمایل دارد در کشور دانمارک برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک اقدام کند، لازم است تا به اداره دادگستری کشور دانمارک ثابت کند که قصد زندگی در این کشور را دارد. در حقیقت افرادی که قصد خرید ملک را دارند در ابتدا باید اقامت این کشور را داشته باشند.

دقت کنید که برای شهروندان کشور های عضو اتحادیه اروپا این قاعده برقرار نیست و این افراد از این مسئله مستثنی هستند. شخص متقاضی خرید ملک در دانمارک باید از طریق مدرک شغلی مانند گواهی استخدام یا کار با یک کارفرمای دانمارکی و یا مدرک اشتعال به تحصیل خود یا فرزندانش در کشور دانمارک، قصد زندگی خود در کشور دانمارک را نشان دهد و این مسئله را اثبات نماید. برای خرید ملک در دانمارک لازم است تا به این مسئله توجه داشته باشید که هزینه خرید برای هر منطقه و مکانی متفاوت می باشد. اما اگر بخواهیم‌به طور متوسط در نظر بگیریم، در مناطق شهری، هزینه ها بین متری شانزده هزار و پانصد کرون تا پنجاه هزار کرون خواهد بود. البته امکان خرید با مبلغ کم تر نیز وجود دارد. اما ممکن است این سوال میش بیاید که چرا باید در بخش املاک و مستغلات در کشور دانمارک سرمایه گذاری کرد.

سرمایه گذاری در کشور دانمارک از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در کشور دانمارک از طریق خرید ملک

در ادامه دلایل آن را بیان خواهیم نمود. شاید اولین دلیل آن هزینه های معاملاتی کم در این کشور باشد و در مرحله بعد به دلیل وجود درجه بالایی از شفافیت بازار و ثبات سرمایه گذاری در این بخش بسیار عالی خواهد بود. در ادامه باید گفت که نرخ تامین اعتبار وام های موسسات اعتباری و بانک ها در دانمارک بسیار پایین است و شاخص های کلیدی اقتصادی در این کشور بسیار مناسب می باشد. از این رو می توان گفت سرمایه گذاری برای خرید ملک بسیار مناسب است. البته دقت داشته باشید که در این کشور خرد ملک با چشم اندازی پایدار و رتبه بندی اعتباری بالایی همراه است.

در خقیقت باید این نکته را در نظر داشت که دانمارک دارای یکی از شفاف ترین بازار های اروپای و جهان است.‌ بازار شفاف دانمارک یک محیط امن و کم خطر را برای سرمایه گذاری خارجی در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد. سرمایه گذاری در کشور دانمارک در بازاری صورت می گیرد که از یک چارچوب نظارتی و قانونی بسیار شفاف و پایدار همراه با یک فرایند معامله ساده بهره می برد.

کارآفرینی در کشور دانمارک به جهت سرمایه گذاری

یکی از روش های بسیار جذاب برای سرمایه گذاری در هر کشوری، کارآفرینی می باشد. در کشور دانمارک ینز می توان از این روش برای سرمایه گذاری اقدام نمود. در این راه شما لازم است تا یک بیزنس پلن قوی طراحی کنید تا بتوانید بهترین سرمایه گذاری را ارائه دهید. در این روش دولت در ابتدا تقاضای مردم، بازار کار، شرایط کار شما و … را بررسی کرده و سپس مجوز های لازم را صادر می نماید. اگر مذیرش صورت گیرد فرد بدون داشتن سرمایه اولیه می تواند در این کشور مشغول به کار شود. از این مدل سرمایه گذاری فرد متقاضی و خانواده او در ابتدا اقامت دو ساله دانمارک را دریافت می کنند و پس از آن می توانتد برای اقامت دائم و شهروندی این کشور تقاضا دهند. دقت کنید برای کارآفرینی در دانمارک و حضور در این کشور باید هزینه های زندگی در دانمارک را در نظر بگیرید.

سوالات متداول در ارتباط با اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری

  1. آیا دانمارک مکان مناسبی برای کار کردن است؟

    بهترین محل های کار اروپا در دانمارک است. طبق تحقیقات جدید تقریباً 20٪ از 100 درصد بهترین مکان های کار در اروپا در دانمارک واقع شده اند.

  2. آیا دانمارک برای سرمایه گذاری مناسب است؟

    بله دانمارک جزو یکی از کشور های اروپایی می باشد که به دلیل شرایط مناسب برای سرمایه گذاری عالی است.

  3. آيا اقتصاد کشور دانمارک برای سرمایه گذاری قابل اطمینان است؟

    بله دانمارک یکی از شفاف ترین و بهتری اقتصاد های دنیا را دارد که بهترین گزینه برای دلیل سرمایه گذاری است.

  4. آیا می توان از طریق خرید ملک در دانمارک سرمایه گذاری کرد؟

    بله یکی از راه های سرمایه گذاری خرید ملک است. البته باید سکونت خود را ثابت کنید.

  5. چرا دانمارک برای تجارت مناسب است؟

    این کشور به دلیل نو آوری های بسیار، فساد مالی پایین و بازار های شفاف برای سرمایه گذاری بهترین است.

  6. آیا می توان از طریق ثبت شرکت در دانمارک اقدام به سرمایه گذاری کرد؟

    بله روش های مختلفی برای ثبت شرکت در دانمارک وجود دارد که از طریق آن می توان اقدام به سرمایه گذاری نمود.

  7. ایا امکان دریافت اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در دانمارک وجود دارد؟

    بله از طریق ثبت شرکت در این کشور و بازدهی سود مناسب می توان برای اقامت دائم کشور دانمارک اقدام نمود.

  8. آیا روشی بدون هزینه اولیه برای سرمایه گذاری در دانمارک وجود دارد؟

    بله افراد واجد شرایط با داشتن بیزنس پلنی قوی می توانند بدون سرمایه اولیه در دانمارک اقدام به کار آفرینی کنند.

  9. آیا از طریق کارآفرینی در دانمارک می توان برای اقامت دائم اقدام نمود؟

    بله در ابتدا اقامتی دو ساله به افراد اعطا می شود و پس از آن می توان برای اقامت دائم اقدام کرد.

  10. چگونه می توانم کار  شرکت خود را در دانمارک شروع کرد؟

    اگر می خواهید تجارت خود را شروع کنید ، باید شرکت خود را در آژانس تجارت و شرکت های دانمارکی ثبت کنید. این کار باید حداکثر هشت روز قبل از شروع فعالیت های شرکت انجام شود.

  11. آیا دانمارک کشوری امن برای زندگی و سرمایه گذاری است؟

    بله این کشور از همه نظر هم سیاسی، اجتماعی و هم اقتصادی بسیار امن می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *