اقامت دانمارک از طریق خرید ملک

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با اقامت دانمارک از  طریق خرید ملک صحبت کنیم. این مقاله با تلاش گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تدوین شده است. توجه داشته باشید که برای مهاجرت به کشور های مختلف دنیا می توان از روش های گوناگونی اقدام نمود که هر کدام از این روش ها با توجه به شرایط هر شخصی می تواند کاملا متفاوت باشد. خرید ملک در یک کشور جدید یکی از روش های سرمایه گذاری است که به منظور مهاجرت سرمایه گذاری در آن کشور صورت می گیرد. برای این کار هر کشوری قوانین مخصوص به خود را دارد. به طور مثال در کشوری ممکن است از طریق خرید ملک به اقامت این کشور دست یافت و در کشوری دیگر نمی توان به اقامت دائم دست پیدا کرد. از این رو با توجه به شرایط می توان برای این امر اقدام نمود. با توجه به این که بحث ما در این مقاله در ارتباط با اقامت دانمارک از طریق خرید ملک است، در ابتدا کمی با شرایط کشور دانمارک آشنا می شویم تا ببینیم این کشور چگونه کشوری است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانمارک که با نام رسمی پادشاهی دانمارک شناخته می شود، کشوری است که در اروپا قرار گرفته و از نظر جغرافیایی موقعیت آن دقیقا در شمال اروپا است. دانمارک که جزو اتحادیه اروپا است تنها با کشور آلمان مرز مشترک دارد. این کشور که جنوبی ترین کشور اسکاندیناوی به شمار می رود، با یک پل به نام پل اورسوند به کشور سوئد متصل می شود. مساحت کشور دانمارک چهل و سه هزار و نود و چهار کیلومتر مربع است که حدود یک و شش دهم درصد آن را آب ها تشکیل می دهند. در این کشور جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر زندگی می کنند و شعار ملی آن ها عبارت « یاری ایزد، مهر مردم، نیرومندی دانمارک» است. پایتخت کشور دانمارک شهر کپنهاگ است که بزرگ ترین شهر این کشور محسوب می شود. در این کشور زبان رسمی، زبان دانمارکی است و واحد پولی و ارز رایج در آن کرون دانمارک می باشد.

برای مهاجرت به دانمارک لازم است تا با متخصصان و افراد کار آزموده در این زمینه مشورت نمایید. از این رو لازم است تا با مراجعه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی این کار را به درستی پیش ببرید. برای مهاجرت به کشور دانمارک می توان از روش های مختلفی اقدام نمود. از جمله این روش ها عبارتند از: مهاجرت سرمایه گذاری به دانمارک، مهاجرت کاری به دانمارک، مهاجرت تحصیلی به دانمارک و … . هر کدام از این روش ها را می توان با کمک متخصصان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی به درستی پیش برد. نمایندگی های این موسسه در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند.

اقامت دانمارک از طریق خرید ملک

یکی از روش های مهاجرت به کشور دانمارک، سرمایه گذاری در دانمارک است. این روش می تواند با راه های مختلفی انجام بپذیرد. برای سرمایه گذاری در دانمارک می تواند از روش ثبت شرکت در دانمارک و یا خرید ملک در دانمارک، کارآفرینی در دانمارک و … اشاره نمود. املاک زیادی در دانمارک برای خرید وجود دارد و می توان از روش های مختلفی برای خرید ملک اقدام نمود. شما می توانید در این کشور اقدام به خرید ملک از طریق وام داشته باشید و یا از روش های مختلفی برای خرید ملک اقدام نمایید.

یکی از مهم ترین مزیت های کشور دانمارک جهت خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور این است که از لحاظ شاخص اقتصادی این کشور جزو کشور هایی است که کم ترین فساد اقتصادی را داشته است. از این رو می توان گفت سرمایه گذاری در کشور دانمارک می تواند با اطمینان بیشتری صورت گیرد. خرید ملک در این کشور شرایط مخصوص به خود را دارد و با توجه به این شرایط فرد می تواند برای خرید ملک خود اقدام نماید. نکته مهم بعدی در این باره، قیمت خرید ملک در کشور دانمارک است. قاعدتا قیمت مسکن در این کشور در شهر های مختلف و با توجه به نوع مسکن متفاوت خواهد بود.

از این رو انتخاب نوع منزل بسیار مهم است. در نهایت ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا ممکن است با خرید ملک در این کشور ، به اقامت دائم دانمارک و یا تابعیت کشور دانمارک دست بافت؟! برای پاسخ به این سوال و بررسی نکات مهم دیگر در ارتباط با کشور دانمارک و سرمایه گذاری در این کشور با ما همراه شوید.

شرایط خرید ملک در کشور دانمارک

همان طور که گفتیم برای خرید ملک در کشور دانمارک شرایط مختلفی حکم فرما است و لازم است تا فرد برای خرید ملک این شرایط را بداند. در حقیقت اطلاع از این قوانین و شرایط حاکم بر کشور دانمارک می تواند در زمینه خرید ملک در این کشور به فرد متقاضی کمک بسیار زیادی کند. اما ببینم این قوانین و شرایط چیست؟! در این بخش از مقاله به طور دقیقی این مسائل را بررسی می نماییم.

شرایط خرید ملک در کشور دانمارک

شرایط خرید ملک در کشور دانمارک

اولین مسئله در ارتباط با قانون حاکم بر کشور دانمارک در زمینه خرید ملک است. اتباع خارجی و خریداران بین المللی می توانند در این کشور خرید ملک را داشته باشند ولی شرایط ممکن است کمی برای آن ها چالش برانگیز باشد. در حقیقت این  افراد می بایست برای خرید ملک در کشور دانمارک، لازم است تا شخص متقاضی محل زندگی خود را این کشور تعیین کند و این مسئله را به اثبات برساند که زندگی در دانمارک انتخاب آن ها بوده است. در حقیقت قانون حاکم برای خرید ملک در دانمارک، این است که می بایست از وزارت دادگستری مجوز دریافت کنید. توسط این وزارت خانه به شما اجازه یا عدم اجازه خرید ملک در این کشور داده می شود.

در حقیقت شما می بایست ثابت کنید که در این کشور اقامت بلند مدت داشته اید. از این رو اگر شما به عنوان یک شخص خارجی و از کشوری دیگر قصد خرید ملک را در کشور دانمارک داشته باشید، می بایست در ابتدا ثابت کنید که حداقل در سال های گذشته پنج سال در این کشور اقامت داشته اید. و البته این اقامت می بایست کاملا به صورت قانونی باشد. در حقیت می بایست اجازه اقامت بلند مدت یا مجوز تجاری معتبر داشته باشید.

البته توجه داشته باشید که قوانین برای افرادی که تابعیت کشور های اتحادیه اروپا را دارند کمی متفاوت تر است. این افراد تنها کافی است که در کشور دانمارک مشغول به کار باشند. برای خرید ملک در کشور دانمارک و سرمایه گذاری از این روش می بایست شرایط فوق را داشته باشید تا بتوانید این اقدام را انجام دهید. به طور مثال شما می بایست برای کار در دانمارک از گذشته در این کشور حضور داشته باشید.

هزینه خرید ملک در کشور دانمارک

در این بخش از مقاله و پس از بررسی های لازم در ارتباط با شرایط خرید ملک در دانمارک، یکی از مهم ترین نکات اطلاع از هزینه های خرید در این کشور است. قطعا با توجه به شرایط خرید ملک در این کشور شما با هزینه های زندگی در دانمارک آشنایی خواهید داشت. در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با هزینه خرید ملک در این کشور صحبت کنیم. هزینه خرید آپارتمان در این کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اولین نکته در این باره محل آپارتمان است. در حقیقت شهری که قصد دارید در آن خرید ملک را انجام دهید بر هزینه ها تاثیر می گذارد. پس از آن نکته مهم دیگر محلی است که قصد خرید ملک در آن را دارید و در نهایت یکی دیگر از نکات تعیین کننده هزینه خرید ملک، متراژ منزل مسکونی یا آپارتمان است. برای خرید یک واحد مسکونی آپارتمانی در مرکز شهر های کشور دانمارک می بایست بین بیست هزار کرون تا پنجاه  و دو هزار کرون هزینه پرداخت کرد و به طور میانگین این هزینه ها برابر با سی و شش هزار و دویست و چهل و سه کرون می باشد.

اما هزینه خرید هر واحد مسکونی برای هر متر مربع در خارج از مرکز شهر های کشور دانمارک مبلغی بین پانزده هزار و پانصد تا چهل هزار کرون است و به طور میانگین می بایست بیست و شش هزار و دویست و بیست و پنج کرون پرداخت گردد. این تفاوت قیمت ها به همان دلایلی است که در ابتدای این بخش ذکر کردیم. اطلاع از قیمت های خرید ملک در این کشور باعث می شود تا بتوانید به راحتی برای خرید تصمیم گیری نمایید.

مراحل خرید ملک در دانمارک

در بخش های قبلی مقاله در ارتباط با شرایط خرید ملک در دانمارک صحبت کردیم و به این نکته اشاره کردیم که برای خرید ملک در این کشور می بایست حتما اجازه نامه ای برای شما صادر شود و از قبل در این کشور اقامت داشته باشید. در بخش بعدی در ارتباط با هزینه های خرید ملک در این کشور صحبت کردیم و به این نکته اشاره کریدم که هزینه ها با توجه به موقعیت واحد مسکونی متفاوت خواهد بود. اما در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با روند و مراحل خرید ملک در دانمارک صحبت کنیم.

در ابتدای راه شما می بایست به جست و جوی ملک مورد نظر خود بپردازید. در این راه می توانید هم از وب سایت های مخصوص این کار کمک بگیرید و هم این که می توانید با بازدید از آژانس املاک یا مطالعه روزنامه ها برای انتخاب واحد مسکونی مورد نظر خود اقدام نمایید. شما می بایست در این راه هزینه و مقدار بودجه مورد نظر خود را برای خرید ملک تعیین کنید و بدانید که برای چه مقدار امکان خرید خواهید داشت. برای مراحل دقیق تر لازم است تا پس از بررسی بودجه و انتخاب ملک مورد نظر حتما با حضور یک نماینده مشاور املاکی اقدام به بازدید از منزل مورد نظر کنید و بررسی های لازم را انجام دهید.

مراحل خرید ملک در دانمارک

مراحل خرید ملک در دانمارک

شما در کشور دانمارک می توانید برای دریافت وام خرید ملک اقدام کنید و از بانک تقاضای دریافت وام داشته باشید. پس از دریافت هزینه مورد نظر می بایست برای اخذ قرار دارد با یک نماینده املاک وارد مذاکره شوید. در نهایت می بایست طرفین خرید و فروش قرار داد رسمی را امضا نمایند. در این مرحله می بایست مبلغی را به عنوان پیش خرید به فروشنده پرداخت نمایید. البته در مراحل پایانی لازن است تا مبلغ مالیاتی با مقدار شش درصد از ارزش کل ملک به علاوه هزار و ششصد و شصت کرون دانمارک را به دولت پرداخت نمایید.

دریافت اقامت دانمارک

در این بخش به این نکته می پردازیم که دریافت اقامت دائم دانمارک و در نهایت پاسپورت دانمارک یا تابعیت دانمارکی چگونه است. در شرایط این روش سرمایه گذاری گفتیم که فرد می بایست اجازه اقامت در کشور دانمارک را داشته باشد تا بتواند اقدام به خرید واحد مسکونی کند.

در این بخش قصد داریم نکات جامعی در ارتباط با اقامت دانمارک بیان کنیم. برای کسب اقامت دائم در کشور دانمارک لازم است تا فرد متقاضی برای مدت زمان هشت سال اقامت موقت را در این کشور داشته باشد. البته در برخی مواقع این مقدار تا چهار سال نیز کاهش می یابد. در نهایت این که با حضور نه سال به طور مداوم در این کشور می توانید برای دریافت پاسپورت دانمارک و تابعیت دانمارک اقدام نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با اقامت دانمارک از طریق خرید ملک

  1. دانمارک چگونه کشوری برای زندگی است؟

    دانمارک یکی از کشور های بسیار جذاب و در عین حال با امنیت مناسب برای زندگی می باشد.

  2. زبان مردم در کشور دانمارک چیست؟

    در کشور دانمارک مردم برای صحبت از زبان دانمارکی استفاده می کنند.

  3. شرایط اقتصادی در کشور دانمارک برای سرمایه گذاری چگونه است؟

    در کشور دانمارک به دلیل شرایط اقتصادی جامعه، میزان فساد اقتصادی کاهش بسیار دارد و در این زمینه رتبه دار می باشد از این رو برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است.

  4. سرمایه گذاری در دانمارک از چه روش هایی امکان پذیر است؟

    برای سرمایه گذاری در کشور دانمارک می توان از روش های ثبت شرکت در دانمارک، خرید ملک در دانمارک و … استفاده نمود.

  5. شرط اصلی خرید ملک در دانمارک چیست؟

    برای خرید ملک در دانمارک باید از قبل در این کشور اقامت داشت و حداقل پنج سال در این کشور ساکن بود.

  6. آیا برای خرید ملک در دانمارک می بایست اجازه نامه دریافت کرد؟

    بله برای خرید ملک در دانمارک لازم است تا از دادگستری این کشور اجازه نامه دریافت نمود.

  7. هزینه خرید ملک در دانمارک به چه عواملی بستگی دارد؟

    هزینه خرید ملک در دانمارک به شهر و محل خرید ملک و همچنین متراژ واحد مسکونی بستگی دارد.

  8. آیا با خرید ملک در دانمارک می توان به اقامت دائم این کشور دست یافت؟

    خیر صرفا با خرید خانه نمی توان در این کشور به اقامت دائم دست پیدا کرد.

  9. آیا امکان اخذ وام برای خرید ملک در دانمارک وجود دارد؟

    بله شخص خریدار می تواند برای خرید ملک در این کشور از وام های بانکی استفاده نماید.

  10. برای یافتن ملک مناسب در دانمارک از چه روش های می توان اقدام نمود؟

    برای این که بخواهید در دانمارک ملک بخرید لازم است تا از روش هایی همچون مراجعه به وب سایت یا آژانس های املاک اقدام نمود.

  11. آیا برای خرید ملک در دانمارک می بایست مالیات نیز پرداخت نمود؟

    بله مالیات ملک در دانمارک به میزان شش درصد ارزش ملک و بیش ار هزار و ششصد یورو خواهد بود.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *