ویزای D7 پرتغال

ویزای D7 پرتغال (Portugal Passive Income Visa) ، يکي از راههاي اقامت پرتغال و گزینه ای عالی برای افراد و خانواده هایی است که جزء تبعه اتحاديه اروپا نيستند اما در پي اقامت در اتحادیه اروپا و زندگی و کار در پرتغال هستند. در اين مقاله به شرايط مورد نياز براي دريافت ویزای D7 پرتغال ، ميزان سرمايه مورد نياز ، منبعي که درآمد خود را از آن کسب مي کنيد ، قوانين دريافت ویزای تمکن مالی پرتقال ، مدت زماني که طول مي کشد تا ویزای خود حمایتی پرتغال را دريافت کنيد و هر آنچه نياز است در اين مورد بدانيد ، پرداخته ايم . با ما همراه باشيد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

ویزای D7 پرتغال چیست؟

پرتغال با داشتن محیط سیاسی و اجتماعی باثبات ، قوانین مالیاتی شفاف ، زیرساخت های خوب ، فضای سرمایه گذاری مطلوب ، کیفیت عالی زندگی و هزينه زندگي پايين تر از کشورهاي اتحاديه اروپا ، مقصد اصلي بسياري از خانواده هاي ايراني و سراسر جهان است . ویزای D7 پرتغال ، يک ويزاي خود حمايتي ( ويزاي تمکن مالي ) است که با شرايطي خاص ، مجوز اقامت طولانی مدت در اين کشور را برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا / شهروندان منطقه اقتصادی اروپا EEA / شهروندان سوئیس فراهم می کند .

 

مزايای ویزای خود حمایتی پرتغال

ویزای D7 پرتغال ، فرصتي عالي در اختيار افرادي که داراي تمکن مالي هستند قرار مي دهد . به علاوه مي تواند مزاياي شگفت انگيز زير را نيز براي متقاضيان خود ، در بر داشته باشد :

  • گزینه اي عالی براي بازنشستگاني است که قصد نقل مکان به پرتغال را دارند .
  • امکان دسترسی به سیستم آموزشی عالی پرتغال را فراهم مي کند .
  • به افراد واجد شرايط و داراي مجوز D7 ، مجوز اقامت و حق زندگی ، کار و تحصیل در پرتغال را می دهد .
  • ورود و آزادي در سفر به منطقه شنگن و 26 کشور اتحادیه اروپا را امکان پذير مي کند .
  • در حین زندگی در پرتغال ، تبديل مجوز D7 به مجوز مهاجرتي ديگر ، مجاز است .
  • مسیري برای دريافت شهروندی پرتغال و اخذ پاسپورت اتحادیه اروپا پس از پنج سال اقامت است .
  • ویزای D7 پرتغال ،‌ اعضای خانواده تحت تکفلِ فردِ درخواست دهنده را نيز شامل مي شود و آنها نيز در مجوز اقامت فرد گنجانده مي شوند .
  • امکان دسترسي به پوشش عالی سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی پرتغال را مي دهد . در واقع هنگامی که اقامت خود را دریافت کردید ، باید در سيستم خدمات بهداشت ملی (SNS) ثبت نام کنید .
  • به دلایل مالیاتی ، افراد دارنده ويزا می توانند براي رژیم مالیاتی غیرمستقیم پرتغال (NHR) ثبت نام کرده و درخواست دهند . این رژیم مالیاتی به آنها معافیت ها و استثناهایی در درآمد بین المللی می دهد. ((در طرح NHR پرتغال ، شما برای هر درآمدی که از خارج از پرتغال به دست می آورید ، مالیات 0% پرداخت می کنید. به عنوان مثال فریلنسرها ، کارگران از راه دور ، سرمایه گذاران ، معامله گران رمز ارز و غیره هيچ مالیات بر درآمدي نمي بپردازند. )
  • نيازي به گذراندن هیچ آزمون زبان پرتغالی هنگام درخواست ویزای D7 پرتغال وجود ندارد .

 

افراد واجد شرایط ویزای d7 پرتقال

در اين برنامه به طور کلي براي شهروندان هيچ کشوري؛ اعم از شهروندان غير اتحادیه اروپا ، شهروندان منطقه اقتصادی اروپا و شهروندان سوئیسی ، محدوديتي وجود ندارد . تمامي اين افراد مي توانند با اين ويزا در پرتغال زندگی و کار کنند . با اين حال لازم است که قبل از اقدام بدانيد ویزای D7 پرتغال چه شرايط اختصاصي اي دارد و مناسب چه افرادي است . در ادامه به افراد واجد شرایط ویزای d7 پرتقال اشاره شده است :

  • افرادي که حداقل 18 سال سن دارند . براي حداکثر سن ، محدوديتي وجود ندارد.
  • افرادي که مي توانند اثبات کنند که در طول اقامت شان در کشور پرتغال ، منابع کافي برای تامین نيازهاي مالي خود را دارند .
  • افرادی که مایلند دست کم شش ماه در سال را در کشور پرتغال زندگی کنند .
  • افرادی که هیچ گونه جرمي در سابقه کیفری خود ندارند نيز گزينه هاي مناسبي براي دريافت اين ويزا هستند .
  • بازنشستگانی که براي رفع نيازهاي خود در کشور پرتغال ،‌ از سرمايه کافي و درآمد منظم برخوردارند.

ویزای تمکن مالی پرتقال

 

ميزان درآمد قابل قبول برای دريافت ویزای تمکن مالی پرتقال

حداقل مبلغي که افراد براي واجد شرايط بودن دريافت ویزای D7 پرتغال بايد داشته باشند ،‌ بر اساس حداقل دستمزد دولت تعيين مي شود . در سال 2022 ، حداقل دستمزد دولت پرتغال ،‌ از 665 یورو به 705 یورو افزایش يافت که در واقع 40 یورو در ماه نسبت به سال 2021 ، افزایش داشته است .

طبق جديدترين گزارش ها در سال 2022 ،‌ حداقل مبلغي که افراد نياز دارند تا از طريق آن بتوانند تمکن مالي خود را به دولت پرتغال اثبات کرده و ویزای D7 پرتغال دريافت کنند ، از اين قرار است :

 

متقاضی اصلیبستگان بزرگسالانفرزندان
8460 یورو در سال

 

4230 یورو در سال هر کدام (50 درصد حداقل دستمزد).

 

2358 یورو در سال برای هر کودک(30 درصد حداقل دستمزد).

 

نکات مهم در مورد الزامات مالی برای دريافت ویزای D7

نکاتي که مي توانيد با دانستن و رعايت آنها ، درصد خطاي خود را در طول فرآيند درخواست ویزای خود حمایتی پرتغال کاهش داده و شانس خود را براي دريافت ویزای D7 پرتغال از دست ندهيد . اين نکات در ادامه آمده است :

 

1 . کنسولگری ها می توانند دستورالعمل ها را متفاوت تفسیر کنند.

درخواست ویزای خود حمایتی پرتغال ، ممکن است در یک کنسولگری تایید و در کنسولگری دیگر رد شود. اين اتفاق دلايل مختلفي مي تواند داشته از جمله اينکه سفارتخانه ، استانداردها را متفاوت تفسیر می کنند و همينطور فرد در خواست دهنده تجربه و آگاهي کافي را در اين زمينه ندارد. از اين رو دریافت مشاوره با کیفیت می تواند مانع رد شدن ويزاي D7 کشور پرتغال شود .

 

2 . لازم است حتما حداقل ميزان درآمد در کشور پرتغال به حساب بانکی فرد درخواست کننده D7 در اين کشور واريز شود .

اکیداً توصیه می شود قبل از ارائه درخواست در کشور پرتغال ، حسابي به نام فرد افتتاح و به آن حواله زده شود. حداقل مبلغ مورد نياز که باید انتقال داده شود ، کل درآمد مورد نیاز برای هرکسی است که در درخواست فرد گنجانده شده است در حالی که افزایش مبلغ سپرده مي تواند در فرآيند دريافت ويزا کمک کننده باشد ، نمي توان مقدار مشخصي براي اين کار در راستاي تضمين موفقيت در اخذ ويزاي D7پرتغال ،‌ در نظر گرفت.

 

در جدولي که در زير آمده است ، مبالغ مورد نياز جهت انتقال به حساب بانکي فرد درخواست دهنده در کشور پرتغال ، بر اساس تعداد افراد مشمول ، به صورت جزئي آورده است :

فرد درخواست دهندهحداقل مبلغ مورد نياز
1 نفر8460 یورو
1 نفر + 1 بزرگسال12690 یورو
1 نفر + ا بزگسال + 1 فرزند15,228 یورو
1 نفر + ا بزگسال + 2 فرزند17766 یورو

 

3 . تمام مدارکي که حاکی از توانايي مالی فرد است بايد در درخواست آورده شود تا به روند موفقيت آميز دريافت ويزا کمک کند .

نکته مهم این است که سفارت وضعیت متقاضي را به طور کلی ، بررسی خواهد کرد.  بنابراين مدارک تمام منابعي که مي توانند فرد را به لحاظ مالي حمايت کنند ، نظير پس انداز و گواهي درآمد و همينطور مواردي که بيانگر انگيزه فرد در دريافت ویزای D7 پرتغال باشد مي تواند در دستيابي به نتيجه مطلوب مفيد باشد .

 

4 . افرادی که قرار است در قالب يک خانواده و يا بستگان ، ویزای تمکن مالی پرتقال را دريافت کنند ، می توانند درآمد خود را تجمیع کنند . به عنوان مثال، یک زن و شوهر هر کدام 7000 یورو حقوق بازنشستگی دارند که در مجموع 14000 یورو می شود . اگرچه درآمد هیچکدام به 8460 یورو نمی رسد ، اما مجموع درآمد آنها از 12690 یورو که برای درخواست مشترک (8460 یورو + 4230 یورو) مورد نياز است ، فراتر می رود.

 

5 . افراد متقاضي اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی ، باید مدارک درآمدي خود ، حداقل براي سه ماه اخير را به دولت پرتغال ارائه کنند .

 

اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

 

مدارک مورد نياز برای درخواست ویزای D7 پرتغال

علاوه بر گواهي اثبات توان مالي ، مواردي که در فرآيند درخواست ویزای خود حمایتی پرتغال مورد نياز است ، شامل موارد زير است:

 

در سفارت يا کنسولگري کشور خود :

  • فرم درخواست ويزاي پرتغال D7
  • يک نامه شامل تمامي اطلاعاتي که مي تواند حمايتي باشد براي پذيرش درخواست ويزا
  • گواهي اثبات درآمد ( شامل صورت حساب بانکی ، گواهی سرمایه گذاری و …)
  • کپی پاسپورت درخواست دهنده / درخواست دهندگان
  • دو قطعه عکس پاسپورت درخواست دهنده / درخواست دهندگان

 

در قرار ملاقات SEF در کشور پرتغال :

  • مدرکي دال بر اقامت فرد در کشور پرتغال
  • یک بیمه نامه درمانی معتبر مهاجرتی یا بیمه درمانی خصوصی ( توجه کنيد که بیمه نامه مسافرتی به هيچ وجه قابل قبول نخواهد بود .) توصيه مي کنيم براي اينکه از طرح هاي بيمه درماني چند شرکت ، متناسب با نياز خود بهره ببريد ، از بيمه بين المللي استفاده کنيد .
  • گواهي عدم سوء پيشينه از اداره پليس کشورِ خودِ متقاضي
  • مجوز SEF برای بررسی سوابق جنایی فرد در پرتغال

بسته به شرايط شما و سفارت ، ممکن است نياز باشد مدارک ديگري را هم ارائه دهيد . در نظر داشته باشيد که باید ترجمه تایید شده اسنادی را ارائه دهید که به زبان پرتغالی نیستند .

در صورتي که با مدارک نادرست و یا ناقص برای ویزای D7 پرتغال درخواست دهید ، بررسي و تاييد درخواست شما به تعویق مي افتد و يا درخواست تان به طور کامل رد خواهد شد . به اين دليل ، براي اينکه کار به طور اصولي پيش رود و در زمان و سرمايه ، صرفه جويي کرده باشيد و به دردسر نيفتيد ، توصيه مي کنيم از وکلاي مهاجرت به پرتغال و مشاوران با تجربه و حرفه اي موسسه اصطهباناتي ،کمک بگيريد .

 

منابع درآمد قابل قبول برای اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

براي اقامت تمکن مالی پرتغال (D7) لازم است تا منابعي جهت تامين نيازهاي مالي خود در کشور پرتغال معرفي و با مدرک اثبات کنيد . منابعي که از نظر کشور پرتغال براي ويزاي خود حمايتي قابل قبول هستند ، عبارتند از :

  • حقوق سالیانه
  • درآمد ملک اجاره ای
  • اعتبار در صندوق وام
  • سود سهام حاصل از خود سهام
  • سود سهام حاصل از یک کسب و کار (که فعالانه آن را مدیریت نمی کنید)
  • مزایا و امتیازها
  • سود حاصل از پس انداز
  • مستمری بازنشستگی (در صورت درخواست جهت ویزای بازنشستگی پرتغال)
  • سایر درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری هاي معمولی

در برخي از سفارتخانه ها ، علاوه بر اين موارد ، شما بايد اثبات کنيد درآمد ثابت و کافي اي داريد که تا پايان زمان ويزاي تان ، شما را به لحاظ مالي حمايت مي کنند .

 

هزینه ویزای تمکن مالی پرتغال

هزینه دقیق ویزای D7 پرتغال ،‌ بستگی به سفارتی دارد که برای آن درخواست می دهید . 80 تا 100 یورو بودجه مي تواند برای ویزا و همینطور برای مجوز اقامت کافي باشد ، حتي در اين صورت مقداري پول نيز براي شما باقي مي ماند .

 

 نحوه درخواست و دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال

براي تکميل فرآيند دريافت کارت اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی ، بايد از سفارت پرتغال کشور خود شروع کرده و 6 مرحله را پشت سر بگذاريد . مواردي که در فرآيند درخواست ويزا مورد نياز است ، شامل موارد زير است :

  • از طريق يک نماینده مالی ، يک حساب بانکي به نام خودتان در پرتغال افتتاح کرده و پس از دريافت شماره حساب ، وجهي کافي به آن واريز کنيد .
  • درخواست خود را براي ویزای تمکن مالی پرتقال ( از طريق سفارت پرتغال در کشور خود) ارسال کنيد .( توجه کنيد افرادي که در کشور پرتغال هستند نمي توانند درخواست دهند )
  • پس از اعطای ویزا ، 120 روز ( 4 ماه ) فرصت دارید تا به کشور پرتغال بروید.
  • يک قرارداد اجاره ببنديد يا يک ملک و مسکن را بخريد تا يک آدرس مسکوني به شما تعلق گيرد . چرا که شما براي دريافت ویزای تمکن مالی پرتقال نياز داريد مدرکي دال بر اقامت در پرتغال ارائه کنيد .
  • از طريق کنسولگری پرتغال در کشور محل اقامت فعلی تان ، براي شرکت در مصاحبه با SEF (سرویس مهاجرت و مرز پرتغال) درخواست دهيد و در آن شرکت کنيد .
  • در نهايت پس از انجام درست اين فرايند و واجد شرايط شناخته شدن شما ، از طرف SEF ‌براي تان مجوز اقامت D7 ، صادر مي شود . این نوع مجوز به مدت یک سال اعتبار دارد .

ویزای خود حمایتی پرتغال

 

شرایط اقامت خود حمايتي پرتغال و تمديد آن

پس از تایید درخواست ، کارت اقامت پرتغال برای متقاضیان صادر می شود که دو سال اعتبار دارد . برای حفظ اقامت پرتغال ، فرد بايد در پایان سال دوم ، کارت اقامت خود را تمدید کند . پس از آن ، کارت اقامت سه ساله براي وي صادر می شود .

از آنجايي که ویزای تمکن مالي پرتغال (ويزاي D7 ) مختص افرادي است که قصد زندگی در پرتغال را دارند ، شخص باید شش ماه متوالی یا هشت ماه غیر متوالی را در پرتغال زندگي کرده و امور خود را بگذراند .

در جدول زير نمایي کلی از حداقل زمانِ اقامت مداوم و مواردي که براي تمدید مجوز بايد ارائه شود را مي بينيد :

نتيجه تمديدتاریخ تمدیدحداقل اقامت در پرتغالبازه زمانی
مجوز اقامت 3 سالهپايان سال دوم6 ماه متوالی یا 8 ماه غیر متوالی در هر سالسالهاي اول و دوم
مجوز اقامت 3 ساله، اقامت دائم یا تابعیتپايان سال پنجم6 ماه متوالی یا 8 ماه غیر متوالی در هر سالسالهای سوم و چهارم و پنجم

 

روند درخواست ویزای D7 پرتغال ، چقدر طول می کشد ؟

ارزيابي درخواست سفارت و يا کنسولگري به طور جداگانه اي از فرآيند مجوز اقامت SEF ، پردازش مي شود . در مجموع ، تکمیل اين فرآیند ممکن است تا چهار ماه طول بکشد . این مدت ، مي تواند زمان از دست رفته بين صدور ویزای شما تا حرکت شما به سمت کشور پرتغال برای شرکت در جلسه SEF را جبران کند . مدت زمان لازم براي هر فرآيند به اين صورت است :

  • پردازش درخواست سفارت و کنسولگری حدود چهار تا هشت هفته طول مي کشد .
  • مجوز اقامت اداره مهاجرت پرتغال (SFE) ، بين شش تا دوازده هفته ، زمان مي برد .

به اين نکته توجه کنيد که گرفتن قرار ملاقات با SEF و مدت زمان پردازش آن ، می تواند در شهر پورتو و لیسبون ، طولانی تر از ديگر شهرهاي پرتغال باشد .

وب سایت رسمی اداره مهاجرت پرتغال (SFE)  : https://imigrante.sef.pt/en/.

 

مدت اعتبار ویزای D7 پرتغال چقدر است ؟

کشور پرتغال اخیراً مدت اعتبار مجوز اقامت D7 را تغییر داده است . در به روزرساني هاي جديد ،‌ مجوز اقامت ويزاي D7 برای دو سال صادر می شود . پس از اتمام اين زمان ، در صورتي که فرد همچنان شرايط لازم براي  ویزای d7 پرتقال را داشته باشد ، امکان تمديد اين ويزا به مدت 3 سال برايش فراهم است . به علاوه هيچ محدوديتي براي چند بار تمديد ويزا ، وجود ندارد .

پس از پنج سال (2 + 3) ، می توانید واجد شرایط اقامت دائم پرتغال (PR) شوید یا برای تابعیت پرتغال ، درخواست دهید .

 

فرآیند تمدید ویزای D7

ویزای D7 را می توان در پرتغال از طریق SEF ، تمدید کرد . البته براي اين کار بايد شرايط زير مهيا باشد :

  • سوء پيشينه و يا سابقه کيفري نداشته باشيد .
  • همچنان شرايط مجوز اقامت فعلي خود را داشته باشيد .
  • همچنان واجد شرايط به روز شده ويزاي D7 باشيد .

 

تبديل ويزاي D7 پرتغال به ساير مجوز های اقامت

هنگامی که در پرتغال هستید ، می توانید مجوز اقامت D7 خود را به هر مجوز دیگری تبديل کنيد .  بسيار مهم است که بتوانيد برای ويزا و مجوز اقامت جدید ، اصولي پيش رويد و به شکلي استاندارد درخواست دهید . در نظر داشته باشيد که روند و نوع درخواست به ویزای جديدي که قصد درخواست آن را داريد و همينطور نوع مجوز اقامت شما ، بستگي دارد .

مهاجرت به پرتغال از طریق اقامت خود حمایتی

 

چه افرادي را به عنوان خانواده ، مي توانيد تحت برنامه D7 قرار دهید ؟

در ويزاي D7 پرتغال ، مي توانيد اعضاي خانواده خود را نيز تحت پوشش قرار دهيد . ارتباط شما با اين افراد بايد مشمول يکي از گزينه هاي زير باشد :

  • همسر
  • فرزند خردسال
  • والدين خود و والدين همسر

به یاد داشته باشید ، شرط پذيرش اين افراد تحت ويزاي D7 شما ،‌ اين است که بتوانيد اثبات کنيد که منابع لازم برای تحت پوشش قرار دادن هر يک از اين افراد را داريد . البته اگر هر يک از اعضاي خانواده شما ،‌ درآمدی از خود دارند ، می توانید آن را نيز در درخواست و برنامه خود وارد کنيد . اگر در حال حاضر با مجوز اقامت D7 در پرتغال زندگی می کنید ، می توانید برای الحاق اعضای مستقیم خانواده ، درخواست دهید .

 

سخن آخر

براي مهاجرت به پرتغال از طریق اقامت خود حمایتی ، بايد طي مراحلي اثبات کنيد که توانايي مالي کافي را داريد و در طول اقامت خود مي توانيد به صورت خود حمايتي در اين کشور زندگي کنيد. ویزای خود حمایتی پرتغال ، مزاياي شگفت انگيزي دارد که نظر هر فردي را به خود جلب مي کند . در صورت تمايل مي توانيد طي تماس با مشاورين ما تصمیم بگیرید که آیا براي ویزای D7 پرتغال واجد شرایط هستید و اينکه چه مدارکی برای اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی نیاز دارید . به علاوه با کمک گرفتن از وکلاي با تجربه موسسه حقوقي و مهاجرتي اصطهباناتي ، مي توانيد شانس خود را برای یک درخواست موفق افزایش دهيد و در وقت و انرژي اي که بايد براي اين فرآيند بگذاريد ،‌ صرفه جویی کنيد . با ما در تماس باشيد .

 

سوالات متداول

  1. ویزای D7 پرتغال چیست؟ ویزای D7 پرتغال ، یک ویزای اقامت برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا است که به دنبال اقامت بیش از شش ماه در پرتغال هستند .
  2. چه کسانی واجد شرایط ویزای D7 پرتغال هستند؟ هر شهروند غیر اتحادیه اروپا که شرایط ویزای D7 پرتغال را داشته باشد می تواند درخواست دهد . هیچ کشور یا شهروندی از برنامه ویزای D7 مستثنی نيست .
  3. آیا محدودیت سنی برای مهاجرت به پرتغال از طریق اقامت خود حمایتی وجود دارد؟ متقاضی اولیه باید بالای 18 سال باشد، اما براي حداکثر سن ، هيچ محدودیتي وجود ندارد .
  4. آیا بازنشستگان می توانند از ویزای D7 برای بازنشستگی در پرتغال استفاده کنند؟ بله، ویزای D7 یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال بازنشستگی در پرتغال هستند .
  5. آیا می توانم اعضای خانواده را در درخواست ویزای D7 بگنجانم؟ بله، می توانید اعضای خانواده وابسته را در درخواست ویزای D7 خود بگنجانید . اعضای خانواده واجد شرایط شامل همسر ، فرزندان خردسال و والدین خود و والدين همسر هستند .
  6. مزایای ویزای D7 چیست؟ شما می توانید در پرتغال زندگی، کار یا تحصیل کنید. علاوه بر اين به سیستم های مراقبت های بهداشتی و آموزشی پرتغال دسترسی دارید. ویزای D7 هیچ محدودیتی برای کار، چه از راه دور و چه در کشور پرتغال ندارد. شما آزادید که به منطقه شنگن و 26 کشور اتحادیه اروپا سفر کنيد .
  7. چگونه ویزای D7 را دریافت کنیم؟ دو مرحله را بايد طي کنيد : 1) برای ویزا در کشور خود درخواست دهید. 2) با SEF در پرتغال ملاقات کنید و از آنها درخواست اقامت کنيد .
  8. شرایط ویزای d7 پرتقال در سال 2022 چیست ؟ شما باید شرایط مالی D7 را برای سال 2022 برآورده کنید. حداقل شش ماه در سال در پرتغال زندگی کنید و سابقه کیفری نداشته باشید .
  9. شرایط درآمد ویزای D7 پرتغال در سال 2022 چیست؟ حداقل درآمد مورد نیاز سال 2022 برای ویزای D7 ، 8460 یورو در سال برای متقاضی اصلی است. برای بزرگسالان وابسته به ۴۲۳۰ یورو و برای هر فرزند وابسته به ۲۳۵۸ یورو نياز داريد .
  10. با ویزای D7 چه مدت می توانید در پرتغال بمانید؟ با ویزای D7 می توانید دو سال در پرتغال بمانید. پس از آن، مي توانيد اقامت خود را هر سه سال ، بدون محدودیت تمدید کنید .

 

 

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *