اعزام دانشجو به کره جنوبی

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با اعزام دانشجو به کره جنوبی صحبت کنیم. همان طور که می دانید یکی از انواع روش های مهاجرتی، مهارت تحصیلی است.در واقع می توان گفت که در زمینه اعزام دانشجو به کشور های مختلف، شرایط زیادی دخیل هستند. از شرایط شخصی گرفته تا شرایط کشور مقصد‌. به همین دلیل باید در روند اعزام دانشجو موارد زیادی با دقت بررسی و تحلیل گردد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کره جنوبی کشوری است که در شرق آسیا قرار گرفته و با کشور کره شمالی همسایگی دارد. پایتخت کشور کره جنوبی، شهر سئول می باشد که بزرگ‌ ترین شهر این کشور هم محسوب می شود. این شهر بیش از ده میلیون نفر جمعیت داد.‌ در واقع می توان گفت که حدودا یک چهارم از جمعیت کره جنوبی در این شهر زندگی می کنند‌. شعار ملی در کشور کره جنوبی عبارت به همه انسان ها خوبی برسانید، می باشد.

زبان رسمی مردم در این کشور کره ای است. مساحت کشور کره جنوبی صد هزار و سیصد و شصت و سه کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر پنجاه و یک میلیون و هفتصد هزار نفر دارد. کره جنوبی با توجه به سیاست های دولت و شرایط ویژه ای که ترتیب داده، مورد توجه و در نهایت انتخاب عده زیادی برای مهاجرت قرار گرفته است. از این رو می توان گفت که با توجه به شرایط شخصی و بررسی روند مهاجرتی، انتخاب کره جنوبی به عنوان مقصد مهاجرت می تواند گزینه مناسبی باشد.

مهاجرت به کره جنوبی با مشورت گروه کارشناسان موسسه برگزیده حقوقی اصطهباناتی می تواند با دیدگاهی مناسب پیش برود. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعالیت می کنند.

اعزام دانشجو به کره جنوبی

همان طور که گفتیم و از عنوان متن پیداست در این مقاله به بررسی بحث اعزام دانشجو به کره جنوبی می پردازیم. این روز ها به دلیل وجود دانشگاه های معتبر در کشور کره جنوبی، تقاضا برای تحصیل در این کشور افزایش یافته است و کیفیت و شرایط تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه های این کشور موجب جذب دانشجویان بسیاری گردیده است. اما آیا شما می دانید شرایط تحصیل در کره جنوبی چگونه است؟! آیا با دانشگاه های کره جنوبی آشنا دارید؟ کدام دانشگاه های کره جنوبی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟! این ها سوالاتی است که ممکن است در زمینه اعزام دانشجو به کره جنوبی برای شما پیش بیاید. در این بررسی که به همت گروه تحقیقاتی موسسه برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است، ما تا جای ممکن به تمام سوالات پاسخ خواهیم داد‌.

دانشگاه های کره جنوبی

در اولین قدم برای مسیر اعزام دانشجو به کره جنوبی، لازم است تا با دانشگاه های کره جنوبی آشنا شویم. برای تحصیل در کره جنوبی انتخاب یک دانشگاه مناسب می تواند مسیر زندگی شما را به درستی در یک جهت مناسب هدایت کند. در حقیقت برای شروع روند تحصیلی و اعزام دانشجو به کشور کره جنوبی لازم است تا با یک دانشگاه برای دریافت پذیرش وارد مذاکره شد.‌ به همین دلیل در این بخش از مقاله دانشگاه های کره جنوبی را برای شما لیست کرده ایم.‌

از جمله دانشگاه های کره جنوبی می توان به : دانشگاه بین الملی سئول با رتبه هفتاد و چهار، موسسه پیشرفته علوم و فناوری KAIST با رتبه نود و پنج، دانشگاه سونگ کینکوان سئول با رتبه صد و یازده، دانشگاه علم و صنعت پوهانگ با رتبه صد و سی و هفت، موسسه علوم و فناوری اولسان، دانشگاه یونسی سئول، موسسه علوم و فناوری گوانجیو، دانشگاه هانانگ، دانشگاه چونگ آنگ، دانشگاه کیونگ هی، دانشگاه زنان اوها، دانشگاه کونکوک، دانشگاه سی جونگ، دانشگاه اولسان، دانشگاه ملی چونبوک، دانشگاه ملی گوانجو، دانشگاه اینچئون اینها، دانشگاه ملی دائگو، دتنشکاه ملی بوسان، دانشگاه سوگانگ، دانشگاه گیونجسان، دانشگاه سوئون، دانشگاه هالیم و … اشاره نمود.

می توان گفت که اغلب این دانشگاه ها مورد تایید وزارت علوم ایران هستند.‌ از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران می توان به دانشگاه KAIST ، دانشگاه کره، دانشگاه علم و صنعت پوهانگ، دانشگاه ملی سئول، دانشگاه سونگ کینکوان، دانشگاه یونسی، دانشگاه ملی چونبوک، دانشگاه ملی گوانجو و … اشاره نمود.‌

تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی

تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی

اعزام دانشجو به کره جنوبی در مقاطع مختلف تحصیلی

طی اقداماتی که توسط دولت کره جنوبی صورت گرفته است، جمهوری کره را می توان تحصیل کرده ترین کشور جهان دانست. بر اساس آمار های اعلام شده، هفتاد درصد افراد بین بیست و پنج تا سی و چهار ساله در این کشور، در مقطعی از آموزش عالی تحصیل کرده اند. از این رو می توان گفت که ورود به کره جنوبی برای تحصیل در این کشور و یا حتی کار در کره جنوبی، شما را وارد حجمی از افراد تحصیل کرده می کند. همین مسئله به رشد شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

دولت کره جنوبی طبق برنامه ریزی های ویژه خود قصد دارد با معرفی موضوعات انتخابی بیشتر، هزینه های پذیرش دانشگاه و موارس را کاهش دهد و شرایط تحصیلی را انعطاف پذیر تر کند. دبیرستان های خصوصی نخبگان و مدارس بین المللی باید به مدارس بدون شهریه تبدیل شوند و برنامه های ویژه ای ارائه کنند. برای اطمینان از اجرای این برنامه های آموزشی، دولت تصمیم گرفته تا علاوه بر آموزش و پرورش، کمیته ای جداگانه بر روند آموزش و تحصیل در مدارس کره جنوبی و دانشگاه های این کشور نظارت داشته باشد.

سال تحصیلی در کره جنوبی از مارس تا فوریه برگزار می شود و دارای یک تعطیلات تابستانی و زمستانی است. تقویم آکادمیک دانشگاه ها نیز به طور معمول به دو ترم و چهار ماه تقسیم می شود که بین هر دو ترم، چهار ماه استراحت وجود دارد. زبان آموزش در مدارس این کشور کره ای است، در حالی که رشته ها و گورس های تحصیلی بسیاری در دانشگاه های کره به زبان انگلیسی ارائه می شود. آموزش ها در مدارس کره رایگان هستند البته لازم است تا به زبان کره ای تسلط داشت. البته دقت کنید که تحصیلات متوسطه در این کشور رایگان نخواهد بود. سیستم های آموزشی کره په در دوران مدرسه و چه آموزش عالی، از سیستم آموزشی ایالات متحده کپی برداری شده است.

اعزام دانشجو به کره جنوبی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

از آن جایی که رشد دانشگاه ها و افزایش کیفیت دانشگاه های کره جنوبی روز به روز در حال پیشرفت است، انتخا کره جنوبی به عنوان مقصد تحصیلی افراد، دور از دسترس نخواهد بود. به همین دلیل دانشجویان زیادی برای تحصیل در مقاطع مختلف این کشور اقدام می کنند. تحصیل در دوره کارشناسی معمولا چهار سال طول می کشد و برای پزشکی و دندان پزشکی در کره جنوبی، شش ساله خواهد بود.

دوره های درسی در این مقطع ممکن است به زبان انگلیسی باشد اما در عین حال برخی از رشته ها به زبان کره ای هستند. از این رو قبل از اقدام برای پذیرش و در صورت عدم تسلط به زبان کره ای لازم است تا حتما به زبان کورس تحصیلی خود دقت لازم را داشته باشید. اگر دوره دانشگاهی به زبان انکلیسی ارائه شود، ممکن است دانشگاه از شما مدرک معتبر زبان درخواست کند.‌ از این رو برای روند تحصیلی خود بهترین کار داشتن مدرک زبان انگلیسی خواهد بود.

طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کره جنوبی بین یک تا سه سال متغیر است. سال تحصیلی دوره کارشناسی ارشد از مارس تا فوریه می باشد و برای ورود به هر کدام از دوره ها باید در زمان پذیرش مناسب همان دوره اقدام نمود. به طور مثال برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد با ورود از ماه سپتامبر، باید از ماه ژوئن تا می درخواست خود را ارائه دهید. دقت کنید که در این مقطع تسلط به زبان انگلیسی و کسب نمره آیلتس بالای شش و نیم لازم خواهد بود. البته حتما به بررسی گورس های تحصیلی خود بپردازید.‌ زیرا در برخی رشته ها، درس هایی به زبان کره ای ارائه می گردد و ممکن است از شما مدرکی برای تسلط به زبان کره ای نیز خواسته شود.

اعزام دانشجو به کره جنوبی در مقطع دکتری

برای تحصیل در مقطع دکتری در کره جنوبی همانند سایر کشور ها، داشتن مدرک کارشناسی ارشد یک شرط اساسی است‌. در مقطع دکتری هم می تواند کورس ها را به زبان انگلیسی و هم به زبان ‌کره ای گذارند. در این راستا برای هر کدام ممکن است از شما نمره زبان یا مدرک زبان درخواست گردد. برای تحصیل در مقطع دکتری کره جنوبی، لازم است تا با استاد راهنمایی در یکی از دانشگاه های کره جنوبی آشنا شوید و از طریق آن استاد برای تحصیل در مقطع دکتری خود درخواست دهید.

دقت کنید که در این مرحله امکان دریافت بورسیه تحصیلی کره جنوبی نیز موجود است. برای ورود در مقطع دکتری از شما مصاحبه هایی نیز گرفته می شود. دوره تحصیلی در مقطع دکتری حداقل سه سال طول می کشد و پس از آن با امتحان جامع و در نهایت پایان نامه، به اتمام خواهد رسید. توجه داشته باشید که گواهینامه های تافل، آیلتس و مهارت های C2 و C2 توسط دانشگاه های کره ای مورد تایید هستند.

تحصیل دکتری در کره جنوبی

تحصیل دکتری در کره جنوبی

هزینه های تحصیلی در کره جنوبی

در راستای روند اعزام دانشجو به کره جنوبی، یکی از بحث های بسیار مهم در زمینه تحصیل یعنی هزینه تحصیل در کره جنوبی را باید به طور کامل مورد بررسی قرار داد. توجه داشته باشید که هزینه های تحصیلی در کره جنوبی با توجه به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی کاملا متفاوت می باشد.‌ از این رو تمام‌ اعداد این بخش به طور میانگین خواهد بود. به طور میانگین می توان گفت که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های کره جنوبی و در رشته های مختلف برای هر ترم بین سه هزار و هشتصد دلار تا شش هزار و پانصد دلار می باشد.

برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های دولتی کره جنوبی، هزینه تحصیلی بین دو هزار و پانصد دلار تا پنج هزار دلار می باشد. البته توجه داشته باشید که اگر بخواهید در دانشگاه های خصوصی این کشور مشغول به تحصیل شوید، باید هزینه های زیادی پرداخت نمایید. توجه کنید که در صورتی عدم تسلط کافی بر زیان انگلیسی یا زبان کره ای، شما باید در یک دوره آموزشی زبان در کره جنوبی شرکت کنید. هزینه شرکت در این دوره برای ده هفته حدودا هشتصد دلار خواهد بود.

دقت کنید که شما برای گذران زندگی در کره جنوبی و پرداخت هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در کره جنوبی، می توانید مشغول به کار شوید‌. برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانید بیست ساعت در هفته کار کنید و برای مقطع دکتری اجازه سی ساعت کار در هفته را خواهید داشت.

اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی

اگر به روند این مقاله دقت کرده باشید، ما با بررسی های دقیق به ارائه روند دقیق اعزام دانشجو به کره جنوبی پرداختیم. مرحله آخر نیز مرتبط با اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی است. اگر شما قصد دارید برای بیش از نود روز در کره جنوبی بمانید و اقامت کره جنوبی را داشته باشید، لتزم است تا برای ویزای کره جنوبی درخواست دهید. مدراک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی عبارتند از: اصل و کپی پاسپورت، یک قطعه عکس، نامه پذیرش دانشگاه، اثبات تمکن مالی ، انگیزه نامه، رزومه تحصیلی و … .

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به کره جنوبی

  1. آیا کره جنوبی مکان مناسبی برای تحصیل است؟

    بله کره جنوبی با بستر اقتصادی قوی و جامعه ای تحصیل کرده همراه با کیفیت بالای آموزشی برای تحصیل و اعزام دانشجو بسیار مناسب است.

  2. آیا تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی رایگان است؟

    خیر تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاه های کره جنوبی مشمول پرداخت هزینه می باشد.

  3. آیا امکان دریافت بورسیه های تحصیلی برای کره جنوبی وجود دارد؟

    بله دانشگاه های مختلف کره  جنوبی برای مقاطع مختلف تحصیلی بورسیه های مختلفی ارائه می کنند.

  4. آیا دانشگاه های کره جنوبی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    بله اغلب دانشگاه های کره جنوبی طبق لیست اعلام شده مورد تایید وزارت علوم ایران هستند.

  5. تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه های کره جنوبی چقدر طول می کشد؟

    برای تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه های این کشور لازم است تا چهار سال زمان گذاشت.

  6. آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های کره جنوبی وجود دارد؟

    بله بسیاری از دوره ها و کورس های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی است.

  7. اولین اقدام در زمینه اعزام دانشجو به کره جنوبی جهت تحصیل در این کشور چیست؟

    شاید بتوان به عنوان اولین اقدام در این زمینه به یافتن دانشگاه مناسب و بررسی رشته تخصیلی در دانشگاه اشاره نمود.

  8. برای اعزام دانشجو در مقطع دکتری کره جنوبی باید چه اقدامی را انجام داد؟

    در شروع این مراحل لازم است تا دانشجویان با یک استاد در یکی از دانشگاه ها شروع به صحبت کنند و از طریق استاد مربوطه برای دریافت پذیرش اقدام نمایند.

  9. دانشگاه های کره جنوبی چه مدارکی برای زبان انگلیسی می پذیرند؟

    دانشگاه های کره تنها مدارک آیلتس، تافل و سی یک و سی دو را قبول دارند.

  10. اگر به زبان انگلیسی برای تحصیل در کره جنوبی تسلط نداشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟

    در این حالت شما باید برای دوره آموزشی زیان انگلیسی خود را آماده کنید و در این دوره شرکت نمایید.

  11. آيا تحصیل در کره جنوبی گران است؟

    هزینه تحصیل به مقاطع مختلف و رشته و دانشگاه بستگی دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بیشتر است اما امکان کار در زمان تحصیل و دریافت بورسیه دانشجویی وجود دارد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به کره جنوبی

  1. sara گفت:

    سلام من امسال یازدهم انسانی هستم و میخواهم برای سال اینده رشتمو ب کامپیوتر تغییر بدم و الانم درحال خوندن زبان کره ای و انگلیسی ب صورت حرفه ای هستم
    و احتمالأ در سال بعد تاپیک و تافل بگیرم
    ایا بااین وجود میتوانم برای بورسیه کارشناسی اقدام کنم؟!
    برای گرفتن بورسیه معدل پایانی مهم است یا معدل تمامی پایه ها؟!
    اگ تغییر رشته بدهم مشکلی ک پیش نمیاد برای گرفتن بورسیه؟!

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، کشور کره جنوبی برای بعضی از رشته های تحصیلی، با شرایطی خاص بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. با توجه به شرایط سخت پذیرش و ویزای کشور کره جنوبی به شما توصیه می کنیم کشور دیگری را انتخاب نمایید.

  2. امیرحسین گفت:

    با مدرک دیپلم تجربی با نمره بالا میتونیم بورسیه بشیم و اگر بله، چه دانشگاه هایی؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      برخی دانشگاه های کره جنوبی شرایط بورسیه ای خوبی را ارائه می دهند اما این مهم است که بدانیم چه رشته و چه مقطعی قرار است تحصیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *