اعزام دانشجو به دانمارک

برای مهاجرت به کشور های مختلف می توان از راه ها و روش های زیادی اقدام نمود. از جمله این روش ها برای دانشجویان است و این افراد می توانند برای ادامه تحصیلات خود مهاجرت تحصیلی به کشوری جدید را انتخاب کنند. در این مقاله که با همت و تلاش گروه کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است، قصد داریم در ارتباط با اعزام دانشجو به دانمارک صحبت کنیم. برای صحبت در این باره، در ابتدا به معرفی عمومی کشور دانمارک می پردازیم تا ببینیم این کشور چگونه محلی برای تحصیل و زندگی است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانمارک با نام رسمی پادشاهی دانمارک کشوری است که در شمال اروپا قرار گرفته و جمعیت آن بیش از پنج و نیم میلیون نفر می باشد. زبان رسمی مردم در این کشور دانمارکی است که البته زبان های محلی دیگری مثل آلمانی و گرینلندی نیز کاربرد دارند. این کشور جزو اتحادیه اروپا است ولی جزو منطقه یورو نمی باشد، از این رو واحد پولی کشور دانمارک، کرون دانمارک است.‌ این کشور که با پایتختی کپنهاک شناخته می شود، از اعضای موسس سازمان ملل و ناتو است. تنها مرز کشور دانمارک با کشور آلمان است و مرز مشترک دیگری با کشور های مختلف ندارد. شعار ملی سلطنتی مردم در این کشور، عبارت یاری ایزد، مهر مردم، نیرومندی دانمارک می یاشد. مساحت این کشور اروپایی چهل و سه هزار و نود و چهار کیلومتر مربع است که حدود یک و نیم درصد آن را اب ها تشکیل می دهند.

برای مهاجرت به کشور دانمارک می توان از روش های مختلفی اقدام نمود‌. از جمله روش های مهاجرتی که شما می توانید در وب سایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی نیز درباره آن ها اطلاعات کسب کنید، عبارتند از: مهاجرت کاری به دانمارک، مهاجرت تحصیلی به دانمارک، مهاجرت سرمایه گذاری به دانمارک، ازدواج با تبعه دانمارکی و … . برای انتخاب و کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید. کارشناسان و وکلای حقوقی موسسه پاسخگوی شما در این زمینه هستند.‌

اعزام دانشجو به دانمارک

طبق نکاتی که در ابتدای مقاله خود گفتیم یکی از روش های مهاجرتی به کشور دانمارک، مهاجرت تحصیلی به این کشور است. موسسات مختلف روند اعزام دانشجو را به هدف مهاجرت تحصیلی دانشجویان انجام می دهند که خود دارای نکات و شرایط بسیاری است. در حقیقت داوطلبان و دانشجویانی که قصد دارند برای مهاجرت تحصیلی وارد این کشور شوند، می بایست روند اعزام دانشجو به کشور دانمارک را به دقت بدانند و قبل از هر اقدامی، فعالیت های خود را برنامه ریزی کنند. از این رو لازم است تا برای مهاجرت تحصیلی به کشور دانمارک تمام ریز جزییات مهاجرت تحصیلی به این کشور مورد بررسی قرار گیرد.

از جمله مواردی که برای تحصیل در دانمارک می بایست بررسی شود، شرایط تحصیلی در این کشور است. سپس باید در ارتباط با دانشگاه های دانمارک مطالبی ارائه گردد و در نهایت باید دید جهت اخذ ویزای تحصیلی دانمارک چه شرایطی لازم الاجرا است. در حقیقت ما در بخش بعدی مقاله برای افزایش اطلاعات شما در زمینه تحصیل در دانمارک، به بررسی شرایط تحصیلی این کشور می پردازیم.

این بررسی ها جهت اخذ پذیرش از داتشگاه های دانمارک اهمیت دارد. به طور مثال اگر شما تمایل داشته باشید به تحصیل داروسازی در دانمارک، تحصیلی پزشکی در دانمارک و یا تحصیل دندانپزشکی در دانمارک بپردازید با کسب اطلاعات در ارتباط با شرایط تحصیلی می توانید به راحتی اقدامات لازم را انجام دهید. پس از کسب اطلاعات در ارتباط با شرایط تحصیلی، آشنایی با دانشگاه های دانمارک می تواند قدم مثبت و بزرگ بعدی برای ما باشد. از این رو برای اعزام دانشجو به دانمارک در مراحل بعدی با ما همراه شوید.

شرایط تحصیلی در دانمارک برای اعزام دانشجو

همان طور که گفتیم اطلاع از شرایط تحصیلی در دانمارک می تواند برای ما کمک های بسیار زیادی به همراه داشته باشد. در این بخش از مقاله با هدف اعزام دانشجو به دانمارک و تحصیل در این کشور، قصد داریم در ارتباط یا شرایط تحصیلی در دانمارک مطالبی ارائه کنیم. البته توصیه این است که برای کسب اطلاعات دقیق تر با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایید.

شرایط تحصیلی در دانمارک و مهاجرت تحصیلی می تواند از سنین پایین تر و برای دانش آموزان نیز صورت گیرد. دانش آموزانی که قصد دارند برای تحصیل در دانمارک به مدارس این کشور وارد شوند و خانواده آن ها اقامت دانمارک را نداشته باشند، می بایست در مدارس شبانه روزی و بین المللی تحصیل کنند. هزینه تحصیل در این مدارس سالانه بین سی هزار تا پنجاه هزار یورو است.

تحصیل در دانمارک

تحصیل در دانمارک

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانمارک

اما بیینم شرایط تحصیلی در مقاطع بالا تر در دانمارک چگونه است. هر متقاضی تحصیلی می تواند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شود. ما سعی داریم تمام موارد را بررسی کنیم.

دقت کنید که تحصیل در دانسگاه های دانمارک برای مقاطع کارشناسی به زبان‌ انگلیسی بسیار کم است. دوره ها و کورس های ارائه شده در مقطع لیسانس به زبان دانمارکی هستند‌ و لازم است تا دانشجویان برای ورود به مقطع لیسانس آزمون ورودی بدهند‌. سیستم تحصیلی در مقطع لیسانس دانشگاه های دانمارک به دو صورت ارائه می شود. در حالت اول که به آن لیسانس حرفه ای گقته می شود، مدت زمان تحصیل بین سه تا پنج سال است و دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود می توانند به سرعت کار در دانمارک را تجربه کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک

اما دوره دانشگاهی بعدی در مقطع لیسانس، با نام لیسانس دانشگاهی ارائه می گردد و با روشی تحقیقاتی سه سال زمان می برد. دانش جویان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی می بایست بین شش هزار تا هفده هزار یورو بپردازند. حال بیینیم شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد چگونه است؟!

کارشناسی ارشد در کشور دانمارک شرایط ویژه ای دارد.‌ این شرایط به رشته تحصیل و دانشگاهی که قصد تحصیل در ان را دارید وابسته است. به همین دلیل است که در ابتدای مقاله گفتیم لازم است تا با دانشگاه های دانمارک آشنا شد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دوره های یک ساله، دو ساله و سه ساله خواهیم داشت. در این مقطع می توان کورس های تحصیلی را با زبان انکلیسی یافت و دانشجویان برای تصحیل در این دوره ها می بایست مدرک زبان انکلیسی ارائه دهند. این مدارک نمراتی بین شش و نیم تا هفت و نیم خواهند داشت. دانشجویان غیر اروپایی که از کشور های غیر اتحادیه اروپا قصد تحصیل در دانمارک را دارند، باید شهریه تحصیلی خود را بپردازند و این شهریه مبلغی ما بین پنج هزار تا بیست هزار یورو می باشد.

تحصیل در مقطع دکتری در دانمارک

حال لازم است تا با شرایط تحصیل در مقطع دکتری در دانمارک آشنا شویم. برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های دانمارک لازم است تا در ابتدا با استادی آشنا شوید و او برای راهنمایی شما موافقت کند‌. به عبارتی باید برای خود یک استاد راهنما یا سوپروایزر انتخاب کنید. در نهایت استاد راهنما می تواند در زمینه پذیرش شما اقدام نماید. نکته مهم در ارتباط با تحصیل دکتری این است که روند تحصیلی کاملا بر مبنای تحقیقات است و عملا از کلاس خاصی خبری نیست.

یکی از مزیت های تحصیل دکتری در دانشگاه های دانمارک این است که دکتری در این کشور به عنوان شغل محسوب می شود از این رو مدت زمان تحصیل دکتری در این کشور جزو پروسه کاری محسوب شده و بورسیه های بسیار زیادی به دانشجویان ارائه می شود. از این رو می توان گفت عملا تحصیل در دانشگاه های دانمارک برای مقطع دکتری رایگان خواهد بود. در غیر این صورت می توان گفت هزینه ای بین هزار و پانصد تا هفده هزار یورو در سال برای تحصیل دکتری باید پرداخت گردد. دانشگاه های دانمارک معمولا در دو نوبت تحصیلی در ماه های سپتامبر و ژانویه اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.

مزایای تحصیل در دانمارک برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم مزیت های مهم و اساسی تحصیل در دانمارک را برای دانشجویان بیان کنیم. یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در دانمارک در زمینه ویزای همراه دانشجویی دانمارک است. فردی که دارای ویزای تحصیلی دانمارک است می تواند همزمان برای اخذ ویزای همسر و فررندان خود اقدام نماید. اما این پایان کار نیست. همسر فرد دانشجو می تواند در این کشور به صورت تمام وقت مشعول به کار شود و به عبارتی اجازه کار در دانمارک به صورت تمام وقت را دارد. علاوه بر آن کودک شخص دانشجو می تواند در مدارس دولتی دانمارک به رایگان تحصیل کند‌ که تمام این ها برای یک فرد مزیت بسیاری است.‌

دانشجویانی که در دانمارک تحصیل می کنند، خود اجازه کار دانشجویی در دانمارک به صورت پاره وقت دارند. این مجوز ها باعث می شود تا هزینه زندگی در دانمارک برای دانشجویان و خانواده آن ها کاملا کنترل شده پیش برود. نکته بعدی در ارتباط با اقامت در دانمارک پس از تحصیل است. دانشجویان فارغ التحصیل می توانند پس از تحصیل شش ماه در دانمارک برای جست و جوی شغل فعالیت کنند‌. اگر در این مدت دانشجو بتواند شعلی بیابد، می تواند برای یک سال اقامت کاری دریافت کند. پس از پنج سال کار در دانمارک می توان برای اقامت دائم دانمارک درخواست داد.

دانشگاه های دانمارک برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی دانشگاه های کشور دانمارک بپردازیم.‌ جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های داتمارک، اشنایی با شرایط دانشگاه ها بسیار مهم است. از این رو در این بخش به طور لیست وار به ارائه نام دانشگاه ها می پردازیم.

از جمله دانشگاه های موجود در دانمارک عبارتند از: دانشگاه کپنهاک، دانشگاه فنی دانمارک، دانشگاه اهروش، دانشگاه راسکلید، دانشگاه آلبورگ، دانشگاه فناوری اطلاعات کپنهاک، آکادمی هنر های زیبای سلطنتی، آکادمی موسیقی سلطنتی، کالج معماری ارهوس، کالج موسیقی ریتمیک، اکادمی ملی موسیقی دانمارک، کالج دانشگاه متروپولین، کالج دانشگاه کپنهاک، کالج دانشگاه دانمارک جنوبی و … . بسیاری از دانشگاه های این کشور، در رنکینگ جهانی رتبه بسیار بالایی دارند.

دانشگاه های دانمارک

دانشگاه های دانمارک

علاوه بر آن باید دید کدام یکی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت ایران هستند. از جمله دانشکاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در کشور داتمارک عبارتند از : دانشگاه کپنهاک، دانشگاه اراهوس، دانشگاه دانمارک جنوبی، دانشگاه فنی دانمارک، دانشگاه البورگ و … . از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در دانمارک عبارتند ار: دانشکاه کپنهاک، دانشکاه اراهوس، دانشگاه البورگ و … .

اخذ ویزای تحصیلی دانمارک برای اعزام دانشجو

در نهایت و اخرین اقدامات لازم برای اعزام دانشحو به دانمارک می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی به جمع اوری اطلاعات پرداخت. در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی دانمارک نکاتی ارائه کنیم. مدارک مورد نیاز عبارتند از: پاسپورت معتبر، مدارک هویتی شخصی مانند شناسنامه و کارت ملی، نامه پذیرش ار دانشگاه مقصد، انگیزه نامه، اخرین مدرک تحصیلی، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی سلامت، مدارک تحصیلی ترجمه شده و … .‌

سوالات متداول در ارتباز با اعزام دانشجو به دانمارک

  1. آيا تحصیل در کشور دانمارک رایگان است؟

    تحصیل در دانشگاه های دانمارک برای دانشجویان اتحادیه اروپا و همچنین کشور سوئیس راگیان است اما سایر دانشجویان بین المللی می بایست مطابق با قوانین شهریه پرداخت کنند.

  2. آیا دانمارک کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله کشور دانمارک با توجه به آمار های جهانی ارائه شده یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندگی می باشد.

  3. آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک وجود دارد؟

    بله دانشگاه های دانمارک عموما برای تمام مقاطع بورسیه اعمال می کنند و در مقطع دکتری می توان عملا رایگان تحصیل کرد.

  4. زبان تحصیل در دانشگاه های دانمارک چیست؟

    برای تحصیل در دانشگاه های دانمارک می بایست زبان دانمارکی و یا انگلیسی را دانست.

  5. آيا امکان کار در زمان تحصیل برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند در زمان تحصیلات خود به کار پاره وقت در این کشور مشغول شوند.

  6. برای دانشجویان امکان دریافت ویزای همراه دانشجویی دانمارک وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند برای دریافت ویزای همراه از همان ابتدا اقدام نمایند.

  7. آیا همسر دانشجوی مشغول به تحصیل در دانمارک می تواند در این کشور کار کند؟

    بله همسر این فرد اجازه کار تمام وقت را در کشور دانمارک خواهد داشت و فرزندان نیز اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی دارند.

  8. کدام یک از دانشگاه های دانمارک مورد تایید وزارت علوم ایران هستنذ؟

    از جمله دانشکاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در کشور داتمارک عبارتند از : دانشگاه کپنهاک، دانشگاه اراهوس، دانشگاه دانمارک جنوبی، دانشگاه فنی دانمارک، دانشگاه البورگ و … .

  9. کدام دانشگاه ها در دانمارک مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

    از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در دانمارک عبارتند ار: دانشکاه کپنهاک، دانشکاه اراهوس، دانشگاه البورگ و … .

  10. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک چیست؟

    مدارک مورد نیاز عبارتند از: پاسپورت معتبر، مدارک هویتی شخصی مانند شناسنامه و کارت ملی، نامه پذیرش ار دانشگاه مقصد، انگیزه نامه، اخرین مدرک تحصیلی و … . مدارک باید ترجمه شوند.

  11. آيا دانشجو می تواند پس از تحصیل در دانمارک اقامت کند؟

    بله پس از تحصیل دانشجویان می توانند برای مدت شش ماه در این کشور به جست و جوی کار بپردازند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *