اخذ پاسپورت گرانادا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در گرانادا یکی از راه های ورود به این کشور می باشد که همواره مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد. فعالیت های تجاری در این کشور شیوه های متفاوتی دارد که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تلاش نموده است که با جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در خصوص اخذ پاسپورت گرانادا از طریق سرمایه گذاری شما را در رسیدن به هدفتان یاری نمایند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اعتبار و رتبه پاسپورت و تابعیت گرانادا

اعتبار پاسپورت گرانادا در رتبه 48 قرار دارد و رتبه کشور گرانادا در بین کشورهای جهان 127 می باشد. مدت اقامت در این کشور با داشتن ویزا آزاد 95 روز است و مدت زمان مورد نیاز برای دریافت ویزا 32 روز کاری می باشد. گذرنامه کشور گرانادا، پس از رفع محدودیت های ویزا برای سفر به اتحادیه اروپا (EU)، به رتبه بندی بالایی در شاخص فهرست پاسپورت های Arton Capital’s رسید. در یک مراسمی در بروکسل، اتحادیه اروپا موافقت نامه های مربوط به امتناع از ویزای کوتاه مدت با کشورهای مشترک المنافع گرانادا را امضا کرد و به شهروندان خود اجازه می دهد تا به مدت 90 روز از 22 کشور عضو شنگن بازدید کنند.

این تصمیم همچنین برای مسافرت شهروندان به کشورهایی از جمله بلغارستان، کرواسی، قبرس و رومانی نیز اعمال می شود، اما انتظار می رود توافق های جداگانه ای برای بازدید توریست های این کشور به ایسلند، نروژ و سوئیس در آینده به امضاء برسند. در نتیجه کشور گرانادا 30 امتیاز به کل امتیاز (101) در بخش سفر بدون ویزا اضافه کرد که باعث بالارفتن رنکینگ جهانی این کشور از 34 به 48 گردید.

شرایط اخذ پاسپورت گرانادا از طریق سرمایه گذاری

شهروندی گرانادا از طریق سرمایه گذاری یکی از جدیدترین برنامه های موجود برای سرمایه گذاران است که در سال 2013 ارائه شده است. گرانادا تنها کشور حوزه کارائیب است که می توان با پاسپورت آن به چین سفر کرد و سرمایه گذار می تواند با استفاده از برنامه E2 برای آمریکا اقدام کند. همه سرمایه گذاران از سراسر دنیا با این پاسپورت تحت نظارت دقیق می توانند به گرانادا مهاجرت کنند. با دریافت پاسپورت دوم گرانادا از طریق سرمایه گذاری می توان بدون ویزا به بیش از 127 کشور از جمله انگلستان، کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا و چین سفر کرد.

شرایط اخذ پاسپورت گرانادا از طریق سرمایه گذاری

پاسپورت گرانادا برای هیچ کشوری (از جمله ایران، عراق، افغانستان، سوریه) محدودیت های خاص تعیین نکرده است. همچنین کودکان و وابستگان تا سن 30 سال و یا والدین وابسته بالای سن 55 سال نیز شامل می شوند. مالیاتی از طرف گرانادا، به درآمد های دریافتی از سراسر دنیا تعلق نمی گیرد. پروسه درخواست تقریبا 4 ماه طول می کشد، بدون نیاز به حضور فیزیکی برای درخواست و یا سفر به گرانادا. شرایط اخذ پاسپورت سرمایه گذاری گرانادا:

  • پرداخت هزینه ها و مالیات
  • صحت سلامت جسمی و عقلانی و عدم سابقه کیفری متقاضی
  • متقاضیان باید 200 هزار دلار بدون برگشت به صندوق های دولتی NTF اهدا کنند یا 350 هزار دلار در پروژه املاک تأیید شده دولتی سرمایه گذاری کنند و این سرمایه گذاری به مدت حداقل 4 سال باید ادامه داشته باشد.
  • برای سرمایه گذاری در بخش املاک متقاضی باید مبلغ 50 هزار دلار دیگر را برای هزینه های دولتی پرداخت کند که متقاضی اصلی و 3 نفر وابسته متقاضی تحت پوشش قرار می گیرند.
  • برای هر نفر وابسته مبلغ 25 هزار دلار دیگر باید پرداخت شود.
  • هزینه پروسه دولتی 500 برای افراد زیر 17 سال و 1500 دلار برای متقاضی اصلی و وابستگان 16 سال به بالا می باشد.
  • تمامی هزینه های دولتی و هزینه های پاسپورت مبلغ 1750 دلار برای هر نفر می باشد.

تابعیت مضاعف در گرانادا

تابعیت دوگانه: بنا بر تشخیص دولت وقانون گرانادا هیچ گونه ممنوعیت یا الزاماتی به منظور دریافت تابعیت دوگانه برای افرادی که به این جزیره مهاجرت کرده اند، وجود ندارد. شهروندی دوم در گرانادا می تواند از طریق برنامه سرمایه گذاری و اخذ شهروندی بدست بیاید. در صورت تکمیل بودن مدارک، شما می توانید شهروندی و گذرنامه دوم خود را در عرض 2-3 ماه دریافت کنید. شخص نخست وزیر گواهی ثبت نام شما را به عنوان یک شهروند گرانادا تأیید می کند.

افرادی که از طریق برنامه های سرمایه گذاری، امتیاز شهروندی این جزیره را دریافت می کنند، دارای حقوق مساوی با شهروندان گرانادا هستند. این امر شامل حق زندگی، حق کار و کلیه حقوق مربوط به عضویت در انجمن کارائیب (CARICOM) می باشد. گرانادا به اقدام کنندگان اجازه می دهد که دارای تابعیت دوگانه باشند و همچنین شهروندی ممکن است شامل حال اعضای خانواده مانند همسر، فرزندان و والدین وابسته نیز شود. برای کسب اطلاعات به روز با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *