اخذ تابعیت لهستان از طریق سرمایه گذاری

با خروج بریتانیا و کشور انگلستان از اتحادیه اروپا، کشور لهستان قصد دارد تا جای این کشورها را در اتحادیه اروپا بگیرد و کشور خود را به مرکزی امن و جذاب جهت تجارت و سرمایه گذاری تبدیل کند. اخذ تابعیت لهستان از طریق سرمایه گذاری دارای طرفداران زیادی از سراسر دنیا است. به منظور روشن شدن موضوع مهاجرت و اقدام برای اخذ پاسپورت لهستان با سرمایه گذاری، بهتر است مطلب زیر را مطالعه کرده و در صورت نیاز به اطلاعات به روز و بیشتر، با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر در شهر های شیراز و تهران تماس بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط سرمایه گذاری در لهستان برای خارجی ها

لهستان یک عضو کامل اتحادیه اروپا و بخشی از منطقه شنگن و یکی از جذاب ترین مکان ها برای سرمایه گذاری خارجی است. همچنین این کشور دارای تعداد بالایی از مهندسین، اقتصاد دانان و متخصصان فناوری اطلاعات (IT) با دانش کافی انگلیسی می باشد. لهستان بالاترین تعداد کارگران در اتحادیه اروپا را دارد که در قراردادهای موقت استخدام شده اند. دولت لهستان اشکال مختلف کمک های دولتی و منطقه اقتصادی ویژه با معافیت مالیاتی به سرمایه گذاران پیشنهاد می دهد. طبق گزارش ارنست و یانگ لهستان از لحاظ جذابیت سرمایه گذاری در جهان رتبه 7 ام را دارد. اصول آزادی فعالیت تجاری توسط قانون لهستان تعیین می شود.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در تعریف به معنی مکانی است که یک فرد مقدار مشخصی از پول را در کشوری سرمایه گذاری می کند که قصد دریافت اقامت دائم در آن را دارد. سرمایه گذاری به طور کلی به پروژه پیش تصویب کشوری اطلاق می شود که متقاضی به دنبال اقامت در آن کشور است. معمولاً سرمایه گذاری باید صرفاً به نفع اقتصاد کشور باشد: با این حال هر صلاحیت قضایی شرایط مورد نیاز متفاوتی را برای برخورداری از صلاحیت اقامت دائم تعیین می کند.

  • نام سرمایه گذاری: فعالیت کسب و کار
  • حداقل سرمایه گذاری: 100.000 (بدون محدودیت)

سرمایه گذاری های واجد شرایط در لهستان

سرمایه گذاری دارایی در نهاد تجاری لهستانی و ایجاد شغل. نمونه هایی از فعالیت های تجاری شامل الکترونیک، مخابرات، غذا، سوپرمارکت ها، فناوری اطلاعات، تجارت، حمل و نقل دریایی و غیره .

انواع ویزا:

  • ویزای ملی D/ ویزای کسب و کار C برای فعالیت های کسب و کار
  • مدت زمان فرآیند 3 هفته به طول می انجامد.اقامت دائم پس از 5 سال به اقامت دائم تبدیل می شود.
  • شهروندی پس از 10 سال زندگی اعطا می شود و ملیت دوگانه در این کشور مجاز است.

شرایط اخذ تابعیت و اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری

از آنجا که از طرق متنوعی از جمله تحصیلی، تخصص و سرمایه گذاری می توان برای کسب اقامت لهستان اقدام کرد، این کشور مقصد محبوبی به شما می رود.

طبق خدماتی که این کشور ارائه می دهد، ویزای معتبر (ویزا برای سرمایه گذاران) به متقاضیان مهاجرت به لهستان که واجد شرایط هستند ارائه می شود. تعدادی از متقاضیان از سراسر دنیا مانند ایالات متحده آمریکا، هند، استرالیا و نیوزیلند هر سال به لهستان مهاجرت می کنند. یک مجوز اقامت 90 روزه بدون ویزا به افرادی که متقاضی اقامت در لهستان ارائه می شود

شخص مهاجر می تواند دلایل متنوعی برای مهاجرت داشته باشد. بسته به هدف وی از مهاجرت به لهستان، ویزای مناسب مهاجرتی را باید کسب کند. به منظور مهاجرت به لهستان به عنوان یک سرمایه گذار، مهاجر باید یک ویزای سرمایه گذاری لهستان داشته باشد و تمامی قوانین مورد نیاز در این خصوص را رعایت فرمایید. برای مهاجرت طولانی مدت، متقاضی باید یک ویزای اقامت دائم اخذ کند.

ویزای سرمایه گذاری نوعی ویزا است که در آن متقاضی یک مقدار مشخص پول را برای یک دوره زمانی موقت یا دائمی در لهستان سرمایه گذاری می کند. این سرمایه گذاری را تنها در پروژه هایی می توان انجام داد که اجرای آن ها قبلا به تصویب رسیده باشد. اساسا این تنها نوع سرمایه گذاری است که در آن متقاضی باید تمامی هنجارهای مورد نیاز برای اقامت دائم را رعایت کند.

افرادی که به عنوان یک مهاجر موقت به لهستان می آید، می تواند به مدت 3 سال در این کشور ساکن شوند تا بدین شیوه زیرساخت ها و شیوه زندگی در این کشور را بررسی کند. اگر شخصی از این کشور خوشش آمد، می تواند تا 5 سال در کشور بماند. شخصی که به لهستان مهاجرت می کند از زندگی باکلاس و همچنین تابعیت لهستانی بهره می برد که این موارد بر اساس، نژاد، تولد یا ازدواج وی تعیین می شوند.

ویزای سرمایه گذاری در لهستان می بایست به اقتصاد این کشور اروپایی کمک کند چرا که سرانه درآمد این کشور بالا بوده و در طرف مقابل شخص سرمایه گذار نیز سود زیادی عاید می شود. اخیرا مهاجرت به کشورهای اروپای از طریق کسب و کار و تخصص بسیار رایج و محبوب شده است. مهاجر، مزایای کاملی را به دست آورده و از منابع موجود در این کشورها بهره خواهد برد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در لهستان برای خارجی

  1. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، در لهستان خانه(منزل) مقرون به صرفه و فراوان است؛ حتی در پایتخت، ورشو. این موضوع انعکاسی از حقوق و دستمزد پایین در این کشور است. در شهرهای لهستان تراکم جمعیت نسبتا زیاد است، بنابراین معمولا خارجی ها(مهاجران) میتوانند بدون رفت و آمد زیاد خانه باب طبع پیدا کنند.
  2. دسترسی به مشاورین املاک انگلیسی زبان؛ خارجی ها (مهاجران) عموما می توانند برای کمک، به آژانس های املاک انگلیسی زبان مراجعه کننده اگرچه با کمی هزینه بیشتر.
  3. در مقایسه با سایر کشورهای اروپا نسبتا کمتر است؛ هزینه کالاها، رستوران، حمل و نقل عمومی و اجاره بها مطلوبتر سایر کشورهای اروپایی است.
  4. شب های پرهیاهو(شب های زنده و پویا) و سرگرمی در شهر های لهستان؛ در شهرهای لهستان رویدادهای فرهنگی متعددی همچون گالری های هنری، کنسرت،برنامه های گفتگو محور، جشنواره های غذا و فستیوال های فیلم و موسیقی برگزار میشود. موزه و گالری نیز فراوان است.
  5. سرگرمی های خارج از خانه نیز بسیارند که به راحتی در ماه های تابستان در دسترس هستند مثل: موج سواری، قایقرانی با کایاک، پیاده روی در کوهستان، کمپینگ، رفتن به ساحل و دوچرخه سواری.
  6. لهستانی ها چند زبانه هستند؛ بسیاری از نسل جوان لهستان چند زبانه هستند و تعداد زیادی از آنها انگلیسی می دانند.
مزایا و معایب سرمایه گذاری در لهستان برای خارجی

مزایا و معایب سرمایه گذاری در لهستان برای خارجی

معایب:

  1. آپارتمان های کوچک و فضای کم؛ مردم لهستان معمولا در آپارتمان زندگی میکنند و جای تعجب است که اپارتمانی کوچک چطور تمام خانواده را در خود جای داده است. در نتیجه بسیاری از محل های زندگی خیلی کوچکتر از جایی است که قبلا در آن زندگی می کردید.
  2. سوخت و پوشاک گران؛ بسیاری از لهستانی ها از گرانی اقلامی همچون پوشاک نسبت به اروپای غربی شکایتمند هستند. سوخت نیز بسیار گران است.
  3. دیوانسالاری(بوروکراسی) (مراحل اداری طولانی)؛ بوروکراسی به سبک کمونیست و سرویس خدمات مشتریان ناکارآمد در بعضی مناطق و دپارتمان های دولتی رایج است. برای مثال افراد خارجی در زمانی که برای سازماندهی مجوز کار یا اقامت خود در تلاش هستند، باید انتظار بعضی مراحل غیرضروری اداری داشته باشند.
  4. ساعات کار طولانی و فشار کاری زیاد در محیط کار؛ لهستانی ها بسیار سخت کار میکنند و زمان زیادی را در اداره میگذرانند. اگرچه به قوانین شرکت و نوع سمت شغلی بستگی دارد. رقابت بسیاری برای اشتغال پایدار و حقوق بهتر وجود دارد و این امر می تواند موجب روابط تنش زا و مشکوک در محیط کار شود.
  5. زمستان طولانی؛ مهم نیست که چقدر سرما و برف رو دوست داشته باشید، روزهای کوتاه زمستان و زمان زیادی که در خانه سپری می کنید می تواند باعث اضطراب شود. در یک سال بد، زمستان می تواند 6 ماه طول بکشید و لهستانی ها اغلب این را دلیل خوبی برای مهاجرت میدانند.
  6. زبان لهستانی؛ اگرچه یافتن فردی که انگلیسی صحبت کند سخت نیست، ولی در خارج از شهرهای بزرگ تعدادشان اندک است. قدیمی های لهستان علاقه زیادی به انگلیسی صحبت کردن ندارند بنابراین یادگرفتن کمی زبان لهستانی لازم است. متاسفانه برای بسیاری از اتباع انگلیسی زبان یاد گرفتن زبان لهستانی دشوار است. از آنجایی که لهستانی ها تعصب زیادی روی زبان مادریشان دارند، یادگرفتن اصول آن در جلب احترام محلی تاثیرگذار خواهد بود.

بهترین سرمایه گذاری ها در لهستان

  1. بخش های کلیدی اقتصاد ملی
  2. مهندسی مکانیک صنعت آهن و فولاد، معدن زغال سنگ،
  3. فناوری اطلاعات، مراکز پردازش محیط زیست و نرم افزار سبز ساختمان امنیت سایبری برای برنامه های کاربردی تلفن همراه.

دولت لهستان از سرمایه گذاران خارجی دعوت کرده است تا در اکثر برنامه های مهم خصوصی سازی شرکت کنند، به گونه ای که سطح مالکیت خارجی در اقتصاد لهستان بالا باشد.  این به ویژه در مورد بخش بانکی است که در آن بانک های تحت کنترل خارجی بیش از 70٪ از دارایی ها دارند. خصوصی سازی عمده به پایان رسید و تمرکز بر تثبیت و بهبود بهره وری در اشخاص هنوز تحت کنترل دولت است.

معایب سرمایه گذاری برای خارجیان در لهستان

  • سختی بازار کار.
  • روش های اداری آهسته ( کشور 120 ام برای سرعت راه اندازی کسب وکار طبق گفته بانک جهانی)
  • کسری بودجه در حساب های جاری
  • اتخاذ یورو برای سال 2019 به خاطر بحران مالی به خطر افتاده است و در نتیجه تاثیرات آن اقتصاد را به تاخیر می اندازد.
  • چشم انداز سیاسی نسبتا ناپایدار، اجرای اصلاحات لازم را به تعویق می اندازد.
  • اقدامات دولت برای تحریک یا محدود کردن سرمایه گذاری مستقیم خارجی FDI.

در آوریل 2002، پارلمان لهستان قانونی را تصویب کرد که به حمایت مالی برای سرمایه گذاری می پردازد. یک شرکت سرمایه گذاری در لهستان می تواند از دولت لهستان در شرایط زیر کمک دریافت کند:

  1. دستیار سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی (SEZ)
  2. بودجه ساختاری اتحادیه اروپا برای ایجاد مناطق صنعتی و تکنولوژیک در دسترس است که یک همکاری بین شرکت های فعال در بخش مشابه را ممکن می سازد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون اخذ اقامت در لهستان از طریق ثبت شرکت با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *