آزمون sat ترکیه

در سال های اخیر تحصیل در کشور ترکیه با استقبال زیاد دانشجویان ایرانی رو به رو شده که اکثر آن ها قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند. آزمون sat ترکیه یکی از مهم ترین آزمون هایی است که در این کشور برگزار می شود. قبولی در آزمون اس ای تی می تواند تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور ترکیه را میسر کند. بیش از 100 دانشگاه ترکیه از طریق امتحان sat ترکیه اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. شما متقاضیان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آزمون sat ترکیه چیست؟

آزمون sat (Scholastic Assessment Test) یک آزمون پذیرش دانشگاهی است که در سطح جهانی شناخته شده است. این آزمون را می توان یکی از مهم ترین آزمون های برای تحصیل در کشور ترکیه دانست. بیش از 100 دانشگاه ترکیه جهت اخذ پذیرش دانشجویان بین المللی به نمره این آزمون نیاز دارند. آزمون sat چهار بار در سال برگزار می شود که دانشجویان ایرانی می توانند در هر کدام از آن ها شرکت کنند. این آزمون دارای شرایط سنی خاصی نمی باشد.

محل برگزاری آزمون

آزمون sat ترکیه در شهرهای ارزروم، ازمیر، آنتالیا، استانبول و آنکارا برگزار می شود. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که ممکن است در شرایط خاص دو یا سه شهر دیگر نیز به حوزه های برگزاری این آزمون اضافه شود.

دلایل شرکت در این آزمون

از جمله دلایل شرکت در این آزمون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این آزمون در سطح بین المللی شناخته شده است.
  • به متقاضیان امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی را می دهد.
  • به متقاضیان کمک می کند تا بتوانند بهترین دانشگاه را انتخاب کنند.

انواع آزمون اس ای تی ترکیه

این آزمون از بدو تأسیس تاکنون تغییرات زیادی داشته است. امتحان sat ترکیه توسط موسسه خصوصی کالج بورد آمریکا پایه گذاری شد. همان طور که به آن اشاره شد، آزمون sat برای ارزیابی میزان آمادگی متقاضیان جهت تحصیل در دانشگاه ها در نظر گرفته شده است. این آزمون دارای دو نوع general sat و subject sat می باشد.

انواع آزمون اس ای تی ترکیه

انواع آزمون اس ای تی ترکیه

1 . general sat: این آزمون جنرال در بیشتر کشورها برگزار می شود و اغلب دانشگاه های جهان نتیجه این آزمون را قبول دارند.

2 . subject sat: در این آزمون از موضوعاتی مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک سوالاتی داده می شود.

زمان برگزاری آزمون sat در ترکیه

این آزمون برای متقاضیان ایرانی در ماه های اسفند، اردیبهشت، شهریور و آذر برگزار می شود. تاریخ دقیق برگزاری این آزمون مهم در سال 2021 به شرح زیر می باشد:

تاریخ برگزاری آزمونآخرین مهلت ثبت نام در آزمون
13 مارچ 202112 فوریه 2021
8 می 20218 آپریل 2021
5 ژوئن 20216 می 2021

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده ارائه هر گونه مشاوره در خصوص آزمون sat در کشور ترکیه به هم وطنان عزیز می باشند.

آزمون sat ترکیه دارای چه قسمت هایی است؟

بهتر است برای موفقیت در این آزمون متقاضیان با قسمت های مختلف آن آشنایی داشته باشند. مدت زمان شرکت در این آزمون سه ساعت می باشد. آزمون sat از قسمت های زیر تشکیل شده است:

خواندن

این آزمون در مورد نحوه دریافت اطلاعات، نظر متقاضیان درباره آن و نحوه استفاده از اطلاعات ارائه شده است. تمام سوالات آزمون خواندن چند گزینه ای و بر اساس پاراگراف ها است. گرافیک های اطلاعاتی، مانند جداول و نمودارها، در برخی از متن ها آورده شده است اما هیچ اطلاعات ریاضی لازم نیست. این بخش شامل خواندن و نوشتن مبتنی بر شواهد است.

نوشتن و زبان

آزمون نوشتن و زبان SAT از متقاضیان می خواهد سه کار را انجام دهند: 1. بخوانند، 2. اشتباهات را پیدا کنند و 3. خطاها را برطرف کنند. همه سوالات این بخش چند گزینه ای و بر اساس متن هستند. بعضی از بخش ها با گرافیک اطلاعاتی مانند جداول و نمودارها همراه است اما هیچ اطلاعات ریاضی لازم نیست.

ریاضی

آزمون ریاضی SAT با تأکید بر حل مسئله، مدل سازی، استفاده از استراتژیک و ساختار جبری، طیف وسیعی از روش های ریاضی را در بر می گیرد. بیشتر سوالات ریاضی چند گزینه ای خواهد بود اما برخی از آن ها از متقاضیان می خواهند به جای انتخاب جواب، به جواب برسند. آزمون ریاضی به دو بخش استفاده از ماشین حساب و بدون استفاده از ماشین حساب تقسیم می شود.

مقاله نویسی

در این بخش از آزمون، از متقاضیان خواسته می شود که از مهارت خواندن، تحلیل و نوشتن خود استفاده کنند. این آزمون اختیاری است اما برای ورود به برخی از دانشگاه ها پاسخ به این بخش نیاز است. وقت در نظر گرفته شده برای پاسخ گویی به این قسمت 50 دقیقه می باشد. در این آزمون از متقاضیان نمی خواهند که با موضع گیری در رابطه با یک موضوع موافقت یا مخالفت خود را اعلام کنند یا در مورد تجربه شخصی خود بنویسند.

نمره قبولی آزمون sat

امتیاز هر بخش از آزمون SAT بین 200 تا 800 می باشد. تاریخ آزمون SAT بر نمره آزمون متقاضی، تاثیر نمی گذارد. نامزدی که در تاریخ معین 400 نمره کسب کرده است شایستگی یکسانی با نامزدی دیگر که 400 را در تاریخ دیگری کسب کرده است دارد. با این حال، برای تمایز بین متقاضیان با نمرات مشابه ، نمره درصدی ارائه می شود. متقاضیان می توانند در هر تاریخی که در برنامه مشخص شده است در آزمون SATشرکت کنند. کالج ها و ارائه دهندگان بورسیه تحصیلی نیاز دارند که نمره متقاضیان توسط کالج بورد برای آن ها ارسال شود. با این حال، حداقل نمره برای دانشگاه های مختلف با هم متفاوت خواهند بود. حداقل نمره قبولی آزمون sat به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه فنی خاورمیانه (حداقل نمره 1200)
  • دانشگاه حاجت تپه (حداقل نمره 1200)
  • دانشگاه کوچ (حداقل نمره 1440)
  • دانشگاه فنی استانبول (حداقل نمره 1300)
  • دانشگاه بیلکنت (حداقل نمره 1200)
  • دانشگاه قاضی (حداقل نمره 1200)
  • دانشگاه سابانجی (حداقل نمره 1100)
  • دانشگاه آبانت عزت بایسال: حداقل نمره 1000 – حداقل نمره بخش ریاضی 600
  • دانشگاه آک دنیز: حداقل نمره 1100 – حداقل نمره بخش ریاضی 600 (برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)
  • دانشگاه آنادولو: حداقل نمره 1000 – حداقل نمره بخش ریاضی 550
  • دانشگاه چوکوروا: حداقل نمره 1000
  • دانشگاه ارجیس: حداقل نمره 1000 – حداقل نمره بخش ریاضی 500
  • دانشگاه هاران: حداقل نمره 1000 – حداقل نمره بخش ریاضی 550
  • دانشگاه کارادنیز تکنیک: حداقل نمره 1000 – حداقل نمره بخش ریاضی 500
  • دانشگاه مرسین: حداقل نمره 1100 – حداقل نمره بخش ریاضی 600

هر گونه سوال در رابطه با ادامه آزمون اس ای تی در کشور ترکیه را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

ثبت نام در آزمون sat ترکیه

دانشجویانی که می خواهند در آزمون SAT شرکت کنند باید برای این آزمون ثبت نام نمایند. متقاضیان می توانند از طریق ایمیلشان و به شیوه ی آفلاین در این آزمون شرکت کنند یا به صورت آنلاین ثبت نام نمایند . در شیوه ی آنلاین متقاضیان باید در وب سایت رسمی SAT حساب کاربری ایجاد نمایند و وارد فرایند ثبت نام شوند .

ثبت نام در آزمون sat ترکیه

ثبت نام در آزمون sat ترکیه

مراحل ثبت نام در آزمون

مراحل ثبت نام در این آزمون به شرح زیر می باشد:

  • ورود به صفحه ی رسمی دانشگاه
  • ساخت حساب کاربری
  • تکمیل تمام اطلاعات مورد نیاز
  • انتخاب آزمون مورد نظر در نزدیک ترین مرکز برگزاری آزمون
  • بارگذاری عکس پرسنلی
  • پرداخت هزینه ی ثبت نام آزمون sat

پس از آن که متقاضیان با موفقیت در این آزمون ثبت نام کردند باید وارد حساب کاربری خود در وب سایت رسمی SAT شوند و کارت ورود به آزمون را دانلود کنند. آن ها باید توجه داشته باشند که حتما اطلاعات روی کارت را بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه مغایرت در اسرع وقت نسبت به تصحیح آن اقدام نمایند.

شرایط کارت شناسایی برای شرکت در آزمون sat

در روز آزمون SAT، لازم است متقاضیان کارت شناسایی خود را برای حضور در آزمون ارائه دهند. آن ها بدون کارت شناسایی معتبر قادر به شرکت در SAT  نخواهند بود. شرایط مورد نیاز این کارت شناسایی به شرح زیر است:

  • کارت شناسایی معتبری باشد (منقضی نشده) که توسط مدرسه ای که در حال حاضر متقاضی در آن تحصیل می کنند صادر شده باشد.
  • سندی فیزیکی و اصل باشد (فتوکپی یا الکترونیکی نباشد)
  • نام کامل و رسمی دقیقاً همان طور که در فرم پذیرش مشاهده می شود، در کارت ذکر شده باشد.
  • دارای عکسی قابل تشخیص مطابق با ظاهر متقاضی در روز آزمون و عکس موجود در فرم پذیرش باشد.
  • در وضعیت خوبی باشد، متن آن واضح، خوانا به زبان انگلیسی باشد و دارای تصویری کاملاً واضح داشته باشد.

کارت های شناسایی قابل قبول

کارت های شناسایی قابل قبول که متقاضیان می توانند در زمان شرکت در آزمون آن را ارائه دهند به شرح زیر می باشد:

  • گواهی نامه رانندگی صادر شده توسط دولت؛
  • کارت شناسایی رسمی صادر شده توسط مدرسه؛
  • گذرنامه صادر شده توسط دولت؛
  • کارت شناسایی نظامی یا ملی صادر شده توسط دولت؛
  • فرم های شناسایی استعدادهای درخشان؛ (مجاز برای کلاس هشتم و پایین تر)

هزینه آزمون sat

هزینه ثبت نام آزمون sat ممکن است از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت باشد که این تفاوت به دلیل خدمات ارائه شده در موسسه انتخابی است. به طور کلی هزینه آزمون sat برای متقاضیان ایرانی 47 دلار آمریکا می باشد. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که عوامل دیگری مانند محلی که آزمون اس ای تی در آن برگزار می شود بر هزینه تأثیر گذاشته و می تواند هزینه آزمون را تا 150 دلار آمریکا افزایش دهد.

منابع آزمون اس ای تی ترکیه

متقاضیانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، می توانند از کتاب ها و وبسایت های مختلفی برای کسب آمادگی کمک بگیرند. برخی از بهترین کتاب ها برای کسب آمادگی شرکت در آزمون sat در سال 2021 به شرح زیر است:

  • SAT Prep Black Book, 2nd edition
  • The Critical Reader: The Complete Guide to SAT Reading, 4th edition
  • The Critical Reader: The Ultimate Guide to SAT Grammar, 5th edition
  • The Critical Reader: The Ultimate Guide to SAT Grammar Workbook, 4th edition
  • SAT Prep Plus 2021

مزایا و معایب آزمون sat ترکیه

مسلما شرکت در این آزمون مانند سایر آزمون ها با مزایا و معایبی همراه است که بهتر است متقاضیان با آن ها آشنا باشند. مزایا و معایب این آزمون به شرح زیر می باشد:

مزایا و معایب آزمون sat ترکیه

مزایا و معایب آزمون sat ترکیه

مزایا

از مهم ترین مزایای شرکت در این آزمون به صورت کاغذی، امکان نوت برداری، خط کشیدن و نوشتن نکات مهم مد نظر متقاضیان می باشد. این کار به متقاضیان کمک می کند تا بتوانند راحت تر به پاسخ درست برسند.

معایب

یکی از بزرگ ترین معایب شرکت در این آزمون به صورت کاغذی می توان به نگرانی متقاضیان بابت دست خط ناخوانا یا بد نوشتن اشاره کرد (خصوصا اگر چندین بار خط خوردگی وجود داشته باشد). از دیگر معایب می توان به اشتباه وارد کردن جواب درست در پاسخ نامه اشاره کرد.

مهلت اعتبار آزمون اس ای تی

مدت اعتبار این آزمون دو ساله است. لازم به ذکر استکه پس از گذشت این مدت، متقاضیان موظف به شرکت مجدد در آزمون می باشند. علت اعتبار دو ساله این مدرک 1) امکان تغییر قواعد و شرایط است و متقاضیان موظف به همگام سازی خود با این تغییرات هستند و تنها راه همگام سازی شرکت مجدد در آزمون می باشد 2) به علت فرار بودن زبان و  واژگان انگلیسی، امکان فراموش شدن آن ها وجود دارد و لذا برای اثبات تسلط، متقاضیان باید مجددا در این آزمون شرکت کنند.

سخن آخر

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی  در رابطه با آزمون sat ترکیه و نیز زمان برگزاری آزمون sat در ترکیه می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند.

سوالات متداول در رابطه با آزمون sat ترکیه

  1. آزمون sat ترکیه چیست؟

    آزمون sat (Scholastic Assessment Test)یک آزمون پذیرش دانشگاهی است که در سطح جهانی شناخته شده است.

  2. آزمون sat ترکیه چند بار در سال برگزار می شود؟

    آزمون sat چهار بار در سال برگزار می شود که دانشجویان ایرانی می توانند در هر کدام از آن ها شرکت کنند.

  3. آیا شرکت در آزمون sat ترکیه دارای شرایط سنی است؟

    خیر، این آزمون دارای شرایط سنی خاصی نمی باشد.

  4. محل برگزاری آزمون sat ترکیه چیست؟

آزمون sat ترکیه در شهرهای ارزروم، ازمیر، آنتالیا، استانبول و آنکارا برگزار می شود. البت ممکن است در شرایط خاص دو یا سه شهر دیگر نیز به حوزه های برگزاری این آزمون اضافه شود.

  1. دلایل شرکت در آزمون sat ترکیه چیست؟

از جمله دلایل شرکت در آزمون sat ترکیه می توان به اعتبار بین المللی این آزمون، امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی و انتخاب بهترین دانشگاه اشاره کرد.

  1. انواع آزمون sat ترکیه کدام است؟

    آزمون sat دارای دو نوع کلی و موضوعی می باشد.

  2. آزمون sat ترکیه دارای چه قسمت هایی است؟

    آزمون sat ترکیه دارای قسمت های خواندن، نوشتن و زبان، ریاضی و مقاله نویسی است.

  3. زبان آزمون sat ترکیه چیست؟

زبان آزمون sat در کشور ترکیه انگلیسی می باشد.

  1. نمره قبولی در آزمون sat ترکیه چقدر است؟

    حداقل نمره قبولی در این آزمون برای اکثر دانشگاه های کشور ترکیه 1100 است.

  2. هزینه آزمون sat ترکیه چقدر است؟

    هزینه آزمون sat برای متقاضیان ایرانی 47 دلار آمریکا می باشد.

  3. مدت زمان اعتبار آزمون sat ترکیه چقدر است؟

    مدت زمان اعتبار آزمون sat ترکیه دو سال است.

  4. منابع لازم برای آمادگی شرکت در آزمون sat ترکیه کدامند؟

بهترین منابع برای کسب آمادگی شرکت در این آزمون SAT Prep Black Book، SAT Prep Plus و سایر موارد دیگر می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *