دانشگاه چالالونگ کورن تایلند

پادشاه تایلند، که همیشه از نام رسمی خود استفاده می نماید، اظهار دارد که هر ساله حدود 16 میلیون نفر برای بازدید به این کشور می آیند. بسیاری از این بازدید کنندگان گردشگر و برخی از آنان افراد کوله به پشتی هستند که جهت کشف فرهنگ و طبیعت ماورای جهان اطراف به این کشور مهاجرت کرده اند. باید بدانید که کشور تایلند حدود 3219 کیلومتر تا خطوط ساحلی روستایی فاصله دارد. این کشور به عنوان یک قطعه خشکی که اطراف آن پوشیده از جزایر کوچک می باشد در نظر گرفته می شود. وجود شن و ماسه های دست نخورده و سواحل آبی بی پایان از دیگر ویژگی های این کشور به حساب خواهد بود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در این کشور صدها معبد، ساختمان های تاریخی و خط افق بسیار زیبا که محل تقاطع زمین و آسمان است مشاهده می شود. لذا جهت شناخت دانشگاه های برتر تایلند جهت تحصیل ، بهترین شهرها و چگونگی تحصیل در تایلند این مقاله را مطالعه نمایید. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز قادر به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های تایید شده برای متقاضیان تحصیل در تایلند می باشند همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به تایلند به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در تایلند

بسیاری افراد تحصیل در تایلند را در جهت مهاجرت به تایلند از طریق تحصیل اقدام می کنند، این افراد می توانند پس از اخذ اقامت و اخذ پذیرش تحصیلی در تایلند نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی تایلند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به تایلند در کنار راه های دیگر مثل ویزای کار در تایلند و سرمایه گذاری در تایلند می باشد. شایان ذکر است تابعیت تایلند از طریق تولد فرزند در تایلند از این قاعده مستثنی است. تحصیل در چین ، مالزی ، تایلند و کشورهای آسیایی شرقی مورد استقبال برخی واقع شده است.

دانشگاه های تایلند

دانشگاه Mahidol

این دانشگاه در بانکوک واقع شده است، دانشگاه Mahidol بالاترین رتبه را در کشور تایلند کسب کرده است و در رتبه 44 دانشگاهی QS قرار گرفته است، این درحالیست که این دانشگاه در سال 2015 ( در آسیا ) در رتبه دانشگاهی 257 قرار گرفت. اولین دانشگاه پزشکی در تایلند در سال 1888 تاسیس گشت، دانشگاه Mahidol در حال حاضر به عنوان مرکز اصلی تحقیقات پزشکی و دندانپزشکی در نظر گرفته شده است، دانشگاهی که بیشتر بر علوم مرتبط با سلامت و درمان در ارتباط است. باید بدانید که این دانشگاه برای انجام تحقیقات، هر ساله بودجه ای بسیار بالا ( حدود 147 میلیون دلار – دلار آمریکا ) را دریافت می نماید.

این نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشید که در حال حاضر جمعیت دانشگاه Mahidol، بیش از 26000 ( 16500 مقطع کارشناسی ) می باشد. در کنار وجود دانشگاه اصلی در بانکوک، دانشگاه های دیگری در استان های Nakhon Sawan, Kanchanaburi, Amnat Charoen وجود دارند. ناگفته نماند که دانشگاه Mahidol جزء 100 دانشگاه برتر جهان از نظر پزشکی می باشد، همچنین این دانشگاه از نظر علوم زیست شناسی، شیمی، زبان های مدرن و داروسازی در رتبه بسیار بالایی قرار دارد. جهت تحصیل در تایلند این دانشگاه به شدت توصیه می گردد.

دانشگاه Chulalongkorn

در حال حاضر این دانشگاه در راس دانشگاه Mahidol قرار دارد، این درحالیست که این دانشگاه در رتبه 243 جهانی قرار گرفته است. ناگفته نماند که دانشگاه Chulalongkorn در رتبه 35 آسیا قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 1917 توسط king vajiravudh تاسیس گشت، این مدرسه در پایین شهر بانکوک واقع شده است و در طول یک سال پیشرفت های بسیاری کرده است. در این مدرسه Loy Krathong ( جشن دیدن ماه کامل در نوامبر ) و نمایشگاه آکادمی Chulalongkorn برگزار خواهد شد، مواردی که از نظر ملت این کشور بسیار با اهمیت به نظر می رسند. این مدرسه مدرک افتخار را تحت عنوان Bill Clinton , Nelson Mandela در اختیار دانشجویان قرار می دهد، مدرسه ای که حدود 37600 دانشجو ( 24800 دانشجو مقطع کارشناسی ) را در خود جای داده است.

دانشگاه Chulalongkorn در رتبه 200 برترین دانشگاه های جهان قرار دارد، باید بدانید که شهرت این دانشگاه به دلیل مطرح کردن اصول مهندسی، زبان های مدرن، شیمی، علوم زیست شناسی، داروسازی و پزشکی خواهد بود. این دانشگاه جزو دانشگاه های بسیار خوب جهت تحصیل در تایلند می باشد.

دانشگاه چالالونگ کورن تایلند

دانشگاه Chiang Mai

این دانشگاه در رتبه برترین دانشگاه های تایلند قرار گرفته است، دانشگاهی که در خارج از پایتخت این کشور قرار گرفته است. باید بدانید که دانشگاه  Chiang Mai رتبه 99 را در آسیا و در میان 500 دانشگاه برتر جهان کسب کرده است. این دانشگاه که به عنوان بخش تحقیقات عمومی در نظر گرفته می شود در سال 1965 تاسیس گشت. دانشگاهی که اولین مباحث آموزش عالی را در اختیار دانشجویان شمال تایلند قرار داد و در حال حاضر میزبان دانشجویانی با جمعیت بیش از 36300 خواهد بود.

در حقیقت این دانشگاه مابین منطقه پایین شهر chiang Mai و کوه Doi Suthep واقع شده است. باید بدانید که دانشگاه chiang Mai حدود 725 acre ( واحد سنجش زمین ) از زمین نیمه جنگل را به خود اختصاص داده است. این درحالیست که دانشجویان قادر به پیاده رفتن تا خیابان های اصلی، مغازه ها و باغ وحش chiang Mai خواهند بود. ناگفته نماند که دانشگاه chiang Mai در رتبه 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و به معمولا به دلیل ارائه مباحث کشاوری و جنگلداری شهرت بسیاری دارد. این دانشگاه از نظر مطرح کردن علوم زیست شناسی، پزشکی و زبان های بین مدرن در رتبه بین المللی قرار گرفته است.

از دیگر دانشگاه های کشور تایلند که در رتبه دانشگاهی QS قرار گرفته اند و برای تحصیل در تایلند توصیه می گردند موارد ذکر شده در ذیل را در بر خواهد گرفت :

در آسیا – دانشگاه Thammasat ( رتبه 143 در آسیا – رتبه 650 – 601 در جهان )، دانشگاه Kasetsart ( رتبه 180 – 171 در آسیا و رتبه 700 – 651 در جهان )، دانشگاه Khon Kaen ( رتبه 180 – 171 در آسیا و رتبه 701 در جهان )، دانشگاه فناوری King Mongkut ( رتبه 180 – 171 در آسیا و رتبه 701 در جهان )، دانشگاه Prince of Songkla ( رتبه 200 – 191 در آسیا و رتبه 701 در جهان )، دانشگاه Burapha  ( رتبه 300 – 251 در آسیا )، دانشگاه Naresunan ( رتبه 300 – 251 در آسیا ) و دانشگاه Srinakharinwirot ( رتبه 300 – 251 در آسیا ).

زبان تحصیل در مقطع دکترا اغلب رشته ها به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شوند. تحصیل در تایلند بدون مدرک زبان در بسیاری از دانشگاه ها امکان پذیر نیست علاقه مندان ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور تایلند که مدرک زبان ندارند می‌توانند با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز و سپری کردن دوره های یادگیری زبان در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرند.

مدارس تایلند

خدمات اموزشی مدارس دولتی تایلند بنابر دستور نخست وزیر تایلند به صورت رایگان می باشد. تحصیل رایگان در تا 15 سال در کشور تایلند وجود دارد. با اینکه زبان انگلیسی در مدارس تایلند آموزش داده می‌شود، اما میزان تسلط به آن میان مردم این کشور چندان زیاد نیست. معلمین مدرسه از کشور های ایر لند؛ استرالیا ؛ هند ؛ روسیه و کانادا و آمریکا هستند.

علاوه بر وجود صنعت گردشگری اصلی، تایلند کشوری است در مقابل استعمار و متوقف کردن آن مبارزه می کند و نسبت به حفظ تمامیت ارضی و فرهنگ مبادرت می ورزد. این در حالی است که شهرهای اصلی و دیگر شهر ها نسبت به نفوذ غرب واکنش نشان می دهند و از آن اجتناب می کنند. علاوه بر این مراکز شهری، مبحث کشاورزی از شیوه های زندگی معمول در این کشور خواهد بود. این در حالی است که حدود 40 درصد از مردم تایلند در آمد و مخارج زندگی خود را از طریق کشاورزی بدست می آورند. ناگفته نماند که بسیاری از کشاورزان نسبت به کاشت برنج ( که بسیاری از بازارهای تایلندی بر آن تسلط دارند ) مبادرت می ورزند. مذهب بودا تاثیر چشمگیری بر فرهنگ تایلند خواهد داشت، این در حالی است که حدود 85 درصد از جمعیت این کشور را بوداییان تشکیل می دهند.

این تاثیر در معابد پر آب و تاب این کشور مشخص خواهد شد. ناگفته نماند که در پایان سال، جشن های بودایی بسیاری که نشان دهنده زیبایی پوشش راهبه ها می باشد برگزار خواهد شد. مبحث زیبایی پوشش راهبه ها زبانزد تمامی کشور، مناطق شهری و پایتخت کشور تایلند شهر بانکوک خواهد بود. از دیگر مباحثی که موجب شهرت کشور تایلند شده است، خیابان های مواد غذایی، فرهنگی که در گالری ها و نمایشگاه ها نمایان است، موزه ها، معابد و دستفروشان تایلندی که در هر گوشه از خیابان های این کشور فعالیت می کنند خواهد بود. باید بدانید که با تحصیل در تایلند شما قادر به شرکت در کلاس های ماساژ درمانی و کلاس های آرامبخش ( آرامش ذهنی ) خواهید بود. بانکوک شهری است که دو تا از دانشگاه های بسیار عالی جهت تحصیل در تایلند در آن قرار دارد، همانطور که قبلا گفته شد این دو دانشگاه Mahidol  و Chulalongkorn خواهند بود. ناگفته نماند که هر دوی این دانشگاه ها در رتبه 60 دانشگاه های برتر آسیا ( در سال 2015 ) قرار گرفته اند.

بانکوک

بانکوک نامی کاملا تایلندی می باشد که کمی پرمعنا به نظر می رسد. نام این شهر یکی از پرمعناترین نام های شهری در زمین به حساب خواهد آمد. بدین جهت که این نام به معنای krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit و خلاصه شده krung Thep خواهد بود. شهر بانکوک شهری آتشی و بسته به نظر می رسد این درحالی است که افراد تازه وارد به این شهر، آن را به صورت شهری که در آن هرج و مرج بسیار می باشد مشاهده می نمایند. این شهر با عنوان شهر فرشته های پر هرج و مرج بجای شهر پرترافیک نام گذاری شده است. sa.nuk ( fun ) منطقه ای است که بدلیل وجود امکانات تفریحی وافر و طبیعت بسیار زیبا شهرت بسیاری دارد. ناگفته نماند که  موانع زبانی در این منطقه تنها با یک لبخند از میان برداشته می شود. خیابان ها و بازارهای شهر بانکوک به عنوان بهترین قسمت برای آشپزان و آشپزخانه های محلی خواهد بود، چرا که طعم و بوی غذاهای آنان ( به ویژه غذاهای بسیار تند ) در همه جا می پیچد.

باید بدانید که صدای شلوغی در شهری که 11 میلیون جمعیت دارد غیر قابل کنترل است. ناگفته نماند که صبحانه میل کردن بازدیدکنندگان خارجی در گرما و در میان این همه شلوغی عجیب نیست، چرا که صلح، آرامش و تنهایی در میان معابد بودایی، شهر بانکوک مشاهده می شود. این بسیار حائز اهمیت است که بدانید، که شهر چین، جاده khao san و Banglamphu از مقاصد بسیار مشهور در این شهر می باشند. باید بدانید که Ratanakosin از مراکز فرهنگی بسیار مشهور با خصوصیت کاخ با شکوه، wat phra kaeo خواهد بود، باید بدانید که این مرکز فرهنگی موزه ملی باشکوهی را در خود جای داده است.

Chiang Mai

شهر chiang Mai دومین شهر در تایلند خواهد بود. این شهر از نظر شهرت به سان بانکوک نخواهد بود، اما به عنوان شهر دانشجویان، شهری که برترین تاریخ ها و سنت ها در آن مشاهده می شود شاخته خواهد شد. باید بدانید که این شهر 400000 جمعیت ( که 60000 دانشجو می باشند ) را در خود جای داده است. chiang Mai هنوز هم به عنوان قلب آرامش ها و به عنوان یک روستای قدیمی دوستانه در نظر گرفته می شود. باید بدانید که این شهر در سال های اخیر، از نظر تعداد بازدیدکنندگان و گردشگران رشد بسیاری داشته است.

از نظر کشفیات فرهنگی باید بدانید که معابد بسیار زیبا در chiang Mai، Wat Phra Singh و Wat chedi Luang گزینه های مناسبی خواهند بود، اماکنی که فعالیت آنان تاثیر بسیاری بر ارتباطات در زندگی و موزه ها خواهد داشت. در اطراف شهر Chiang Mai اقامتگاه های بسیار قدیمی، شهرهایی با بافت قدیمی، خانه های چوبی، هوایی تمیز و مغازه های بسیار زیادی مشاهده خواهد شد. در خارج از مرکز شهر، chiang Mai به عنوان مکه مسافربران و دوچرخه سواران که شهرت بسیاری در شهر دارند خواهد بود.

باید بدانید که در کل شهرت کشور تایلند به دلیل برگزاری جشن های بسیار معروف خواهد بود. این در حالیست که شهر chiang Mai از مشهورترین اماکن از نظر برگزاری جشن های songkhran خواهد بود. در کشور تایلند و در آوریل سال جدید شما قادر به مشاهده شمع های Loy، شمع هایی معلق که در امتداد دریای ping در Lotus leave حرکت می کنند خواهید بود.

از دیگر اماکنی که برای تحصیل در تایلند و انجام کشفیات در نظر گرفته شده است، Phuket ( بزرگترین جزیره در تایلند )، Nonthaburi، Pak Kret و Hat Yai خواهند بود.

این نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشید که دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در تایلند ملزم به اخذ ویزای دانشجویی خواهند بود. این در حالیست که بسیاری از ملیت ها قادر به ورود بدون انجام ترتیبات قبلی 30 روزه و اخذ ویزای گردشگری خواهند بود. اگر شما قصد تحصیل در تایلند برای یک ترم و یا بیشتر را در سر دارید، شما به دادن درخواست جهت اخذ ویزای اقامت تحصیلی 90 روزه ( مهاجرت تحصیلی ) در این کشور نیاز خواهید داشت. باید بدانید که این ویزا قابل تمدید برای یکسال و یا بیشتر در اداره مهاجرت قانونی تایلند خواهد بود.

جهت درخواست دادن برای ویزا قبل از رفتن، شما به کسب تاییدیه از دانشگاه تایلند و نامه پذیرش در این دانشگاه نیاز خواهید داشت. همچنین شما ملزم به ارائه نامه پذیرش، فرم درخواست، گذرنامه ای معتبر، عکس گذرنامه، ارائه شواهد کافی در صورت تمکین مالی (20000 بت – 360 دلار، دلار آمریکا برای هر شخص ) به کنسول و یا سفارت تایلند در کشور خود خواهید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پرداخت ها، نحوه درخواست دادن، برقراری ارتباط با سفارت و یا کنسول تایلند این مقاله را مطالعه نمایید.

پرداخت شهریه و هزینه زندگی در تایلند

باید بدانید که زندگی در تایلند به صورت چشمگیری ارزان خواهد بود، چرا که این امر در زمان مبادله پول خارجی مشاهده شده است. این بسیار مهم است که بدانید، که شرایط زندگی در تایلند بسیار ایده آل خواهد بود. هزینه زندگی برای دانشجویان 650 بت ( 20 دلار – دلار آمریکا ) در روز خواهد بود، مبلغی که هزینه های خوراک، حمل و نقل و اقامت را در بر خواهد گرفت. کسانی که قصد مسافرت و انجام کشفیات در طول دوره تحصیل در تایلند را در سر دارند باید بدانند که به بودجه ای حدود 1500 بت ( 46 دلار – دلار آمریکا ) در روز نیاز خواهند داشت.

این نکته بسیار مهم را در ذهن داشته باشید که هزینه زندگی در تایلند متفاوت خواهد بود و بستگی به نزدیکی شما تا مرکز شهر خواهد داشت. هزینه اجاره برای یک ماه در شهر بانکوک حدود 14000 بت ( 430 دلار – دلار آمریکا ) خواهد بود، این در حالیست که هزینه زندگی در خارج از شهر نصف این مبلغ می باشد و حدودا 7400 بت ( 230 دلار – دلار آمریکا ) خواهد بود. اگر شما قصد زندگی کردن با دیگران در یک آپارتمان را در سر دارید باید بدانید که هزینه شما باز هم کم خواهد شد.

مواد غذایی از دیگر لذت های بسیار خوب و ارزان در تایلند خواهد بود. یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت تایلند حدود 60 بت ( کمتر از 2 دلار – دلار آمریکا ) خواهد بود. این درحالیست که هزینه دو وعده غذایی در رستورانی متوسط حدود 600 بت ( 18 دلار – دلار آمریکا ) خواهد بود.

بورسیه تحصیلی در کشور تایلند تنها برای مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق بشر (برنامه بین المللی) توسط موسسه حقوق بشر و مطالعات صلح (IHRP) دانشگاه ماهیدل Mahidol University ارائه میشود. این بورسیه مختص متقاضیان کشورهای در حال توسعه از آسیا، آفریقا و امریکای لاتین است. طول دوره تحت بورسیه 18 ماه می باشد و شامل پوشش قسمتی از شهریه دانشگاه و پایان نامه می شود.

 ایمنی و سفر به تایلند

بازدیدکنندگان کشور تایلند قادر به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با بهترین کیفیت خواهند بود، این درحالیست که استفاده از تاکسی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. ناگفته نماند که بسیاری از رانندگان تاکسی، هزینه های بسیار بالایی از مسافرین دریافت می نمایند، لذا این بسیار حائز اهمیت است که قبل از رفتن به تایلند و یا رسیدن به کشور خود از متوسط هزینه ها آگاهی یابید. به طور معمول کرایه تاکسی در این کشور از 35 بت ( 1 دلار – دلار آمریکا ) تا 6 بت برای هر کیلومتر ( 18 سنت آمریکا ) خواهد بود. اگر این کرایه ها بر اساس کیلومتر محاسبه نگردد شما ملزم به شناخت و محاسبه ها از قبل خواهید بود. هزینه گردشگری از شهر بانکوک به مرکز شهر معمولا 350 بت ( 11 دلار – دلار آمریکا ) خواهد بود. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق به شما گردشگران عزیز توصیه می شود که از تاکسی های بدون علامت استفاده ننمایند.

علامت نور قرمز در بخش های مختلف کشور تایلند به معنای کانون جرم، خطر سرقت، فریب خوردن و یا حتی تخدیر خواهد بود. لذا به شما توصیه می شود که در صورت سفر کردن تنهایی از نزدیک شده به این مناطق خودداری کنید. مطمئن باشید که نزدیک شدن به این اماکن هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

این بسیار مهم است که شما آگاهی کافی نسبت به داروهای غیر قانونی که در تایلند رد و بدل می شود داشته باشید. معمولا داروهایی نظیر ماری جوانا در این کشور بسیار پخش می شود، دارویی که در صورت در دست داشتن آن شما زندانی خواهید شد و در صورت جلوگیری از زندانی شدن شما ملزم به پرداخت هزینه ای گزاف خواهید بود. اگر به شما مصرف این دارو پیشنهاد شد از اخذ آن خودداری نمایید و بگویید نه.

اگر شما قصد سفر کردن به کشور تایلند را در سر دارید می‌بایست نسبت به محدودیت هایی که برای افراد خارجی در نظر گرفته شده است ( محدودیت های گردشگری و حضور در مناطقی خاص ) کاملا آگاهی یابید. لذا از شما انتظار می رود که قبل از سفر کردن تحقیقات لازم را انجام دهید تا بعدا با مشکلاتی مواجه نشوید. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سفر کردن به تایلند، شرایط مهاجرت، شرایط اخذ ویزای کار در تایلند، اقامت سرمایه گذاری، اقامت از طریق تولد فرزند، پیشنهادات دولت و یا دفاتر خارجی انگلیس را مورد بررسی قرار دهید.

علاقه مندان تحصیل در تایلند جهت کسب اطلاعات راجع به شرایط اعزام دانشجو به تایلند و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریز نمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی- مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما ، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیلی کشور تایلند را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *