تحصیل در تایوان

بسیاری از دانشجویان بین المللی تحصیل در تایوان را انتخاب می نمایند، کشوری که به عنوان ببر آسیا شناخته می شود و در صنایع مختلف کاربرد بسیاری دارد. باید بدانید که این کشور برنامه های آموزشی بسیاری را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در کنار موارد ذکر شده در فوق پیرامون تحصیل در تایوان ، این بسیار حائز اهمیت است که بدانید که پارک علم و فناوری Hsinchu ، دانشگاه تایوان را به عنوان یک دانشگاه ملی در نظر می گیرد و آن را با عنوان Tsuing Hu می شناسد. این درحالیست که این پارک علم و فناوری دانشگاه chengkung را به عنوان بهترین مکان جهت آموزش عالی در نظر می گیرد.

معمولا تحصیل در دانشگاه های این کشور به افراد پیشنهاد می گردد. چرا که این مکان برای تحصیل بسیار پیشرفته می باشد. مقصد مشهوری که دامنه گسترده ای از عناوین آموزشی برتر را در بر می گیرد. آمارهای اخیر سال ( 2011 ) نشان می دهد که بسیاری از دوره های بین المللی مشهور با مباحثی نظیر : تجارت، مدیریت، مهندسی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و رسانه ها در ارتباط است. باید بدانید که کشور تایوان از مشهورترین مقاصد از جهت وجود دوره های زبان ماندرین چینی خواهد بود. ناگفته نماند که نیازی نیست که شما نگران ( زبان ملی ) باشید، چرا که زبان تحصیل در برخی دانشگاه های تایوان به انگلیسی می باشد.

لذا جهت شناخت دانشگاه های برتر تایوان جهت تحصیل در تایوان ، بهترین شهرها و چگونگی تحصیل در تایوان این مقاله را مطالعه نمایید. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز قادر به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های تایید شده برای متقاضیان می باشند همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به تایوان به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در تایوان

اگر شما قصد تحصیل در کشور تایوان را دارید، لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه های بسیار عالی، شهرهای دانشجویی موجود در این کشور و نحوه در خواست دادن این مقاله را مطالعه نمایید.

بسیاری افراد تحصیل در تایوان را در جهت مهاجرت به تایوان از طریق تحصیل اقدام می کنند، این افراد می توانند پس از اخذ اقامت تحصیلی در تایوان، نسبت به اخذ تابعیت تایوان اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به تایوان در کنار راه های دیگر مثل ویزای کار در تایوان و سرمایه گذاری در تایوان می باشد. شایان ذکر است تابعیت تایوان از طریق تولد فرزند در تایوان از این قاعده مستثنی است.

چرا تحصیل در تایوان ؟

دولت تایوان در پی جذب دانشجویان بین المللی بسیاری برای تحصیل در این کشور خواهد بود. این کشور آرزوی جذب 95000 دانشجوی بین المللی در سال 2014 را در سر داشت. باید بدانید که این کشور به تلاش های مجدد خود ادامه داد تا اینکه توانست میزان کارآیی دانشگاه های خود را به حداکثر برساند. باید بدانید که بخشی یا همه ی برنامه های این دانشگاه به زبان انگلیسی در اختیار افراد قرار می گیرد. این در حالیست که دولت این کشور مجموعه ای از بورسیه بین المللی دانشجویی را برای دانشجویان در نظر می گیرد. بسیاری از دانشگاه های برتر تایوان خودشان به تنهایی بورسیه بین المللی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. بر اساس بررسی های انجام گرفته باید بدانید که از دیگر دلایل تحصیل در تایوان مواردی نظیر : کیفیت بالای دانشگاه های این کشور از نظر منابع آموزشی، وجود فرهنگی غنی و برآورده کردن انتظارات شغلی در آینده را در بر خواهد گرفت.

دانشگاه های تایوان

باید بدانید که کشور تایوان 165 موسسه آموزش عالی را در خود جای داده است، این در حالیست که 70 درصد از این موسسات آموزشی در طبقه بندی دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته اند. ناگفته نماند که تعداد 15 تا از دانشگاه های این کشور در رتبه QS جهانی در سال 15/2014 قرار گرفتند. این در حالی بود که تعداد 28 تا از این دانشگاه ها در سال 2015 خصوصیات رتبه بندی دانشگاه های QS را به خود گرفتند. علاوه بر دانشگاه های برتر تایوان باید بدانید که دانشگاه ملی تایوان ( NTV ) به عنوان رهبر دیگر دانشگاه ها در نظر گرفته می شود، دانشگاهی که در رتبه 22 آسیایی و 76 جهانی قرار گرفت. از دیگر دانشگاه هایی که در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند دانشگاه ملی Tsing Hua ( رتبه 31 آسیایی )، دانشگاه ملی Cheng Chung ( رتبه 36 آسیایی )، دانشگاه ملی Chiao Tung ( رتبه 31 آسیایی )، دانشگاه علم و فناوری ملی تایوان ( رتبه 45 آسیایی )، دانشگاه پزشکی Taipei ( رتبه 47 آسیایی ) و دانشگاه ملی Yang Ming ( رتبه 50 آسیایی ) خواهند بود. به طور کلی جهت تحصیل در تایوان این دانشگاه ­ها توصیه می گردد.

دانشگاه های تایوان حضور فعالی در میان رتبه بندی های دانشگاه ( QS ) در سال 2015 خواهند داشت. از گرایش های بسیار مشهور در این دانشگاه مهندسی و فناوری، علوم اجتماعی و مدیریت خواهد بود. باید بدانید که تعداد 8 تا از دانشگاه های تایوان در رتبه 400 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. این بدین معناست که تعداد 7 تا از این دانشگاه ها به علوم طبیعی، علوم حیاتی و پزشکی اختصاص داده شده است. ناگفته نماند که دو تا از دانشگاه های این کشور به گرایش هنر و علوم انسانی اختصاص داده شده است.

دانشگاه ملی چنگ چانگ تایوان

زندگی دانشجویی در تایوان

به طور کلی زندگی در این کشور بسیار متنوع و جالب خواهد بود، چرا که این امر در رشد دانشجویان بین المللی مشاهده شده است. علاوه بر متنوع بودن زندگی در این کشور باید بدانید که فرهنگ این کشور از تنوع و گوناگونی بسیاری برخوردار خواهد بود. همانطور که می دانید فرهنگ سرزمین چین تاثیر بسیاری بر رویدادهای جهانی دارد، این امر در معماری کشور تایوان، آشپزخانه های این کشور و دوره های زبانی مشاهده خواهد شد. این در حالیست که کشورهای غربی، ژاپن و فرهنگ های بومی در این امر بی تاثیر نبوده اند.

شما به عنوان یک دانشجو، قادر به زندگی و تحصیل در یکی از شهرهای بزرگ تایوان خواهید بود. این بسیار حائز اهمیت است که بسیاری از افراد بسیاری از اوقات خود را به کشف محل اقامت ( به ویژه پارک های ملی ) در طول دوران تحصیل اختصاص دهند. ناگفته نماند که فرصت شرکت در جشن های سنتی، نظیر جشن : غذاهای دریایی Penghu، جشن های کنفسیوس و جشن چراغ های آسمانی Pingxi برای شما وجود خواهد داشت.

Taipei شهر تایپی و Taipei جدید

بسیاری از دانشگاه های برتر تایوان به طرح کردن مباحثی نظیر : سیاست، اقتصاد، پایتخت فرهنگی و شهر Taipei می پردازند. این شهر در شمالی ترین قسمت جزیره واقع شده است که حدود 25 کیلومتر تا درون کشور فاصله دارد. Taipei شهری است که با فرهنگ مدرن و جهان تاریخی، معابد بسیار قدیمی و جذاب، شهرهای بسیار قدیمی و بازارهای بسیار شلوغ در آمیخته است، مواردی که از خصیصه های این شهر به حساب می آیند. در کنار و اطراف شهر Taipei شهرهای جدید بسیاری وجود دارد، به همین دلیل شهر Taipei به عنوان کشور Taipei در نظر گرفته می شود. باید بدانید که شهر Taipei به عنوان بزرگترین منطقه شهری کشور تایوان در نظر گرفته می شود.

باید بدانید که دانشگاه های کشور تایوان در زمره عالی ترین و برترین دانشگاه های جهان ( در رتبه بندی دانشگاه ) قرار دارند. چرا که دانشگاه ملی تایوان در سال 15/2014 رتبه 22 آسیایی و 76 جهانی ( QS ) را کسب کرده است. این دانشگاه به عنوان Taida شناخته می شود، دانشگاهی که در ناحیه Daan قرار دارد، دانشگاهی از نظر جغرافیایی در ابتدای شهر Taipei جدید و انتهای Taipei قرار دارد.

از دیگر دانشگاه های برتر Taipei و Taipei جدید مواردی نظیر : دانشگاه ملی Yang – Ming، دانشگاه پزشکی Taipei، دانشگاه علم و فناوری ملی تایوان و یا تایوان Tech، دانشگاه ملی ( عادی ) تایوان ( رتبه 64 آسیایی، رتبه 420-411 جهانی )، دانشگاه ملی و فناوری  ) Taipeiرتبه 124 آسیایی، 600-551 جهانی )، دانشگاه ملی Chengchi ( رتبه 123 آسیایی، رتبه 650-601 جهانی ) و دانشگاه Fu Jen Catholic ( رتبه 205 -201 آسیایی، رتبه 701 جهانی ) را در بر خواهد گرفت.

دیگر شهر های دانشجویی در تایوان

در حالی که برترین دانشگاه های کشور تایوان در شهر Taipei قرار دارد، دیگر دانشگاه های برتر و موسسات آموزش عالی در میان این کشور مشاهده خواهد شد. شهر Hsinchu در 80 کیلومتری جنوب غربی Taipei قرار دارد که به عنوان پارک علم و فناوری Hsinchu شناخته می شود. دره Dubbed Taiwan Silicon، به عنوان اصلی ترین سرگرمی ( منطقه ای با تکنولوژی بسیار بالا ) برای دانشجویان این منطقه می باشد، منطقه ای که به عنوان قدرت این شهر در نظر گرفته می شود. باید بدانید که دانشگاه ملی Tsing Hua و دانشگاه ملی Chiao Tung هر دو در شهر Hsinchu واقع شده اند، دانشگاه هایی که در رتبه 250 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

در جنوب تایوان، شهر Tainan مقصد بسیاری از دانشگاه های ملی خواهد بود. دانشگاه ملی Sun Yat – sen در شهر Kaohsiung قرار دارد، دانشگاهی که در رتبه 69 آسیایی، 431-440 جهانی قرار دارد. در شمال، شهر Zhongli قرار دارد، شهری که موجب توسعه دانشگاه های ملی شده است، باید بدانید که این دانشگاه در رتبه ( 60 آسیایی، 410-401 جهانی ) قرار دارد، این در حالیست که شهرک Guishan مقصد دانشگاه Chang Gung ( رتبه 78 آسیایی، 440-431 جهانی ) می باشد. سرانجام دانشگاه ملی Chung Hsing ( رتبه 95 آسیایی، 550-501 جهانی ) که در چین به عنوان Xingda شناخته می شود و در منطقه Taichung قرار دارد. منطقه ای که به عنوان سومین شهر بعد از Taipei جدید و Kaohsiung در نظر گرفته می شود، شهرهایی که در مرکز کشور تایوان واقع شده اند.

تحصیل در تایوان

هزینه تحصیل در تایوان

باید بدانید که هزینه تحصیل در تایوان از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت خواهد بود. این در حالیست که هزینه دانشگاه های دولتی کمی بیشتر خواهد بود. باید بدانید که گرایش پزشکی در این دانشگاه ها از اهمیت بسیار والایی برخوردار است. ناگفته نماند که شهریه دانشگاه ملی تایوان برای دانشجویان بین المللی در سال 16/2015 و برای یک سال تحصیل 62100-50460 NTD ( واحد پول تایوان ) یا 2100-1700 دلار – دلار آمریکا خواهد بود، این در حالیست که هزینه تحصیل برای هر ترم دانشجویان ( جهت گذراندن دوره های تخصصی ) حدود 62360-51280 NTD یا 2125-1750 دلار – دلار آمریکا خواهد بود. باید بدانید که هزینه اخذ مدرک MBA ( آموزش عالی ) حدود 142600 NTD یا 4800 دلار – دلار آمریکا می باشد. فراموش نکنید که هر سال تحصیلی در این کشور دو ترم می باشد.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق، این دانشگاه ها در اختیار داشتن بودجه ای حدود 350000NTD  یا 11900 دلار – دلار آمریکا ( برای یکسال ) را به افراد پیشنهاد می کنند. چرا که آنان ملزم به پوشش دهی هزینه هایی نظیر : شهریه، اقامت، مواد غذایی، بیمه سلامت و دوره های تحصیلی خواهند بود.

شرایط اخذ ویزای تایوان

درخواست جهت اخذ ویزای تایوان میبایست به صورت مستقیم به موسسه داده شود. این در خواست به صورت آنلاین و یا از طریق پست گذاشتن ( ایمیل فرستادن ) و تکمیل اسناد خواهد بود. دانشجویان ملزم به ارائه یک کپی از سوابق تحصیلی، تاییدیه آکادمی، توصیه نامه، اثبات مهارت های زبانی، اثبات تمکین مالی ( اعطای بورس ) و هزینه های درخواست خواهند بود. ناگفته نماند که برخی از دانشگاه ها شرکت در آزمون های ورودی را از افراد می خواهند.

فرایند درخواست در ابتدای سال تحصیلی بررسی خواهد شد که این زمان معادل با ابتدای ماه مارس خواهد بود. در خواست جهت اخذ بورسیه تحصیلی بایستی در ابتدای ماه فوریه و در اواخر ماه مارس ارسال گردد.

پس از اینکه دانشجویان از طرف سفارت مورد پذیرش قرار گرفتند، ملزم به اخذ ویزای تحصیلی و ویزای اقامت پس از ورود به کشور خواهند بود. این درحالیست که دانشجویانی که قصد کار پاره وقت را در سر دارند ملزم به دادن درخواست خواهند بود.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات راجع به شرایط اعزام دانشجو به تایوان و اخذ ویزای و اخذ پذیرش تحصیلی تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی- مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما ، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیلی تضمینی کشور تایوان را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *