تحصیل در قزاقستان

تحصیل در قزاقستان ؛ این کشور هنوز هم یکی از مقاصد بسیار عالی برای تحصیل دانشجویان بین المللی خواهد بود. تحصیل در قزاقستان و دانشگاه های آن بهترین مکان های آموزش عالی در نقشه را به خود اختصاص داده اند. در این جا ما به بحث در خصوص نحوه برنامه ریزی کشورها از جهت قرار گرفتن در فهرست بهترین کشور های جهان (از نظر آموزشی)، آگاه کردن دانشجویان بین المللی در خصوص تحصیل در قزاقستان ، نحوه زندگی و فرایند های درخواست خواهیم پرداخت. تحصیل در قزاقستانبه علت نزدیک بودن فرهنگ این کشور به ما توصیه می­گردد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

قزاقستان یکی از کشورهای بزرگ و ثروتمند خواهد بود که نام مستعار Stans را به خود گرفته است. قزاستان یکی از متنوع ترین کشورها از جهت نژاد ( بر اساس آمارگیری های سال 2009 ) می باشد، کشوری که 63 درصد از مقیمان آن مردمان بومی قزاقستان می باشند. این عناصر بین المللی به عنوان خصوصیات کلیدی این کشور در نظر گرفته می شوند. وجود بخش های آموزش عالی، همکاری های جهانی، مبادلات، پذیرا بودن دانشگاه های قزاقستان جهت جذب دانشجویان بین المللی و وجود آکادمی های آموزشی بسیار عالی در این کشور، از دلایل شهرت قزاقستان خواهد بود.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز می توانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در قزاقستان از دانشگاه های تایید شده توسط وزارت علوم ایران  برای متقاضیان تحصیل در قزاقستان کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به قزاقستان به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در قزاقستان

بسیاری افراد جهت مهاجرت به قزاقستان معمولا از طریق تحصیل در قزاقستان اقدام می کنند، به طور کلی میتوان پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی در قزاقستان نسبت به اخذ شهروندی یا تابعیت قزاقستان میتوانند اقدام کنند، البته این روش یکی از روش های مهاجرت به قزاقستان می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در قزاقستان و سرمایه گذاری در قزاقستان نیز وجود دارند . تابعیت قزاقستان از طریق تولد فرزند در قزاقستان جزو این روش ها نمی باشد و مورد پذیرش قزاقستان نیست.

دانشگاه های قزاقستان

به طور معمول حدود 150 دانشگاه در کشور قزاقستان وجود دارد که بسیاری از آنان در پایتخت قبلی ( Almaty ) و برخی از آنان در پایتخت فعلی ( Astana ) واقع شده اند. تعداد 9 تا از دانشگاه های قزاقستان خصوصیات رتبه بندی دانشگاه های QS ( در سال 15/2014 ) را به خود گرفتند. از دانشگاه هایی که بیشترین میزان ورود را داشته اند دانشگاه هایی نظیر : Al-Farabi، دانشگاه ملی قزاقستان (KazNU)، دانشگاه ملی L.N Gumilyov Eurasian، دانشگاه فنی بریتانیایی – قزاقستانی و دانشگاه ایالت جنوب قزاقستان خواهند بود. دانشگاه های قزاقستان سه نوع مدرک با عناوین کارشناسی ( چهار سال تحصیل )، کارشناسی ارشد ( دو سال ) و دکتری ( پنج سال ) را در اختیار افراد قرار می دهند. ناگفته نماند که این کشور در سال 2011 با موسسه آموزش عالی اروپا در ارتباط بود. همچنین این کشور با بلغارستان در جهت استاندارد سازی مبحث آموزش عالی و به کارگیری اصول بسیار مهم همکاری هایی داشته است.

به کسانی که قصد تحصیل در قزاقستان را در سر دارند پیشنهاد می شود که نگاهی اجمالی به دانشگاه های ملی ( رتبه بالا ) قزاقستان بیاندازند :

دانشگاه ملی Al-Farabi ( KazNU )

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های قزاقستان خواهد بود، دانشگاهی که در پایتخت قبلی کشور قزاقستان واقع شده است و در حال حاضر 20000 دانشجو ( مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ) را در خود جای داده است. دانشگاه Kazgugrad بزرگترین محوطه دانشگاهی در این کشور خواهد بود، دانشگاهی که مساحت آن 100 هکتار می باشد و 14 دانشکده و 98 ساختمان را در خود جای داده است. تعداد دانشجویان بین المللی وارد شده به این دانشگاه 4000 نفر خواهد بود، دانشجویانی که از 80 کشور مختلف جهان به این دانشگاه راه پیدا کرده اند.

KazNU در رتبه 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارد، دانشگاهی که در سال 14/2013 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار گرفت.

تحصیل در قزاقستان

دانشگاه ملی آسیایی – اروپایی L.N Gumilyov ( ENU )

این دانشگاه یکی از دانشگاه های قدیمی در قزاقستان خواهد بود. دانشگاه ملی آسیایی – اروپایی L.N Gumilyov ( ENU ) دومین دانشگاه از نظر بیش ترین ورود می باشد، دانشگاهی که در سال 14/2013 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار گرفت. این دانشگاه در سال 1996 در پایتخت فعلی قزاقستان ( Astana) تاسیس گشت، دانشگاه ENU حدود 13000 دانشجو را در خود جای داده است. دوره های برگزار شده برای دانشجویان به زبان قزاقستانی، روسی، انگلیسی، فرانسوی، چینی، آلمانی و ترکی خواهد بود. باید بدانید که امکان تحقیق و آموزش دیدن در منطقه آسیایی – اروپایی برای شما وجود خواهد داشت. چرا که در حال حاضر دانشگاه ENU حدود 26 موسسه علمی نظیر : موسسه تحقیقات، آزمایشگاه ها و مراکز علمی را در خود جای داده است.

دانشگاه فنی بریتانیایی – قزاقستانی

این دانشگاه ارتباط نزدیکی با انجمن آموزشی بریتانیا و دیگر دانشگاه های مشهور در انگلستان خواهد داشت. دانشگاه فنی بریتانیایی – قزاقستانی ( KBTU ) در پایتخت قدیمی کشور قزاقستان شهر Almaty و در سال 2000 تاسیس گشت. از اهداف اصلی این دانشگاه فعالیت دانشجویان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی خواهد بود. این دانشگاه به عنوان سومین دانشگاه از نظر بیشترین تعداد ورودی در نظر گرفته می شود. این بسیار مهم است که بدانید که دانشگاه KBTU از نظر مطرح کردن گرایش هایی نظیر : مهندسی پتروشیمی، مهندسی شیمی، علوم زمین شناسی، فناوری اطلاعات، اقتصاد، امور مالی و مدیریت سر آمد خواهد بود.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی قزاقستان در حال حاضر مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد.

شهرهای دانشجویی

زندگی در قزاقستان

این کشور به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای جهان در نظر گرفته می شود. باید بدانید که این کشور از مناظر طبیعی و متنوع بسیاری نظیر : زمین مسطح، رود های پلکانی، تپه های بسیار زیبا، دلتاها، دره های تنگ و باریک، دریاچه ها، کوه ها و بیابان های وسیعی برخوردار است. باید بدانید که نحوه زندگی در قزاقستان از زمان ورود کمونیسم ها به این منطقه تغییر کرد. وجود منابع نفت و گاز در این کشور، موجب قرار گرفتن این کشور در رتبه برترین کشورهای اقتصادی در مرکز آسیا شد. این امر موجب برقراری ارتباط با 500 کشور جهان و در جهت انجام فعالیت های تجاری گشت. این کشور شهرهای مدرن بسیاری را در خود جای داده است، شهر هایی که در Almaty و Astana واقع شده اند. در اصل کشور قزاقستان از قبیله های چادرنشین تشکیل شده است، این در حالیست که بازدیدکنندگان فعلی قادر به مشاهده اثرهایی از چادرنشینان ( به ویژه در مناطق روستایی ) و زمین های کشاورزی متعلق به آنان خواهند بود. بی شک یکی از خصوصیت های بیاد ماندنی این کشور مهمانوازی مردمان خواهد بود، این امر بدین معناست که مردمان این کشور با میهمانان با احترام برخورد می کنند و به آنان غذا تعارف می نمایند. کسانی که قصد تحصیل در قزاقستان را در سر دارند، با استقبال گرم این مردمان روبرو خواهند شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زندگی در شهرهای دانشجویی قزاقستان با موسسه ما تماس حاصل بفرمایید.

Astana شهر آستانا

این شهر در سال 1998 به عنوان پایتخت قزاقستان در نظر گرفته شد. شهر Astana فعالیت های بسیاری در سال های اخیر داشته است. این امر به معنای ساخت ساختمان های مدرن در میان ساختار های قدیمی خواهد بود. در میان این ساختارها می توان به برج  Baiterek و ساختارهای پهناور که گوی بسیار بزرگ را هدایت می کند اشاره  کرد. پس از آن می توان به کاخ هرم شکل صلح و آشتی و کاخ ریاست جمهوری Ak Orda نیز اشاره کرد. سالن های کنسرت چند طبقه ای، مرکز تفریح و سرگرمی Khan Shatyry، مکانی که با چادر شفاف پوشیده شده است و 10 برابر یک سالن فوتبال می باشد، از دیگر جاذبه های این شهر خواهد بود.

باید بدانید که هنوز هم تردید های بسیاری در خصوص اینکه قزاقستان شهر Astana را تنها به عنوان یک پایتخت ملی در نظر می گیرد وجود دارد. این درحالیست که در حال حاضر این شهر به عنوان یک منطقه در مرکز آسیا در نظر گرفته می شود. آموزش عالی نقش بسیار مهمی در توسعه این شهر داشته است، برای مثال دانشگاه Nazarbayev که در سال 2010 افتتاح گشت نشان دهنده این امر خواهد بود. باید بدانید که زبان تحصیل و تدریس در این دانشگاه به طور کامل انگلیسی می باشد این در حالیست که تمامی دوره ها و برنامه های این دانشگاه توسط دانشگاه های معتبر جهان نظیر : دانشگاه UCL انگلستان، دانشگاه کمبریج، دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه Duke آمریکا، دانشگاه Carnegie Mellon و سایر دانشگاه ها هدایت خواهد شد.

در حال حاضر دانشگاه ملی آسیایی – اروپایی L.N Gumilyov در Astana قرار دارد. دانشگاهی که در رتبه برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. از دیگر دانشگاه های برتر در این شهر می توان به دانشگاه علم و فناوری S.Seifullin Kazakh Agro نیز اشاره کرد.

Almaty شهر آلماتی

این شهر در جنوب کشور قزاقستان واقع شده است، که به مرز قرقیزستان نزدیک است. این شهر در دامنه کوه های Trans-lli Alatau واقع شده است. شهر Almaty به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای کشور قزاقستان در نظر گرفته می شود، شهری که از نظر فعالیت های تجاری، فرهنگ و آموزش شهرت بسیاری دارد. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به مواردی نظیر : رستوران های بسیار عالی، شبکه های حمل و نقل گسترده، موزه ها، تئاترها، مغازه ها، باشگاه ها، میخانه ها و اسکی بازی اشاره کرد.

دانشگاه های بسیاری در شهر Almaty قرار دارند که در رتبه برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. این دانشگاه ها مواردی نظیر : دانشگاه ملی Al-Farabi قزاق ( KazNU )، دانشگاه فنی بریتانیایی – قزاقستانی، دانشگاه روابط بین المللی و زبان های جهانی Ablai Khan قزاقستان، دانشگاه ملی تربیت و آموزش Abai قزاقستان و دانشگاه فناوری ملی قزاقستان ( KazNTU ) را در بر خواهد گرفت.

این درحالیست که شهر Almaty به عنوان خانه دانشگاه KIMEP در نظر گرفته می شود، دانشگاهی که شیوه های آموزشی کشور آمریکا ( به زبان انگلیسی ) در آن مشاهده می شود.

Shymkent شهر شیمکنت

این شهر در جنوبی ترین قسمت کشور و در نزدیک مرز قرقیزستان واقع شده است. shymkent به عنوان سومین شهر مشهور در قزاقستان می باشد. اصلی ترین مراکز فرهنگی و صنعتی، وسایل حمل و نقل پیشرفته برای ارتباط با دیگر شهر ها و شهرستان های موجود در قزاقستان و خطوط هوایی بین المللی در این شهر وجود دارد. آب و هوای این شهر نسبت به دیگر شهرهای قزاقستان زیاد تر خواهد بود. از دیگر جاذبه های این شهر مواردی نظیر : رویدادهای ورزشی در Hippodrome، چانه زنی در بازارهای بومی و آرامش یافتن در استخرهای شنا در تابستان را در بر خواهد گرفت. باید بدانید که شهر shymkent خانه یکی از دانشگاه های معتبر جهان ( دانشگاه دولتی در جنوب قزاقستان ) خواهد بود.

درخواست جهت پذیرش در دانشگاه های قزاقستان

جهت پذیرش در دانشگاه های قزاقستان شما ملزم به ارائه مدرک دبیرستان و اثبات مهارت های خود خواهید بود. در بعضی موارد شرکت در مصاحبه به صورت تلفنی یا حضوری ( بستگی به این دارد که شما قادر به رفتن به قزاقستان هستید یا خیر ) از شما خواسته می شود. این در حالیست که برخی از دانشگاه ها شرکت در آزمون ورودی و اثبات مهارت های زبانی را از دانشجویان می خواهند. زبان تدریس در برخی از دانشگاه ها به روسی و یا قزاقستانی خواهد بود، این در حالیست که دیگر دانشگاه ها برنامه های خود را به زبان انگلیسی در اختیار افراد قرار می دهند.

بنابراین بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز میتوان به تحصیل در این کشور پرداخت.

اخذ ویزا جهت تحصیل در قزاقستان

بسیاری از دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در قزاقستان به ویزای تحصیلی نیاز خواهند داشت. پس از اینکه شما در دانشگاه مورد نظر مورد پذیرش قرار گرفتید، ساختمان پذیرش از شما ارائه دعوت نامه از سوی دانشگاه را می خواهد، پس از آن شما ملزم به درخواست جهت اخذ ویزا در سفارت قزاقستان خواهید بود. به محض رسیدن شما بایستی اقامت خود را ( در صورت اقامت بیش از 5 روز ) نزد مقام های بومی ثبت نمایید. نیازی نیست که شما نگران ارائه جزئیات گذرنامه خود به ادارات مختلف باشید چرا این امر یک روال عادی می باشد. این بسیار حائز اهمیت است که شما دانشگاه مورد نظر خود را نسبت به هرگونه تغییر آدرس و یا سفر به دیگر نقاط کشور آگاه سازید.

پرداخت ها و حمایت های مالی

مبلغ شهریه در اغلب دانشگاه های قزاقستان متفاوت می باشد که حدود 200 تا 4000 دلار – دلار آمریکا در سال می باشد، که باز هم بستگی به دانشگاه انتخابی شما ( خصوصی یا دولتی بودن ) خواهد داشت. اگر شما قصد تحصیل در قزاقستان را در سر دارید، نیازی نیست که نگران مبلغ شهریه باشید چرا که در حال حاضر شهریه دانشگاه های جدید قزاقستان توسط بودجه ملی تامین می شود. این در حالیست که دانشجویان گرایش تجارت ملزم به پرداخت شهریه خواهند بود. باید بدانید که بسیاری از دانشگاه های قزاقستان بورسیه تحصیلی و وام های گوناگونی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند. بنابراین نیمی از تحصیلات به صورت رایگان می باشد.

افرادی که مایل به تحصیل در قزاقستان هستند می توانند جهت کسب اطلاعات راجع به شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به قزاقستان و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی- مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما ، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیلی کشور قزاقستان را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در قزاقستان بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین رایگان موسسه تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *