تحصیل پزشکی در بلاروس

تحصیل پزشکی در بلاروس به زبان انگلیسی و روسی امکان پذیر است با توجه به اینکه بلاروس از ارزان ترین و بهترین گزینه انتخابی برای دانشجویان بین الملل پزشکی که قصد پزشک شدن در خارج از کشور را دارند می باشد. آموزش و سلامت عمومی ، از جمله مهم ترین مسائل در سیاست جمهوری بلاروس محسوب می شوند و در اولویت قرار گرفته اند. دانشگاه های پزشکی بلاروس ، استاندارد­­ های اروپایی و کیفیت جهانی که در سراسر جهان شناخته شده اند را دنبال می کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز از موسسات معتبر در زمینه اعزام دانشجو پزشکی به بلاروس با نام ثبت شده ساختار پژوهش امید، کلیه امورات مربوط به اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی بلاروس به همراه اخذ ویزای بلاروس را به صورت تضمینی بر عهده می گیرد. هزینه کم تحصیل پزشکی و همچنین موقعیت این کشور سبب استقبال خوب متقاضیان از تحصیل در این کشور شود.

اعزام دانشجو و تحصیل در بلاروس

تدریس رشته پزشکی عمومی در بلاروس بر اساس فناوری های آموزشی به روز رسانی شده که ترکیبی از روش های عملی و تکنولوژی برتر است می باشد. ناگفته نماند که موضوع سلامت و بهداشت حرفه ای ، موجب رقابت و انعطاف پذیری بازار های بین المللی بلاروس شده است.  شرایط و سیستم آموزشی تحصیل پزشکی در بلاروس بسیار شبیه تحصیل پزشکی در روسیه است، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های مسکو ، یا سن پیترزبورگ روسیه در این سالها بسیار مورد تقاضا است. شهریه دانشگاه های پزشکی بلاروس و روسیه تقریباً به هم نزدیک است.

تفاوتی که بین تحصیل پزشکی در بلاروس و روسیه وجود دارد این است که متقاضیان تحصیل در بلاروس باید پس از اتمام سال اول در امتحان ورودی شرکت کنند و قبولی در این آزمون ورودی شرط تحصیل در سال های بعد در بلاروس است ولی تحصیل پزشکی در روسیه از این قضیه مستثناست و آزمون ورودی قبل از شروع تحصیل برگزار نمی شود. پس از اعلام عدم اعتبار دانشگاه راجیوگاندی هندوستان ، بیشتر متقاضیان تحصیل پزشکی در هندوستان، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه یا بلاروس و بعضاً تحصیل پزشکی در مجارستان یا لهستان را انتخاب نمودند. البته توصیه ما در موسسه حقوقی توسعه گران برای افرادی که از توان مالی خوبی برخوردار هستند، این است که تحصیل پزشکی در انگلستان را انتخاب نمایند و از برترین شیوه های تدریس پزشکی در معتبرترین دانشگاه های پزشکی دنیا بهره مند شوند.

شرایط تحصیل پزشکی در بلاروس

تحصیل پزشکی در بلاروس ، در کشوری که سیستم سلامت بین المللی آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و تدریس در آن با به کار گیری مهارت های خاصی صورت می گیرد بسیار حائز اهمیت است. آموزش در موسسات پزشکی ( کالج و دانشگاه های پزشکی بلاروس ) بر اساس اطلاعات به روز رسانی شده پزشکی و دارویی صورت می گیرد علاوه بر این برنامه های درسی پیشرفته و منطبق با فناوری های برتر ارائه می گردند.

تحصیل پزشکی در بلاروس

تحصیل پزشکی در کالج ها  و دانشگاه های دولتی پزشکی بلاروس

دانشگاه های پزشکی دولتی در بلاروس : حدود 14 کالج در بلاروس وجود دارند که 3 سال تحصیل برای اخذ تخصص ( 2 سال و 10 ماه ) در گرایش های زیر را به افراد پیشنهاد می کنند :

  • پزشک عمومی
  • پرستاری
  • پزشک تشخیص
  • پزشک پیشگیری
  • پزشک توانبخشی
  • ماساژ درمانی ( از نوع پزشکی )
  • استوماتولژی ( دهان پزشکی )
  • طب و دندانپزشکی
  • داروسازی

تحصیلات پزشکی عالی در بلاروس ، در 4 دانشگاه پزشکی دولتی صورت می گیرد. حتی اگر زبان تدریس در بلاروس روسی باشد، باز هم برخی از برنامه های مقطع کارشناسی پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می گردند.

برنامه درسی و تحصیلی پزشکی 6 ساله در بلاروس

در ابتدا سه سال تحصیل مستمر در علوم آناتومی ، بافت شناسی ، زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک ، زبان لاتین و دیگر زبان های خارجی می بایستی صورت گیرد. گام بعد 6- 4  سال فعالیت در مراکز بیمارستانی و کلینیکی برای کسب تجربه در خصوص بیماری های داخلی و جراحی ها، زنان و زایمان، بیماری های عفونی ، غده شناسی ، عصب شناسی ، امراض کودکان و دیگر موضوعات می باشد.

آموزش های عملی در تابستان شامل این موارد است  : پرستاری پس از گذراندن سه دوره – عمل سرپایی پس از گذراندن چهار دوره – عمل جراحی و بستری پس از گذراندن پنج دوره.

دانشگاه های پزشکی بلاروس

دانشگاه های علوم پزشکی بلاروس

در اینجا لیست دانشگاه های پزشکی را آورده ایم، با کلیک روی عناوینی که دارای لینک هستند می توانید به سایت دانشگاه های پزشکی بلاروس وارد شوید.

البته نکته ای که حائز اهمیت است این است که همه دانشگاه های فوق مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند، از لیست فوق تا امروز فقط دو مورد از دانشگاه ها به صورت مشروط مورد تایید وزارت بهداشت می باشند. جهت کسب اطلاع بیشتر در تفاوت زمینه دانشگاه های مشروط و مطلق از نظر وزارت بهداشت می توانید با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز تماس حاصل فرمایید.

دانشجویان پزشکی در بلاروس می توانند به زبان انگلیسی و روسی تحصیل کنند. شهروندان خارجی یا کسانی که قصد شرکت در آزمون ورودی را دارند بدون نیاز به دستور زبان روسی می توانند در دانشکده هایی که برای دانشجویان خارجی مهیا شده است تحصیل کنند. ناگفته نماند که تحصیل در رشته های ( زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات و …) مستلزم یادگیری زبان روسی می باشد.

دانشگاه های پزشکی بلاروس در زمینه اعطای دیپلم پزشکی یا مدرک دکترای پزشکی فعالیت می کنند. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی با گذراندن دوره های کارآموزی یکساله می توانند به عنوان یک پزشک تحت آموزش و با نظارت پزشکان ماهر فعالیت کنند.

دانشگاه های پزشکی در بلاروس

کشور بلاروس 4 دانشگاه دولتی، یک آکادمی پزشکی مقطع کارشناسی ارشد و 14 کالج پزشکی ( پزشکی و داروسازی متوسطه ) را در خود جای داده است. ناگفته نماند که درهای تمامی موسسات پزشکی به روی دانشجویان بین المللی باز است و برنامه تحصیلی تمامی دانشگاه ها برای مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس باید پس از ارائه مدارک به دانشگاه و دریافت دعوت نامه یا پذیرش از دانشگاه های پزشکی بلاروس نسبت به اخذ ویزای تحصیلی از طریق سفارت بلاروس اقدام کنند، روال اخذ ویزای تحصیلی بلاروس سریع در معمولاً یک هفته ای صادر می شود و این امکان برای متقاضی فراهم است که درخواست ویزای فوری بدهد که 48 ساعته این ویزا صادر می شود.

امید است که مطلب فوق توانسته باشد، به شما در زمینه تحصیل پزشکی در بلاروس کمکی کرده باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید و از مشاوره همکاران ما بهره مند شوید.

کانال تلگرام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور

شرایط تحصیل در کشورهای دیگر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *